DF angriber psykisk syge
Fra : Martin Larsen

Dato : 27-03-11 15:25

http://politiken.dk/politik/ECE1236389/df-angriber-psykisk-syge-ansoegere/

Sådan overskrifter velmener-landsforræder Politiken, når den som en
anden postmoderne Vidal vil dekonstruere en virkelighed som ikke
eksister andre steder end i ophavsmandens syge sind.

Det er DF-fobi på de høje nogle, når der ses noget anstødeligt i at
Søren Krarup er træt af at se den 10. ansøgning om dispensation fra
asyl-svindlere, der har skaffet sig en 10. lægeattest fra
godhedsindustriens psykiatri-cirkus.

Landsformanden for Sind burde også tage afstand fra disse svindlere.

Mvh
Martin

Fra : DADK

Dato : 27-03-11 16:37

Martin Larsen wrote:
> [...]
> godhedsindustriens psykiatri-cirkus.
>
> Landsformanden for Sind burde også tage afstand fra disse svindlere.

Ja, og hele ræsonnementet er jo fuldkommen vendt på hovedet. Det /er/ jo
ikke en menneskeret at blive dansk statsborger, det er noget man
kvalificerer sig til. Der findes så nogle muligheder for dispensation i
helt særlige tilfælde, men den mulighed transformeres om til en rettighed!

Altså forstået på den måde, at folk FORDI de f.eks lider af PTSD eller
noget fjerde automatisk så har RET til statsborgerskab. At det skulle
være ekstra kvalificerende i sig selv.

Jeg ved ikke hvad der går galt oppe i hovedet på folk, men det er jo
fuldkommen kuk i kalechen.

Samtidig er det fuldkommen ubestrideligt at diagnoser som skizofreni,
PTSD mv er skøn, udtryk for en evaluering - og syndromer der kan
behandles, mange kan "kureres" eller blive symptomfri. Det er altså ikke
en varig tilstand i handicapmæssig forstand, men en sygdom. Det svarer
jo ikke til at være blind.

Fra : Bo Warming

Dato : 27-03-11 17:25

On Sun, 27 Mar 2011 17:37:23 +0200, DADK <dadk@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>behandles, mange kan "kureres" eller blive symptomfri. Det er altså ikke
>en varig tilstand i handicapmæssig forstand, men en sygdom. Det svarer

Enhver dansker kan ved at være sig selv og beskrive det ærligt opnå en
psykiatrisk diagnose.Jeg gjorde det som en leg og ved at kræve højere
førtidspension fik jeg overlægepapirer på at jeg slet ingen sindsyge
har OVERHOVEDET!

Anne Lindhardt, psykiatrioverlæge i Roskilde p.t.

"   Menneskene vil altid være afsindige, og de, som tror, de kan
helbrede dem, er de vanvittigste af alle.       Voltaire

"   Sanity is a madness put to good uses, waking life is a dream
controlled.      George Santayana

"We cannot think unless we are insane.      Arthur Koestler

"   Madness is part of all of us, all the time, and it comes and
goes, waxes and wanes.      Otto Friedrich

Fra : Martin Larsen

Dato : 27-03-11 19:16

On 03/27/2011 06:25 PM, Bo Warming wrote:

> [...]
> psykiatrisk diagnose.Jeg gjorde det som en leg og ved at kræve højere
> førtidspension fik jeg overlægepapirer på at jeg slet ingen sindsyge

Er der nogle fordele ved at have klogskabsattest - udover snob?

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 27-03-11 19:59

On Sun, 27 Mar 2011 20:16:24 +0200, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>Er der nogle fordele ved at have klogskabsattest - udover snob?

Jeg har ingen attest men fik aktindsigt i hvorfor pingerne begrundede
skriftligt hvad de til mig udtrykte "Du fejler ikke noget"

Det er ubrugeligt men smigrende at jeg ikke ruger over ting, ikke er
neurotisk osv

De mange detaljer fra trænede iagttagere, gør det interessant for mig
- men snobværdi har jeg ikke gjort brug af, og min advokat gider ikke
bruge den mod politi - der klart anser mig for psykiatrisk

Fra : Bo Warming

Dato : 27-03-11 17:07

On Sun, 27 Mar 2011 16:24:45 +0200, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> [...]
>Søren Krarup er træt af at se den 10. ansøgning om dispensation fra
>asyl-svindlere, der har skaffet sig en 10. lægeattest fra

Tænk hvis PostTraumatiskStress Syndrom var opfundet under WW2

Havde en eneste combatant overlevet krigen uden at være blevet syg, i
såfald?

Krarup har ret i , at psykiatri er om holdninger og ikke om
objektive forhold.
At psykiaterne har en lægeuddannelse først, gør dem ikke
symptom-kurerende

   "Medicinsk behandling i psykiatrien er ikke rettet mod
årsager, men mod symptomer. Det betyder , at der ikke findes
lægemidler, der kan helbrede skitzofreni, depression eller angst.
Lægemidlerne må aldrig blive en erstatning for psykosociale tiltag.
Medikamenter kan hjælpe patienten til at indse betydningen af disse
tiltag." J Engelstad Snoek og K Engedal "PSYKIATRI-LÆREBOG" Oslo, 2001