Jord til højbede
Fra : Steffen

Dato : 20-03-11 20:07

Hej

Jeg er igang med at lave højbede til fruen. Dertil skal jeg bruge omkring 4
m3 jord som er egnet til at dyrke grøntsager i.

Har fundet hjemmesider der gerne vil have et par tusindkroner.
Kan det ikke gøres billigere?
Hvor får I Jeres jord fra ( Århus området )?

mvh Steffen

Fra : Christian Stidsen

Dato : 20-03-11 21:09

> [...]
>
> Har fundet hjemmesider der gerne vil have et par tusindkroner.
> Kan det ikke gøres billigere?
> Hvor får I Jeres jord fra ( Århus området )?

Jord koster vel ikke alverden - det er transporten der gør det dyrt.
En trailer og et sted du selv kan hente det vil vel være det billigste.

Christian

Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 20-03-11 23:25

"Steffen" <steffena2@mail.dk> skrev
> Kan det ikke gøres billigere?
> Hvor får I Jeres jord fra

Jorden får man fra der hvor bedet skal være. Fylder 'kassen' op med sand, så
tilpas at mulden kan slutte fyldningen. Måske lige med plads til lidt
jordforbedrende, plantesække ell.lign.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Klaus

Dato : 21-03-11 15:37

Den 20-03-2011 20:06, Steffen skrev:
> [...]
>
> Har fundet hjemmesider der gerne vil have et par tusindkroner.
> Kan det ikke gøres billigere?
> Hvor får I Jeres jord fra ( Århus området )?

Jeg har lige hentet en trailer fyldt med hestemøg. I GulogGratis og Den
Blå Avis er der jævnligt annoncer under rubrikken "Bortgives", hvor
hesteejere og andre bortgiver deres møg, som egner sig til køkkenhaven.

--
mvh.
Klaus Ankerstjerne

Fra : Morten Bække Rønn

Dato : 21-03-11 21:53

On 20-03-2011 20:06, Steffen wrote:
> [...]
>
> Har fundet hjemmesider der gerne vil have et par tusindkroner.
> Kan det ikke gøres billigere?
> Hvor får I Jeres jord fra ( Århus området )?

Hvis du bor i Århus kommune kan du hente en trailer fuld kompost 60 kr
eller kompostblanding 80 kr på en af kommunens genbrugspladser.

Jeg har fundet dette link:
http://www.aarhus.dk/sitecore/content/Subsites/affaldvarmeaarhus/Home/Affald/Privat/Affaldsordninger/Kompost/Koeb-kompost.aspx

Jeg har selv brugt kompostblandingen i mine højbede og det har været med
et godt resultat.

Held og lykke med højbedene

mvh Morten

Fra : Steffen

Dato : 22-03-11 12:18

> [...]
>
> Jeg har selv brugt kompostblandingen i mine højbede og det har været med

Tak for linket. Siger du, at deres kompostblanding er klar til brug, og
altså ikke skal blandes op med råjord? / mvh Steffen

Fra : Morten Bække Rønn

Dato : 22-03-11 19:37

On 22-03-2011 12:18, Steffen wrote:

> Tak for linket. Siger du, at deres kompostblanding er klar til brug, og
> altså ikke skal blandes op med råjord? / mvh Steffen

Jeg har bare brugt det som det var til grønsager uden nogen former for
problemer.

mvh Morten

Fra : Steffen

Dato : 23-03-11 08:31

> Jeg har bare brugt det som det var til grønsager uden nogen former for
> problemer.
>
> mvh Morten

Jeg har fået svar fra kommunen: Kompostblandingen består af 1/3 kompost +
1/3 muldjord + 1/3 sand.
Så nu er det bare igang med skovl, trailer og trillebør.
mvh Steffen