Jellingesten-attentatet begået af ghetto
Fra : Martin Larsen

Dato : 15-02-11 10:56

http://www.uriasposten.net/archives/23021

Indicierne peger nu klart på at Jellingesten-attentatet blev begået af
perker fra Nørremarkens ghetto 7100 i Vejle.

Der er *stor symbolik* i dette og i at pressen omhyggeligt undlader at
nævne perker-sporet.

Mvh
Martin

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 15-02-11 13:36

> [...]
> perker fra Nørremarkens ghetto 7100 i Vejle.
>
> Der er *stor symbolik* i dette og i at pressen omhyggeligt undlader at

z..............................

Republikaner, krigsmodstander, atomkraftmodstander og EU-modstander
Stop Danmarks krige NU ! E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 16-02-11 10:30

Jeg ville endda sige ;

og mere Z

Fra : DADK

Dato : 16-02-11 14:25

Arne H. Wilstrup wrote:
> "Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)"
> <kl2607@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Jeg ville endda sige ;
>
> og mere Z

Ikke nogen overraskende reaktion fra to så svært angrebne af
intellektuel narkolepsi.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 16-02-11 21:31

"DADK" <dadk@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> Ikke nogen overraskende reaktion fra to så svært angrebne af
> intellektuel narkolepsi.

Det er til gengæld forudsigeligt af en der mangler enhver form
for intellektuelt vid at komme med en så hjernedød udtalelse. Det
burde være klart for folk der i det mindste har et minimum af
begavelse at fatte at vi reagerer på det forudsigelige fra
Martin-dumse-numsen om at det skulle være nogle "perkere" der har
foretaget handlingen. Det er der nemlig ingen der kan sige på
nogen måde med sikkerhed. Det er til gengæld med 100 procents
sikkerhed at man kan sige at Martin-dumse-numsen kommer med den
slags udfald.
I øvrigt er det utroligt at ud har støttet Enhedslisten
nogensinde - skønt nej, forresten - hvis dit indlæg er et udtryk
for dit manglende intellektuelle niveau, hvilket jeg faktisk er
ved at være overbevist om, så er det måske ikke så utroligt
alligevel. Også du er jo parat til at finde syndebukke for enhver
forbrydelse her i landet, og - surprise, surprise - er det altid
de "fremmede" der skal være syndebukkene. Hvorfor mon? ER det
virkelig din opfattelse at den slags Goebbels-teknik er noget der
støttes af liste Ø? Ja, jeg spørger bare.

Fra : Martin Larsen

Dato : 16-02-11 22:05

On 02/16/2011 09:31 PM, Arne H. Wilstrup wrote:
> "DADK"<dadk@webspeed.dk> skrev i meddelelsen

> at det skulle være nogle "perkere" der har
> foretaget handlingen. Det er der nemlig ingen der kan sige på
> nogen måde med sikkerhed.

Du kunne have sparet os for dit sædvanlige infame spam, hvis du kendte
ordet "indicium" og iøvrigt satte dig ind i sagen.
At du er hjernedød er dermed klart - at du tillige lovpriser folkemord i
Sovjet, burde måske få nogen til at overveje om du kan bestride lærerjob
i en dansk folkeskole.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 16-02-11 22:34

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i meddelelsen

> [...]

> folkemord i Sovjet, burde måske få nogen til at overveje om du
> kan bestride lærerjob i en dansk folkeskole.

Tja - det er nu interessant at netop du taler om at sætte dig ind
i sagen - at udtale dig om Sovjetunionen uden nærmere
præcisering, vidner om din ringe indsigt også i det lands
historie.
Og du kan overveje lige så meget som du vil. Det bliver aldrig
dig der kommer til at bestemme hvornår jeg skal slutte i
folkeskolen som lærer - jeg har bestridt stillingen som lærer i
mere end 25 år, så mon ikke der skal langt mere alvorlige ting
til før man kan sætte tvivl om mit job og den måde jeg forvalter
det¨på?

Lad mig betro dig at jeg er en fremragende lærer: både vidende,
dygtig og intelligent - og der skal mere end en undermåler som
dig til at afgøre hvad jeg kan håndtere i folkeskolen, selvom du
gerne ville indføre Berufsverbot hvis du kunne.

Lad mig så tilføje at jeg en dag går på
pension/efterløn -afhængigt af helbred og alder, og intet du kan
gøre kan ændre det faktum: Jeg forlader folkeskolen når jeg føler
det er det korrekte tidspunkt for mig og min familie samt de børn
jeg har med at gøre, og ikke noget du eller andre her på nettet
får nogen som helst indflydelse på, uanset hvor meget I larmer og
truer.

Nu håber jeg at det er klar tale, så vi kan diskutere politik
fremfor personer og hvorvidt de egner sig til deres job. Skulle
jeg for en gangs skyld kommentere din person - udover din
manglende intellektuelle formåen, som ved Gud ikke er særlig
flatterende for dig - så ville jeg mene at dine udtalelser er
grunden til at du stadig er arbejdsløs. Hvem i alverden kan holde
en person som dig ud på nogen arbejdsplads, med mindre du er
ansat på et lager, godt gemt af vejen for folk?

Jeg ved godt at du kalder dig jurastuderende - jeg vil håbe at du
aldrig bliver færdig med det studie, for hvem ville dog være
tjent med at få dig som sagfører med dine hadske udfald mod dine
medmennesker? Nogen burde måske overveje om du kan bestride et
job som jurist i dette land. Men du kan da forsøge dig som
vinkelskriver - det smager da lidt af fugl,

Skulle jeg have taget fejl og forvekslet dig med en anden
jurastuderende aka vinkelskriver, så kan jeg kun sige: Gudskelov
for det!

Fra : Martin Larsen

Dato : 16-02-11 22:49

On 02/16/2011 10:34 PM, Arne H. Wilstrup wrote:
> [...]
> Og du kan overveje lige så meget som du vil. Det bliver aldrig
> dig der kommer til at bestemme hvornår jeg skal slutte i

Nej, men jeg har hørt at der bliver arbejdet på at få smidt dig ud. Og
jeg håber det snart lykkes.

Fra : Bo Warming

Dato : 17-02-11 01:17

On Wed, 16 Feb 2011 22:49:06 +0100, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>Nej, men jeg har hørt at der bliver arbejdet på at få smidt dig ud. Og
>jeg håber det snart lykkes.

Hvis jeg til egne børn ku vælge mellem en engageret AHW og en gængs
forsigtigpetervelmenerfolkeskolelærer, vil jeg ønske AHW, der tør
afprøve et moralrelativistisk synspunkt om USSR og gir eleverne oplæg
til debat - ingen børn godtager jo lærer som Gud, så hurra for
AHW-typer, som kan begejstre ligesom Goethes inspirerende lærer-ideal:

A teacher who can arouse a feeling for one single good action, for one
single good poem, accomplishes more than he who fills our memory with
rows and rows of natural objects, classified with name and form.
Goethe

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 17-02-11 12:59

> Nej, men jeg har hørt at der bliver arbejdet på at få smidt dig
> ud. Og jeg håber det snart lykkes.

Hvor har du dog hørt det sludder fra? Der er ingen aktuelle
planer om at få mig smidt ud - du må have drømt.

Fra : Bo Warming

Dato : 17-02-11 14:22

On Thu, 17 Feb 2011 12:59:09 +0100, "Arne H. Wilstrup"
<nixen@bixen.invalid> wrote:

>"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i meddelelsen

>Hvor har du dog hørt det sludder fra? Der er ingen aktuelle
>planer om at få mig smidt ud - du må have drømt.

Jeg tror AHW har ret, for jeg har mødt ham og ingen inspektør tør fyre
så stålsat en kollega

Fra : Bo Warming

Dato : 17-02-11 01:39

On Wed, 16 Feb 2011 22:04:44 +0100, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> [...]
>At du er hjernedød er dermed klart - at du tillige lovpriser folkemord i
>Sovjet, burde måske få nogen til at overveje om du kan bestride lærerjob

Martins overdrivelser fremmer ikke forståelse. Ingen er hjernedød og
den belæste AHW er vist en fremragende overlærer og han har ALDRIG
LOVPRIST FOLKEMORD

Bør Martin udvises fra sin studieplads på universitetet fordi han
lyver i TV at han har billetter til salg til henrettelse og han viste
ikke dokumentation frem på TV

At påstå at der er danskere der vil rejse til USA for at se
sprøjte i dømts arm er at spilde seernes tid og er at være useriøs

At han aldrig har ringet og færdiggjort væddemål med mig, viser en
patologisk løgner som intet advokatkontor vil ansætte når han måske
skifter fra stud jur til cand jur

AHW har bevist læreregnethed ved at blive i jobbet i lang tid. Hvem
vil vædde om Martin får job når han forlader evighedsstudentens
SU-liv? (Det er jeg heller ikke sikker på at min flyvske søn får,
trods dronningemøde som jo er tom smiger til ham - ordner hænger man
på idioter, er måske skabelonen - som der går inflation i år for år -
Margrethe er hyperaktiv ung-med-de-unge og hendes visen interesse for
alt fint er i selvsving).

"Den man elsker tugter man". - en af brainstormingens grundlove a la

"Sig hvis du tænker idag med ord så hårde som kanonkugler og sig
imorgen hvad imorgen tænker med hårde ord igen, også selvom det
modsiger hvad du sagde idag." Ralph W Emerson, Amerikansk filosof
1803-1882

Fra : DADK

Dato : 18-02-11 05:21

Arne H. Wilstrup wrote:

> [...]

"Vi har her til aften anholdt en dreng på 15 år fra lokalområdet" -
http://www.bt.dk/krimi/15-aarig-tilstaar-haervaerk-mod-jellingstenene -
og det er normal kode for indvandrerknægt. Det er jo blevet kutume at
man omtaler indvandrerkriminelle som "unge" eller "drenge". Havde det
været en dansker havde politiet sagt : Vi har her til aften anholdt en
dansk dreng på 15 år fra lokalområdet

Fra : DADK

Dato : 18-02-11 05:35

DADK wrote:

> [...]
> man omtaler indvandrerkriminelle som "unge" eller "drenge". Havde det
> været en dansker havde politiet sagt : Vi har her til aften anholdt en

I øvrigt bør man nok sende en varm tanke til uriasposten.net - Kim
Møller er usædvanlig skarp på området og sikkert hovedårsagen til at
hærværket er blevet opklaret så hurtigt.

Hvis ikke han havde været så hurtig på aftrækkeren havde politiet stået
magtesløse og efter et halvt år henlagt sagen.

Fra : Bo Warming

Dato : 18-02-11 07:40

On Fri, 18 Feb 2011 05:34:43 +0100, DADK <dadk@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>
>Hvis ikke han havde været så hurtig på aftrækkeren havde politiet stået
>magtesløse og efter et halvt år henlagt sagen.

Granitstenene har kopi i København og ingen kan se forskel

Spraymaling kan fjernes uden eksperthjælp

Så det er en bagatelsag

Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 18-02-11 13:32

"DADK" <dadk@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvis ikke han havde været så hurtig på aftrækkeren havde politiet stået
> magtesløse og efter et halvt år henlagt sagen.

Det er jo interessant se David Konrad skifte holdningerne alt efter hvad der
nu er salonfæhigt. For 10 år siden da det var god tone at være tolerant imod
indvandrene var du nærmest indvandrenes talerør. Nu da vinden er skiftet, er
du blevet til en vendekåbe der nu som en papegøje gentager al det bræk du er
budt af den yderste højrefløj og inden du nu spiller bolden over på min
banehalvdel med at repetere min gamle signatur, så lad mig lige bemærke at
jeg er blevet klogere, ikke mindst fordi racismen er helt umenneskelig i sit
væsen. Det kan da godt være at der findes dem der mener at jeg naiv, men det
er bedre at blive opfattet som naiv end som et uhyre ala Pia K. Er du et
uhyre David?.

Fra : DADK

Dato : 19-02-11 09:06

(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) wrote:
> [...]
> nu er salonfæhigt. For 10 år siden da det var god tone at være tolerant imod
> indvandrene var du nærmest indvandrenes talerør.

Sikke noget sludder. Mit allerførste indlæg i denne gruppe, eller måske
var det dk.politik.indvandring - handlede om pakistaneres hang til at
vansire deres kvinder, og en lang svada om at vi ikke skulle have den
slags til landet.

Jeg har aldrig forsvaret terror, samfundsnasseri, kædeindvandring,
islamisk "kultur" ala kvindeundertrykkelse, æresdrab, sharia osv osv.

Jeg har i de forløbne 12-13 år ændret syn på velfærdsstaten, men det er
jo en helt anden historie. Og vel i grunden temmelig naturligt - de
fleste går jo fra at være lidt venstreorienterede og "indignerede" over
verdens uretfærdigheder til at blive lidt mere liberale eller
konservative med alderen.

Nu da vinden er skiftet, er
> du blevet til en vendekåbe der nu som en papegøje gentager al det bræk du er
> budt af den yderste højrefløj

Jeg har ikke ændret afgørende syn på det område. Den største forskel er
nok at der er færre "ekstremister" på området i dag, ala de "gode gamle
dage" med Mads Otto Krogh, Det Borende X, Neil Fairlight m.m.fl.

og inden du nu spiller bolden over på min
> banehalvdel med at repetere min gamle signatur, så lad mig lige bemærke at
> jeg er blevet klogere,

Jeg kunne ikke drømme om at sammenligne med dig. Du er gået fra den ene
yderlighed til den anden, og fred da være med det.

> [...]
> er bedre at blive opfattet som naiv end som et uhyre ala Pia K. Er du et

Sikkert i nogles øjne. Jeg er nået til et punkt hvor "værdier" eller
etiketter ikke betyder så meget. Jeg har ikke noget problem med at blive
kaldt fremmedhader eller intolerant - det rager mig langsomt. Jeg bliver
ikke flov eller forlegen over at mene, at islam er en trussel imod det
danske samfund, den danske og europæiske kulturarv. Hvis det gør mig til
racist eller fremmedhader, så er jeg vel racist og fremmedhader.

Der er én ting jeg har lært, og det er at man ikke får nogen medalje
eller opnår noget som helst positivt ved at være tolerant og forstående.
Så bliver samfundet bare fucket endnu mere et vist sted. Det nytter ikke
at være frelst og have "gode" meninger. Kirkegården er fyldt til randen
af folk med gode meninger.

Det bider ikke på mig - Arne tror stadig han kan "ramme" folk ved at
titulere dem mærkelige navne, kalde dem "DF'ere" o.lign. Det er ligesom
det liberale - jeg er da komplet ligeglad med om folk kalder Liberal
Alliance for "Team Saxo Bank" og forsøger at gøre partiet ikke-stuerent,
eller uophørligt fremstiller den nuværende regering som "umenneskelig".
Hvis det er det der skal til, så er Y vel "Team Saxo Bank" og regeringen
"umenneskelig". So fucking what?

Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 19-02-11 10:09

> [...]
> var det dk.politik.indvandring - handlede om pakistaneres hang til at
> vansire deres kvinder, og en lang svada om at vi ikke skulle have den

Nej det er ikke noget sludder, du var faktisk indvandrernes talerør her i
gruppen. Jeg fik på puklen af dig simpelthen fordi jeg ikke vidste bedre,
men du oplærte mig til at tænke anstændigt og tak for det David, jeg er dig
evigt taknemmelig..

> Jeg har aldrig forsvaret terror, samfundsnasseri, kædeindvandring,
> islamisk "kultur" ala kvindeundertrykkelse, æresdrab, sharia osv osv.

Som om det havde noget med indvandring endsige Islam at gøre. Det er jeg
sikker på at du også havde skrevet år 2000.

> [...]
> nok at der er færre "ekstremister" på området i dag, ala de "gode gamle
> dage" med Mads Otto Krogh, Det Borende X, Neil Fairlight m.m.fl.

Haha mener du det, hele gruppen er fyldt til bristepunktet med ekstremister,
de sølle 3 var jo ingenting i forhold til i dag. Bare spørg Arne Wilstrup, i
gamle dage var der to poler i dk.politik i dag er der 1 pol tilbage. Kim
Larsen, Wilstrup og undertegnede regnes blot for at trolls eller sabotører
der forstyrrer den yderste højrefløj, en fløj du nu er en del af, vågn op
David, det her kan ikke være rigtigt. Dybest set er du humanist jeg kan ikke
tro at du er liberalist/fascist.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 19-02-11 11:04

On Sat, 19 Feb 2011 10:08:41 +0100, (¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) wrote:

> [...]
> David, det her kan ikke være rigtigt. Dybest set er du humanist jeg kan ikke

Det er jo noget sludder.

Der er stadig 2 poler. f.eks. Wilstrup og Kim Larsen på den ekstreme
venstrefløj, og BW og Tim på den ekstreme højrefløj. Dertil kommer DU,
Hjortsøe (tror jeg han hedder) og "Jesus loves me", der svæver rundt i et
psykotisk fantasiunivers. Resten af "os", er placeret et eller andet sted
mellem det 2 ekstreme yderpoler.

Problemet med ekstreme yderpoler er, at de tror at ALLE der ikks støtter
dem, tilhører den modsatte yderpol.

Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 19-02-11 11:26

"S.A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> On Sat, 19 Feb 2011 10:08:41 +0100, (¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) wrote:
> Det er jo noget sludder.

Siden hvornår har du skrevet et indlæg der handlede om politik SA mand?

Der er stadig 2 poler. f.eks. Wilstrup og Kim Larsen på den ekstreme
> venstrefløj,

Såvidt jeg ved så er Kim Larsen erklæret homohader, selverklæret
mangemillionær og tilhænger af tørre tæsk til de mindreåringe. Undskyld men
er du sikker på at det er venstrefløjen du tænker på.

>og BW og Tim på den ekstreme højrefløj.

Bo Warming og Tim befinder sig sammen med dig kontanthjælps-Thomsen yderst
på tosse-fløjen Bo Warming leger med sin afføring medens du stadigvæk spiser
morfin piller for kunne udholde tilværelsen ud og Hjortsøe og Jesus har jeg
ikke set i årevis, er du sikker på at de er her endnu og at du ikke
hallucinerer.

..

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 19-02-11 12:08

On Sat, 19 Feb 2011 11:25:39 +0100, (¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) wrote:

> Såvidt jeg ved så er Kim Larsen erklæret homohader, selverklæret
> mangemillionær og tilhænger af tørre tæsk til de mindreåringe. Undskyld men
> er du sikker på at det er venstrefløjen du tænker på.

Kim Larsen tilhører den ekstreme venstrefløj. Det er der INGEN tvivl om.

> [...]
> morfin piller for kunne udholde tilværelsen ud og Hjortsøe og Jesus har jeg
> ikke set i årevis, er du sikker på at de er her endnu og at du ikke

Som jeg skrev: DU svæver rundt i et psykotisk fantasiunivers og har absolut
INGEN forstand på politik (du kender ikke forskel på højre og venstre).

Desuden lyver du konstant, for at kunne holde fast i dine feberfantasier.

Jeg har ALDRIG spist morfin-piller og de piller jeg tidligere har spist,
stoppede jeg med for omkring et år siden, hvilket du gantagne gange har
fået at vide.

Fra : DADK

Dato : 20-02-11 03:25

S.A.Thomsen wrote:

> Det er jo noget sludder.
>
> Der er stadig 2 poler. f.eks. Wilstrup og Kim Larsen på den ekstreme
> venstrefløj,

Har svært ved at placere dem på en venstrefløj. Ingen af d'herrer går i
praksis ind for kollektivisme eller produktionsapparatet tilbage til
arbejderne osv. Ingen af dem nærer klassisk 60'er/70'er forståelse for
klasser eller de svage i samfundet. F.eks folk som dig, der ikke kan
arbejde. Ingen af dem har noget til overs for arbejderklassens aktuelle
problemer, f.eks at den føler sig presset på sit levebrød fordi statens
midler skal gå til at forsørge indvandrere, 15.7 mia om året alene fra
den 3 verden, der jo i sig selv kunne financiere efterlønnen. De sidst
tilbageværende socialister er i praksis DF - og sådan vil historien helt
sikkert tolke det. Men jeg er heldigvis heller ikke socialist.

Den slags vil f.eks Arne aldrig kunne forstå, for hans meninger er i dag
reduceret til ord - ikke en oprigtig følelse eller indignation.

I praksis er Arne og Kim flok kapitalistiske skiderrikker der blot har
fundet en minoritetsgruppe de kan ynke, helt gratis, nemlig muslimske
indvandrere - og derfra kører så hele tilsviningsuniverset hvor de deler
folk op i "gode" og "onde", "nazister", "racister" osv osv. Kim praler
uafbrudt af sine mange penge, tjent på hvad? Udbytning af arbejdskraft?
Hvis altså man skal tro på det han siger. Arne er veletableret
overlærer som har købt eget hus i en tid hvor priserne var lave, sidder
med friværdi og stor offentlig pension - ren kapitalist. Ingen af dem
tager notits af den lille svage mand, ham der har brug for hjælp og
støtte når samfundet og storkapitalkræfterne vil tvinge folk fra hus og
hjem, når de er blevet arbejdsløse som følge af globalisering og grådige
banker og kapitalfondes slendrian og ligegladhed ift menneskers ve og
vel - dem der ejer produktionsappratet. Hvornår har Arne eller Kim
kritiseret kapitalfonde, at 10.000 mennesker overnight bare kan
overtages i en studehandel, blive "effektiviseret" og så solgt bid for
bid for profit, efter halvdelen er fyret?

Nej vel?

Men sådan er der så meget.

Jeg er så heldig at jeg i min barndom/ungdom fik oplevet den ægte,
uforfalskede socialisme. Rene mennesker der oprigtigt i al deres
grænseløse naivitet troede på projektet. Både Arne og Kim er lysår fra
dette projekt. Det er lånte fjer.

Fra : Martin Larsen

Dato : 20-02-11 11:08

On 02/20/2011 03:24 AM, DADK wrote:

> [...]
> uforfalskede socialisme. Rene mennesker der oprigtigt i al deres
> grænseløse naivitet troede på projektet. Både Arne og Kim er lysår fra

Mange af de typer som for 60 år siden var medlemmer af proletariatet,
fik for 50 år siden villa, vovse og volvo. I AHW's tilfælde blev det
vist en rød Trabi eller noget andet juks, som han som gammel taxi-mand
burde foragte, men hans gammelkommunistiske kald forpligter
Deres lidelser under kapitalismen består i at skulle til kosmetiske
operationer og fedtsugning - så de føler sig stadig udsuget af de fæle
kapitalister...

Mvh
Martin

Fra : DADK

Dato : 26-02-11 07:59

Martin Larsen wrote:

> [...]
> Deres lidelser under kapitalismen består i at skulle til kosmetiske
> operationer og fedtsugning - så de føler sig stadig udsuget af de fæle

Ja, muligvis - men du siger jo ikke noget nyt her, Martin. Du kommer
ikke med noget nyt. Derudover må jeg sige, at jeg læser dine indlæg med
større og større interesse. Hvor kommer alle de latinske citater og
referencer til det klassiske hellas fra - er det noget du ved noget om,
det kunne det tyde på, eller vil du bare være fin i kanten?

Fra : Martin Larsen

Dato : 26-02-11 11:33

On 02/26/2011 07:59 AM, DADK wrote:

> [...]
> referencer til det klassiske hellas fra - er det noget du ved noget om,
> det kunne det tyde på, eller vil du bare være fin i kanten?

Der er intet nyt under solen.
Jeg vil mene at jeg oftere trækker på Salomons visdom end på Hellas. Men
jeg fører ikke statistik.
Jeg synes at det er skide sjovt at fattige, magre børn fra proletariet
kunne komme på julemærkehjem for at blive fedet op. - Nu er det fede
børn fra "proletariatet", der helt har fortrængt de magre. Proletariater
forgår, men institutioner består..

Men du har jo ikke selv frigjort dig helt fra socialistisk vraggods SVJV.

Mvh
Martin

Fra : DADK

Dato : 26-02-11 20:39

Martin Larsen wrote:

(..)
> Proletariater
> forgår, men institutioner består..

Ja, hvor er sultens slavehær. Venstrefløjen må jo simpelthen
genopfinde den for at få bekræftet deres eksistensberettigelse. De nye
"svage" blev så indvandrere og folk der dyrker fremmede religioner.

> Men du har jo ikke selv frigjort dig helt fra socialistisk vraggods SVJV.

? Går ind for et velfærdssamfund. Det er strengt taget
venstreorienteret, men der er flere fordele end ulemper, også i liberalt
perspektiv, imho.

Fra : J. Nielsen

Dato : 20-02-11 18:48

On Sun, 20 Feb 2011 03:24:55 +0100, DADK <dadk@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>uforfalskede socialisme. Rene mennesker der oprigtigt i al deres
>grænseløse naivitet troede på projektet. Både Arne og Kim er lysår fra

Arne & Kim er endt som en parodi på dem selv. Rigtige socialister vil
utvivlsomt betakke sig for at blive slået i hartkorn med Den Gale
Hattemager og hans assistent.
--

-JN-

Fra : Ukendt

Dato : 20-02-11 20:35

"J. Nielsen"

> Arne & Kim er endt som en parodi på dem selv. Rigtige socialister vil
> utvivlsomt betakke sig for at blive slået i hartkorn med Den Gale
> Hattemager og hans assistent.

Ja, det kan jeg skrive under på!

Mvh Eyvind

Fra : Jens\\

Dato : 20-02-11 22:56

"Eyvind Dk" <eyvind snabelA eyvind punktum dk> skrev i en meddelelse

> "J. Nielsen"

> Ja, det kan jeg skrive under på!
>
> Mvh Eyvind

Ja det kan du da, men du er også en gammel skribent på
dk.snak.mudderkastning.dk og så er du en rigtig socialist af den gamle
skole.

Fra : Ukendt

Dato : 21-02-11 01:26

"Jens\"
> Ja det kan du da, men du er også en gammel skribent på
> dk.snak.mudderkastning.dk og så er du en rigtig socialist af den gamle
> skole.

Og du? Hvem er du?

Fra : DADK

Dato : 26-02-11 08:12

J. Nielsen wrote:

> Arne & Kim er endt som en parodi på dem selv. Rigtige socialister vil
> utvivlsomt betakke sig for at blive slået i hartkorn med Den Gale
> Hattemager og hans assistent.

Ja,det tror jeg også. Selv da jeg var "socialist", eg i protest stemte
på Ø imod regeringen, og det var Nyrupregeringen, nærmest fordi jeg jo
ikke havde lært andet, så var det da hændervridende at læse. Kan huske
en debat fra 1998-99, hvor jeg skrev til Arne at jeg ikke rigtig kunne
forene hans udtalelser med socialisme (fordi jeg - fejlagtigt -
identififerede socialisme med ting som at være tolerant ift andre
meninger osv, dvs at være et "godt" menneske)

Jeg kom sent i gang med min politiske vækkelse, det ragede mig ellers en
høstblomst. Det der triggede mig var "Den fredsskabende humanitære
aktion" ift Kosovo, hvor jeg var på serbernes side. Det var det der fik
mig til at begynde at tænke politisk. Ift dk.politik anede jeg virkelig
ikke - troede ikke - der fandtes grupper på dansk. Jeg havde blot siddet
og diskuteteret bibelhistorie osv i nogle engelsksprogede grupper.

Arne fik så indtryk af at jeg var glødende socialist, og det er
baggrunden for vores "had". Han har nemlig lige siden skoset mig (et
yndet Arneudtryk) for ikke at leve op til mine idealer, og jeg har lige
siden prøvet at forklare at jeg altså ikke er betonkommunist.

Fra : DADK

Dato : 20-02-11 02:58

(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) wrote:
> "DADK" <dadk@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
>>

> Nej det er ikke noget sludder, du var faktisk indvandrernes talerør her i
> gruppen.

Hvis det er din opfattelse, så er det din opfattelse. Ja, jeg talte imod
når Jesper Ørsted skrev "blop blop ha ha ha" når nogle bådflygtninge var
druknet osv, men jeg har sågu aldrig været talerør for indvandring, men
talerør for at man skulle behandle de indvandrere der var her i landet
med respekt. Det har mest drejet sig om "tonen" og så nogle rimeligheder
ift retspraksis osv. Og det mener jeg jo stadig - men som sagt har jeg
ikke oplevet at få en medalje for at nurse nogle forstyrrede 2G'ere
eller tale problemerne ned. Jeg troede rigtig nok engang på at alting
ville blive bedre med tiden, men det bliver kun værre - og så må man
sætte hårdt mod hårdt.

Jeg fik på puklen af dig simpelthen fordi jeg ikke vidste bedre,
> men du oplærte mig til at tænke anstændigt og tak for det David, jeg er dig
> evigt taknemmelig..

Tusind tak, gamle "fjende" [som du selv kalder mig] Jeg synes
ikke det er så slemt at ændre lidt i stilen, måske nuancere holdningerne
lidt - du ved vist om nogen hvordan det er at ændre radikalt synspunkt,
jeg synes mere jeg har justeret nogle ting i formen. Jeg har ikke ændret
synspunkt siden 1998 på det med de vansirede pakistanske kvinder osv,
jeg er nok blevet mindre forstående og eftergivende ift islam efter alle
integrationsproblemerne bare bliver værre og værre - og når nu terroren
er rykket tættere på, at vi kan observere at typer som Knud Larsen (hvad
blev der egentlig af ham?) jo faktisk fik ret i, at det kører efter
salamimetoden. Dengang - for 10 år siden - fandt jeg det lidt hysterisk.
I dag kan jeg se han havde ret. Der er ikke mange forudsigelser han kom
med der efterhånden ikke er gået i opfyldelse.

> Som om det havde noget med indvandring endsige Islam at gøre. Det er jeg
> sikker på at du også havde skrevet år 2000.

OK. Nu tror jeg, at jeg forstår hvor du vil hen. Nej, du har nok ret -
havde sikkert skrevet at det handlede om kultur. Og at man ikke kunne
identificere bestemt kedelig adfærd med en bestemt religion, blot fordi
nogle af dens udøvere udlevede en kedelig kultur. Kristne har jo også
gjort dit og dat og bla bla bla

Men i dag ved jeg, at den islamiske vækkelse fordrer "kedelig adfærd",
at "kedelig adfærd" ikke er isoleret til nogle få syge individder som
tager en religion til indtægt for deres forbrydelser, men at det er et
træk som gennemsyrer islam og troende (dvs ikke-sekulære) muslimer. Du
hylder f.eks gentagent taleban, kalder dem "helte" - men det var jo for
pokker dem som stenede kvinder fordi de ikke havde båret slør, dem der
hængte folk offentligt fordi de havde hørt rockmusik, skar næsen af
piger der var blevet voldtaget osv. Dem kalder du "helte"..

> Haha mener du det, hele gruppen er fyldt til bristepunktet med ekstremister,
> de sølle 3

Det var bare 3 grebet ud af luften af et stort persongalleri.

var jo ingenting i forhold til i dag. Bare spørg Arne Wilstrup,

Han er jo idot. Det må du da selv kunne indse. Der er ingen som helst
fornuft, avne eller kerne, - eller debat what so ever. Han lever i sin
egen fantasi, og man skal indordne sig den fantasi hvis ikke man ønsker
at blive svinet til. Sådan var det for 10 år siden, sådan er det i dag.

> gamle dage var der to poler i dk.politik i dag er der 1 pol tilbage. Kim
> Larsen, Wilstrup og undertegnede regnes blot for at trolls eller sabotører
> der forstyrrer den yderste højrefløj,

I styrer ellers debatten ret godt. Det minder lidt om DF, som selv efter
10 år på magten beklager sig over at DR og Politiken bestemmer alt for
meget.

en fløj du nu er en del af, vågn op
> David, det her kan ikke være rigtigt. Dybest set er du humanist jeg kan ikke
> tro at du er liberalist/fascist.

Jeg er nok i det egoprojektionistiske mode at jeg i dag mener, at i alle
sammen kan gå af hækkenfeldt til En islamist, eller nazist, er
mindre værd og mindre værd at bevare end den regnorm jeg sætter på min
krog når jeg er ude at fiske.

Fra : J. Nielsen

Dato : 20-02-11 18:48

On Sun, 20 Feb 2011 02:57:36 +0100, DADK <dadk@webspeed.dk> wrote:

>Jeg troede rigtig nok engang på at alting
>ville blive bedre med tiden, men det bliver kun værre - og så må man
>sætte hårdt mod hårdt.

Så naiv var jeg også engang. Jeg troede at Jørgen Clevin og Ingrid &
Lillebror-TV i sidste ende ville gøre ny-danskere til gode
samfundsborgere.

Parabol-TV og et uendeligt antal fordummende TV programmer tog
effektivt livet af dén plan. I stedet for integration fik vi multikultur
"Med det bedste fra alle kulturer" og vores efterkommere vil forbande os
for det.
--

-JN-

Fra : DADK

Dato : 26-02-11 08:24

J. Nielsen wrote:

> Så naiv var jeg også engang. Jeg troede at Jørgen Clevin og Ingrid &
> Lillebror-TV i sidste ende ville gøre ny-danskere til gode
> samfundsborgere.

Husker godt Ingrid og Lillebror. Sådan nogle af de første
"erkendelser". Vi har nok sådan nogen lunde cirka samme alder, så, kan
jeg regne ud. Deromkring slutningen af 30'erne, starten af 40'erne.

> Parabol-TV og et uendeligt antal fordummende TV programmer tog
> effektivt livet af dén plan.

Jeg er helt uenig. F.eks var jeg mere end skeptisk ift TV2 News.
"Danmark er sgu da for lille til en nyhedskanal" osv. I dag er P1 og TV2
News mine foretrukne, hvis ikke eneste, Nyhedskilder. Udover internet
naturligvis.

I stedet for integration fik vi multikultur
> "Med det bedste fra alle kulturer" og vores efterkommere vil forbande os
> for det.

Suk, du har ret - men spørgsmålet er om de vil "forbande" os, de vil nok
snarere prise os for vores naivitet - for til den tid er alle jo
underlagt islam, og det er fint at være neger fra somalia, og mindre
fint at hedde David eller Nielsen til efternavn og være hvid i huden. I
skolen vil en elev række hånden op, når jeg kommer på besøg som i en
zoologisk have : Hvorfor hedder han David? Jo, nu skal i jo være
tolerante - men det er fordi der engang var et land der hed Israel, og
nogle af profetens slægtninge hed også David - det står i jeres "Læs og
Forstå", Muhammed, har du ikke lavet dine lektier?" I må ikke drille
vores gæst bare fordi han ikke ligner jer.

Fra : J. Nielsen

Dato : 26-02-11 09:24

On Sat, 26 Feb 2011 08:23:40 +0100, DADK <dadk@webspeed.dk> wrote:

> Husker godt Ingrid og Lillebror. Sådan nogle af de første
>"erkendelser". Vi har nok sådan nogen lunde cirka samme alder, så, kan
>jeg regne ud. Deromkring slutningen af 30'erne, starten af 40'erne.

Jeg skulle måske også have nævnt dukkerne, Professor Mekanik & Kaptajn
Kapok, der fløj Danmark rundt i ballon og filmede hvor de kom frem... Du
bli'r nødt til at lægge en god halv snes år oveni min alder ;)

> [...]
>"Danmark er sgu da for lille til en nyhedskanal" osv. I dag er P1 og TV2
>News mine foretrukne, hvis ikke eneste, Nyhedskilder. Udover internet

Jeg sigtede nu mest til den skov af parabol antenner, der i firserne og
halvfemserne voksede frem, bla. i Vollsmose (der ligger få km fra hvor
jeg bor) og som gjorde at alle de velmenende DR udsendelser som måske
kunne have gjort en forskel, aldrig nåede frem.

Jeg tror man ofte undervurderer i hvor høj grad vores kultur er
påvirket af DRs mangeårige monopol på radio og TV transmission - og ikke
nødvendigvis på en negativ måde. Man var fælles om noget og talte om
udsendelserne næste dag i skolen eller på arbejdet. Afslutningen på en
krimminalserie som f.eks "Kan De lide østers" kunne lægge gaderne øde.

> [...]
>Forstå", Muhammed, har du ikke lavet dine lektier?" I må ikke drille
>vores gæst bare fordi han ikke ligner jer.

Du har desværre nok ret, og dybest set kan vi jo være fuldstændigt
ligeglade.

Selv har jeg ingen børn (et bevidst fravalg) og kan grine af det hele.
Havde jeg haft børn, ville jeg med garanti være lige så knarvoren som
Jens Bruun ;)
--

-JN-

Fra : DADK

Dato : 26-02-11 20:58

J. Nielsen wrote:

> [...]
> udsendelserne næste dag i skolen eller på arbejdet. Afslutningen på en
> krimminalserie som f.eks "Kan De lide østers" kunne lægge gaderne øde.

Fuldkommen rigtigt. Og netop på godt og ondt. Det gav en helt enorm
"sammenhængskraft" jeg nogle gange godt kan savne i dag. Og alle
skrækscenarierne ifb debatten om monopolets ophævelse er jo reelt
virkeliggjort. Men det var uundgåeligt. Måske skal vi bare se os selv
som usandsynligt heldige - vi har oplevet at leve i et lille
stammesamfund, fjernt fra verdens ulykker, hvor vi tænkte, så og
oplevede det samme. Det er den tilstand som sikkert får mange til at
stemme på DF. Drømmen om at kunne vende tilbage til den trygge havn. Men
som man siger : De gode gamle dage, de vender aldrig mer' tilbage.

> Du har desværre nok ret, og dybest set kan vi jo være fuldstændigt
> ligeglade.

Ja, faktisk. For mange år siden ville jeg have anset det for naturlig
udvikling, kunne slet ikke forstå folks modstand imod at sproget ændres,
sædvaner forandres osv. I dag må man erkende at man er blevet gammel, og
man sidder gnavent og svinger stokken i raseri over hvad de unge gør,
hvad politikere gør osv. Dit og dat er også "for galt" osv.

> Selv har jeg ingen børn (et bevidst fravalg) og kan grine af det hele.
> Havde jeg haft børn, ville jeg med garanti være lige så knarvoren som
> Jens Bruun ;)

Det værste er sgu da hykleriet. F.eks at man bevidst trækker en
udvikling i en bestemt retning, som jeg har set det med en række
lokalpolitikere i Albertslund, og så når man selv skal agere i det
flytter ud på landet, væk fra virkeligheden. Ligesom landspolitikere som
Helle Thorning der "brænder" for folkeskolen, eller Mette Frederiksen,
når det kommer til stykket vil de jo det samme som deres politiske
"modstandere".

Fra : DADK

Dato : 18-02-11 05:23

Arne H. Wilstrup wrote:
(..)
>og - surprise, surprise - er det altid
> de "fremmede" der skal være syndebukkene. Hvorfor mon?

Aner ikke hvorfor de er sådan nogle dårlige liv. Dårlige lærere er et bud.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 18-02-11 11:29

> Arne H. Wilstrup wrote:
> (..)
>
> Aner ikke hvorfor de er sådan nogle dårlige liv. Dårlige lærere
> er et bud.

Sikkert - du er i så fald et produkt af dårlige lærere - og så
ringe er vi sgu ikke!
Men det er da herligt at jeg ved at massevis af mine elever - der
er "fremmede" - klarer sig vældig godt, medens du og en række
andre hjernelamme danskere, fx Martin-dumse-numsen -klarer sig
gevaldig dårligt, akkurat som du og kontanthjælpsbumsen S.A.
Thomsen. Jo, det giver pludselig mening.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 18-02-11 12:57

On Fri, 18 Feb 2011 11:28:45 +0100, Arne H. Wilstrup wrote:

> [...]
> gevaldig dårligt, akkurat som du og kontanthjælpsbumsen S.A.
> Thomsen. Jo, det giver pludselig mening.

Wilstrups interresse for min person, er direkte sygelig.

Det rider ham åbenbart som en mare, at jeg er klogere end ham.

PS: Det er IKKE intellektuelt at jeg klarer mig dårligt.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 18-02-11 22:35

> Wilstrups interresse for min person, er direkte sygelig.
>
> Det rider ham åbenbart som en mare, at jeg er klogere end ham.

Klogere end Wilstrup ???

Du er 80 % dummere end vådt bølgepap.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 19-02-11 12:20

> "S.A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Klogere end Wilstrup ???
>
> Du er 80 % dummere end vådt bølgepap.

Præcis - og min såkaldte "interesse" for hans person er
ikke-eksisterende, men jeg er godt klar over at han håber på det,
selvom jeg kun vælger at kommentere hans sygelige fantasier om
mit job og mine jobmæssige forhold. Når jeg går på
efterløn -hvilket sagtens kan være meget snart, så vil det fra
hans side være lig med at jeg pludselig skulle være "smidt ud",
så vent og se om det ikke er tilfældet. Det er akkurat lige så
troværdigt som når DADK for et par år siden mente at han kunne få
mig fyret uden pension og at hans projekter altid lykkedes.
Heller ikke det er sket.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 19-02-11 12:42

On Sat, 19 Feb 2011 12:20:27 +0100, Arne H. Wilstrup wrote:

> Præcis - og min såkaldte "interesse" for hans person er
> ikke-eksisterende,

Så kan det da undre, at du hele tiden føler dig nødsaget til at nævne mig i
dine indlæg.

> men jeg er godt klar over at han håber på det,
> selvom jeg kun vælger at kommentere hans sygelige fantasier om
> mit job og mine jobmæssige forhold.

Nu kikser det da helt for dig. Jeg har ikke sygelige fantasier om hverken
dit job eller dine jobmæssige forhold. Du må fprveksle mig med en anden.

> Når jeg går på
> efterløn -hvilket sagtens kan være meget snart, så vil det fra
> hans side være lig med at jeg pludselig skulle være "smidt ud",
> så vent og se om det ikke er tilfældet.

Hvis du skruede lidt med på dit forbrug af papvin, så kunne du måske holde
styr på hvem der er hvem.

Hvad kommer det mig ved.?

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 19-02-11 12:38

Det siger så en hel del om Wilstrup.

Fra : DADK

Dato : 19-02-11 08:33

S.A.Thomsen wrote:

> Wilstrups interresse for min person, er direkte sygelig.

Ja, det er så gennemført hyklerisk at man næsten tror det er løgn. Det
må være en slags joke.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 19-02-11 12:22

> Ja, det er så gennemført hyklerisk at man næsten tror det er
> løgn. Det må være en slags joke.

Nu tror jeg ikke du skal tale for højt om hvem der er hykler.
Først forsvarer du Enhedslisten, så tager du afstand fra den, så
kommer du med trusler om at få mig fjernet fra mit job og at dine
projekter altid lykkes, så trækker du i land, da det endnu ikke
er lykkedes for dig efter to års forsøg. Når jeg så går på
efterløn -hvilket jeg egentlig havde tænkt mig at gøre til
sommer, så vil det naturligvis hedde at det er dig der har gjort
udslaget, selvom det er løgn - så igen: hykler?`Det kan du selv
være.

Fra : DADK

Dato : 18-02-11 05:29

Arne H. Wilstrup wrote:
> hvis dit indlæg er et udtryk
> for dit manglende intellektuelle niveau, hvilket jeg faktisk er
> ved at være overbevist om, så er det måske ikke så utroligt
> alligevel.

Hvorfor kan du ikke mobilisere samme grad af tolerance over for mig, som
du tildeler mordere, voldtægtskriminelle, gravskændere, antisemitister
osv - som du tildeler indvandrerne?

Du forsvarer og forsvarer - men jeg er bare et dårligt menneske. Sådan
helt ind til benet. Som udgangspunkt.

> Ja, jeg spørger bare.

Næh, du fordømmer bare. Hvis jeg havde heddet Muhammed og skrevet i
denne gruppe med et væld af stavefejl og udtrykt had i lårtykke stråler
ville jeg have haft din forståelse.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 18-02-11 11:36

> Hvorfor kan du ikke mobilisere samme grad af tolerance over for
> mig, som du tildeler mordere, voldtægtskriminelle,
> gravskændere, antisemitister osv - som du tildeler
> indvandrerne?

Du skulle læse ovenstående igen - det giver ingen mening; "...som
du tildeler mordere.... som du tildeler indvandrere?" Er det
endnu et tegn på at du har haft en dårlig lærer, siden du ikke
kan udtrykke dig klart, eller er det blot fordi dit
intellektuelle niveau ligger under gulvbrædderne?

> Du forsvarer og forsvarer - men jeg er bare et dårligt
> menneske. Sådan helt ind til benet. Som udgangspunkt.

Det har du faktisk ret i -altså at du er et dårligt menneske!

> Næh, du fordømmer bare. Hvis jeg havde heddet Muhammed og
> skrevet i denne gruppe med et væld af stavefejl og udtrykt had
> i lårtykke stråler ville jeg have haft din forståelse.

Piv, piv.

Ser du, DADK - når du truer nogen på deres levebrød (også selvom
det ikke lykkedes dig at få truslen ført ud i livet på trods af
dit praleri), så må du leve med at du bliver udsat for modstand.
Du kunne fx starte med at give en undskyldning for dine trusler
og erkende at en sådan magt har du ikke.
Dernæst kunne du trække dine ækle udfald mod folk af fremmed
herkomst tilbage og anvende en mere sober tone over for folk der
har en anden opfattelse end du i henseendet til religion og
politik, job m.v. - det ville være et fremskridt. Gør du det, så
vil ingen krumme et hår på dit syndige hovede, men gør du
ikke -og det er du jo for stolt til - så må du finde dig i at
blive mødt med modstand.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 18-02-11 13:00

On Fri, 18 Feb 2011 11:35:31 +0100, Arne H. Wilstrup wrote:

> [...]
> kan udtrykke dig klart, eller er det blot fordi dit
> intellektuelle niveau ligger under gulvbrædderne?

DIT intellekt rækker tydeligvis ikke til at forstå en sætning, hvis der er
et par ord der bliver gentaget, hvor de ikke skulle.

Fra : DADK

Dato : 19-02-11 08:51

Arne H. Wilstrup wrote:

> Ser du, DADK - når du truer nogen på deres levebrød (også selvom
> det ikke lykkedes dig at få truslen ført ud i livet på trods af
> dit praleri),

Jeg lod nåde gå for ret. Jeg er nemlig ikke "ond" - det var blot endnu
én af de diskussioner hvor du ikke kunne klare dig, hvor du så i stedet
for at argumentere i en debat om Cambodja skrev sådan ca 500 kb om mine
skatteforhold, som du intet vidste om - og som du vedblev med at skrive
om selvom jeg spildte tid på at forklare idg sammenhængen. Det er ganske
vanvittigt man i dk.politik skal spilde masser af tid i en debat om
Cambodja på at forsvare sig imod uhyrlige frit opfundne anklager om at
jeg skulle svindle i skat, arbejde sort mm.

Du er ikke en trussel eller "ond" men bare en sølle stakkel, og derfor
fik du ikke løn som fortjent. Man må jo også holde folks situation in
mente - at gå efter dig og tage dig alvorligt svarer jo til at lange
lille Brian med DAMP en flad hvergang han kalder læreren for en "so" og
ødelægger ting i klasselokalet. Vi tolererer her i dk.politik
DAMP-barnet Arne og hans agressive verbalvoldelige udfald imod praktisk
talt alle deltagere.

så må du leve med at du bliver udsat for modstand.
> Du kunne fx starte med at give en undskyldning for dine trusler
> og erkende at en sådan magt har du ikke.

Det er ikke et spørgsmål om "magt". Og man behøves ikke engang lyve
eller fabrikere falske anklager. Gad vide hvad lærere og forældre ville
mene om dig, hvis de fik mailet et lille potpurri på en 4-5 sider over
de mest mindeværdige AHW påstande, udtalelser, meninger og aggressioner.
Du vil nok ikke blive mere populær. Det er sådan nogle ting man kan
starte med. Tror de fleste ville blive lidt rystede, og nogle bekymrede
over hvad du egentlig hælder i deres børns hoveder. Mailinglisterne og
hvem der skal sendes til ligger frit tilgængeligt på nettet, klar til
indhøstning.

> Dernæst kunne du trække dine ækle udfald mod folk af fremmed
> herkomst tilbage og anvende en mere sober tone over for folk der
> har en anden opfattelse end du

Du kunne jo lægge ud med at gøre det samme. Mine "ækle udfald" når ikke
dine uophørlige udfald imod dine meddebattører til sokkeholderne. Og jeg
kaster i parantes aldrig den første sten. Det tror jeg de fleste i
gruppen kan bekræfte.

> [...]
> vil ingen krumme et hår på dit syndige hovede, men gør du
> ikke -og det er du jo for stolt til - så må du finde dig i at

Jeg bliver ikke mødt med modstand, med mindre "modstand" i din optik er
sådan noget med at skrive "du er dum" eller "æv bæv bussemand" - jeg
oplever blot en Arne H Wilstrup der lejlighedsvist når der er
skoleferier dukker op og sviner folk til. På mandag er du væk igen og
livet går videre som før.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 19-02-11 12:28

> [...]
> debat om Cambodja på at forsvare sig imod uhyrlige frit
> opfundne anklager om at jeg skulle svindle i skat, arbejde sort

Piv- piv - det forhold at du måtte true mig viste jo med al
ønskelig tydelighed at du netop IKKE havde argumenterne i orden.

> [...]
> klasselokalet. Vi tolererer her i dk.politik DAMP-barnet Arne
> og hans agressive verbalvoldelige udfald imod praktisk talt

Vorherre bevares en gang udenomssnak - du truede med noget du
ikke kunne efterleve da det kom til stykket. Erkend dog at du
kvajede dig og kom videre.

> [...]
> Mailinglisterne og hvem der skal sendes til ligger frit
> tilgængeligt på nettet, klar til indhøstning.

Du kan true mig med hvad-som-helst -det vil ikke give nogen
mening i min verden. Jeg kan ikke stilles til regnskab for hvad
jeg skriver i min privatsfære, så det vil blive afvist til enhver
tid. AT jeg har en politisk opfattelse, kan aldrig føre til at
jeg bliver fyret, idet det så ville være at indføre Berufsverbot
her i landet. Selvom vi har et par eksempler på det tidligere i
Danmark, vil det næppe vinde indpas nu. Jeg ville til enhver tid
kunne vinde end sag hvis man forsøgte noget ad den vej, og det
ville blive dyrt for dem der ville forsøge sig.

-

> [...]
> lejlighedsvist når der er skoleferier dukker op og sviner folk
> til. På mandag er du væk igen og livet går videre som før.

Dine bortforklaringers dumhed overgås kun af din mangel på viden
om næsten alt.

Fra : DADK

Dato : 20-02-11 03:48

Arne H. Wilstrup wrote:

> Du kan true mig med hvad-som-helst -det vil ikke give nogen
> mening i min verden.

Jeg truer ikke. Konstaterer.

Jeg kan ikke stilles til regnskab for hvad
> jeg skriver i min privatsfære,

Nej, ligesom Henriette Kjærs politiske liv vel dårligt kan hænge sammen
med hendes privatøkonomi.

så det vil blive afvist til enhver
> tid.

Er du sikker? Du tror ikke bare et par forældre og kollegaer eller to
ville blive en lille smule rystede?

AT jeg har en politisk opfattelse,

Det er ikke din politiske opfattelse der vil blive udbasuneret, den er
nemlig temmelig gådefuld og diffus - men dit absurde verdensbillede,
dine uophørlige tilsvininger af andre mennesker, din retorik, din
forråelse af enhver debat, dine mærkværdige påstande om hvordan det
amerikanske samfund fungerer og utalligt meget mere. Med mindre du er på
samme måde privat og på din arbejdsplads vil du blive afsløret som ren
Dr Jekyll og Mr Hyde. Hvad mon moren til lille 7-årige Brian ikke vil
tænke?

kan aldrig føre til at
> jeg bliver fyret, idet det så ville være at indføre Berufsverbot
> her i landet.

Næh, jeg skrev heller ikke i dag du vil blive fyret, vel? Det er meget
værre at miste sine medmenneskers tillid. Mere subtilt, mere ondt. Og du
vil blive stigmatiseret for good. Det er ligesom forskellen på tortur og
død. Hvad foretrækker du - at dø nu eller blive torteret de næste 3 år?

Fint.

Fra : .

Dato : 16-02-11 06:14

On 16 Feb., 10:29, "Arne H. Wilstrup" <ni...@bixen.invalid> wrote:

> Jeg ville endda sige ;
>
> og mere Z-

Det er nu engang usmageligt at lave hærværk på en af vores nations
stærkeste klenodier -
Hvis det er sådan man har det, så rejs dog hjem -

Vi har ikke brug for den slags ringeagts-ytringer overfor vores
nationale symboler.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 16-02-11 16:08

"." <Niels_Bruun@yahoo.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Hvis det er sådan man har det, så rejs dog hjem -
>
> Vi har ikke brug for den slags ringeagts-ytringer overfor vores

Hvad nu hvis det viser sig at være en leverpostejs-farvet flødebolle-dansker
som har begået udåden, hvor skal vi så sende ham hen ? Til Grønland ?

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 16-02-11 18:48

On Wed, 16 Feb 2011 16:07:41 +0100, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> Hvad nu hvis det viser sig at være en leverpostejs-farvet flødebolle-dansker
> som har begået udåden, hvor skal vi så sende ham hen ? Til Grønland ?

Hvorfor hader du grønlænderne så meget, at du vil sende alle kriminelle op
til dem.?

Hvis det er en leverpostejfarvet Brian, skal han smides i spjældet og
nøglen smides væk.

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 16-02-11 19:06

> Hvorfor hader du grønlænderne så meget, at du vil sende alle
> kriminelle op til dem.?

Der er skam plads nok på Grønland. Det behøver ikke at gå ud over nogle
grønlændere. Prøv for resten lige at tænke på hvor automatisk flugtsikre
sådanne fængsler er hvis de placeres i det nordlige Grønland.

> Hvis det er en leverpostejfarvet Brian, skal han smides i spjældet og
> nøglen smides væk.

Ah, det er jo ikke nogen verdensforbrydelse, så skal vi nu ikke lige slappe
en lille bitte smule af. Selvfølgelig er det ikke skide-smart at skænde
oldtidslevn (så som Jesper Langballe og Søren Krarup) og selvfølgelig skal
den eller dem som har gjort det straffes efter en passende strafudmåling men
så er den vel heller ikke værre.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 16-02-11 19:11

On Wed, 16 Feb 2011 19:06:03 +0100, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> [...]
> grønlændere. Prøv for resten lige at tænke på hvor automatisk flugtsikre
> sådanne fængsler er hvis de placeres i det nordlige Grønland.

Jeg gentager: Hvorfor hader du grønlænderne så meget, at du vil sende alle
> [...]

> den eller dem som har gjort det straffes efter en passende strafudmåling men

En kold pilsner på at det IKKE er en leverpostejfarvet Brian, der er den
skyldige.

Fra : Patruljen

Dato : 16-02-11 16:41

On 16 Feb., 16:07, "Kim Larsen \(på AltBinaries.com eller Datemas.de
\)" <kl2...@gmail.com> wrote:

> Hvad nu hvis det viser sig at være en leverpostejs-farvet flødebolle-dansker
> som har begået udåden, hvor skal vi så sende ham hen ?  Til Grønland

Nu skrev jeg ikke, at jeg mente vi skulle sende ham ud af landet -

Jeg forstår ikke man er i et andet land for at pisse på et national
klenodie. Jeg ville ikke flytte til Egypten og lave graffiti på
pyramiderne - eller skrive " Skede-orgasme nu" på Masada, hvis jeg
rejste til Israel :)

Jeg forstå det ganske enkelt ikke - Det er respektløst.
Dybest set kan vi fjerne malingen uden at stenen kommer til skade.
Værre er skaden ikke, men handlingen har en symbol-værdi.

Fra : Ukendt

Dato : 19-02-11 09:46

En Ghetto-perker, det må være en indbygger i KBH.
--

Verden har brug for flere ydmyge genier -
der er efterhånden alt for få af os!

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 19-02-11 12:31

"Steen" skrev i meddelelsen
> En Ghetto-perker, det må være en indbygger i KBH.

Det viser sig at det var en 15-årig autist der havde begået
hærværket og altså ikke en "perker" - i hvert fald fremgår det
intetsteds at den pågældende skulle være af fremmed herkomst. Det
bliver interessant at høre de videre bortforklaringer fra
fremmedhaderne, som fx Martil Larsen.

Fra : Martin Larsen

Dato : 19-02-11 13:31

On 02/19/2011 12:31 PM, Arne H. Wilstrup wrote:
> "Steen" skrev i meddelelsen
>
> Det viser sig at det var en 15-årig autist der havde begået
> hærværket og altså ikke en "perker"

Der står asperger i avisen. Dem er der også en del af her i dp. Mit gæt
er at denne elastik diagnose er populær i perker-miljøet, hvor
førtidspension vist er hyppigere end beskæftigelse.

- i hvert fald fremgår det
> intetsteds at den pågældende skulle være af fremmed herkomst.

Vedkommende kaldte sig selv perker i sine tags

> Det
> bliver interessant at høre de videre bortforklaringer fra
> fremmedhaderne, som fx Martil Larsen.

For en uoplyst stalinist-idiot som dig burde alt være interessant...

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 19-02-11 22:25

> Der står asperger i avisen. Dem er der også en del af her i dp.
> Mit gæt er at denne elastik diagnose er populær i
> perker-miljøet, hvor førtidspension vist er hyppigere end
> beskæftigelse.

Igen udtaler du dig om ting du ikke ved noget om. Asperger hører
til under autisme-spektret. I øvrigt er det som sædvanlig din
nazistiske tankegang der afslører dig: at mene at det at være
autist er noget man blot anvender uden videre, vidner om hvor
langt fra virkeligheden du befinder dig. Jeg har selv med
autister at gøre i dagligdagen, og jeg kan betro dig, at det IKKE
er en diagnose man hæfter på hvem-som-helst. I øvrigt er de
autister jeg har med at gøre "danskere" og ikke "perkere", men
det er jo det sædvanlige med dig: du udtaler dig om ting du ikke
har forstand på og nedgør en hel masse mennesker der har et
ganske alvorligt - og medfødt - handicap. Det er dig i en
nøddeskal. Nedgør du også folk i kørestol?

> - i hvert fald fremgår det
>
> Vedkommende kaldte sig selv perker i sine tags

Du kalder dig også dansker -du ligner en sortsmudsket tyrker når
man ser dig på TV. Er du helt sikker på at du er dansk?

> For en uoplyst stalinist-idiot som dig burde alt være
> interessant...

I modsætning til dig er jeg ikke alene oplyst, men også lys. Du
er både mørk og formørket af nazistisk tankegang.

Fra : Martin Larsen

Dato : 19-02-11 22:56

On 02/19/2011 10:24 PM, Arne H. Wilstrup wrote:
> "Martin Larsen"<mlarsen@post7.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Igen udtaler du dig om ting du ikke ved noget om. Asperger hører
> til under autisme-spektret.

Beton-kommunistsvin, du er egentlig i aspergerfiltret.
Du tror tilsyneladende at du er i besiddelse /stor/ viden hver gang du
har slået en banalitet op i en ordbog - du er alarmerende latterlig -
men rolig, det er en almindelig erhvervsskade hos folkeskolelærere, der
tror at deres måbende publikum i de små klasser kommer frivilligt,
Selvfølgelig går det så helt galt, når du også er
folkemordsforherligende stalinist med Kimse som kløende hæmoride..

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 20-02-11 00:05

> [...]
> Selvfølgelig går det så helt galt, når du også er
> folkemordsforherligende stalinist med Kimse som kløende

Nazistsvin - Hitlerbeundrer, du aner ikke hvad du taler om. Jeg
behøver skam ikke at slå op i nogen ordbog for at finde ud af
noget jeg beskæftiger mig med til daglig. Du aner intet om
tingene, men farer rundt som den berømte elefant i en glasbutik.
Du kan jo gøre som du plejer og røvpule Jonni Hansen i Greve -
det er sikkert det du trænger til, dødsstrafforherligende nazist,
afstandsbisse og korrespondancebøddel. Gad vide om det ikke blot
er et svindelnummer af de store du har gang i omkring det med
dødsstrafsaktionen? Gad vide om det ikke snarere er dig der
bliver rig på naive menneskers velmendende indbetalinger? Jeg
spørger bare - for hvem ville dog købe en brugt bil af dig?

Ja, jeg er i besiddelse af en vældig stor viden
Martin-Dumse -NUMSE -Båthorn, og den er ikke så lidt større end
din. Det er nu en kendsgerning at du langer ud efter
handicappede -så nu er du på linje med nazisternes
udryddelseslejr-politik - den udryddelsesfilosofi har du jo
forfægtet længe - det er sjovt at se dig sprælle for at komme fri
af den afsløring. Du kunne ikke finde en passende bortforklaring,
så naturligvis måtte du forsøge at føre krigen over i fjendens
lejr - det lykkedes bare dårligt. Du er ikke i stand til at klare
dig med argumenter. Hvornår begynder du at true med vold sådan
som det er velkendt i de nazistiske kredse du tilhører?

Fra : Martin Larsen

Dato : 20-02-11 00:28

On 02/20/2011 12:05 AM, Arne H. Wilstrup wrote:
> "Martin Larsen"<mlarsen@post7.tele.dk> skrev i meddelelsen
> hører

[snip: kommunist skrig & skrål]

> Hvornår begynder du at true med vold sådan
> som det er velkendt i de nazistiske kredse

Dine sado-maso-fantasier er Kimsebassen vist mere velegnet til.
Jeg troede egentlig at det var dig der som mester svingede pisken - der
kan man se...

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 20-02-11 10:53

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i meddelelsen

[snip: nazistiske voldsfantasier, hyl og jammer]

> Dine sado-maso-fantasier er Kimsebassen vist mere velegnet til.
> Jeg troede egentlig at det var dig der som mester svingede
> pisken - der kan man se...

Nu er jo velkendt at det er nazisterne der plejer at svinge
pisken, så jeg forstår at det er det redskab du først henviser
til i dine sex-fantasier. Så du kan jo gakke til Eyvind Ørn eller
DADK når du skal have dine lyster styret - de skal nok begge to
være villige ofre, Martin-Dumse-Numse-Båthorn aka "nazisten med
pisken" (nmp)

Fra : Martin Larsen

Dato : 20-02-11 11:55

On 02/20/2011 10:52 AM, Arne H. Wilstrup wrote:
> [...]
>
> Nu er jo velkendt at det er nazisterne der plejer at svinge
> pisken, så jeg forstår at det er det redskab du først henviser

Ja du har jo en stor uddannelse - ellers kan din Kimse nok forklare det

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 20-02-11 18:16

> Ja du har jo en stor uddannelse - ellers kan din Kimse nok
forklare det

Du slår dig i tøjret igen og igen - i det hele taget er du sjov
at drille, men ynkelig at høre på. I modsætning til dig, har jeg
en stor uddannelse - din uddannelse, til gengæld, er ikke rigtig
gået dig til hovedet, men det at du overhovedet er under
uddannelse er gået dig til hovedet. Søg professionel hjælp,
Martin-Dumse-Numse-Tågehorn - eller tag en gang til Greve og gå i
klinch med ´Jonni Hansen -han trænger sikkert til endnu en gang
pisk -eller også gør du!

Fra : Martin Larsen

Dato : 20-02-11 19:55

On 02/20/2011 06:15 PM, Arne H. Wilstrup wrote:
> "Martin Larsen"<mlarsen@post7.tele.dk> skrev i meddelelsen
> forklare det
>>

> Du slår dig i tøjret igen og igen - i det hele taget er du sjov
> at drille

Du vil gerne have vold AHW - og det skal du få.
Kan du se manden i hjørnet her? Det er skrællinge-AHW efter verbaltæsk i dp:
http://www.youtube.com/watch?v=vBNQNwCyYqk

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 20-02-11 22:14

> Du vil gerne have vold AHW - og det skal du få.
> Kan du se manden i hjørnet her? Det er skrællinge-AHW efter
> verbaltæsk i dp:
> http://www.youtube.com/watch?v=vBNQNwCyYqk

You wish!

Fra : DADK

Dato : 21-02-11 01:09

Arne H. Wilstrup wrote:
> [...]
> pisken, så jeg forstår at det er det redskab du først henviser
> til i dine sex-fantasier. Så du kan jo gakke til Eyvind Ørn eller

Sikke du bliver ved - har jeg ikke afslået dit frieri? Desværre Arne,
det bliver aldrig os to.

Fra : Per Rønne

Dato : 21-02-11 08:14

> [...]

> perker fra Nørremarkens ghetto 7100 i Vejle.
>
> Der er *stor symbolik* i dette og i at pressen omhyggeligt undlader at

Efter det oplyste en lokal 15-årig dreng med autisme. Jeg tvivler på at
der i Jellinge landsby findes noget der kan betegnes som »ghettoer«.

Det er da muligt at der i den lille provinsby Vejle (vel 50.000
indbyggere) kan findes en »ghetto«, men disse har nu i dansk sammenhæng
gerne indbyggertal på 10-20.000 indbyggere.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 21-02-11 10:58

On 02/21/2011 08:13 AM, Per Rønne wrote:

> [...]
> indbyggere) kan findes en »ghetto«, men disse har nu i dansk sammenhæng
> gerne indbyggertal på 10-20.000 indbyggere.

Det er interessante tanker som du gør dig P.E.R., men kun fordi du mener
at du bør publicere dem. Og næsten helt uden at læse det indlæg du
skriver til.

Hvad er der blevet af dine geniale ordbogsopslag - er du ved at falde af
på den.

Hotspotprojektet på Nørremarken er et af syv projekter, der får støtte
fra Ministeriet for Flygtninge, Indvandrere og Integration.

Regeringens udvalgte ghetto-områder:

* Mindst 40 procent af beboerne hverken er i job eller i gang med en
uddannelse.
* Antallet af beboere dømt for overtrædelse af straffeloven, våbenloven
og lov om euforiserende stoffer er minimum 270 dømte pr. 10.000 beboere.
* Mere end halvdelen af boligområdets beboere er nydanskere og
efterkommere fra ikke-vestlige lande.

Fra : Per Rønne

Dato : 21-02-11 12:51

> [...]

> Hotspotprojektet på Nørremarken er et af syv projekter, der får støtte
> fra Ministeriet for Flygtninge, Indvandrere og Integration.

Nørremarken ligger ifølge dig selv i købstaden Vejle. Ikke i landsbyen
Jelling.

Jelling«.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Martin Larsen

Dato : 21-02-11 13:13

On 02/21/2011 12:51 PM, Per Rønne wrote:

> Nørremarken ligger ifølge dig selv i købstaden Vejle. Ikke i landsbyen
> Jelling.

> Jelling«.

Det er ikke noget du har fra min tekst - Nu må du sgu styre din asperger!

Fra : Patruljen

Dato : 21-02-11 03:57

On 21 Feb., 10:57, Martin Larsen <mlar...@post7.tele.dk> wrote:

> [...]
> p den.
>
> Hotspotprojektet p N rremarken er et af syv projekter, der f r st tte
> fra Ministeriet for Flygtninge, Indvandrere og Integration.
>
> Regeringens udvalgte ghetto-omr der:
>
> * Mindst 40 procent af beboerne hverken er i job eller i gang med en
> uddannelse.
> * Antallet af beboere d mt for overtr delse af straffeloven, v benloven
> og lov om euforiserende stoffer er minimum 270 d mte pr. 10.000 beboere.
> * Mere end halvdelen af boligomr dets beboere er nydanskere og

Men Nørremarken ligger vist ikke i Jellinge?

Fra : Peter J

Dato : 22-02-11 05:47

Den 21-02-2011 08:13, Per Rønne skrev:

> [...]
> indbyggere) kan findes en »ghetto«, men disse har nu i dansk sammenhæng
> gerne indbyggertal på 10-20.000 indbyggere.

Jelling var faktisk én af de allerførste byer der fik et egentlig
asylcenter. Det var dengang aviserne ikke var fyldt med overskrifter om
kriminalitet begået af indvandrere eller efterkommere.

Asylcentrete er der stadig:
http://drk.dk/roede+kors+i+danmark/asyl/asylcentrene/center+jelling

Selve byen Jelling var dengang ikke meget større end 3.500 indbyggere,
så det var lidt af et pres at lægge på så lille en by.

Som jeg husker det dengang var det fedt altid at have nogen at spille
fodbold med, på banen ved siden af asylcentret, så min oplevelse dengang
var faktisk ganske positiv.

Jeg flyttede fra byen for ca. 10 år siden, så jeg er faktisk ikke helt
klar over, hvor stor en del af indbyggertallet der i dag er indvandrere
eller efterkommere, men procentdelen er nok væsentlig større end andre
byer. Desuden er byen i dag /ikke/ forskånet for nogle af de triste
følger, som indvandringen fra især muslimske lande har medført.

Nørremarken i Vejle er uden diskussion "ghettoen" og selv om det sikkert
er de færreste der tør sige det højt, så hersker der her, ligesom i
andre ghettoer i Danmark, bare andre regler for hvad man må og hvordan
man opfører sig.

Hvilken etnicitet "graffiti-maleren" har ved jeg ikke (men der er som
skrevet, altså en forholdsvis stor koncentration af "ikke-danskere" i
Jelling, så at udelukke "indvandrere" alene på baggrund af at han kommer
fra Jelling holder altså ikke helt.), men jeg kunne sikkert forholdsvis
nemt finde ud af det, selv om jeg egentlig er ligeglad med idiotens
baggrund.

Min fader (menighedsrådsformanden i Jelling, Gunni Højvang) har de
sidste mange år haft ét projekt, som han virkelig har viet sit liv til.
Jelling-stenen. Han har været med i den gruppe, som har skullet udforme
fremtiden for stenen (den bliver til efteråret buret inde i glas,
egentlig for at skåne den mod vejrets slidtage, men nu desværre også for
at skåne den for dybt stupide vandalister).

Det er derfor virkelig trist at kunne læse om, hvordan min far græd da
han så "grafittien" på stenen. Jeg forstår ham virkelig, da han har lagt
ufatteligt meget arbejde i stenens (samt de andre monumenters) videre
fremtid.

Man kan mene hvad man vil om stenen og dens betydning i
Danmarkshistorien og dens budskab om kristendom, men den ER nu engang en
del af Danmarkshistorien. Ligeledes er den som én af kun tre værker i
Danmark på UNESCOs Verdensarvsliste:

http://whc.unesco.org/en/list/697

Jeg håber ikke, at idioten bliver erklæret utilregnelig i
gerningsøjeblikket; det burde han ikke, når man ser på hvor meget og
hvor systematisk grafitti han rent faktisk har malet i både Jelling og
Vejle. Jeg håber også, at det får stor betydning, at det altså ikke bare
var en hvilken som helst sten han malede på, men altså lige netop den
sten, som er symbolet på kristendommens indførelse i Danmarkshistorien
(med tryk på Danmarkshistorien og ikke kristendommen).

Jeg er helt klar over, at Jelling-stenen ikke har samme status som
Ka'baen i Mekka, men man kan kun gisne om, hvilke reaktioner der ville
komme, hvis nogen malede grafitti på den.

Jeg synes derfor, at man som _dansker_, uanset om man er kristen,
muslim, ateist eller noget som helst andet, bør tage stor afstand fra
denne handling og sende et signal om, at man trods alt har en mening om
vandalisering af noget, som har haft en stor betydning (stenen er
naturligvis blot symbolet) for hvordan Danmark ser ud i dag. At mange
stadig er "registrerede" kristne bør ateister ikke se som noget
"faresignal" men snarere som et sundt fundament for, at Danmark i dag
blandt de mest civiliserede lande og ikke stadig roder rundt i en
stenalderskultur som man ser andre steder.

Vi kan så udvikle os til alle at blive ateister, hvis det er den vej vi
synes Danmark skal gå, men fortiden kan vi nu engang ikke ændre på, men
vi kan dog værne om de værdier, som har skabt vores fortid.

Det blev til en lettere omgang sentementale skriverier til sidst, men
jeg er faktisk stolt over at være dansker og stolt over at
Danmarkshistorien (inkl. den kristne retning der blev indført for over
1000 år siden) trods alt har gjort, at vi i dag har den status i
verdenssamfundet, som vi nu engang har.

Peter Højvang Jensen

Fra : Per Rønne

Dato : 22-02-11 06:28

Peter J <peterjusenet@yahoo.com> wrote:

> [...]
> Danmarkshistorien og dens budskab om kristendom, men den ER nu engang en
> del af Danmarkshistorien. Ligeledes er den som én af kun tre værker i

De to Jellingesten burde flyttes ind i det nye museum, og så burde der
anbringes to kopier af dem på det oprindelige sted. Gerne i
»restaureret« stand, som jeg har set det foran Friheden butikscenter i
Hvidovre kommune (sidst jeg så dem var de dog også blevet udsat for
grafitti, men det er en 15 år siden. De fremstår ellers farvestrålende
som stenene i Jelling i 900-tallet].

> [...]
> gerningsøjeblikket; det burde han ikke, når man ser på hvor meget og
> hvor systematisk grafitti han rent faktisk har malet i både Jelling og

Drengen er autist, sandsynligvis infantil autist. Og næppe helt
tilregnelig. Også af hensyn til hans meget unge alder får han højst en
behandligsdom.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Peter J

Dato : 22-02-11 06:54

Den 22-02-2011 06:28, Per Rønne skrev:
> [...]

> Hvidovre kommune (sidst jeg så dem var de dog også blevet udsat for
> grafitti, men det er en 15 år siden. De fremstår ellers farvestrålende

Jeg synes et eller andet sted det ville være synd at flytte stenene fra
deres oprindelige sted. Stenene indgår i en større skibssætning sammen
med højene og andre elementer. At flytte på de oprindelige sten og
erstatte dem med kopier synes jeg ville være en dårlig idé. Nu har de
stået der i mere end 1000 år, og det synes jeg de skal blive ved med. Om
den løsning man er kommet frem til (et arkitekttegnet glasbur) er den
mest optimale løsning ved jeg ikke, men eksperterne er altså kommet frem
til at man bliver nødt til at gøre noget, og så er glasburet altså
blevet valgt. Tiden må vise, om det er en god løsning.

Der kommer i øvrigt til at ske kæmpe ændringer i området omkring stenene
og højene. Der bliver lavet en omfartsvej uden om Jelling, og så bliver
den "store" vej gennem Jelling ganske enkelt slettet. Hele området
omkring kirken inkl. sten og høje, bliver således til et helt bilfrit
område, og det tror jeg bliver en god løsning. Det vil alt andet lige
gøre et turistbesøg i Jelling til en bedre oplevelse, tror jeg.

> Drengen er autist, sandsynligvis infantil autist. Og næppe helt
> tilregnelig. Også af hensyn til hans meget unge alder får han højst en
> behandligsdom.

Jeg går som sådan også ind for, at man straffer derefter, men det er
synd, hvis der ikke sendes et klart signal om, at den slags hærværk på
bevaringsværdige monomenter har langt større konsekvenser end hvis det
bare var almindelig hærværk. Kender ikke nok til lovene til at kunne
sige, hvilket betydning det har at det ikke bare var en tilfældig sten,
men jeg håber der er lovgrundlag for at pålægge en hårdere straf.

Den 15-årige gør forhåbentlig aldrig noget lignende igen, men jeg er et
eller andet sted mere bekymret for, om hans handlinger har inspireret andre.

Peter