Libyen og FNs menneskerettighedsråd
Fra : Per Rønne

Dato : 24-02-11 07:37

Jeg har modtaget en mail fra The Israel Project som jeg vil citere
begyndelsen fra:

=
Mideast Turmoil, Your Help Needed

Dear Per Erik,
As I write you today, there are media reports that more than 1,000
people have been killed in fighting in Libya. The United Nations Humans
Rights Council, of which Libya is a member, has said nothing. This is
the same body that launched a full-scale international inquiry into last
year's flotilla incident and issued a one-sided, inaccurate report
condemning Israel.
=

Personligt kan jeg ikke huske at FNs menneskerettighedsråd har været
tavs i denne sag (har Libyen i øvrigt ikke tidligere været formand?),
men er det tilfældet kan man jo slet, slet ikke tage det alvorligt ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ukendt

Dato : 24-02-11 11:44

> [...]
> tavs i denne sag (har Libyen i øvrigt ikke tidligere været formand?),
> men er det tilfældet kan man jo slet, slet ikke tage det alvorligt ...

Nu udelukker den ene synd jo ikke den anden, og jeg har umiddelbart lidt
svært ved at se, at det skulle diskvalificere resultatet af den nævnte
undersøgelse, hvis det skulle være tilfældet at det omtalte råd ikke har
udtalt sig i Libyen-sagen.
For mig lyder det mere som noget pivpiv, det er synd for os at vi blev dømt
for vores overgreb - vi er jo jøder og når nu vi blev forfulgt for 60 år
siden så har vi altså lov til det.
Lidt som når Mick Øgendahl fortvivlet siger "jamen jeg er jo handicappet".

Fra : Patruljen

Dato : 24-02-11 06:09

On 24 Feb., 07:37, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:
> [...]
> tavs i denne sag (har Libyen i vrigt ikke tidligere v ret formand?),
> men er det tilf ldet kan man jo slet, slet ikke tage det alvorligt ...

UN`s sikkerhedsråd har haft situationen oppe og vende -

Libya: Security Council, UN officials urge end to use of force against
protesters

22 February 2011 – The Security Council and top United Nations
officials today urged the Libyan Government to immediately end its
violent crackdown on protesters and to meet its responsibility to
protect its population.
Council members “condemned the violence and use of force against
civilians, deplored the repression against peaceful demonstrators, and
expressed deep regret at the deaths of hundreds of civilians,”
Ambassador Maria Luiza Ribeiro Viotti of Brazil, which holds the
monthly presidency of the 15-member body for February, said in a
statement read out to the press following closed-door talks on the
crisis.

“They called for an immediate end to the violence and for steps to
address the legitimate demands of the population, including through
national dialogue,” she said. http://www.un.org/apps/news/story.asp?NewsID=37583&Cr=protests&Cr1

Amnesty International bragte allerede situationen frem for at bringe
verdens opmærksomhed på begivenhederne første nat, der var dødsofre..
Jeg tror, det var den 12.02 jeg fik en meddelse fra Amnesty
International. Man fik den information, at der blev skudt 2 personer
og at 11 var alvorligt sårede, den første nat, hvor begivenhederne
rigtigt tog fat.

Fra : Patruljen

Dato : 24-02-11 06:22

> [...]
> tavs i denne sag (har Libyen i vrigt ikke tidligere v ret formand?),
> men er det tilf ldet kan man jo slet, slet ikke tage det alvorligt ...

Det er måske derfor mailen er rundsendt?
Det kan da undre, at The Israel project beklager sig over, at
situationen i Libyen ikke har været oppe i Humans right Council - når
sagen har været forberedt i nogle dage for at skulle op i FN`s
sikkerhedsråd. Som er længere oppe i FN`s hiraki....

Den er måske rundsendt til netop de mennesker, man tænker ikke
ulejliger sig med at holde et blik på UN`s udmeldinger - eller på
anden måde tjekker op på informationen.