| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | works eller office Fra : nåså | 
  Dato :  02-03-11 06:44 |  
  |   
            Hvad er forskellen på microsoft-office og microsoft-works? 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           emjeppesen (02-03-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : emjeppesen | 
  Dato :  02-03-11 07:31 |  
  |   
            nåså skrev:
 
 >Hvad er forskellen på microsoft-office og microsoft-works? 
 
 office er storebror og works lillebror.
 
 Works dækker de fleste almindelige menneskers behov for en
 kontorpakke. Er lettere at gå til end Office, hvis man er nybegynder.
 Jeg ved faktisk ikke, hvad man sådan lige skulle mangle i Works. den
 følger ofte med som preinstalleret, når man køber en ny PC.
 En komplet pakke med Works på dansk koster ca. 400 kr
 En komplet pakke med Office på dansk koster fra ca. 800 kr og op til
 4.300 kr alt efter hvilke licenser, der følger med.
 
 Hilsen emj
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Max (02-03-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Max | 
  Dato :  02-03-11 07:46 |  
  |   
            Hej
 
 > Jeg ved faktisk ikke, hvad man sådan lige skulle mangle i Works. den
 > følger ofte med som preinstalleret, når man køber en ny PC.
 
 
 Der mangler Outlook og mulighed for Powerpoint.
 
 -- 
 Mvh Max 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            emjeppesen (02-03-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : emjeppesen | 
  Dato :  02-03-11 08:46 |  
  |   
            Max skrev:
 
 >Der mangler Outlook og mulighed for Powerpoint.
 
 Ja, der er kun en fremviser.
 
 Hilsen emj
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Ole C (02-03-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ole C | 
  Dato :  02-03-11 09:44 |  
  |  
 
            nåså skrev blandt andet:
 > Hvad er forskellen på microsoft-office og microsoft-works?
 Som andre skriver er Works en spareudgave af Office - men koster dog stadig 
 penge.
 Her:  http://da.openoffice.org/ kan du imidlertid hente Open Office,
 som kan måle sig med Microsofts Office - og er ganske gratis.
 -- 
 vh
 Ole C 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Bertel Lund Hansen (02-03-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen | 
  Dato :  02-03-11 09:51 |  
  |  
 
            Ole C skrev:
 > Her:  http://da.openoffice.org/ kan du imidlertid hente Open Office,
 > som kan måle sig med Microsofts Office - og er ganske gratis.
 Det var også min første tanke da jeg læste tråden. Jeg brugte
 Microsoft Office i mange år indtil jeg opdagede OpenOffice. Det
 har jeg brugt siden. Alle mine gamle filer blev hentet ind i
 OpenOffice næsten uden problemer.
 'Problemerne' var af ret teknisk art:
 1. Makroer i mine regneark holdt op med at virke. Jeg måtte
 skrive nogle nye.
 2. Databaser oprettet i Access kan slet ikke åbnes i OpenOffice,
 og det kan ikke gemme databaser i Accessformat.
 -- 
 Bertel
 http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           emjeppesen (02-03-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : emjeppesen | 
  Dato :  02-03-11 12:26 |  
  |  
 
            Ole C skrev:
 >Som andre skriver er Works en spareudgave af Office - men koster dog stadig 
 >penge.
 >
 >Her:  http://da.openoffice.org/ kan du imidlertid hente Open Office,
 >som kan måle sig med Microsofts Office - og er ganske gratis.
 Det er noget sludder at openoffice kan måle sig med MSOffice. Den kan
 ikke engang måle sig med MSWorks.
 Hilsen emj
            
              |   |   
            
        
 
            
         
            Ole C (02-03-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ole C | 
  Dato :  02-03-11 12:27 |  
  |   
            emjeppesen skrev blandt andet:
 
 
 > Det er noget sludder at openoffice kan måle sig med MSOffice. Den kan
 > ikke engang måle sig med MSWorks.
 
 Nå.
 
 -- 
 vh
 Ole C 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Per (02-03-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Per | 
  Dato :  02-03-11 14:01 |  
  |  
 
            emjeppesen wrote:
 > Ole C skrev:
 >
 >> Som andre skriver er Works en spareudgave af Office - men koster dog
 >> stadig penge.
 >>
 >> Her:  http://da.openoffice.org/ kan du imidlertid hente Open Office,
 >> som kan måle sig med Microsofts Office - og er ganske gratis.
 >
 > Det er noget sludder at openoffice kan måle sig med MSOffice. Den kan
 > ikke engang måle sig med MSWorks.
 >
 Du har ret.
 Open Office er længder foran MSoffice, der kun er til novicebrugere.
 Tænk at betale for et dårligere program, når det bedste er gratis. Ja man 
 undres.
 Mvh. Per 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             emjeppesen (02-03-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : emjeppesen | 
  Dato :  02-03-11 14:44 |  
  |  
 
            Per skrev:
 >Open Office er længder foran MSoffice, der kun er til novicebrugere.
 På mig virker den meget gammeldags.
 Desuden kan den ikke snakke ordentligt sammen med MS office, hvilket
 er kilde til evig frustration rundt om i de små hjem  
Hilsen emj
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Fly Christensen (02-03-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Fly Christensen | 
  Dato :  02-03-11 16:34 |  
  |  
 
            On Wed, 02 Mar 2011 14:44:16 +0100, emjeppesen <emj@> wrote:
 >På mig virker den meget gammeldags.
 >Desuden kan den ikke snakke ordentligt sammen med MS office, hvilket
 >er kilde til evig frustration rundt om i de små hjem  
Så er det dæleme godt, at vi har et stort hus...
 Fly
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               emjeppesen (02-03-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : emjeppesen | 
  Dato :  02-03-11 16:56 |  
  |  
 
            Fly Christensen skrev:
 >>På mig virker den meget gammeldags.
 >>Desuden kan den ikke snakke ordentligt sammen med MS office, hvilket
 >>er kilde til evig frustration rundt om i de små hjem  
>
 >Så er det dæleme godt, at vi har et stort hus...
 ja, bare I holder det inden for egne døre er det fint med mig, men jeg
 er træt af at modtage open office filer i min mail   
Når sandheden skal frem, har jeg da ofte installeret open office på
 bekendtes PCer, i mangel på bedre   
De er som regel godt tilfreds med det.
 Hilsen emj
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                Martin [6000] (02-03-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin [6000] | 
  Dato :  02-03-11 23:12 |  
  |  
 
            >ja, bare I holder det inden for egne døre er det fint med mig, men jeg
 >er træt af at modtage open office filer i min mail   
Ligesom vi andre er trætte af, at modtage MS Office filer på mail.
 Derfor er det så dejligt med åbne standarder alle forstår.
 //Martin
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                 emjeppesen (02-03-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : emjeppesen | 
  Dato :  02-03-11 23:25 |  
  |  
 
            Martin [6000] skrev:
 >Ligesom vi andre er trætte af, at modtage MS Office filer på mail.
 >
 >Derfor er det så dejligt med åbne standarder alle forstår.
 Hvad hulen mener du med det?
 Mener du at open Office er standard?   
Hilsen emj
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                  Martin [6000] (03-03-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin [6000] | 
  Dato :  03-03-11 11:10 |  
  |  
 
            >Hvad hulen mener du med det?
 Jeg mener, at det ville være rart hvis folk sendte filer, som alle kan
 læse.
 Fx. hvis de konverterede en doc-fil til pdf.
 >Mener du at open Office er standard?   
Ikke nødvendigvis.
 //Martin
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                  Bertel Lund Hansen (03-03-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen | 
  Dato :  03-03-11 17:43 |  
  |   |   |   
            
        
 
            
         
                   Rado (04-03-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Rado | 
  Dato :  04-03-11 05:39 |  
  |  
 
            On Thu, 3 Mar 2011 17:42:34 +0100, Bertel Lund Hansen
 <splitteminebramsejl@lundhansen.dk> wrote:
 >emjeppesen skrev:
 >
 >> Hvad hulen mener du med det?
 >> Mener du at open Office er standard?   
>
 >Beskrivelsen af filformatet er i hvert fald offentligt
 >tilgængeligt.
 Det er MS docx format nu også. Selvom dokumentationen vist ikke skulle
 være den bedste.
 -- 
 Rado
 "Materialism is the philosophy of the subject that forgets 
 to take account of itself." - Arthur Schopenhauer
            
              |   |   
            
        
 
            
         
              Jørgen Farum Jensen (04-03-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jørgen Farum Jensen | 
  Dato :  04-03-11 12:41 |  
  |  
 
            Den 02-03-2011 14:44, emjeppesen skrev:
 > Per skrev:
 >
 >> Open Office er længder foran MSoffice, der kun er til novicebrugere.
 >
 > På mig virker den meget gammeldags.
 > Desuden kan den ikke snakke ordentligt sammen med MS office, hvilket
 > er kilde til evig frustration rundt om i de små hjem  
>
 Jo, men hvis nu fortalte dem i de små
 hjem, at RTF dokumentformatet
 1) kan gemmes af stort set alle teksteditorer
 og dokumentbehandlere og
 2) kan læses af stort set alle kendte tekstbehandlere
 ville megen frustration altså kunne undgås.
 -- 
 Jørgen Farum Jensen
 http://webdesign101.dk
..
            
              |   |   
            
        
 
            
         
               Edmund (04-03-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Edmund | 
  Dato :  04-03-11 13:13 |  
  |   
            Den 04-03-2011 12:41, Jørgen Farum Jensen skrev:
 
 > Jo, men hvis nu fortalte dem i de små
 > hjem, at RTF dokumentformatet
 >
 > 1) kan gemmes af stort set alle teksteditorer
 > og dokumentbehandlere og
 > 2) kan læses af stort set alle kendte tekstbehandlere
 >
 > ville megen frustration altså kunne undgås.
 
 Troede jeg også, Win7 Wordpad kunne ikke læse billeder i rtf lavet med 
 Wordpad i Windows XP.
 
 -- 
 Mvh Edmund
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Kurd (04-03-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Kurd | 
  Dato :  04-03-11 14:12 |  
  |   
            
 "Edmund" <nospamm@surfpost.dk> skrev i en meddelelse 
 news:4d70d776$0$23753$14726298@news.sunsite.dk...
 > Den 04-03-2011 12:41, Jørgen Farum Jensen skrev:
 >
 >> Jo, men hvis nu fortalte dem i de små
 >> hjem, at RTF dokumentformatet
 >>
 >> 1) kan gemmes af stort set alle teksteditorer
 >> og dokumentbehandlere og
 >> 2) kan læses af stort set alle kendte tekstbehandlere
 >>
 >> ville megen frustration altså kunne undgås.
 >
 > Troede jeg også, Win7 Wordpad kunne ikke læse billeder i rtf lavet med 
 > Wordpad i Windows XP.
 >
 > -- 
 > Mvh Edmund
 
 Kan du prøve at omformulere din sætning [hvis muligt]? 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                Bertel Lund Hansen (04-03-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Bertel Lund Hansen | 
  Dato :  04-03-11 15:27 |  
  |  
 
            Edmund skrev:
 >> Jo, men hvis nu fortalte dem i de små
 >> hjem, at RTF dokumentformatet
 > Troede jeg også, Win7 Wordpad kunne ikke læse billeder i rtf lavet med 
 > Wordpad i Windows XP.
 Lad mig gætte: Billeder er ikke en del af standard-rtf?
 Der er måske en grund til at det hedder Rich *Text* format?
 -- 
 Bertel
 http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 Max (04-03-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Max | 
  Dato :  04-03-11 17:39 |  
  |   
            Hej Bertel
 
 > Der er måske en grund til at det hedder Rich *Text* format?
 
 
 Men RTF standarden tilbyder både indlejring af fonte
 og billeder.
 
 -- 
 Mvh
 Max 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 Jørgen Farum Jensen (04-03-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jørgen Farum Jensen | 
  Dato :  04-03-11 18:02 |  
  |  
 
            Den 04-03-2011 15:27, Bertel Lund Hansen skrev:
 > Edmund skrev:
 >
 >>> Jo, men hvis nu fortalte dem i de små
 >>> hjem, at RTF dokumentformatet
 >
 >> Troede jeg også, Win7 Wordpad kunne ikke læse billeder i rtf lavet med
 >> Wordpad i Windows XP.
 >
 > Lad mig gætte: Billeder er ikke en del af standard-rtf?
 >
 > Der er måske en grund til at det hedder Rich *Text* format?
 >
 Netop.
 Jeg skriver om *tekstbehandling* og ikke
 om DtP eller billedredigering/visning.
 Wordpad er et fortrinligt program
 til det, ditto alle de andre. Men når man
 går på spurvejagt er der ingen grund til at
 medbringe kanoner.
 Jeg har gentagne gange oplevet et lettelsens
 suk, når jeg har fortalt kursister, kolleger
 og ikke mindst McIntosh brugere om denne
 mulighed for at udveksle dokumenter med andre
 uden forhandlinger om hvilket tekstbehandlings-
 program der *skulle* bruges.
 I øvrigt har min Word 2003 ikke noget problem
 med at indlæse et en tekst med et billede indsat,
 skrevet med Wordpad.
 Men det er osse den Wordpad, der følger med
 Windows 7. Den er vist forbedret noget i forhold
 til Win/XP?
 -- 
 Jørgen Farum Jensen
 http://webdesign101.dk
..
            
              |   |   
            
        
 
            
         
                emjeppesen (04-03-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : emjeppesen | 
  Dato :  04-03-11 16:48 |  
  |   
            Edmund skrev:
 
 >Troede jeg også, Win7 Wordpad kunne ikke læse billeder i rtf lavet med 
 >Wordpad i Windows XP.
 
 *.RTF er et rent tekstformat - altså ingen billeder.
 
 Hilsen emj
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
                 Edmund (05-03-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Edmund | 
  Dato :  05-03-11 01:04 |  
  |   
            Den 04-03-2011 16:47, emjeppesen skrev:
 > Edmund skrev:
 >
 >> Troede jeg også, Win7 Wordpad kunne ikke læse billeder i rtf lavet med
 >> Wordpad i Windows XP.
 >
 > *.RTF er et rent tekstformat - altså ingen billeder.
 
 Men man kan sætte billeder ind i det alligevel ?
 -- 
 Mvh Edmund
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Max (02-03-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Max | 
  Dato :  02-03-11 17:16 |  
  |   
            Hej Per
 
 > Open Office er længder foran MSoffice, der kun er til novicebrugere.
 
 
 Men pas på hvis der er børn i huset, de risikere nemt at stå
 i den situation at de pludselig befinder sig på et uddannelses-
 sted hvor kun MSO kan bruges.
 
 -- 
 Mvh
 Max 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              Martin [6000] (02-03-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Martin [6000] | 
  Dato :  02-03-11 23:13 |  
  |   
            On Wed, 2 Mar 2011 17:15:41 +0100, "Max"
 <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> wrote:
 
 >Hej Per
 >
 >> Open Office er længder foran MSoffice, der kun er til novicebrugere.
 >
 >
 >Men pas på hvis der er børn i huset, de risikere nemt at stå
 >i den situation at de pludselig befinder sig på et uddannelses-
 >sted hvor kun MSO kan bruges.
 
 Sådan et sted har jeg gået.. .da jeg så udbad mig en licens til både
 Windows og MS Office, så blev de så sjovt tavse og lov mig bruge Linux
 og OpenOffice i fred.
 
 Det gik fint og der var ingen problemer med hverken opgaver, eksamener
 eller andet.
 
 //Martin
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Ukendt (02-03-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  02-03-11 17:54 |  
  |   
            
"emjeppesen" <emj@> skrev i meddelelsen 
 news:16asm6l484un80v10lf2s6tefjq9oq6940@4ax.com...
 > Ole C skrev:
 >
 >>Som andre skriver er Works en spareudgave af Office - men koster dog 
 >>stadig
 >>penge.
 >>
 >>Her:  http://da.openoffice.org/ kan du imidlertid hente Open Office,
 >>som kan måle sig med Microsofts Office - og er ganske gratis.
 >
 > Det er noget sludder at openoffice kan måle sig med MSOffice. Den kan
 > ikke engang måle sig med MSWorks.
 Enig    
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Ivan V. Klattrup (02-03-2011) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ivan V. Klattrup | 
  Dato :  02-03-11 14:19 |  
  |   |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |