Obama backlash
Fra : Martin Larsen

Dato : 28-03-11 12:04

Nu er det gået op for muhammedanerne at NATO's luftbombardementer i
Libyen til fordel for al Qaeda rebellerne, *ikke* har noget humanitært
sigte, men er en hæslig klassisk øvelse, en grov indblanding i en
selvstændig nation, hvor man smadrer et land og tilbyder at bygge det op
igen for olie.

Demo'er med vrede muslimer på Sri Lanka brænder Obama-dukker, mens de
synger "Ned med Obama" og "Nej til olie for blod".

http://www.foxnews.com/politics/2011/03/27/obama-faces-backlash-abroad-amid-libyan-turmoil/

Mvh
Martin

Fra : Vidal

Dato : 28-03-11 12:38

Den 28-03-2011 13:03, Martin Larsen skrev:

> http://www.foxnews.com/politics/2011/03/27/obama-faces-backlash-abroad-amid-libyan-turmoil/

FoxNews er ikke en nyhedskanal, det er en republikansk
propagandamaskine.

--
Venlig hilsen,

Vidal

Fra : Martin Larsen

Dato : 28-03-11 13:21

On 03/28/2011 01:38 PM, Vidal wrote:

> FoxNews er ikke en nyhedskanal, det er en republikansk
> propagandamaskine.

Gid du havde en lukkemuskel..

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 28-03-11 14:16

"Vidal" <vidal@home.dk> skrev i en meddelelse news:4d907327$0$36578$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> FoxNews er ikke en nyhedskanal, det er en republikansk
> propagandamaskine.

Associated Press.
http://hosted.ap.org/dynamic/files/photos/B/b0df6933-2998-484d-8408-6e10e4f9d12a.html?SITE=CARIE&SECTION=HOME&TEMPLATE=DEFAULT

"Sri Lankan Muslims burn an effigy of U.S. President Barack Obama during a protest rally against
the allied forces' air strike in Libya, in Colombo, Sri Lanka, Friday, March 25, 2011."

Jan Rasmussen

Fra : Isachsen

Dato : 28-03-11 16:31

Vidal wrote:

> FoxNews er ikke en nyhedskanal, det er en republikansk
> propagandamaskine.

Er er nogen forskjell?
En nyhetskanal som ikke har en farve, vil ikke på samme måte kunne
appellere til et skandalehungrig publikum. "Balansert" nyhetsformidling
selger ikke. Det ville bli leser/seersvikt og underskudd.

Isachsen

Fra : Vidal

Dato : 28-03-11 20:47

Den 28-03-2011 17:31, Isachsen skrev:

> [...]
> et skandalehungrig publikum. "Balansert" nyhetsformidling selger ikke. Det ville

Jeg tror, vi er enige. Jeg anser Jon Stewarts Daily Show
for at være en mere seriøs nyhedsfornmidler end noget
program på Fox.

--
Venlig hilsen,

Vidal

Fra : Jens Bruun

Dato : 28-03-11 21:52

Vidal <vidal@invalid.dk> skrev i meddelelsen
4d90e59e$0$36573$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Jeg tror, vi er enige. Jeg anser Jon Stewarts Daily Show
> for at være en mere seriøs nyhedsfornmidler end noget
> program på Fox.

That goes without saying.

Måske du bare én eneste gang kan finde på at overraske?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : DADK

Dato : 28-03-11 22:16

Jens Bruun wrote:
> Vidal <vidal@invalid.dk> skrev i meddelelsen
> 4d90e59e$0$36573$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> That goes without saying.
>
> Måske du bare én eneste gang kan finde på at overraske?

Kunne du sige bare én flink glad ting?

Fra : Vidal

Dato : 28-03-11 22:43

Den 28-03-2011 22:52, Jens Bruun skrev:
> Vidal<vidal@invalid.dk> skrev i meddelelsen
> 4d90e59e$0$36573$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> That goes without saying.
>
> Måske du bare én eneste gang kan finde på at overraske?

Din forståelse glæder mig altid. Du kan læse mit seneste
svar til @ (Kulissedanmark).

Mon ikke det bringer overraskende forhold frem i lyset for
dig?

--
Venlig hilsen,

Vidal

Fra : DADK

Dato : 28-03-11 22:15

Vidal wrote:

> Jeg tror, vi er enige. Jeg anser Jon Stewarts Daily Show
> for at være en mere seriøs nyhedsfornmidler end noget
> program på Fox.

Antager du er ironisk. Jon Stewart formidler netop ikke nyheder men
konstruerede historier.

Fra : Vidal

Dato : 28-03-11 22:40

Den 28-03-2011 23:15, DADK skrev:

> Antager du er ironisk. Jon Stewart formidler netop ikke nyheder men konstruerede
> historier.

Ligesom Fox News? JS' historier har betydeligt mere med virkeligheden
at gøre end Fox'.

Jeg troede, du så 'Daily Show'. Men du kender måske ikke Fox News?

--
Venlig hilsen,

Vidal

Fra : DADK

Dato : 28-03-11 23:35

Vidal wrote:

> Ligesom Fox News? JS' historier har betydeligt mere med virkeligheden
> at gøre end Fox'.
>
> Jeg troede, du så 'Daily Show'. Men du kender måske ikke Fox News?

Jeg tror alle kender Fox News.

Fra : Isachsen

Dato : 29-03-11 18:32

Vidal wrote:

> Jeg tror, vi er enige. Jeg anser Jon Stewarts Daily Show
> for at være en mere seriøs nyhedsfornmidler end noget
> program på Fox.

Det er mulig å danne seg et mer differensiert bilde av det meste ved å
titte litt på nyhetene fra tysk TV (Deutsche Welle), fra russisk TV
(Russia today), fransk TV, Aljaseera, kinesisk TV og sikkert flere. De
nevnte har sendinger på engelsk og kan tas inn v.hj.a. parabolantenne
eller via internett. Og det er faktisk ikke så lite artig å sammenligne
hvordan stoffet "vinkles" i reportasjer og kommentarer av de respektive
stasjoner. Om man kan si, at de er "seriøse" eller ikke, beror vel i
noen grad på hvordan man selv ser på det.

Isachsen

Fra : Vidal

Dato : 29-03-11 20:10

Den 29-03-2011 19:32, Isachsen skrev:

> [...]
> faktisk ikke så lite artig å sammenligne hvordan stoffet "vinkles" i reportasjer
> og kommentarer av de respektive stasjoner.

Jo, jeg har faktisk mulighederne for at se meget af det, du
nævner, men må afstå. Det er jo svært, hvis ikke man er
journalist med et speciale at få tid til at følge så detaljeret
med i udenlandske medier.

> Om man kan si, at de er "seriøse"
> eller ikke, beror vel i noen grad på hvordan man selv ser på det.

Jo.

--
Venlig hilsen,

Vidal

Fra : Isachsen

Dato : 29-03-11 20:25

Vidal wrote:

> Jo, jeg har faktisk mulighederne for at se meget af det, du
> nævner, men må afstå. Det er jo svært, hvis ikke man er
> journalist med et speciale at få tid til at følge så detaljeret
> med i udenlandske medier.

Veldig godt poeng. Og nettopp derfor trenger vi seriøse, ufarvede og
innsiktsfulle medier. Men finnes det egentlig noen regimer -
demokratiske eller diktatoriske - som gir rom for slikt?

Isachsen

Fra : Vidal

Dato : 29-03-11 21:13

Den 29-03-2011 21:25, Isachsen skrev:

> Veldig godt poeng. Og nettopp derfor trenger vi seriøse, ufarvede og
> innsiktsfulle medier. Men finnes det egentlig noen regimer - demokratiske eller
> diktatoriske - som gir rom for slikt?

Danmark - TV2News.

Venlig hilsen,

Vidal

Fra : Isachsen

Dato : 30-03-11 10:52

Vidal wrote:

> Danmark - TV2News.

Mange takk, vi forsøker den.

Isachsen

Fra : Vidal

Dato : 28-03-11 13:38

Den 28-03-2011 14:21, Martin Larsen skrev:

http://www.foxnews.com/politics/2011/03/27/obama-faces-backlash-abroad-amid-libyan-turmoil/

> Gid du havde en lukkemuskel..

Trængt igen?

--
Venlig hilsen,

Vidal

Fra : Bo Warming

Dato : 28-03-11 19:36

On Mon, 28 Mar 2011 13:03:45 +0200, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> [...]
>
>Demo'er med vrede muslimer på Sri Lanka brænder Obama-dukker, mens de
>synger "Ned med Obama" og "Nej til olie for blod".

Gadafi er overraskende upopulær i muslimlande når Den arabiske liga
stadig står samlet og eneste opponent er de ene% ( ? )
af det splittede svage Sri Lankas ( især hindu og tamil )befolkning,
der er muslimer og meget upopulære i eget land