Tilføjelser til husstanden (midlertidig, g~
Fra : Maria Fabæch

Dato : 10-08-01 07:37

Hej gruppe

Nu skal I lige høre om hvad min (ikke altid lige) kære mand fandt på i går:
Han havde hjulpet en af sine venner med at flytte, og da han kom hjem, havde
han et akvarium i armene. "HVAD er det?" spørger jeg... "Nå, men det er bare
Bjørns rotter"
"Hans HVAD"
"Jamen vi skal bare passe dem i 14 dage, mens han er på ferie"
"UD med dem UD, jeg kan ikkle KLARE det.... Nej ikke i køkkenet, nej jeg kan
ikke have dem i soveværelset....Væk med dem..Kan de ikke stå inde på
arbejdet" (På det her tidsspunkt ret meget hysterisk over udsikten til at
have rottelig over hele huset....Gamle læsere kan måske huske hvordan jeg
har det med små lig. Jeg så for mig i ånden hvordan kattene fik væltet
akvariet (eller hedder det terraiet) eller løftet låget af, hvorefter rotter
over hele huset og jeg træder i skambidte dyr)
"Nej tag dig lige sammen, det er kun i 14 dage"
"Er der ikke nogen andre, kattene æder dem, og døde rotter over det hele. Og
ad de er ulækre jeg kan ikke HA det, Og ku du ikke lige have ringet og
spurgt inden du tog dem med hjem...."
"Helt ærligt ----- (Og her kommer det så:) De er sødere end DINE katte, og
de lugter ikke så meget, og se de ligger i bunke og sover"

Nå men jeg gav mig...Og gik ud og kiggede på dyrene. Det var slet ikke
rotter, men ørkenrotter. Jeg NÆGTER dog at give dem mad og vand og skifte
underlag...Det må Claus klare.
Og det er interessant kattefjernsyn. Ørkenrotterne (der er 4 - 2 hvide, 2
brune) bliver slet ikke stressede af kattene, men kattene synes det er meget
jovt at kigge på dem. Iantha prøver at komme i nærkontakt med dem, men når
de er inde i akvariet ser hun dem ikke som byttedyr, hun er bare nysgerrig.
Og som sagt er det god underholdning. Jeg er dog temmelig sikker på at vi
ikke skal have nogle til at bo fast. Manden fortæller at de tit stikker ud
af buret hvis ikke man har noget liggende ovenpå glasset. Så der ligger en
god tung hylde.

Er der nogen her i gruppen der har forstand på ørkenrotter...Hvad de skal
have at spise, hvor tit man skal rense bur osv...Claus siger at de bare skal
have en gulerod og måske nogle nødder...Og så¨vand. Kan det være rigtigt?

KH

--
Maria og Kattene
http://hjem.get2net.dk/maria

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 10-08-01 09:17

tja.. ørkenrotter er jo gnavere men en gulerod en gang i mellem er langt fra
nok..

Hos en dyrehandler kan manden sikkert købe noget gnaverblanding, vandet bør
naturligvis skiftes hver dag, og buret tja en gang om ugen ca, for deres
urin stinker værre end en fyldt kattebakke en varm sommerdag...;((

--
Med venlig hilsen & miauu

Henrik & Melissa

Fra : Birgitte

Dato : 10-08-01 14:56

Hej Maria....
Åhh hvor jeg forstår dig.....
Vi bor selv på en stor gård, hvor vi har grise i stalden, kvæg på marken,
fugle og FLUER i luften samt mus og ROTTER på loftet
Jeg er heller ikke den helt store fan af rotter.
Dem I skal passe er dog i aflukket terraie så der ville jeg ikke være så
bekymret.
-Ja ja du klare det nok i stiv arm, det gør jeg her på gården, og jeg er
IKKE en store KRYB fan.
Held og lykke.
Mange miauuer fra Birgitte
www.truetrust.dk

---

Fra : Maria Fabæch

Dato : 11-08-01 07:52

Hejsa gruppe

Jaaae, man har jo et standpunkt til man ta´r et nyt:
Jeg skrev:
> [...]

Det er mærkeligt, ikke? Jeg satte mig igår til at læse alt jeg kunne finde
på nettet om ørkenrotter. Og det gik snart op for mig at 1. Deres akvarium
er alt for småt 2. De kan ikke klare sig på gulerødder alene.
Nå, jeg siger så til Claus, at hvis jeg skal passe dem, så skal de have det
godt, og så må ejeren (som er IT -et-ellerandet, tjener en formue, single og
bor i en billig lejliughed, samt god mven af huset) betale. Det er Claus
heldigvis enig i, han synes også det er synd hvis de ikke har det godt....

Så afsted til Zoo-zity. Købte stort bur, som passer bedre til 4 ørkenrotter,
masser af strøelse (de skal åbenbart have meget - nok til at de kan grave
tuneller - før havde de bare et lille underlag), mad, vandflaske, sand til
sandbad osv....
Samt selvfølgelig (og det må jeg hellere nævne her ogsa, så det ikke er
heeeeelt OT:) Lidt guf til kattene også: en ny slags foderbold med designede
runde godbidder til....

Og så har jeg ellers ordnet deres nye hjem efter alle kunstens regler, og
tænk engang, de blev så glade at se på da de kom over i dobbelt så meget
plads! Og istedet for at ligge og sove hele tiden, så fiser de rundt og
hygger sig! Derjligt!

Og jeg har endda rørt ved dem!!!

Jeg skrev også:
> meget

Ja det skal jeg lige love for!!!! Som skrevet har vi også fået lavet nyt
hegn, så kattene kan komme ud, men helt ærlig, de vil da egentlig hellere
sidde på første parket og kigge på ørkendyrene....Kattene spiser lidt, - og
så hurtigt ind og kigge på smådyrene. Så spiser de lidt igen - og så ind og
kigge - så på bakken - og så ind og kigge osv osv. Bedste katteunderholdning
jeg nogensinde har set!!!!

KH Maria

--
Maria og Kattene
http://hjem.get2net.dk/maria

Fra : Pia Lihme Petersen

Dato : 11-08-01 15:05

> Jaaae, man har jo et standpunkt til man ta´r et nyt:

He he Maria.. Pas nu på.. Inden du ser dig om, får ejeren slet ikke lov til
at få sine dyr tilbage...

Hilsen Pia og Misserne..

--
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Pia : Pia@lihme.com

Fra : Tina Bach Larsen

Dato : 11-08-01 17:26

Ørkenrotter har en uhyggelig tilbøjelihed til at gnave i alt, men de er
meget glade for en frisk gren/kvis fa eks birk eller frugtræ det er godt for
tænderne.

Hilsen Tina

Fra : Kate

Dato : 11-08-01 20:54

Hej Maria

Det er da hodt at du gider. jeg blev noget forbløffet over at ejeren
ikke havde givet udførlige instukser om fodring og pasning af hans dyr.
Det lyder ganske som om du har en hel del mere begreb om rotterne end
deres ejer har, og det kun fordi du er ansvarlig.
Som Pia skriver, pas nu på at du ikke ender med at beholde dem
--
Kate

Visit my home page, it's about rabbits, mostly:
http://home7.inet.tele.dk/oliwer
My address is spam blocked. The real one is oliwer@mail.tele.dk