Ophavsret: bliver lovlig til ulovlig ?
Fra : Per

Dato : 20-03-11 11:19

Hej NG !

Jeg køber en original CD og ripper den til mig selv for at kunne bruge den
på fx. en Ipod

Efterfølgendene bliver min originale CD stjålet, bortkommer eller lign.

Er jeg så forpligtet til at slette min rippede musik ?

Altså bliver min lovlige musik pludselig ulovlig at eje ?

Mvh. Per

Fra : Jesper Lund

Dato : 20-03-11 12:16

Per wrote:

> [...]
>
> Efterfølgendene bliver min originale CD stjålet, bortkommer eller lign.
>
> Er jeg så forpligtet til at slette min rippede musik ?

Nej. Du må bruge kopien til eget brug. Det gælder uanset om du har
originalen eller ej. Faktisk også selv om du sælger originalen.

--
Jesper Lund

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 20-03-11 14:42

On 20-03-2011 12:16, Jesper Lund wrote:

> Nej. Du må bruge kopien til eget brug. Det gælder uanset om du har
> originalen eller ej. Faktisk også selv om du sælger originalen.

Er det dig der laver loven?

Har du et link?

Karl Erik.

--
http://dmwebdesign.dk - DM i Webdesign
http://www.tyveri-check.dk - Snyd tyven før han snyder dig!

Fra : Jesper Lund

Dato : 20-03-11 15:44

Karl Erik Christensen wrote:

> Er det dig der laver loven?

Hvad tror du selv?

> Har du et link?

Kulturministeriets hjemmeside, eller læs §12 i ophavsretsloven.

--
Jesper Lund