spionage eller ej
Fra : Kim \(8950\)

Dato : 16-02-11 19:02

Hej NG

Står i et lille dilema.

Hvad gør man når en kunde angående fortrydelses ret(der er gået mere end 14
dage siden produkterne er taget i brug) , da vedkommen har lejet et
gameserver der er (efter min mening special designet, da den er optimeret
proform mæssigt).

købeloven siger følgende:
Du skal også være opmærksom på, at fortrydelsesretten kun gælder i begrænset
omfang for tjenesteydelser og for varer,
der fremstilles og tilpasses specielt til dig. Derudover kan du ikke
fortryde hvis du bryder forseglingen på cd'er, dvd'er og EDB-programmer.

og mit næste problem er kunden har hentet alt fra hans server ned på sin
egen PCer (har log) og nu i forbindelsen med retur at det fulde beløb bliver
gjort opmærksom på at vedkommende
er i fuld gang med at starte sit eget gamehosting firma op.

Hvad gør en klog mand ?????

Mvh
Kim

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 16-02-11 21:45

Kim (8950) skrev:

> [...]
har lejet et
> gameserver der er (efter min mening special designet, da

Mener du, at kunden vil bruge fortrydelsesretten?

> købeloven siger følgende:
> Du skal også være opmærksom på, at fortrydelsesretten kun
gælder i begrænset
> omfang for tjenesteydelser og for varer,

Hvis der er gået over 14 dage, er alt andet fuldstændigt
ligegyldigt. Er der gået færre dage, kan andre ting komme på
tale.

> [...]
fulde beløb bliver
> gjort opmærksom på at vedkommende
> er i fuld gang med at starte sit eget gamehosting firma op.

Det er ikke ulovligt for ham at starte sit eget firma, men
han må naturligvis ikke bruge dine programmer - hvis det er
det, han gør. Du forklarer ikke særlig tydeligt, hvad
problemet egentlig er, og hvad du gerne vil kunne gøre ved det.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Hjælp til computeren og internettet:

Fra : Henning

Dato : 17-02-11 09:45

On Wed, 16 Feb 2011 19:01:43 +0100, "Kim \(8950\)"
<kds_removethis_@frb-internet.dk> wrote:

> [...]
>dage siden produkterne er taget i brug) , da vedkommen har lejet et
>gameserver der er (efter min mening special designet, da den er optimeret

Købeloven gælder ikke B2B, hvad det lyder som om det er her?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 17-02-11 10:45

Henning skrev:

> Købeloven gælder ikke B2B, hvad det lyder som om det er her?

Tråden er lidt indviklet fordi spørgeren omtaler købeloven, mens
fjernhandel med fortrydelsesret for en forbruger omtales i
forbrugeraftaleloven.

Ved B2B er der ingen fortrydelsesret hvis ikke det specifikt er
aftalt.

Købeloven gælder alle handler undtagen handel med fast ejendom
(og køb der er omfattet af den internationale købelov). Den
gælder altså også ved B2B, men de paragraffer der skal beskytte
en forbruger, gælder ikke i det tilfælde.

--
Bertel