Fysiklærer contra Japaner-overro
Fra : Bo Warming

Dato : 25-03-11 15:18

Fysiklærer contra Japaner-overro
Hvis jeg underviste i Japan og læste om nuværende hysteriske overro
om radioaktivitet, ville jeg købe til mine klasser nogle
geigertællerDOSIMETRE , Nogle blyforklæder (som dem tandlæger bruger
mod røntgen)
og nogle Tonkon-stave - det kalder min trælasthandel bambus der er 4
meter lang
Forsøget der sku skrives rapport om, ville gå på at flytte strålende
halvfarlige isotoper rumdt med de lange stave og konstatere at
farlighedsmængen - tid gange dosisintensitet - kan let holdes under
faregrænsen , når man betænker at intensiteten daler med kvadratet på
afstanden

Når brandfolk kommer til hospital nær Fugoshima-kraftværk-ruinen og
nægter at flytte patienter væk for ikke selv at blive bestrålet så
skal de bare stikke bambuslægter under bårer og senge så de holder
lang afstand og bære blyskjold/blyforklæde og arbejde lynhurtigt og
så undgås let at overskride faregrænser

Ifølge Politiken 25.3 er der tale om en hysterisk udstødelse af de der
har været udsat for stråling - og det gjaldt også i 1945. Så måske
naturvidenskabelighed ikke er nok.