Assimilation i dk.politik
Fra : Ukendt

Dato : 12-03-11 10:39

Jeg kan godt forstå, at ingen gider være ligesom Søren Pind-i-lort. Det har
jeg heller ikke lyst til, og ingen jeg kender, gider det.

I Star Trek, har man heller ikke så megen lyst til at være ligesom The Borg.

Men jeg noterer mig, at de faste skrigeballoner i dk.politik, gerne vil
assimileres, og være ligesom Pind-i-lort.

Det synes jeg er flot og i øvrigt meget generøst af jer.

Fra : Bo Warming

Dato : 12-03-11 11:14

On Sat, 12 Mar 2011 10:38:42 +0100, "Thomas M" <not_here> wrote:

> [...]
>assimileres, og være ligesom Pind-i-lort.
>
>Det synes jeg er flot og i øvrigt meget generøst af jer.

Dem måde DF oversætter Pinds assimilationsønsker fra debat-dagsorden
til forbuds-lov er
1. forbud mod burka
2. forbud mod slør hos offentlig ansatte
3. kun kommunalvalgret til skandinaver
4. Ingen stormoske

Er det ikke rigeligt moderat?

Fra : Peter K

Dato : 13-03-11 23:41

> [...]
> til forbuds-lov er
> 1. forbud mod burka
> 2. forbud mod slør hos offentlig ansatte

Jeg kan godt overbevises om et forbud mod ansigtsdækning i visse sammenhæng.
Men hvad mener du med nr 3? Hvordan definerer man "skandinav"? Statsborger?
Kan heller ikke se at nummer 4 er retfærdigt, medmindre man også fjerner
alle katedraler og større kirker. Måske ikke en dårlig ide egentlig.

Fra : Ivannof

Dato : 14-03-11 02:29

On 12 Mar., 10:38, "Thomas M" <not_here> wrote:
> Jeg kan godt forst , at ingen gider v re ligesom S ren Pind-i-lort. Det har
> jeg heller ikke lyst til, og ingen jeg kender, gider det.
>
> I Star Trek, har man heller ikke s megen lyst til at v re ligesom The Borg.
>
> Men jeg noterer mig, at de faste skrigeballoner i dk.politik, gerne vil
> assimileres, og v re ligesom Pind-i-lort.
>
> Det synes jeg er flot og i vrigt meget gener st af jer.

Hvor sagligt!

De ALLERfleste befolkningsgrupper, som er indvandret hertil de sidste
hundreder af år er blevet assimileret. Selv jøderne! De er en del af
samfundet, de taler dansk som modersmål, de gifter sig med danske
jøder eller ikke-jøder og de påtvinger ikke alle os andre at udføre
deres skikke eller fødevarepolitik i vores fælles børnehaver.

Tilbage er der vel kun kineserne med deres spisi har'/mæ hjæm, som
bortset fra i grillbaren isolerer sig og ikke får lært dansk og finder
ud af hvordan vi gebærder os i Danmark. Men dem hører vi ikke om som
problem.

Før muslimerne kom behøvede vi ikke noget integrationsministerium.
Folk kom til Danmark og var åbentlyst interesserede i at være her,
finde ud af det og allerede 2. generation af spaniere, italienere og
polakker var i udtryk og væremåde ikke til skelne fra etniske
danskere.

Hvad er det så der gør at vi på trods af de sidste 20-30 års
monumentale, omfattende og dyre indsats for at få fremmede tilrejsende
til ikke længere at være fremmede?

Ja, så er man jo nødt til at orientere sig i pressen og andre steder
som gang på gang citerer de omhandlede mennesker for at passe på "ikke
at blive for danske" og f.eks. en ca. 10 årig dreng for at han ville i
arabisk skole for at lære arabisk, så han kunne læse koranen
ordentligt.

Det handler om prioriteringer. Håbet er assimilation - men måske er vi
nødt til at nøjes med integration.

Hilsen Ivan

Fra : Ukendt

Dato : 14-03-11 10:07

"Ivannof" skrev i meddelelsen

> [...]
>bortset fra i grillbaren isolerer sig og ikke får lært dansk og finder
>ud af hvordan vi gebærder os i Danmark. Men dem hører vi ikke om som

Kineserne på min lokale (fremragende) grill, snakker pæredansk, og jeg vil
til enhver tid hellere handle hos dem, end i en eller anden perker snask.

Fra : Ivannof

Dato : 14-03-11 15:17

"Thomas M" skrev i meddelelsen

> [...]

til enhver tid hellere handle hos dem, end i en eller anden perker snask.
Kineserne er generelt nogle meget flinke mennesker, selvom det er sjældent
de taler dansk, men det er godt at vide at der ér nogle der kan!

Hilsen Ivan

Fra : Peter J

Dato : 14-03-11 16:12

Den 12-03-2011 10:38, Thomas M skrev:
> Jeg kan godt forstå, at ingen gider være ligesom Søren Pind-i-lort. Det
> har jeg heller ikke lyst til, og ingen jeg kender, gider det.

Der var næppe nogen herinde som havde regnet med at du (eller 'dem du
kender') kunne forstå ordet assimilation, men det skal du sikkert nok få
forklaret en masse gange i den kommende valgkamp.

> [...]
> assimileres, og være ligesom Pind-i-lort.
>
> Det synes jeg er flot og i øvrigt meget generøst af jer.

Jeg tror du har misforstået meningen med bag-in-box vin. Den kan ofte
holde sig 3-4 uger, så man behøver ikke drikke det hele på en gang. Du
kan evt. kontakte Wilstrup for gode råd. Det lykkedes ham ligefrem i
perioder helt at holde sig fra box-vinen og dermed også usenet.

I øvrigt er det da påfaldende, at den borgerlige fløj går frem i seneste
meningsmåling efter en uge, hvor de to store politiske "begivenheder"
var Sørens Pinds: "I kan smutte, hvis I alligevel ikke gider være en del
af Danmark" og Anders Samuelsens "helt ærligt, jeg gider ikke hoppe med
på pressens forsøg på at styre den politiske debat med ligegyldigt
mudderkast".

Det ville være naivt at tro, at disse to "sager" intet har med den
borgerlige fløjs fremgang at gøre. Måske vindes det kommende valg af den
fløj, som rent faktisk bare siger hvad de mener og i så fald er
venstrefløjen allerede et godt stykke bagud.

Peter J