/ Forside / Interesser / Fritid / Musik / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Musik
#NavnPoint
Nordsted1 29914
ans 21076
dova 20615
Klaudi 18463
Kazistuta 18027
3773 17729
boibbo 13999
o.v.n. 13226
refi 11088
10  tedd 8824
Stafetten: Vals.
Fra : Henning Jensen


Dato : 16-02-11 07:56

Har vi danset vals før? Jeg kan ikke huske det? Ellers tager vi en
sving-om nu...
Foreslå links til musik/sang i 3/4 takt (eller det der ligner), eller
hvor ordet vals (også på andre sprog), indgår i titlen eller sangen. Her
er nogle eksempler:

"The Hooters" selv, er en blanding af lidt forskellige "stilarter", men
jeg kan godt lide det melodiske i nogle af deres numre.
Her "Graveyard Waltz":

http://www.youtube.com/watch?v=XXAH32ssuZ8

Lupe Vélez synger her med sin vemodige stemme den charmerende "Where is
the song of songs for me?".
Det er fra filmen "Lady of the Pavements", der oprindelig var en
stumfilm, men som efterfølgende fik tilføjet nogle musiknumre, bl.a. dette:

http://www.youtube.com/watch?v=6EZAGH692io

Et tysk eksempel der foruden at være godt, forhåbentlig også kan glæde
og inspirere Åge. Hildegard Knef med "Ball Paré":

http://www.youtube.com/watch?v=iNpeVLtktFc&feature=related

Alle Strauss'erne har komponeret valse. Så lidt dans og en Strauss vals
må jeg have med.
"Salome" er vel nok det mest sensuelle der er skrevet og komponeret.
Kontrasten mellem det smukke og grusomme, både i teksten og i musikken,
er ikke overgået siden.
Kong Herodes lover sin datter alt, hvis hun blot vil danse for ham:
"Salome, Salome, tanz für mich, ich bitte dich. Ich bin traurig heute
Nact, drum tanz für mich...".
Og det gør hun her i 3/4 med lidt 5/4 og 2/4 iblandet, "De syv slørs dans":

http://www.youtube.com/watch?v=x3jF3g4KBbw&feature=related

Henning.


 
 
Jan Kronsell (16-02-2011)
Kommentar
Fra : Jan Kronsell


Dato : 16-02-11 09:36



"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen
news:4d5b7513$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Har vi danset vals før? Jeg kan ikke huske det? Ellers tager vi en
> sving-om nu...
> Foreslå links til musik/sang i 3/4 takt (eller det der ligner), eller hvor
> ordet vals (også på andre sprog), indgår i titlen eller sangen. Her er
> nogle eksempler:
>
> "The Hooters" selv, er en blanding af lidt forskellige "stilarter", men
> jeg kan godt lide det melodiske i nogle af deres numre.
> Her "Graveyard Waltz":
>
> http://www.youtube.com/watch?v=XXAH32ssuZ8
>
> Lupe Vélez synger her med sin vemodige stemme den charmerende "Where is
> the song of songs for me?".
> Det er fra filmen "Lady of the Pavements", der oprindelig var en stumfilm,
> men som efterfølgende fik tilføjet nogle musiknumre, bl.a. dette:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=6EZAGH692io
>
> Et tysk eksempel der foruden at være godt, forhåbentlig også kan glæde og
> inspirere Åge. Hildegard Knef med "Ball Paré":
>
> http://www.youtube.com/watch?v=iNpeVLtktFc&feature=related
>
> Alle Strauss'erne har komponeret valse. Så lidt dans og en Strauss vals må
> jeg have med.
> "Salome" er vel nok det mest sensuelle der er skrevet og komponeret.
> Kontrasten mellem det smukke og grusomme, både i teksten og i musikken, er
> ikke overgået siden.
> Kong Herodes lover sin datter alt, hvis hun blot vil danse for ham:
> "Salome, Salome, tanz für mich, ich bitte dich. Ich bin traurig heute
> Nact, drum tanz für mich...".
> Og det gør hun her i 3/4 med lidt 5/4 og 2/4 iblandet, "De syv slørs
> dans":
>
> http://www.youtube.com/watch?v=x3jF3g4KBbw&feature=related
>
Bare en enkelt vals, nemlig Leonard Cohen: Take this waltz.
http://www.youtube.com/watch?v=UUtgjjj75_Q

Og en enkelt mere: Andre Rieu: Shostakovichs Second Waltz også kendt som Den
russiske vals.
http://www.youtube.com/watch?v=LX1fiE0U1qA

Og nu hvor vi er i det russiske, hvorfor så ikke tage lidt balalaikamusik:
Dreams Waltz
http://www.youtube.com/watch?v=5_mtUfiTbso&feature=related

Jan






Henning Jensen (17-02-2011)
Kommentar
Fra : Henning Jensen


Dato : 17-02-11 08:40

Den 16-02-2011 09:36, Jan Kronsell skrev:

> Bare en enkelt vals, nemlig Leonard Cohen: Take this waltz.
> http://www.youtube.com/watch?v=UUtgjjj75_Q
>
> Og en enkelt mere: Andre Rieu: Shostakovichs Second Waltz også kendt som
> Den russiske vals.
> http://www.youtube.com/watch?v=LX1fiE0U1qA
>
> Og nu hvor vi er i det russiske, hvorfor så ikke tage lidt
> balalaikamusik: Dreams Waltz
> http://www.youtube.com/watch?v=5_mtUfiTbso&feature=related

Cohen har lavet mange gode numre. "Take This Waltz", synes jeg, er et af
dem.

Shostakovich har faktisk komponeret mange valse, og såmænd også en
operette "Cheryomushki". Den have premiere så sent som 1960, og musikken
deri indeholder også en vals. Det er længe efter at den slags "var oppe
i tiden". Stalin sad hårdt på det hele, også musikken.

Helt aktuelt, er man nu begyndt at åbne de gamle russiske arkiver og
begyndt at udgive musik fra disse første 90 1900-år, af den gemte og
glemte russiske musik. De første CD'er er udkommet. Et meget spændende
projekt.

Henning.

Martin Bak (16-02-2011)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 16-02-11 10:04


"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:4d5b7513$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Har vi danset vals før? Jeg kan ikke huske det? Ellers tager vi en
> sving-om nu...
> Foreslå links til musik/sang i 3/4 takt (eller det der ligner), eller hvor
> ordet vals (også på andre sprog), indgår i titlen eller sangen. Her er
> nogle eksempler:
>
>
Her spiller Keld Nørgaard og Poul Lendal "USA-valsen" på drejelire og
sækkepibe!

http://www.youtube.com/watch?v=boPOf_8mYWc

--
Martin
http://www.martinbak.dk



Henning Jensen (17-02-2011)
Kommentar
Fra : Henning Jensen


Dato : 17-02-11 08:41

Den 16-02-2011 10:04, Martin Bak skrev:

> Her spiller Keld Nørgaard og Poul Lendal "USA-valsen" på drejelire og
> sækkepibe!
> http://www.youtube.com/watch?v=boPOf_8mYWc

"USA-valsen" Ved du mere om den? Hvor kommer den fra og hvem har
komponeret den?
Jeg mener at have hørt den engang jeg overværede noget folkedans?

Henning.

Martin Bak (17-02-2011)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 17-02-11 16:47


"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:4d5cd0ee$0$56788$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Den 16-02-2011 10:04, Martin Bak skrev:
>
>> Her spiller Keld Nørgaard og Poul Lendal "USA-valsen" på drejelire og
>> sækkepibe!
>> http://www.youtube.com/watch?v=boPOf_8mYWc
>
> "USA-valsen" Ved du mere om den? Hvor kommer den fra og hvem har
> komponeret den?
>
Desværre, nej. Han siger noget i starten af klippet, som det desværre ikke
har været muligt for mig at tyde, bortset fra at jeg synes han nævner en
"fløjte-niels"

--
Martin
http://www.martinbak.dk



Åge Halldorsson (16-02-2011)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 16-02-11 10:36

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen
news:4d5b7513$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Har vi danset vals før?

Nej heldigvis ikke. Det kan du gøre med Krutte.

> Jeg kan ikke huske det?

Sikkert ikke, men det kan jeg.

Med lad os da lytte til DONAU WALSEN:
http://www.youtube.com/watch?v=Q7jAp-BQb7I

Og så en sang der er så god at vi må have den på flere sprog, nemlig:DEN
GAMLE TENNESEE WALZ:
Dansk: http://www.youtube.com/watch?v=sN5xkxwEJPc
Svensk: www.youtube.com/watch?v=lbj3vN71ico&feature=related
Tysk: http://www.youtube.com/watch?v=s6cSu158lWc
Engelsk: http://www.youtube.com/watch?v=aTBPgA3PSnA&feature=related

Hilsen Åge


Åge Halldorsson (16-02-2011)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 16-02-11 10:39


"Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i
meddelelsen news:4d5b9a71$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Med lad os da lytte til DONAU WALSEN:
> http://www.youtube.com/watch?v=Q7jAp-BQb7I
>
> Og så en sang der er så god at vi må have den på flere sprog, nemlig:DEN
> GAMLE TENNESEE WALZ:
> Dansk: http://www.youtube.com/watch?v=sN5xkxwEJPc
> Svensk: www.youtube.com/watch?v=lbj3vN71ico&feature=related
> Tysk: http://www.youtube.com/watch?v=s6cSu158lWc
> Engelsk: http://www.youtube.com/watch?v=aTBPgA3PSnA&feature=related

Nu skrev du noget med at det skulle være "3/4", men det ved jeg ikke hvad er
eller betyder,
men forhåbentligt er sangene sådan nogle som du omtaler. Der bliver i hvert
fald sunget ordet "walz". tet.

Hilsen Åge


Ukendt (16-02-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-02-11 18:57

"Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4d5b9b2c$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Nu skrev du noget med at det skulle være "3/4", men det ved jeg ikke hvad
> er eller betyder,

1-2-3 1-2-3 1-2-3 1-2-3 1-2-3 1-2-3 1-2-3 1-2-3 etc..

Det er valsetakt



Ukendt (16-02-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-02-11 22:14

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i en meddelelse
news:4d5c0fcf$0$56778$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> 1-2-3 1-2-3 1-2-3 1-2-3 1-2-3 1-2-3 1-2-3 1-2-3 etc..
>
> Det er valsetakt

Oversat til "sclagersk" må det være um-pa-pa um-pa-pa



Allan Krautwald (16-02-2011)
Kommentar
Fra : Allan Krautwald


Dato : 16-02-11 22:19


"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i en meddelelse
news:4d5c3dfd$0$56787$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> Oversat til "sclagersk" må det være um-pa-pa um-pa-pa
>
Uha den klarer Åge aldrig, det er jo hele 3 ting, hvor de 2 er ens...så han
kan ikke engang finde ud af det ved hjælp af sine Kinder Æg



Ukendt (16-02-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-02-11 23:40

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse
news:4d5c3f59$0$36574$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Uha den klarer Åge aldrig, det er jo hele 3 ting, hvor de 2 er ens...så
> han kan ikke engang finde ud af det ved hjælp af sine Kinder Æg

Så må vi hellere eksemplificere det:
http://www.youtube.com/watch?v=hAbGC-Yk878
UM-PA-PA UM-PA-PA



Ukendt (18-02-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-02-11 19:55

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse
news:4d5c3f59$0$36574$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Uha den klarer Åge aldrig, det er jo hele 3 ting, hvor de 2 er ens...så
> han kan ikke engang finde ud af det ved hjælp af sine Kinder Æg

A propos at "tælle" musik, så er her nok et af de mest avancerede numre jeg
har været i lag med:
http://www.youtube.com/watch?v=bGigDxMg7uY
Det går i 17/8, og er hamresvært st spille

/Alex



Allan Krautwald (16-02-2011)
Kommentar
Fra : Allan Krautwald


Dato : 16-02-11 22:17


"Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4d5b9b2c$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>
> Nu skrev du noget med at det skulle være "3/4", men det ved jeg ikke hvad
> er eller betyder,

Hvis du har 4 kroner og giver mig den ene, så har du 3/4 tilbage, hvor svært
kan det være



Henning Jensen (17-02-2011)
Kommentar
Fra : Henning Jensen


Dato : 17-02-11 08:44

Den 16-02-2011 10:38, Åge Halldorsson skrev:

> Nu skrev du noget med at det skulle være "3/4", men det ved jeg ikke
> hvad er eller betyder,
> men forhåbentligt er sangene sådan nogle som du omtaler. Der bliver i
> hvert fald sunget ordet "walz". tet.

Udførlige forklaringer findes i de efterfølgende indlæg.
Sug til dig, tænk og lær!

Tænk på mig og Eva:

http://www.youtube.com/watch?v=8czEhRuBSUY

Henning.

Åge Halldorsson (17-02-2011)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 17-02-11 10:53


"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen
news:4d5cd1a6$0$56788$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> mig og Eva:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=8czEhRuBSUY

Uhhhhhh ha dada dada. Nu skal jeg sørme nok love for der fedtes for en vals
med Eva, hwa?, haha.
Nå, men det skal jeg ikke blande mig i. Jer to turtelduer om det.

Hilsen Åge


Henning Jensen (17-02-2011)
Kommentar
Fra : Henning Jensen


Dato : 17-02-11 13:57

Den 17-02-2011 10:53, Åge Halldorsson skrev:

> Uhhhhhh ha dada dada. Nu skal jeg sørme nok love for der fedtes for en
> vals med Eva, hwa?, haha.
> Nå, men det skal jeg ikke blande mig i. Jer to turtelduer om det.

Det skal du heller ikke. Men du kan da spøge om ikke Eva har nogle veninder?

Henning

Henning Jensen (17-02-2011)
Kommentar
Fra : Henning Jensen


Dato : 17-02-11 08:43

Den 16-02-2011 10:35, Åge Halldorsson skrev:
>
> Med lad os da lytte til DONAU WALSEN:
> http://www.youtube.com/watch?v=Q7jAp-BQb7I
> Og så en sang der er så god at vi må have den på flere sprog, nemlig:DEN
> GAMLE TENNESEE WALZ:
> Dansk: http://www.youtube.com/watch?v=sN5xkxwEJPc
> Svensk: www.youtube.com/watch?v=lbj3vN71ico&feature=related
> Tysk: http://www.youtube.com/watch?v=s6cSu158lWc
> Engelsk: http://www.youtube.com/watch?v=aTBPgA3PSnA&feature=related

Du har været så hensynsfuld, at vælge en blå Donau med et rigtigt
orkester uden tyl og pastelfarver.
Du lærer alligevel lidt "hen ad vejen".

Birthe Kjær har jeg aldrig sat særlig højt. Det er sikkert en fejl. Jeg
vil fremover prøve at lytte lidt mere nøgternt og fordomsfrit til hende.

Henning

Åge Halldorsson (17-02-2011)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 17-02-11 11:05


"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen
news:4d5cd16a$0$56788$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Birthe Kjær har jeg aldrig sat særlig højt. Det er sikkert en fejl. Jeg
> vil fremover prøve at lytte lidt mere nøgternt og fordomsfrit til hende.
>
> Henning

Godt Henning. Du er på rette vej. Du får lige lidt at lytte nøgternt til
her. Det er nogle sange vi ikke hører så tit, p.g.a. af
den statsfinansierede slagerboycot på Danmarks Radio. Hun er faktisk en af
de bedste og mest professionelle sangerinder i landet.
Hvis ikke den eneste. Det vil du tydeligt kunne høre:

Den knalrøde gummibåd: http://www.youtube.com/watch?v=VrDseFEOwAo
Lange Lars fra Langeland: http://www.youtube.com/watch?v=9czQbvDtqZs
Så går vi til enkebal: http://www.youtube.com/watch?v=RZLpSRmmprA
I en stribet liggestol: http://www.youtube.com/watch?v=f4YGxR_6cW8

Hilsen Åge


Henning Jensen (17-02-2011)
Kommentar
Fra : Henning Jensen


Dato : 17-02-11 14:05

Den 17-02-2011 11:04, Åge Halldorsson skrev:

> Godt Henning. Du er på rette vej. Du får lige lidt at lytte nøgternt til
> her. Det er nogle sange vi ikke hører så tit, p.g.a. af
> den statsfinansierede slagerboycot på Danmarks Radio. Hun er faktisk en
> af de bedste og mest professionelle sangerinder i landet.
> Hvis ikke den eneste. Det vil du tydeligt kunne høre:
> Den knalrøde gummibåd: http://www.youtube.com/watch?v=VrDseFEOwAo
> Lange Lars fra Langeland: http://www.youtube.com/watch?v=9czQbvDtqZs
> Så går vi til enkebal: http://www.youtube.com/watch?v=RZLpSRmmprA
> I en stribet liggestol: http://www.youtube.com/watch?v=f4YGxR_6cW8

Det jeg savner ved hendes sang er, at hun ville vælge nogle tekster der
ikke er så u-udholdeligt banale, og at hun ville vælge et "orkester" der
er lidt mindre umpa-umpa'et.

Henning.

Åge Halldorsson (17-02-2011)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 17-02-11 15:48


"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen
news:4d5d1cea$0$56781$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>> Så går vi til enkebal: http://www.youtube.com/watch?v=RZLpSRmmprA

HOV! - HWA NU ???? - Det er da ikke Birthe-pigen, selv om det står der. Det
må da være Katy Bødtker.
Den sang piller vi lige ud.

> Det jeg savner ved hendes sang er, at hun ville vælge nogle tekster der
> ikke er så u-udholdeligt banale, og at hun ville vælge et "orkester" der
> er lidt mindre umpa-umpa'et.

Jo, men det ville så have den bagdel, at sangene ikke ville være så
lytte-venlige.
Det kan næste ikke gøres bedre end det blive gjort.

Hilsen Åge


Åge Halldorsson (17-02-2011)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 17-02-11 18:29


"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen
news:4d5d1cea$0$56781$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Det jeg savner ved hendes sang er, at hun ville vælge nogle tekster der
> ikke er så u-udholdeligt banale, og at hun ville vælge et "orkester" der
> er lidt mindre umpa-umpa'et.
>
> Henning.

Jo, men så har du jo mange andre muligheder. Der findes jo en syndflod af
"kant"-musik.
Der var da skrækkeligt hvis der ikke også var en masse musik uden
kanter.
Det ville være frygteligt larmende hvis det ikke var tilfældet.

Synes du ikke?

Hilsen Åge


Henning Jensen (17-02-2011)
Kommentar
Fra : Henning Jensen


Dato : 17-02-11 20:06

Den 17-02-2011 18:29, Åge Halldorsson skrev:

> Jo, men så har du jo mange andre muligheder. Der findes jo en syndflod
> af "kant"-musik.
> Der var da skrækkeligt hvis der ikke også var en masse musik uden kanter.
> Det ville være frygteligt larmende hvis det ikke var tilfældet.
> Synes du ikke?

Jeg er ikke helt enig med dig. Jeg synes ikke man skal tilstræbe en
ensartethed.

Henning.

Åge Halldorsson (17-02-2011)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 17-02-11 20:19


"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen
news:4d5d7192$0$56781$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Jeg er ikke helt enig med dig. Jeg synes ikke man skal tilstræbe en
> ensartethed.

Så misforstod jeg dig. Det virkede bare som om du ville have "kant" på al
musik, så vi ligesom fik en verden hvor man slet ikke kunne
finde noget kant-fri musik, i mellem al det musik med en masse kanter.

Hilsen Åge


Henning Jensen (17-02-2011)
Kommentar
Fra : Henning Jensen


Dato : 17-02-11 20:51

Den 17-02-2011 20:18, Åge Halldorsson skrev:

> Så misforstod jeg dig. Det virkede bare som om du ville have "kant" på
> al musik, så vi ligesom fik en verden hvor man slet ikke kunne
> finde noget kant-fri musik, i mellem al det musik med en masse kanter.

I dette "SMS-medie" får man ikke altid udtrykt sig korrekt med få ord.
Kant-fri er også en frase der kan betyde så mange ting.
Jeg mener at mennesker er individualister, og hvis man vil udfolde sig
kunstnerisk, så bør det være DET der fremmes.

Birthe Kjær har en sød, charmerende og sin egen helt specielle stemme,
som jeg synes, at det er synd at tilsløre. Men det gør hun i mange numre
med en ensartet orkesterledsagelse - i nogle ensartede numre og med den
samme ensartede rytme.

Lad mig nævne en anden som du sætter pris på, og hvis stemme også er så
særpræget, at man vil kunne genkende den med "lukkede øjne", nemlig
Hansi Hinterseer.
Hvis Hinterseer nu ville være sanger, hvorfor pakker han så alle sine
numre ind i et fuldstændig ensartet fabriksfremstillet lydtæppe?
Hvorfor anonymisere sig selv hvis man er kunstner?

Der behøver slet ikke være kant i musik, men jeg synes at der bør være
personlighed.

Henning.

Ukendt (17-02-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-02-11 23:24

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:4d5d7c21$0$56768$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Hvis Hinterseer nu ville være sanger, hvorfor pakker han så alle sine
> numre ind i et fuldstændig ensartet fabriksfremstillet lydtæppe?
> Hvorfor anonymisere sig selv hvis man er kunstner?

Jeg tror godt du selv kender svaret ;)
Hvis man pakkede Hansi ud af lydkulissen og rumklangen, ville det være endnu
tydeligere at han ikke kan synge rent.



Henning Jensen (17-02-2011)
Kommentar
Fra : Henning Jensen


Dato : 17-02-11 23:34

Den 17-02-2011 23:24, Alex Linaa skrev:
>
> Jeg tror godt du selv kender svaret ;)
> Hvis man pakkede Hansi ud af lydkulissen og rumklangen, ville det være endnu
> tydeligere at han ikke kan synge rent.

Jeg fik den tanke, at man måske kunne opfordre DR til invitere
Hinterseer til at komme og synge live, og med et af radioens orkestre.
Han skal selvfølgelig komme alene, og uden "lydkuliser".
Så vil det blive åbenbaret for enhver hvor stor en sanger han er.

Henning.

Åge Halldorsson (17-02-2011)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 17-02-11 23:30

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen
news:4d5d7c21$0$56768$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Lad mig nævne en anden som du sætter pris på, og hvis stemme også er så
> særpræget, at man vil kunne genkende den med "lukkede øjne", nemlig Hansi
> Hinterseer.

Ja, han synger rigtigt godt

> Hvis Hinterseer nu ville være sanger, hvorfor pakker han så alle sine
> numre ind i et fuldstændig ensartet fabriksfremstillet lydtæppe?
> Hvorfor anonymisere sig selv hvis man er kunstner?

Jamen det jo sån slagermusik.lyder, selv om du nu godt nok definerer det på
en lidt "sjov" måde.
Hvis han laver om på det, så er det jo ikke længere slagermusik han
synger. Sådan lyder den
genre altså bare. Og det skal den blive ved med.
Der er forøvrigt en kæmpe variation i melodier og instrumenter. Der er
alt fra truthorn, over
saxofoner, til guitarer. Ja, der kan forøvrigt også være vuvuzelahorn i
slager. Det er da en variation
der vil noget.

Hør f.eks. slager m. vuvuzelahorn:
http://www.youtube.com/watch?v=81Gxbi-Xyig

Det lyder altså noget anderledes end det her m. Hansi-boy:
http://www.youtube.com/watch?v=pCfonxjK0Zs&feature=related

Der er da enorm forskel, eller forskellige "kanter", hvis du kalder det
sån. Sangene minder slet ikke om hinanden.


Hilsen Åge


Benny Mortensen (18-02-2011)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 18-02-11 08:41


"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:4d5d7192$0$56781$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Den 17-02-2011 18:29, Åge Halldorsson skrev:
>
>> Jo, men så har du jo mange andre muligheder. Der findes jo en syndflod
>> af "kant"-musik.
>> Der var da skrækkeligt hvis der ikke også var en masse musik uden kanter.
>> Det ville være frygteligt larmende hvis det ikke var tilfældet.
>> Synes du ikke?
>
> Jeg er ikke helt enig med dig. Jeg synes ikke man skal tilstræbe en
> ensartethed.
>
> Henning.

Jamen hvis du ikke syntes det, hvorfor er det så altid den, i hænger jer
ved... Jeg syntes da at Birthe Kjær spænder temmeligt bredt... Og selv om
hun nærmest konstant afslører nye sider, er det stadig bare Gummibåden,
eller Lange Lars, der traskes rundt i.... Så kan det da ikke være Birthe
Kjær, der er triviel, så må det da være " Jer selv "... Eller hvad ????

M.V.H....Benny..



Henning Jensen (18-02-2011)
Kommentar
Fra : Henning Jensen


Dato : 18-02-11 08:57

Den 18-02-2011 08:41, Benny Mortensen skrev:
>
> Jamen hvis du ikke syntes det, hvorfor er det så altid den, i hænger jer
> ved... Jeg syntes da at Birthe Kjær spænder temmeligt bredt... Og selv om
> hun nærmest konstant afslører nye sider, er det stadig bare Gummibåden,
> eller Lange Lars, der traskes rundt i.... Så kan det da ikke være Birthe
> Kjær, der er triviel, så må det da være " Jer selv "... Eller hvad ????

Jeg føler mig ikke ramt. Det er Åge du må henvende dig til med hensyn
til "Gummibåden".
Det er netop "den slags" jeg ikke synes om.
Med hensyn til hendes alsidighed, så har jeg selv, for længe siden,
henvist til et nummer fra hendes jule-CD. Så hun kan godt og behøver
ikke synge umpa-umpa.

Henning.

Benny Mortensen (18-02-2011)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 18-02-11 12:30


"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:4d5e263a$0$56786$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Den 18-02-2011 08:41, Benny Mortensen skrev:
>>
>> Jamen hvis du ikke syntes det, hvorfor er det så altid den, i hænger jer
>> ved... Jeg syntes da at Birthe Kjær spænder temmeligt bredt... Og selv om
>> hun nærmest konstant afslører nye sider, er det stadig bare Gummibåden,
>> eller Lange Lars, der traskes rundt i.... Så kan det da ikke være Birthe
>> Kjær, der er triviel, så må det da være " Jer selv "... Eller hvad ????
>
> Jeg føler mig ikke ramt. Det er Åge du må henvende dig til med hensyn til
> "Gummibåden".
> Det er netop "den slags" jeg ikke synes om.
> Med hensyn til hendes alsidighed, så har jeg selv, for længe siden,
> henvist til et nummer fra hendes jule-CD. Så hun kan godt og behøver ikke
> synge umpa-umpa.
>
> Henning.

Jamen det var da dig, der efterlyste de andre sider, og vist ikke Åge... Åge
trives fint i hans Umpa Umpa.... Og efterlyser ikke andet... Faktisk syntes
jeg, der gås mere op i, at finde svagheder i hans Umpa musik, end i at finde
styrker i det, man selv holder af.... Og altså, der var ikke sigtet på nogen
enkelt person.

Egentligt vil jeg da sige, Åge er åbenbart den eneste der har modet, til at
starte en tråd, selv om han ved, han får øretæver hver gang... Så kan man
kalde det Umpa Umpa, alt det man vil... Men for Åge, er det formodentligt
lystig vellyd....

Nu så jeg så lige i en anden tråd, hvad Alex kaldte " God Harmonika musik "
Eller i hvert fald sagde, det lød godt.... Så forstår jeg bedre, vi sjældent
er enige, for jeg kom umiddelbart til at længes, efter Christian &
Jesper.... Rikard Ekland, Carl Jularbo.... Ja selv min storebrors harmonika
( Og det siger IKKE SÅ LIDT ) okay, nu var jeg lidt ond ).... Så altså
kort og godt... ALT andet end lige netop det... Men igen, klassisk musik,
har jeg så aldrig lagt skjul på, ikke er mig...
Men dette var åbenbart vellyd for Alex.... Og det vil jeg da ikke bebrejde
ham... Men var harmonikaspilleren en der boede alt for tæt på mig, og øvede
for flittigt, ville nok enten mand, eller harmonika, komme til skade... Men
så på den anden side, han kunne vel også spille andet, end lige netop det...
For der var jo ingen tvivl om, at manden godt vidste, hvordan man vender en
harmonika....

Hørte forresten for kort tid siden, Birthe Kjær synge Ella Fitzgerald... Det
slap hun faktisk ganske hæderligt fra... Så jeg er ikke i tvivl, formatet er
der, så er det kun et spørgsmål, om hun vil udnytte det. Men at hun godt
kan, har jeg aldrig været i tvivl om... Og jeg syntes også, at hun har gjort
det hele tiden.

M.V.H....Benny..





Henning Jensen (18-02-2011)
Kommentar
Fra : Henning Jensen


Dato : 18-02-11 12:39

Den 18-02-2011 12:30, Benny Mortensen skrev:
>
> Jamen det var da dig, der efterlyste de andre sider, og vist ikke Åge... Åge
> trives fint i hans Umpa Umpa.... Og efterlyser ikke andet... Faktisk syntes
> jeg, der gås mere op i, at finde svagheder i hans Umpa musik, end i at finde
> styrker i det, man selv holder af.... Og altså, der var ikke sigtet på nogen
> enkelt person.

Jeg har nok rodet rundt i det.
Med hensyn til Åges umpa-umpa-musik, så synes jeg ikke der gås op i at
finde flere svagheder. Er der da flere???

> Egentligt vil jeg da sige, Åge er åbenbart den eneste der har modet,

Jeg synes, at jeg og flere andre, også har startet nye tråde, så der
tager du fejl. Men hvad med dig selv?

> Hørte forresten for kort tid siden, Birthe Kjær synge Ella Fitzgerald... Det
> slap hun faktisk ganske hæderligt fra... Så jeg er ikke i tvivl, formatet er
> der, så er det kun et spørgsmål, om hun vil udnytte det. Men at hun godt
> kan, har jeg aldrig været i tvivl om... Og jeg syntes også, at hun har gjort
> det hele tiden.

Ja, og det er også noget af det, som jeg håber at høre mere til.

Henning.


Benny Mortensen (19-02-2011)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 19-02-11 16:45


"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:4d5e5a5c$0$56779$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Den 18-02-2011 12:30, Benny Mortensen skrev:
>>
>> Jamen det var da dig, der efterlyste de andre sider, og vist ikke Åge...
>> Åge
>> trives fint i hans Umpa Umpa.... Og efterlyser ikke andet... Faktisk
>> syntes
>> jeg, der gås mere op i, at finde svagheder i hans Umpa musik, end i at
>> finde
>> styrker i det, man selv holder af.... Og altså, der var ikke sigtet på
>> nogen
>> enkelt person.
>
> Jeg har nok rodet rundt i det.
> Med hensyn til Åges umpa-umpa-musik, så synes jeg ikke der gås op i at
> finde flere svagheder. Er der da flere???
>
>> Egentligt vil jeg da sige, Åge er åbenbart den eneste der har modet,
>
> Jeg synes, at jeg og flere andre, også har startet nye tråde, så der tager
> du fejl. Men hvad med dig selv?
>
>> Hørte forresten for kort tid siden, Birthe Kjær synge Ella Fitzgerald...
>> Det
>> slap hun faktisk ganske hæderligt fra... Så jeg er ikke i tvivl, formatet
>> er
>> der, så er det kun et spørgsmål, om hun vil udnytte det. Men at hun godt
>> kan, har jeg aldrig været i tvivl om... Og jeg syntes også, at hun har
>> gjort
>> det hele tiden.
>
> Ja, og det er også noget af det, som jeg håber at høre mere til.
>
> Henning.
>

Uh, om der er flere, ved jeg ikke, for jeg er ikke klar over, om der er
nogle... Tysk schlager, er Tysk schlager, sådan som det nu engang er... Jeg
er da rimeligt sikker på, at blev jeg fodret med det i samme doser som Åge
åbenbart foretrækker, tror jeg godt nok, det ville hænge mig ud af halsen,
efter relativt kort tid..
Men det kan man jo så sige, også dækker alle andre genrer... Alt med måde...

Tja, men hvad skal jeg skrive... Jeg lever jo i fortiden, og så er hvad jeg
kunne finde på at skrive, temmeligt uinteressant, eller tilsyneladende for
andre, uforståeligt. Selv om jeg dog er sikker på, at de har ikke prøvet
det.... Fordi de er lidt forudindtaget der... Pudsigt nok, spiller jeg
tilsvarende skiver i dag, og sidste gang jeg kiggede på tråden... Dog
dengang Disc 1 og nu Disc 2.... På den måde, fik jeg en dag imellem....
Sidst rensede jeg tanker med Ole Berthelsen....
Den eneste forskel, er at disse skiver er en nyere remastering... Og det må
man sige, skiverne har haft gavn af...

Jamen så er man jo ofte nødt til, at tage ud og høre hende.... Jeg ville da
også gerne mere ud, men det er jo ikke altid lige nemt, når man enten har
været oppe siden klokken 04:30, eller skal op til den tid...

M.V.H....Benny..



Henning Jensen (19-02-2011)
Kommentar
Fra : Henning Jensen


Dato : 19-02-11 16:59

Den 19-02-2011 16:44, Benny Mortensen skrev:

> Tja, men hvad skal jeg skrive... Jeg lever jo i fortiden, og så er hvad jeg
> kunne finde på at skrive, temmeligt uinteressant, eller tilsyneladende for
> andre, uforståeligt.

Der er jeg slet ikke enig med dig. Du må da have bemærket at jeg også
lever i fortiden, og triller rundt i gamle 78'ere.
Jeg starter af og til en tråd, uden at der kommer en eneste reaktion,
men omvendt sker det også at jeg får svar. Det har jeg det selvfølgelig
lige godt med.
Det sidste du skriver, uinteressant eller uforståeligt for andre, det
vides jo ikke før du har prøvet.
Jeg ved, at det er skarpe modstandere man er oppe imod, men det er da et
forsøg værd.

Hilsen Henning.


Benny Mortensen (19-02-2011)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 19-02-11 19:40


"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:4d5fe8b8$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Den 19-02-2011 16:44, Benny Mortensen skrev:
>
>> Tja, men hvad skal jeg skrive... Jeg lever jo i fortiden, og så er hvad
>> jeg
>> kunne finde på at skrive, temmeligt uinteressant, eller tilsyneladende
>> for
>> andre, uforståeligt.
>
> Der er jeg slet ikke enig med dig. Du må da have bemærket at jeg også
> lever i fortiden, og triller rundt i gamle 78'ere.
> Jeg starter af og til en tråd, uden at der kommer en eneste reaktion, men
> omvendt sker det også at jeg får svar. Det har jeg det selvfølgelig lige
> godt med.
> Det sidste du skriver, uinteressant eller uforståeligt for andre, det
> vides jo ikke før du har prøvet.
> Jeg ved, at det er skarpe modstandere man er oppe imod, men det er da et
> forsøg værd.
>
> Hilsen Henning.

Tja, Nu er det jo ikke noget jeg sådan bider mærke i, for som du vel nok har
bemærket, har jeg jo selv en fod i alle lejre. Men det har ikke undgået
opmærksomheden, at du er en slat bredere end gennemsnittet herinde... Og
også i en vis udstrækning, interesserer dig lidt mere for kunstneren bag et
nummer, end man ellers er vant til herinde.. Nå jeg skal nok lige have
kigget, om jeg i vanvare skulle have købt noget der ligner disse Eagles
skiver... Og så må jeg hellere komme ned og se, om hun giver både IS og ØL i
aften... Man kunne jo være heldig, når man begrænser sig til så korte ord...
Tror du ikke ?

M.V.H....Benny..



Åge Halldorsson (18-02-2011)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 18-02-11 11:23


"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen
news:4d5e22a2$0$56774$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Jamen hvis du ikke syntes det, hvorfor er det så altid den, i hænger jer
> ved... Jeg syntes da at Birthe Kjær spænder temmeligt bredt... Og selv om
> hun nærmest konstant afslører nye sider, er det stadig bare Gummibåden,
> eller Lange Lars, der traskes rundt i.... Så kan det da ikke være Birthe
> Kjær, der er triviel, så må det da være " Jer selv "... Eller hvad ????
>
> M.V.H....Benny..

Grunden til at en del af hendes musik ikke er så kendt, må jo være fordi
hendes evner ligger indenfor slagergenren. Det er derfor dem man husker.

Alle slagersangere har nogle sange, som aldrig bliver så populære. Det
gælder også Kandis, Halløj, Hansi-drengen og mange andre.

Hilsen Åge


Benny Mortensen (18-02-2011)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 18-02-11 14:24


"Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4d5e489d$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen
> news:4d5e22a2$0$56774$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Jamen hvis du ikke syntes det, hvorfor er det så altid den, i hænger jer
>> ved... Jeg syntes da at Birthe Kjær spænder temmeligt bredt... Og selv om
>> hun nærmest konstant afslører nye sider, er det stadig bare Gummibåden,
>> eller Lange Lars, der traskes rundt i.... Så kan det da ikke være Birthe
>> Kjær, der er triviel, så må det da være " Jer selv "... Eller hvad ????
>>
>> M.V.H....Benny..
>
> Grunden til at en del af hendes musik ikke er så kendt, må jo være fordi
> hendes evner ligger indenfor slagergenren. Det er derfor dem man husker.
>
> Alle slagersangere har nogle sange, som aldrig bliver så populære. Det
> gælder også Kandis, Halløj, Hansi-drengen og mange andre.
>
> Hilsen Åge

Kendt, det må vi jo sige hun er, men nok kun for en brøkdel af, hvad hun
egentligt står for... Men det hænger jo nok igen sammen med, at der i
forhold til tidligere tider, ikke er nær så mange spillesteder, som der var
før i tiden... Og det hjælper jo heller ikke ligefrem på det, at folk måske
nu om dage, snarere køber downloads af enkeltnumre, fremfor hele albums...
Hvilket jo så gør, at selv om titelnummeret bliver vældigt populært,
forbliver resten af albummet, forholdsvist ukendt...

Kandis kunne jeg da godt drømme om, sommetider ville bryde lidt ud af deres
normale rytme, og spille noget mere rocket / poppet... Jeg ved de kan, og
jeg er faktisk fristet til at tro, at de godt kunne give visse, ellers
respekterede navne indenfor rocken, baghjul.... Men så igen, så skulle de jo
svigte lidt af deres gamle publikum, for kalenderen er vist rimeligt fyldt
ud.... Så det ønske får jeg jo nok ikke opfyldt.

M.V.H....Benny..



Åge Halldorsson (18-02-2011)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 18-02-11 16:47


"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen
news:4d5e72f1$0$56791$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Kandis kunne jeg da godt drømme om, sommetider ville bryde lidt ud af
> deres normale rytme, og spille noget mere rocket / poppet... Jeg ved de
> kan, og jeg er faktisk fristet til at tro, at de godt kunne give visse,
> ellers respekterede navne indenfor rocken, baghjul.... Men så igen, så
> skulle de jo svigte lidt af deres gamle publikum, for kalenderen er vist
> rimeligt fyldt ud.... Så det ønske får jeg jo nok ikke opfyldt.
>
> M.V.H....Benny..

Ja, man skal passe på ikke at spille alt for alternativt, det kan skræmme
folk væk. Folk ville ikke vide hvad de får. Det kan blive ruin for en
musikgruppe.

Men jeg kan høre at du ikke kender KANDISn ret godt. Du efterlyser numre
hvor de bryder ud fra deres almindelige stil. Det undrer mig at du har hørt
dem gøre det.
De bryder meget tit ud fra deres stil. Det er nok den dansktop-gruppe som
bryder mest ud fra deres stil, end man kunne forestille sig nogen anden
dansktopgruppe gøre.

Derfor undrer det mig, at du efterlyser noget sådant, lige præsis hos den
gruppe der er mest kendt for at bryde ud fra sin normale slager-genre.

Dyb undren.

DET ER DIT NAVN: http://www.youtube.com/watch?v=GZWvufnb62k&feature=related

Den sang er da diamentralt modsat end f.eks.

EN DØR TIL FANTASIEN: http://www.youtube.com/watch?v=5OboeMfYNbQ

Hvad er det du efterlyser??? - Du hører ingen poppgrupper være så
forskellig

Hilsen Åge




Åge Halldorsson (18-02-2011)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 18-02-11 16:54


"Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i
meddelelsen news:4d5e947d$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> EN DØR TIL FANTASIEN: http://www.youtube.com/watch?v=5OboeMfYNbQ


HOV da!
www.youtube.com/watch?v=90xKcMH8JZo&playnext=1&list=PL09DB3D08D577D359

Hilsen Åge


Herluf Holdt, 3140 (16-02-2011)
Kommentar
Fra : Herluf Holdt, 3140


Dato : 16-02-11 10:52

Henning Jensen skrev:

> Har vi danset vals før? Jeg kan ikke huske det? Ellers tager
> vi en sving-om nu...

> Alle Strauss'erne har komponeret valse. Så lidt dans og en
> Strauss vals


Denneher af en af Strauss'erne om den skønne,
blå Donau-flod må vi have med:
Johann Strauss II - The Blue Danube Waltz:
http://www.youtube.com/watch?v=_CTYymbbEL4

Her er ikke en vals, men et nummer fra filmen
"The Last Waltz" med The Band. Garth Hudson
spiller som sædvanligt suverænt på sit Lowrey orgel.
Stagefright:
http://www.youtube.com/watch?v=Ny3QDKCdqPY

Joan Baez - And the Band Played Waltzing Matilda:
http://www.youtube.com/watch?v=_E9Nu8JinM0

--
Herluf :·)


Jan Kronsell (16-02-2011)
Kommentar
Fra : Jan Kronsell


Dato : 16-02-11 11:51



"Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJERN@privat.dk> skrev i meddelelsen
news:4d5b9e23$0$23762$14726298@news.sunsite.dk...
> Henning Jensen skrev:
>
>> Har vi danset vals før? Jeg kan ikke huske det? Ellers tager
>> vi en sving-om nu...
>
>> Alle Strauss'erne har komponeret valse. Så lidt dans og en
>> Strauss vals
>
>
> Denneher af en af Strauss'erne om den skønne,
> blå Donau-flod må vi have med:
> Johann Strauss II - The Blue Danube Waltz:
> http://www.youtube.com/watch?v=_CTYymbbEL4
>
> Her er ikke en vals, men et nummer fra filmen
> "The Last Waltz" med The Band. Garth Hudson
> spiller som sædvanligt suverænt på sit Lowrey orgel.
> Stagefright:
> http://www.youtube.com/watch?v=Ny3QDKCdqPY
>
> Joan Baez - And the Band Played Waltzing Matilda:
> http://www.youtube.com/watch?v=_E9Nu8JinM0
>
Så skal vi vel også hære Waltzing Mathilda, selv om det ikke har noget med
vals at gøre men med at "være på valsen".
http://www.youtube.com/watch?v=bl-YI44XYjI

og Tom Waits "version" Tom Trauberts Blues
http://www.youtube.com/watch?v=9ZmqbcBsTAw

Jan


Henning Jensen (17-02-2011)
Kommentar
Fra : Henning Jensen


Dato : 17-02-11 08:48

Den 16-02-2011 11:51, Jan Kronsell skrev:

> Så skal vi vel også hære Waltzing Mathilda, selv om det ikke har noget
> med vals at gøre men med at "være på valsen".
> http://www.youtube.com/watch?v=bl-YI44XYjI
> og Tom Waits "version" Tom Trauberts Blues
> http://www.youtube.com/watch?v=9ZmqbcBsTAw

Jeg er Tom Waits fan. Sådan skal denne sang synges!

Henning


Jan Kronsell (17-02-2011)
Kommentar
Fra : Jan Kronsell


Dato : 17-02-11 14:49



"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen
news:4d5cd293$0$56788$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Den 16-02-2011 11:51, Jan Kronsell skrev:
>
>> Så skal vi vel også hære Waltzing Mathilda, selv om det ikke har noget
>> med vals at gøre men med at "være på valsen".
>> http://www.youtube.com/watch?v=bl-YI44XYjI
>> og Tom Waits "version" Tom Trauberts Blues
>> http://www.youtube.com/watch?v=9ZmqbcBsTAw
>
> Jeg er Tom Waits fan. Sådan skal denne sang synges!
>
Enig, enig

Jan


Henning Jensen (17-02-2011)
Kommentar
Fra : Henning Jensen


Dato : 17-02-11 08:46

Den 16-02-2011 10:51, Herluf Holdt, 3140 skrev:

> Denneher af en af Strauss'erne om den skønne,
> blå Donau-flod må vi have med:
> Johann Strauss II - The Blue Danube Waltz:
> http://www.youtube.com/watch?v=_CTYymbbEL4
>
> Her er ikke en vals, men et nummer fra filmen
> "The Last Waltz" med The Band. Garth Hudson
> spiller som sædvanligt suverænt på sit Lowrey orgel.
> Stagefright:
> http://www.youtube.com/watch?v=Ny3QDKCdqPY
>
> Joan Baez - And the Band Played Waltzing Matilda:
> http://www.youtube.com/watch?v=_E9Nu8JinM0


"The Blue Danube". Har du nogen formodning om hvem der spiller? Jeg kan
ikke umiddelbart se det?

"The Band". Det må være et klip fra selve afskedskoncerten i 1976.
Filmen har jeg set engang. LP'erne har jeg desværre aldrig ejet.

Henning.



Herluf Holdt, 3140 (17-02-2011)
Kommentar
Fra : Herluf Holdt, 3140


Dato : 17-02-11 10:38

Henning Jensen skrev:
> Herluf Holdt, 3140 skrev bl.a.:
>
>> Denneher af en af Strauss'erne om den skønne,
>> blå Donau-flod må vi have med:
>> Johann Strauss II - The Blue Danube Waltz:
>>
>> Her er ikke en vals, men et nummer fra filmen
>> "The Last Waltz" med The Band. Garth Hudson
>> spiller som sædvanligt suverænt på sit Lowrey orgel.
>> Stagefright:
>
> "The Blue Danube". Har du nogen formodning om hvem der
> spiller? Jeg kan ikke umiddelbart se det?

Jeg kan heller ikke umiddelbart finde nogen oplysninger om
orkesteret hos indsenderen af linket, ClassicalMusicOnly.

> "The Band". Det må være et klip fra selve afskedskoncerten i
> 1976. Filmen har jeg set engang. LP'erne har jeg desværre
> aldrig ejet.

Rigtigt.
Koncerten fandt sted 1976 11 25 og Scorseses film havde
premiere i 1978. (Jeg så den i Dagmar 1978 07 17).

[Wiki-citat]:
The Last Waltz was a concert by the rock group, The Band, held on
American Thanksgiving Day, November 25, 1976, at Winterland
Ballroom in San Francisco. The Last Waltz was advertised as the
end of The Band's illustrious touring career, and the concert saw
The Band joined by more than a dozen special guests, including
Paul Butterfield, Eric Clapton, Neil Diamond, Bob Dylan, Emmylou
Harris, Ronnie Hawkins, Dr. John, Joni Mitchell, Van Morrison,
Ringo Starr, Muddy Waters, Ronnie Wood, Bobby Charles and Neil
Young.

--
Herluf :·)


Henning Jensen (17-02-2011)
Kommentar
Fra : Henning Jensen


Dato : 17-02-11 14:10

Den 17-02-2011 10:37, Herluf Holdt, 3140 skrev:

> Rigtigt.
> Koncerten fandt sted 1976 11 25 og Scorseses film havde
> premiere i 1978. (Jeg så den i Dagmar 1978 07 17).

Jeg har også set koncerten i en biograf, men ikke så tidligt som i 78?
Kan der have været en repremiere ca 10 år senere samme sted (hvor jeg
har set rigtig mange gode film).
World Cinema kan også være en mulighed? I perioder blev der vist musikfilm?

Henning.

Benny Mortensen (16-02-2011)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 16-02-11 11:11


"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:4d5b7513$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Har vi danset vals før? Jeg kan ikke huske det? Ellers tager vi en
> sving-om nu...
> Foreslå links til musik/sang i 3/4 takt (eller det der ligner), eller hvor
> ordet vals (også på andre sprog), indgår i titlen eller sangen. Her er
> nogle eksempler:
>
> "The Hooters" selv, er en blanding af lidt forskellige "stilarter", men
> jeg kan godt lide det melodiske i nogle af deres numre.
> Her "Graveyard Waltz":
>
> http://www.youtube.com/watch?v=XXAH32ssuZ8
>
> Lupe Vélez synger her med sin vemodige stemme den charmerende "Where is
> the song of songs for me?".
> Det er fra filmen "Lady of the Pavements", der oprindelig var en stumfilm,
> men som efterfølgende fik tilføjet nogle musiknumre, bl.a. dette:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=6EZAGH692io
>
> Et tysk eksempel der foruden at være godt, forhåbentlig også kan glæde og
> inspirere Åge. Hildegard Knef med "Ball Paré":
>
> http://www.youtube.com/watch?v=iNpeVLtktFc&feature=related
>
> Alle Strauss'erne har komponeret valse. Så lidt dans og en Strauss vals må
> jeg have med.
> "Salome" er vel nok det mest sensuelle der er skrevet og komponeret.
> Kontrasten mellem det smukke og grusomme, både i teksten og i musikken, er
> ikke overgået siden.
> Kong Herodes lover sin datter alt, hvis hun blot vil danse for ham:
> "Salome, Salome, tanz für mich, ich bitte dich. Ich bin traurig heute
> Nact, drum tanz für mich...".
> Og det gør hun her i 3/4 med lidt 5/4 og 2/4 iblandet, "De syv slørs
> dans":
>
> http://www.youtube.com/watch?v=x3jF3g4KBbw&feature=related
>
> Henning.
>

Nu var Herluf jo inde på den, skal vi så ikke tage den....
The last Waltz... Englebert Humberdinck

http://www.youtube.com/watch?v=-hF9ngGYqbc

Og skal vi ikke også lige tage en folkelig svingom...
Calle Schewens vals / Peter Harryson

http://www.youtube.com/watch?v=cLSqSKpAYE4

M.V.H....Benny..



Henning Jensen (17-02-2011)
Kommentar
Fra : Henning Jensen


Dato : 17-02-11 08:50

Den 16-02-2011 11:10, Benny Mortensen skrev:

> Nu var Herluf jo inde på den, skal vi så ikke tage den....
> The last Waltz... Englebert Humberdinck
> http://www.youtube.com/watch?v=-hF9ngGYqbc
> Og skal vi ikke også lige tage en folkelig svingom...
> Calle Schewens vals / Peter Harryson
> http://www.youtube.com/watch?v=cLSqSKpAYE4

Peter Harryson er ganske udmærket.
Denne alsang er desværre herhjemme en saga blot.

Jeg savner i øvrigt nogle af de engang så meget spillede danske valse.
Mange byer havde deres egen vals, Gilleleje-valsen, Svendborg-valsen,
Karrebæksminde-valsen o.s.v.

Henning.

Benny Mortensen (17-02-2011)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 17-02-11 11:14


"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:4d5cd326$0$56788$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Den 16-02-2011 11:10, Benny Mortensen skrev:
>
>> Nu var Herluf jo inde på den, skal vi så ikke tage den....
>> The last Waltz... Englebert Humberdinck
>> http://www.youtube.com/watch?v=-hF9ngGYqbc
>> Og skal vi ikke også lige tage en folkelig svingom...
>> Calle Schewens vals / Peter Harryson
>> http://www.youtube.com/watch?v=cLSqSKpAYE4
>
> Peter Harryson er ganske udmærket.
> Denne alsang er desværre herhjemme en saga blot.
>
> Jeg savner i øvrigt nogle af de engang så meget spillede danske valse.
> Mange byer havde deres egen vals, Gilleleje-valsen, Svendborg-valsen,
> Karrebæksminde-valsen o.s.v.
>
> Henning.

Hej Henning

Ja det var tider dengang... Men det var før folk blev bange for hinanden. En
af mine favoritter, er Kronborg valsen, selv om jeg er indfødt Aalborgenser,
og allerhelst, sunget af Bjørn Tidmand.

M.V.H....Benny..



Henning Jensen (17-02-2011)
Kommentar
Fra : Henning Jensen


Dato : 17-02-11 14:18

Den 17-02-2011 11:14, Benny Mortensen skrev:

> Ja det var tider dengang... Men det var før folk blev bange for hinanden. En
> af mine favoritter, er Kronborg valsen, selv om jeg er indfødt Aalborgenser,
> og allerhelst, sunget af Bjørn Tidmand.

Kronborgvalsen kan jeg ikke finde med Tidmand. Her er den i en tvivlsom
udgave:

http://www.youtube.com/watch?v=1CFMFJhgAtM

Ruds Vedby Valsen:

http://www.youtube.com/watch?v=_oyCx300070

Liseleje Valsen:

http://www.youtube.com/watch?v=-4YnJcUxcH0

Henning.


Åge Halldorsson (16-02-2011)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 16-02-11 11:49


"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen
news:4d5b7513$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Har vi danset vals før?

NEJ


Walzing Mathilde. Og for at det skal være rigtigt australsk sætter vi Slim
til mikrofonen. Mon ikke den falder i Benny Mortensens og Kruttes smag.
http://www.youtube.com/watch?v=CwvazMc5EfE&feature=related

Hilsen Åge



Benny Mortensen (16-02-2011)
Kommentar
Fra : Benny Mortensen


Dato : 16-02-11 18:11


"Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4d5baba7$0$56790$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
> "Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen
> news:4d5b7513$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>
>> Har vi danset vals før?
>
> NEJ
>
>
> Walzing Mathilde. Og for at det skal være rigtigt australsk sætter vi Slim
> til mikrofonen. Mon ikke den falder i Benny Mortensens og Kruttes smag.
> http://www.youtube.com/watch?v=CwvazMc5EfE&feature=related
>
> Hilsen Åge
>
>

Jo den er såmænd ikke så ringe endda...
Så du får den tilbage med Seekers og i Queensland versionen...
Et område som jeg da håber, Australierne snart får styr på igen.
Det er jo sådan på det nærmeste, gået til i mudder...

http://www.youtube.com/watch?v=Gv2aJgzYyk8&feature=related

M.V.H....Benny..




Henning Jensen (17-02-2011)
Kommentar
Fra : Henning Jensen


Dato : 17-02-11 09:24

Den 16-02-2011 11:49, Åge Halldorsson skrev:

> Walzing Mathilde. Og for at det skal være rigtigt australsk sætter vi
> Slim til mikrofonen. Mon ikke den falder i Benny Mortensens og Kruttes
> smag.
> http://www.youtube.com/watch?v=CwvazMc5EfE&feature=related

Hvad med at foreslå noget der falder i min smag?
Jeg savner noget Hansi-Waltz. Du må have nogle hjerteskærende eksempler?

Judith & Mel synger her "Land im Norden". Er det Furland de synger om?
Det er et godt nummer, for du kan se dyr i baggrunden:

http://www.youtube.com/watch?v=hvzvgpRpeXE

Henning.

Per Beer Hansen (16-02-2011)
Kommentar
Fra : Per Beer Hansen


Dato : 16-02-11 12:27

>"Henning Jensen" skrev i meddelelsen
>news:4d5b7513$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>Har vi danset vals før? Jeg kan ikke huske det? Ellers tager vi en sving-om
>nu...

Eagles med "Hollywood Waltz":
(Den kan jeg bare ikke finde på youtube, så her er en coververison)
http://www.youtube.com/watch?v=Sb2etiKW9DQ

Og så skal vi vel også have Status Quo, med "Anniversary Waltz part 1 og 2":
http://www.youtube.com/watch?v=2O57PqQXXvY
http://www.youtube.com/watch?v=sJ1k9znXOI8

Og til sidst, Tina Dickow og Helgi Jónsson med "Waltz":
http://www.youtube.com/watch?v=AEDPB_lEWjQ

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport
Noget for pladesmeden:
http://www.youtube.com/results?search_query=perbeer+crash&search_type=&aq=f


Henning Jensen (17-02-2011)
Kommentar
Fra : Henning Jensen


Dato : 17-02-11 09:34

Den 16-02-2011 12:26, Per Beer Hansen skrev:

> Eagles med "Hollywood Waltz":
> (Den kan jeg bare ikke finde på youtube, så her er en coververison)
> http://www.youtube.com/watch?v=Sb2etiKW9DQ
> Og så skal vi vel også have Status Quo, med "Anniversary Waltz part 1 og
> 2":
> http://www.youtube.com/watch?v=2O57PqQXXvY
> http://www.youtube.com/watch?v=sJ1k9znXOI8
> Og til sidst, Tina Dickow og Helgi Jónsson med "Waltz":
> http://www.youtube.com/watch?v=AEDPB_lEWjQ

Status Quo har holdt sig godt. Selv de tidlige indspilninger virker ikke
"gammeldags" og er værd at høre på.

Henning.

Eva Schmidt (17-02-2011)
Kommentar
Fra : Eva Schmidt


Dato : 17-02-11 09:37



Henning, din gavstrik, hør lige denne:

http://www.youtube.com/watch?v=WZkTC0YmfVY&feature=related

mvh Eva


Henning Jensen (17-02-2011)
Kommentar
Fra : Henning Jensen


Dato : 17-02-11 18:05

Den 17-02-2011 09:37, Eva Schmidt skrev:
>
> Henning, din gavstrik, hør lige denne:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=WZkTC0YmfVY&feature=related

Teresa Brewer med et fint nummer. Jeg har desværre heller ikke hørt
hende i mange år. Vidunderligt at YouTube er blevet "opfundet".

Henning.

Max (16-02-2011)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 16-02-11 12:42

Hej Henning

> Har vi danset vals før? Jeg kan ikke huske det? Ellers tager vi en
> sving-om nu...

Jammen så tager vi da en vals i landlige omgivelser med
en gammel rock musiker

Neil Young - The Old Country Waltz
http://www.youtube.com/watch?v=4uSX0YOiJqU

Og når vi så er i det landlige miljø, ja så må der vel også
plads til en herlig dame der aldrig var bange for at være
lidt dynamisk når hun sang

Patsy Cline - Tennessee Waltz
http://www.youtube.com/watch?v=kRNdap-ioNM&feature=related

Ps: blev hun forøvrigt husket da vi havde om dem der
døde tidelig ?

--
Mvh
Max



Herluf Holdt, 3140 (16-02-2011)
Kommentar
Fra : Herluf Holdt, 3140


Dato : 16-02-11 12:55

Max skrev:

> Patsy Cline - Tennessee Waltz
> http://www.youtube.com/watch?v=kRNdap-ioNM&feature=related
>
> Ps: blev hun forøvrigt husket da vi havde om dem der
> døde tidelig ?


Ja, Ivan huskede hende med denne:
Patsy Cline - So Wrong
http://www.youtube.com/watch?v=q5vALLPvSvY

--
Herluf :·)

» et styre der ikke tåler kritik, er kritisabelt «


Max (16-02-2011)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 16-02-11 13:00

Hej Herluf

> Ja, Ivan huskede hende med denne:
> Patsy Cline - So Wrong
> http://www.youtube.com/watch?v=q5vALLPvSvY

Godt, hun fortjente bestemt at komme med på listen.

--
Mvh
Max



Henning Jensen (17-02-2011)
Kommentar
Fra : Henning Jensen


Dato : 17-02-11 10:01

Den 16-02-2011 12:42, Max skrev:

> Neil Young - The Old Country Waltz
> http://www.youtube.com/watch?v=4uSX0YOiJqU
> Og når vi så er i det landlige miljø, ja så må der vel også
> plads til en herlig dame der aldrig var bange for at være
> lidt dynamisk når hun sang
> Patsy Cline - Tennessee Waltz
> http://www.youtube.com/watch?v=kRNdap-ioNM&feature=related

Ja hun var helt fabelagtig. Og så havde hun helt sin egen stemme. Man
kan altid genkende når det er hende der synger.

Patsy Cline med endnu en, "I love you so much it hurts":

http://www.youtube.com/watch?v=fs8xCTMnagU&feature=related

Henning.

Max (17-02-2011)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 17-02-11 10:19

Hej Henning

> Ja hun var helt fabelagtig. Og så havde hun helt sin egen stemme. Man
> kan altid genkende når det er hende der synger.


Ja, den slags kvinder mangler i musik nu om dage hvor de fejlagtig
tror at bare de viser nok nøgen hud, ja så behøver de at synge.

--
Mvh Max



Ukendt (17-02-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-02-11 12:11

"Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:4d5ce817$0$23760$14726298@news.sunsite.dk...

> Ja, den slags kvinder mangler i musik nu om dage hvor de fejlagtig
> tror at bare de viser nok nøgen hud, ja så behøver de at synge.

De mangler ikke helt.
Vi har faktisk en af de ypperste her i lille Danmark, nemlig Cæcilie Norby:
http://www.youtube.com/watch?v=SWYBW2qsTq8
Jeg kender ikke mange nutidige sangerinder med en så ren intonation, og så
mange udtryk og nuancer i stemmen.

/Alex



Max (17-02-2011)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 17-02-11 12:18

Hej Alex

> De mangler ikke helt.
> Vi har faktisk en af de ypperste her i lille Danmark, nemlig Cæcilie
> Norby: http://www.youtube.com/watch?v=SWYBW2qsTq8
> Jeg kender ikke mange nutidige sangerinder med en så ren intonation,
> og så mange udtryk og nuancer i stemmen.


Uden tvivl en god sangerinde, men gud hvor er hendes
musik kedelig.

--
Mvh
Max



Ukendt (17-02-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-02-11 12:29

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:4d5d03e9$0$56779$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Uden tvivl en god sangerinde, men gud hvor er hendes
> musik kedelig.

Det er vi så ikke enige om, men det afhænger også for mig af, om man
fordyber sig i detaljerne eller kun hører helheden.
Som muzak dur det ikke, men med tid og mulighed for at fordybe sig, lukkes
der en stor og spændende verden op.

/Alex



Kert Rats (17-02-2011)
Kommentar
Fra : Kert Rats


Dato : 17-02-11 22:25


"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i en meddelelse
news:4d5d0229$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Max" <max_jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse
> news:4d5ce817$0$23760$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Ja, den slags kvinder mangler i musik nu om dage hvor de fejlagtig
>> tror at bare de viser nok nøgen hud, ja så behøver de at synge.
>
> De mangler ikke helt.
> Vi har faktisk en af de ypperste her i lille Danmark, nemlig Cæcilie
> Norby: http://www.youtube.com/watch?v=SWYBW2qsTq8
> Jeg kender ikke mange nutidige sangerinder med en så ren intonation, og så
> mange udtryk og nuancer i stemmen.
>

Fint nummer, men valsetakt er det ikke. Det er 4-4-delstakt.


Venligst

Kert Rats



Ukendt (17-02-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-02-11 22:47

"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i en meddelelse
news:4d5d9215$0$23761$14726298@news.sunsite.dk...

> Fint nummer, men valsetakt er det ikke. Det er 4-4-delstakt.

Jep, men nu var det eksempel på en god stemme, ikke direkte relateret til
emnet "vals" ;)



Kert Rats (17-02-2011)
Kommentar
Fra : Kert Rats


Dato : 17-02-11 23:12


"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i en meddelelse
news:4d5d9744$0$56792$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i en meddelelse
> news:4d5d9215$0$23761$14726298@news.sunsite.dk...
>
>> Fint nummer, men valsetakt er det ikke. Det er 4-4-delstakt.
>
> Jep, men nu var det eksempel på en god stemme, ikke direkte relateret til
> emnet "vals" ;)

Stemmen er fænomenal! Helt enig.

Rock on!


Venligst

Kert Rats



Henning Jensen (17-02-2011)
Kommentar
Fra : Henning Jensen


Dato : 17-02-11 12:12

Den 17-02-2011 10:19, Max skrev:

> Ja, den slags kvinder mangler i musik nu om dage hvor de fejlagtig
> tror at bare de viser nok nøgen hud, ja så behøver de at synge.

Ja, helt enig.

Jeg er glad for at du ikke misforstod titlen. Da jeg svarede, havde jeg
netop skimtet Eva's navn på skærmen, så jeg havde hende i tankerne.

Henning.

Ukendt (17-02-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-02-11 12:04

"Max" <Max_Jens@post9.tele.dk.invalid> skrev i en meddelelse
news:4d5bb82c$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Og når vi så er i det landlige miljø, ja så må der vel også
> plads til en herlig dame der aldrig var bange for at være
> lidt dynamisk når hun sang
>
> Patsy Cline - Tennessee Waltz
> http://www.youtube.com/watch?v=kRNdap-ioNM&feature=related

Hvilken fantastisk fyldig og ægte stemme hun havde.
Det var på det nærmeste hende der opfandt at synge med "knæk" i stemmen,
hvilket desværre har fået den sideeffekt at alle efterfølgende wannabe's
"knækker" helt og aldeles, uden at skele til om det passer i sangen. Det er
slet og ret blevet for meget, og jeg lytter ikke til ret mange nutidige
countrysangerinder.
Hvorfor skal amerikanerne altid overdrive alt?



Steen Lindkvist Niel~ (16-02-2011)
Kommentar
Fra : Steen Lindkvist Niel~


Dato : 16-02-11 13:01


"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:4d5b7513$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Har vi danset vals før? Jeg kan ikke huske det? Ellers tager vi en
> sving-om nu...
> Foreslå links til musik/sang i 3/4 takt (eller det der ligner), eller hvor
> ordet vals (også på andre sprog), indgår i titlen eller sangen. Her er
> nogle eksempler:

I den satiriske afdeling
Tom Lehrer - The Wiener Schnitzel Waltz
http://www.youtube.com/watch?v=0kMY61W9tfc

og i den poetiske
Leonard Cohen - Take this Waltz
http://www.youtube.com/watch?v=NPCWAZP-z5A


Tennessee Waltz må da med - den findes i mange versioner, så der er noget
for enhver smag:

Patti Page med det, der var én af de første rigtigt kendte versioner
http://www.youtube.com/watch?v=_Ek3eCbfqp0

To fremragende blues-kvinder
Bonnie Raitt og Norah Jones
http://www.youtube.com/watch?v=zzDUi_L6MzA

Og gud hjælpe mig en noget rocket udgave fra 1967-LP'en "Jigsaw" med
The Shadows
http://www.youtube.com/watch?v=UYusRqAkFzM

Og så må vi da også lige have
Birthe Kjær
http://www.youtube.com/watch?v=sN5xkxwEJPc



Steen Lindkvist



Henning Jensen (17-02-2011)
Kommentar
Fra : Henning Jensen


Dato : 17-02-11 10:15

Den 16-02-2011 13:01, Steen Lindkvist Nielsen skrev:
> I den satiriske afdeling
> Tom Lehrer - The Wiener Schnitzel Waltz
> http://www.youtube.com/watch?v=0kMY61W9tfc
> og i den poetiske
> Leonard Cohen - Take this Waltz
> http://www.youtube.com/watch?v=NPCWAZP-z5A
> Patti Page med det, der var én af de første rigtigt kendte versioner
> http://www.youtube.com/watch?v=_Ek3eCbfqp0
> To fremragende blues-kvinder
> Bonnie Raitt og Norah Jones
> http://www.youtube.com/watch?v=zzDUi_L6MzA
> Og gud hjælpe mig en noget rocket udgave fra 1967-LP'en "Jigsaw" med
> The Shadows
> http://www.youtube.com/watch?v=UYusRqAkFzM
> Og så må vi da også lige have
> Birthe Kjær
> http://www.youtube.com/watch?v=sN5xkxwEJPc

Bonnie Raitt & Norah Jones udgave af sangen er også ganske god.

Henning.


Ukendt (17-02-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-02-11 12:22

"Steen Lindkvist Nielsen" <slindkvi@post8.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:4d5bbca4$0$23764$14726298@news.sunsite.dk...

> To fremragende blues-kvinder
> Bonnie Raitt og Norah Jones
> http://www.youtube.com/watch?v=zzDUi_L6MzA

Fantastisk udgave, og to fantastiske kvinder.

> Og så må vi da også lige have
> Birthe Kjær
> http://www.youtube.com/watch?v=sN5xkxwEJPc

Lidt sjovt at ingen har lagt mærke til det endnu, men Birthe Kjærs version
af Tennessee Waltz er faktik ikke en vals!
Den er omskrevet fra 3/4 til 4/4, så ordet "Waltz" er det eneste vals der er
tilbage i den udgave.
(Det samme gør sig gældende for den version du linkede til med Shadows)

/Alex



Michel Husted (16-02-2011)
Kommentar
Fra : Michel Husted


Dato : 16-02-11 06:16

On 16 Feb., 07:56, Henning Jensen <h_...@yahoo.com> wrote:

> Har vi danset vals før? Jeg kan ikke huske det? Ellers tager vi en
> sving-om nu...

En skøn rytme. Og her et par bud:

Det er ikke kun Mathilda, der danser vals:
BZN: "Waltzing Maria" - http://www.youtube.com/watch?v=SUQV36Rjp6Y

Og et smut til Melodi Grand Prix 1978 og Spanien:
José Velez: "Bailemos un vals" - http://www.youtube.com/watch?v=92KuWDullw0

Lidt country skal vi også have med. Og denne vals er langsom, men
smuk:
Stella Parton: "I want to hold you in my Dreams tonight" -
http://www.youtube.com/watch?v=BtI3p5K64yY

Jeg kunne blive ved, men holder her

Mange hilsner
Michel

Henning Jensen (17-02-2011)
Kommentar
Fra : Henning Jensen


Dato : 17-02-11 12:20

Den 16-02-2011 14:16, Michel Husted skrev:

> Det er ikke kun Mathilda, der danser vals:
> BZN: "Waltzing Maria" - http://www.youtube.com/watch?v=SUQV36Rjp6Y
> Og et smut til Melodi Grand Prix 1978 og Spanien:
> José Velez: "Bailemos un vals" - http://www.youtube.com/watch?v=92KuWDullw0
> Lidt country skal vi også have med. Og denne vals er langsom, men
> smuk:
> Stella Parton: "I want to hold you in my Dreams tonight" -
> http://www.youtube.com/watch?v=BtI3p5K64yY

"Waltzing Maria", ved du mere om den?

"Bailemos un vals". Dette Grand Prix nummer er bedre end jeg erindrede det.

Stella Parton har jeg næsten ikke hørt noget af, hun er helt overskygget
af søsteren. Jeg vil lytte til lidt flere af hendes numre.

Henning.

Ukendt (16-02-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-02-11 14:40

Henning Jensen <h_b_j@yahoo.com> wrote in
news:4d5b7513$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Har vi danset vals før? Jeg kan ikke huske det? Ellers tager vi en
> sving-om nu...

Lidt Queen-fan er man jo altid...

http://www.youtube.com/watch?v=Yh7hwAo8L68

Venligst
Lars

Henning Jensen (17-02-2011)
Kommentar
Fra : Henning Jensen


Dato : 17-02-11 12:24

Den 16-02-2011 14:39, Daxhund skrev:

> Lidt Queen-fan er man jo altid...
> http://www.youtube.com/watch?v=Yh7hwAo8L68

Jeg har altid haft et for/imod forhold til Queen's, men jeg synes at
dette er et fandens godt nummer.

Henning.

Herluf Holdt, 3140 (16-02-2011)
Kommentar
Fra : Herluf Holdt, 3140


Dato : 16-02-11 14:53

Henning Jensen skrev:

> Har vi danset vals før? Jeg kan ikke huske det? Ellers
> tager vi en sving-om nu...

Den her må lige med i tråden:

De sidste 2½ minut af Ravel's "La Valse" med
Leonard Bernstein:

Bernstein Dancing to Ravel's La Valse:
http://www.youtube.com/watch?v=TK6gGWMnTZI

--
Herluf :·)


Henning Jensen (17-02-2011)
Kommentar
Fra : Henning Jensen


Dato : 17-02-11 13:07

Den 16-02-2011 14:52, Herluf Holdt, 3140 skrev:

> De sidste 2½ minut af Ravel's "La Valse" med
> Leonard Bernstein:
>
> Bernstein Dancing to Ravel's La Valse:
> http://www.youtube.com/watch?v=TK6gGWMnTZI

Nej den må ikke mangle.
Jeg må tilstå, at Ravel er en af dem, som jeg har et lidt tvetydigt
forhold til.
Jeg har dog engang haft den fantastiske oplevelse at høre Celibidache
dirigere værket. Det næsten livet af ham, og han måtte famle sig ud af
scenen.

Henning.

Kert Rats (16-02-2011)
Kommentar
Fra : Kert Rats


Dato : 16-02-11 15:28


"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:4d5b7513$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Har vi danset vals før? Jeg kan ikke huske det? Ellers tager vi en
> sving-om nu...


Snevalsen er vist ret ukendt, i hvert flad hvis man skal vurdere efter
antallet af hits på Tuben og på Google.
Her er et lystig live-version:
http://www.youtube.com/watch?v=QGLiNrX2oLE


Venligst

Kert Rats



Ukendt (17-02-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-02-11 12:50

"Kert Rats" <nat@hestedag.nu> skrev i en meddelelse
news:4d5bded7$0$23763$14726298@news.sunsite.dk...

> Snevalsen er vist ret ukendt, i hvert flad hvis man skal vurdere efter
> antallet af hits på Tuben og på Google.
> Her er et lystig live-version:
> http://www.youtube.com/watch?v=QGLiNrX2oLE

Arrrrghhhh... her ramte du lige midt i min yndlingsaversion:
Harmonikaklubber og harmonikatræf. F... det lyder fælt.
Min far spillede harmonika hele sit liv, og var også med på diverse træf.
Jeg var med ham nogle gange, og vi plejede at kigge på hinanden, for
derefter at flygte over i ølteltet, når disse rædselskabinetter af unison
mishandling af instrumentet satte i gang ;)

Men det kan gøres værre endnu med den stakkels vals:
http://www.youtube.com/watch?v=yk6Q0Lik5ng
Et helt dansktoporkester ;)

/Alex



Henning Jensen (17-02-2011)
Kommentar
Fra : Henning Jensen


Dato : 17-02-11 14:22

Den 17-02-2011 12:49, Alex Linaa skrev:

> Men det kan gøres værre endnu med den stakkels vals:
> http://www.youtube.com/watch?v=yk6Q0Lik5ng
> Et helt dansktoporkester ;)

Det er en ren Åge! En 10'er med langfingeren opad.

Henning.

Ukendt (17-02-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-02-11 23:35

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:4d5d20f8$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Det er en ren Åge! En 10'er med langfingeren opad.

Jeg kunne ikke lade være med at poste endnu en "snevals", i Dario von
Slutty's fortolkning:
http://www.youtube.com/watch?v=ZM2NhNZJ_Sg





Henning Jensen (17-02-2011)
Kommentar
Fra : Henning Jensen


Dato : 17-02-11 23:45

Den 17-02-2011 23:35, Alex Linaa skrev:
>
> Jeg kunne ikke lade være med at poste endnu en "snevals", i Dario von
> Slutty's fortolkning:
> http://www.youtube.com/watch?v=ZM2NhNZJ_Sg

Den er dog herlig.....

Henning.

Ukendt (17-02-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-02-11 23:50

"Alex Linaa" <www.linaa.com> wrote in
news:4d5d0b57$0$56773$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Arrrrghhhh... her ramte du lige midt i min yndlingsaversion:
> Harmonikaklubber og harmonikatræf. F... det lyder fælt.
>

MER HARMONIKA! eller vi sk****i askebægeret og tørrer r** i gardinerne.....
Der er nemlig ikke noget værre end at skodde i en l***


Lars

Ukendt (18-02-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-02-11 00:07

"Daxhund" <dax-at-tyf-dk> skrev i en meddelelse
news:2PydnZj3Qo-zO8DQnZ2dnUVZ8j-dnZ2d@giganews.com...

> MER HARMONIKA! eller vi sk****i askebægeret og tørrer r** i
> gardinerne.....
> Der er nemlig ikke noget værre end at skodde i en l***

Haha, ok så.

Her får du noget harmonikamusik der faktisk lyder godt:

http://www.youtube.com/watch?v=lBfrJk1tjTE
http://www.youtube.com/watch?v=gdqybdfwN1g

/Alex



Åge Halldorsson (18-02-2011)
Kommentar
Fra : Åge Halldorsson


Dato : 18-02-11 19:56


"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen
news:4d5daa03$0$56779$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Her får du noget harmonikamusik der faktisk lyder godt:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=lBfrJk1tjTE
> http://www.youtube.com/watch?v=gdqybdfwN1g

DU GODESTE!
En almindelig hyletone lyder bedre.

Hilsen Åge


Ukendt (18-02-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-02-11 20:00

"Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:4d5ec0b6$0$56769$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> DU GODESTE!
> En almindelig hyletone lyder bedre.

Det er vel i bund og grund også det du lytter mest til



Ukendt (18-02-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 18-02-11 22:11

"Alex Linaa" <www.linaa.com> wrote in
news:4d5ec1bc$0$56789$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk:

> Det er vel i bund og grund også det du lytter mest til
>

*fnis*

Henning Jensen (17-02-2011)
Kommentar
Fra : Henning Jensen


Dato : 17-02-11 13:11

Den 16-02-2011 15:27, Kert Rats skrev:

> Snevalsen er vist ret ukendt, i hvert flad hvis man skal vurdere efter
> antallet af hits på Tuben og på Google.
> Her er et lystig live-version:
> http://www.youtube.com/watch?v=QGLiNrX2oLE

Du har bare været uheldig at "rende ind i" de forkerte links:

http://www.youtube.com/watch?v=lFfk2Bpok2Q

Henning.


Ukendt (16-02-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 16-02-11 18:30

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:4d5b7513$0$56777$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Har vi danset vals før? Jeg kan ikke huske det? Ellers tager vi en
> sving-om nu...
> Foreslå links til musik/sang i 3/4 takt (eller det der ligner), eller hvor
> ordet vals (også på andre sprog), indgår i titlen eller sangen. Her er
> nogle eksempler:

Ok, så må jeg ned i mit bagkatlog efter musik i 3/4

Wings, med "Mull Of Kintyre": http://www.youtube.com/watch?v=nYhTye_A9H0
The Corrs med "Runaway": http://www.youtube.com/watch?v=A87Mqo_yDV4
Beatles med "Baby's in black": http://www.youtube.com/watch?v=rVYuGVdGhhE
(Fantastiske harmonier i omkvædet)
Radiohead med "Nude": http://www.youtube.com/watch?v=1ky1td3_6LY
Black Sabbath med "War Pigs" (Introen):
http://www.youtube.com/watch?v=1ky1td3_6LY
Jurney med "Open Arms": http://www.youtube.com/watch?v=i5pUOVC50Y8
A Perfect Circle med "3 libras": http://www.youtube.com/watch?v=u9MAg9E5K3w
Billy Joel med "She's always a woman":
http://www.youtube.com/watch?v=kM9-ijq3TI4

Det må vist række for denne gang ;)

/Alex



Henning Jensen (17-02-2011)
Kommentar
Fra : Henning Jensen


Dato : 17-02-11 13:52

Den 16-02-2011 18:29, Alex Linaa skrev:

> Wings, med "Mull Of Kintyre": http://www.youtube.com/watch?v=nYhTye_A9H0
> The Corrs med "Runaway": http://www.youtube.com/watch?v=A87Mqo_yDV4
> Beatles med "Baby's in black": http://www.youtube.com/watch?v=rVYuGVdGhhE
> (Fantastiske harmonier i omkvædet)
> Radiohead med "Nude": http://www.youtube.com/watch?v=1ky1td3_6LY
> Black Sabbath med "War Pigs" (Introen):
> http://www.youtube.com/watch?v=1ky1td3_6LY
> Jurney med "Open Arms": http://www.youtube.com/watch?v=i5pUOVC50Y8
> A Perfect Circle med "3 libras": http://www.youtube.com/watch?v=u9MAg9E5K3w
> Billy Joel med "She's always a woman":
> http://www.youtube.com/watch?v=kM9-ijq3TI4

Dit professionelle forhold til musik gør sig altid gældende i dine
musik-links. Og alle dine eksempler her, er virkelig udvalgt med omhu.
Så du må ha' en lille kommentar til dem alle.

"Mull Of Kintyre" er det længe siden jeg sidst har hørt . Virkelig godt,
både nummeret og også udførelsen.

Andrea Corr kan jeg kun skrive positivt om. Jeg har desuden et specielt
forhold til Irland, så det er lige mig.

Beatles. De er ofte "vendt" her i gruppen. Jeg har altid undladt at
komme med kommentarer.
Jeg vil til enhver tid tilslutte mig deres enorme betydning i
musikhistorien, men...
Lad os hellere prøve at tage en "snak" om dem i en fremtidig tråd.

Radiohead. Her er jeg også meget positivt stemt. Jeg blev engang
inviteret ud på Peter Bangsvej for at høre dem spille. Jeg takkede
dengang nej, hvilket jeg selvfølgelig siden har fortrudt mange gange.

Black Sabbath har du sendt et forkert link til, men jeg kan sagtens tåle
at høre Radiohead to gange. Men du må gerne sende det rigtige link, for
jeg vil da gerne se Ozzy danse vals.

Journey er også et godt valg. De udstråler også en personlighed uden
lige, hvis man kan sige sådan om et band. Der er endda nogle rygter om
et nyt album her i 2011.

A Perfect Circle. Det er vistnok første gang jeg bevidst hører et nummer
med dem. Det bliver der gjort noget ved.

"She's always a woman" er en charmerende sang som jeg rigtig godt kan
lide. Teksten er jo en kærlighederklæring, og det fremgår også tydeligt,
af måden Billy Joel synger sangen på.

Henning.

Ukendt (17-02-2011)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 17-02-11 14:25

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:4d5d19d9$0$56774$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Black Sabbath har du sendt et forkert link til, men jeg kan sagtens tåle
> at høre Radiohead to gange. Men du må gerne sende det rigtige link, for
> jeg vil da gerne se Ozzy danse vals.

Ups, det var en smutter. Her kommer det rigtige link:
http://www.youtube.com/watch?v=xtqy4DTHGqg
Om det ligefrem er vals ved jeg ikke, men han bevæger sig da sært ;) (kun
3/4 det første minut af nummeret)

/Alex



Henning Jensen (17-02-2011)
Kommentar
Fra : Henning Jensen


Dato : 17-02-11 20:15

Den 17-02-2011 14:24, Alex Linaa skrev:
> Ups, det var en smutter. Her kommer det rigtige link:
> http://www.youtube.com/watch?v=xtqy4DTHGqg
> Om det ligefrem er vals ved jeg ikke, men han bevæger sig da sært ;) (kun
> 3/4 det første minut af nummeret)

Ja det er ægte wienervals. Det kunne Fred Astaire ikke have gjort bedre.

Jeg kan godt være lidt forundret over hvordan ens opfattelse med årene
kan ændre sig.
Som ung betragtede jeg Black Sabbath mest som provokatører.
Men nu ser jeg mere på dem som en ganske god gruppe, der måske bare var
lidt forud for sin tid.
Dette her er jo et ganske godt nummer.

Henning.

Henning Jensen (17-02-2011)
Kommentar
Fra : Henning Jensen


Dato : 17-02-11 20:58

Den 16-02-2011 07:56, Henning Jensen skrev:

Max du får stafetten.

Det var et stort problem denne gang, at finde en vinder, for det kunne
ikke gøres retfærdigt.
Jeg er stadig lige forundret over, at selv et så banalt stafet-emne som
dette, kan give så mange fine og uventede eksempler på musik.
Men det bliver Patsy Cline der vinder. Jeg møder oftere og oftere hendes
navn i forskellige sammenhænge, og håber, at der snart kommer nogle
genudgivelser med hende.
På "Internet Archive" er der heldigvis lagt nogle numre til download.
Her link til en Blog hvor der er videre-links:

http://otrarchive.blogspot.com/2011/02/patsy-cline.html

Henning.

Max (17-02-2011)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 17-02-11 22:54

Hej Henning

> Men det bliver Patsy Cline der vinder. Jeg møder oftere og oftere
> hendes navn i forskellige sammenhænge, og håber, at der snart kommer
> nogle genudgivelser med hende.


Du kender jo mit syn på kvinder i musik :) så de få der har
gjort sig fortjent til det, ja de fortjener såmændt alt det
opmærksomhed vi kan give dem.

Jeg takker for stafetten, og går i tænkeboks for at finde et
emne der kan bringe lidt nyt og måske noget debat, jeg
vender tilbage i løbet af fredagen.

--
Mvh
Max



Kert Rats (17-02-2011)
Kommentar
Fra : Kert Rats


Dato : 17-02-11 23:30


"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse
news:4d5d7db6$0$56786$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Den 16-02-2011 07:56, Henning Jensen skrev:
>
> Max du får stafetten.
>
> Det var et stort problem denne gang, at finde en vinder, for det kunne
> ikke gøres retfærdigt.
> Jeg er stadig lige forundret over, at selv et så banalt stafet-emne som
> dette, kan give så mange fine og uventede eksempler på musik.
> Men det bliver Patsy Cline der vinder. Jeg møder oftere og oftere hendes
> navn i forskellige sammenhænge, og håber, at der snart kommer nogle
> genudgivelser med hende.
> På "Internet Archive" er der heldigvis lagt nogle numre til download. Her
> link til en Blog hvor der er videre-links:
>
> http://otrarchive.blogspot.com/2011/02/patsy-cline.html
>

Hej Henning

Du skal have stor ros for at have kommenteret ideligt i denne stafet. Din
ihærdighed har være med til at gøre denne stafet til en af de bedste.

Hvis jeg på et tidspunkt vinder stafetten, vil jeg efter bedste evne søge at
leve op til dit flotte engagement.


Venligst

Kert Rats



Henning Jensen (17-02-2011)
Kommentar
Fra : Henning Jensen


Dato : 17-02-11 23:42

Den 17-02-2011 23:29, Kert Rats skrev:

> Du skal have stor ros for at have kommenteret ideligt i denne stafet. Din
> ihærdighed har være med til at gøre denne stafet til en af de bedste.
> Hvis jeg på et tidspunkt vinder stafetten, vil jeg efter bedste evne søge at
> leve op til dit flotte engagement.

Ingen ros tak.

Det må endelig ikke blive en forpligtelse at skulle svare på alle
indlæg. Det må stærkt understreges.

Ingen skal føle, at de er nød til at afvise stafetten, fordi noget
sådant forventes.

Det må og skal være op til den enkelte om man vil kommentere eller ej.

Det kan jo da også være et tidsspørgsmål. Jeg har nogle gange fået
stafetten hvor jeg har været alene hjemme en hel dag, og har kunnet
lytte. Omvendt har jeg også afvist stafetten fordi jeg ikke har haft tid
til at lytte.

Så igen. Det må endelig ikke blive en forpligtelse for stafetholderen at
skulle svare alle.

Hilsen Henning.


Max (17-02-2011)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 17-02-11 23:46

Hej Henning

> Det må endelig ikke blive en forpligtelse at skulle svare på alle
> indlæg. Det må stærkt understreges.


Nej, men man skal lytte til dem og forholde sig til det,
og så kommentere hvis man føler for det.

Derfor må jeg jo sige som jeg har gjort så ofte før,
når man deltager i dissse stafetter, ja så sats på
kvalitet ikke på kvantitet.

--
Mvh
Max



Henning Jensen (17-02-2011)
Kommentar
Fra : Henning Jensen


Dato : 17-02-11 23:48

Den 17-02-2011 23:45, Max skrev:
>
> Derfor må jeg jo sige som jeg har gjort så ofte før,
> når man deltager i dissse stafetter, ja så sats på
> kvalitet ikke på kvantitet.

Altså: INGEN, eller få kvinder...

Henning.

Max (18-02-2011)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 18-02-11 00:11

Hej Henning

> Altså: INGEN, eller få kvinder...


Er det din mening ?

--
Mvh
Max



Henning Jensen (18-02-2011)
Kommentar
Fra : Henning Jensen


Dato : 18-02-11 00:18

Den 18-02-2011 00:10, Max skrev:
>
>> Altså: INGEN, eller få kvinder...
>
> Er det din mening ?

Selvfølgelig ikke, men jeg må prøve at stramme mig an og finde nogle der
kan leve op til dit kritiske øre.

Henning.

Max (18-02-2011)
Kommentar
Fra : Max


Dato : 18-02-11 00:35

Hej Henning

> Selvfølgelig ikke, men jeg må prøve at stramme mig an og finde nogle
> der kan leve op til dit kritiske øre.


Det er ikke så svært, men når jeg kikker på min musiksamling, ja
så er det nok 40 gange nemmere at finde en mand end en dame.

--
Mvh
Max



Michel Husted (17-02-2011)
Kommentar
Fra : Michel Husted


Dato : 17-02-11 13:10

On 16 Feb., 07:56, Henning Jensen <h_...@yahoo.com> wrote:
> Har vi danset vals f r? Jeg kan ikke huske det? Ellers tager vi en
> sving-om nu...

Hvad med en fødselsdagsvals til Mona med Benny Anderssons Orkester -
mere mundret BAO:

http://www.youtube.com/watch?v=U-OpqnZ1kEA

Mange hilsner
Michel

Henning Jensen (17-02-2011)
Kommentar
Fra : Henning Jensen


Dato : 17-02-11 21:41

Den 17-02-2011 21:09, Michel Husted skrev:.
>
> Hvad med en fødselsdagsvals til Mona med Benny Anderssons Orkester -
> mere mundret BAO:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=U-OpqnZ1kEA

Ja, der bliver ved med at dukke numre op der står vals på.
Også et skrækkeligt rodet svensk nummer som dette fra Eurovisionen 1966
med Lill Lindfors & Svante Thuresson:

http://www.youtube.com/watch?v=IU8vhXKsmP4

Men også et russisk nummer med Tamara Gverdtsiteli som synger "Den hvide
Vals" fra en koncert til minde om Vladimir Vysotsky.
Vysotsky er også en af dem der døde forkert og for tidligt.

http://www.youtube.com/watch?v=ut8kM73bBbE

Henning.

-=JF=- (17-02-2011)
Kommentar
Fra : -=JF=-


Dato : 17-02-11 22:09

Den 16/02/11 07.56, Henning Jensen skrev:
> Har vi danset vals før? Jeg kan ikke huske det? Ellers tager vi en
> sving-om nu...

Kan man lige nå at smide Malcom McLaren og hans Walz Darling ind i
stafetten:
http://www.youtube.com/watch?v=OOGX-x9UlLs


--
Mhv.
John

Henning Jensen (17-02-2011)
Kommentar
Fra : Henning Jensen


Dato : 17-02-11 23:10

Den 17-02-2011 22:08, -=JF=- skrev:

> Kan man lige nå at smide Malcom McLaren og hans Walz Darling ind i
> stafetten:
> http://www.youtube.com/watch?v=OOGX-x9UlLs

Du er velkommen.
Jeg kan bedst svare ved at citere en af kommentarerne til videoen:

"A fantastic song and video from a genius who was always one step ahead
of the times..."

Henning.


-=JF=- (18-02-2011)
Kommentar
Fra : -=JF=-


Dato : 18-02-11 21:14

Den 17/02/11 23.10, Henning Jensen skrev:

> "A fantastic song and video from a genius who was always one step ahead
> of the times..."
Hele den skive er faktisk rigtig god og langtidsholdbar, og gør sig
rigtigt med lidt knald på volumen!

--
Mhv.
John

Michel Husted (17-02-2011)
Kommentar
Fra : Michel Husted


Dato : 17-02-11 14:25

On 17 Feb., 21:40, Henning Jensen <h_...@yahoo.com> wrote:

> Ja, der bliver ved med at dukke numre op der står vals på.
> Også et skrækkeligt rodet svensk nummer som dette fra Eurovisionen 1966
> med Lill Lindfors & Svante Thuresson:

Trods min passion for Melodi Grand Prix er det godt nok ikke lige mig.
Jeg må dog tilstå, at heller ikke Dansevise just er min kop te, men
det er dog en vals - og sikkert allerede foreslået, da jeg ikke har
orket de 117 indlæg (jeg stod vist af efter nr. 34), som dit udmærkede
forslag om vals har medført

Grethe og Jørgen Ingmann: "Dansevise" - http://www.youtube.com/watch?v=nRFDYbb3vek

Så hellere en lille buket Wienervalse fra de fremragende "Hooked on
Classics"-albums bundet op i en lille buket med lidt ballet tilsat:

Royal Philharmonic Orchestra: "Tales of the Vienna Waltz" -
http://www.youtube.com/watch?v=Zrv-J8JA_Go

RPO har også lavet nogle formidable medleys over spansk vals, som ikke
var på YouTube - før nu, hvor jeg har fundet ud af at uploade. Det
lyder spøjst med en "3/4-discorytme" med håndklap. Hvad gik galt?

Royal Philharmonic Orchestra: "Fiesta (part 2)" - http://www.youtube.com/watch?v=U2K8tQmS3yM

Mange hilsner
Michel




Henning Jensen (17-02-2011)
Kommentar
Fra : Henning Jensen


Dato : 17-02-11 23:05

Den 17-02-2011 22:25, Michel Husted skrev:
>
> RPO har også lavet nogle formidable medleys over spansk vals, som ikke
> var på YouTube - før nu, hvor jeg har fundet ud af at uploade. Det
> lyder spøjst med en "3/4-discorytme" med håndklap. Hvad gik galt?
>
> Royal Philharmonic Orchestra: "Fiesta (part 2)" - http://www.youtube.com/watch?v=U2K8tQmS3yM

Det rejser straks spørgsmålene, balletmusik og hvorfra? Og spansk???

Henning.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177549
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408818
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste