Stafetten: Loven / The Law
Fra : Benny Mortensen

Dato : 14-02-11 09:00

Kunne forestille mig, emnet Loven, The Law...
Eller det at være på kant med / håndhæve samme...

Her et lille oplæg..

Bobby Fuller / I fought the law...

https://www.youtube.com/watch?v=CPXnoLAEUSQ

M.V.H....Benny..

Fra : Jan Kronsell

Dato : 14-02-11 10:05

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen
> Kunne forestille mig, emnet Loven, The Law...
> Eller det at være på kant med / håndhæve samme...
>
> Her et lille oplæg..
>
> Bobby Fuller / I fought the law...
>
> https://www.youtube.com/watch?v=CPXnoLAEUSQ

Her er en, der vart på kant med loven: Bob Dylans John wsesley Harding (selv
om Dylan godt nok har fået et d for meget med i sangtitlen i forhold til,
hvad manden faktisk hed). Jeg kan dog ikke finde den med Dylan selv, så her
er en coverversion.
http://www.youtube.com/results?search_query=john+wesley+harding+bob+dylan&aq=3

Desværre er Savage Rose' A trial in our Native Town slettet fra røret, så
heller ikke den kan spilles. Øv. I stedet er her sangen om Tom Dooley i Doc
Watsons version, som IKKE er en cover af Kingstons Trioens.
http://www.youtube.com/watch?v=9NJgAcJPnZk

En mand, der myrdede sin kone under indflydelse af kokain: Johnny Cash med
Cocaine Blues
http://www.youtube.com/watch?v=umYBGJkZf_8&feature=related

og til sidst en sang om en, der stod på lovens side: Liberty Valance med
Gene Pitney
http://www.youtube.com/watch?v=vDN4L7cAQf0

Jan

Fra : Kert Rats

Dato : 14-02-11 10:37

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse
> Kunne forestille mig, emnet Loven, The Law...
> Eller det at være på kant med / håndhæve samme...
>
> Her et lille oplæg..
>
> Bobby Fuller / I fought the law...
>
> https://www.youtube.com/watch?v=CPXnoLAEUSQ

En oplagt melodi er Good Morning Judge med 10cc:
http://www.youtube.com/watch?v=PaT9E4bKOXw

Venligst

Kert Rats

Fra : Allan Krautwald

Dato : 14-02-11 10:53

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse
> Kunne forestille mig, emnet Loven, The Law...
> Eller det at være på kant med / håndhæve samme...
>
> Her et lille oplæg..

Pigmeat Markham-Here comes the judge
http://www.youtube.com/watch?v=DvMBxlu62c0

Shorty Long-Here comes the judge
http://www.youtube.com/watch?v=IQi546UqfT4

Deep Purple-The Unwritten Law
http://www.youtube.com/watch?v=q2M8NArrWis

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 14-02-11 12:52

>"Benny Mortensen" skrev i meddelelsen
>Kunne forestille mig, emnet Loven, The Law...
>Eller det at være på kant med / håndhæve samme...

Så skal vi da ha' Povl Dissing med "25 minutter endnu":
http://www.youtube.com/watch?v=HQcE3SoLQYM

Judas Priest med "Breaking The Law":
http://www.youtube.com/watch?v=L397TWLwrUU

Bob Marley med "I Shot The Sherif":
http://www.youtube.com/watch?v=fVcFg-aOAdU&feature=fvst

Og så lige Bruce Springsteen med "Stolen Car":
http://www.youtube.com/watch?v=FPobte6iqSU

--
Mvh Per
www.perbeer.dk - Motorsport

Fra : Michel Husted

Dato : 14-02-11 05:02

On 14 Feb., 08:59, "Benny Mortensen" <b...@tdcadsl.inv> wrote:
> Kunne forestille mig, emnet Loven, The Law...
> Eller det at være på kant med / håndhæve samme...

Det var jo en af de udfordrende stafetter, men...

Her er en glad-i-låget sang om at være anklaget for overlagt kærlighed
produceret af slut-80'ernes allestedsnærværende poptriumvirat Stock,
Aitken og Waterman:
Bananarama: "Love in the first Degree" - http://www.youtube.com/watch?v=_nl46l8XHvg

Her handler det om at være beskyldt og eftersøgt for en forbrydelse,
man ikke har begået:
Boney M: "El lute" - http://www.youtube.com/watch?v=1MfQ1YBhWp4

Man kunne også blive anklaget for at være heks og blive brændt på
bålet uden antydningen af rettergang:
Tina Siel: "They say I've got Evil Eyes" - http://www.youtube.com/watch?v=MfmTYFalLt8

Jeg har lige et par kommentarer til den sidste: Der er vist ikke mange
religioner (eller politiske diktaturer for den sags skyld), der kan
sige sig fri for modbydeligheder hinsides enhver fatteevne.
Korsfæstelse, stening og som i "They say I've got Evil Eyes" at blive
brændt på bålet som heks, hvilket en del kvinder og også nogle få mænd
blev i Danmark. Jeg købte for vel 25 år siden en lp med titlen
"Inquisition" for vist en femmer i en tilbudskasse uden at vide, hvad
det var. Men det er angiveligt en rock-opera (http://
www.trevorbrice.co.uk/bio.php), selv om jeg nu ikke synes, der er
meget rock eller opera over denne sang,

Det meste af lp'en er også gået i glemmeboget for mit vedkommende, men
denne sang synes jeg er ekstremt flot. Den er sunget af en ung Tina
Siel, der siden sporadisk har gjort sig i danskpop-genren med smukke
sange som "Når kærlighed dør" og "Jeg vil tænde en stjerne for dig"..
På hendes hjemmeside, http://www.tinasiel.dk/, står der dog intet om
"Inquistion". Hun er i øvrigt søster til Lene Siel, og hendes datter,
Michelle, har deltaget i MGP 2001, så det er en musikalsk familie

Da "Evil Eyes" glimrede ved sit fravær på YouTube, måtte jeg tage
sagen i egen hånd. så på med lp'en, indspille til pc'en (herunder
klippe og klistre, da den instrumentale "ouverture" kommer langt før
sangen, men den skulle med) og uploade til YouTube, hvilket for en
gammelsmølf for mig imponerende nok lykkedes i første forsøg. Nyd den
flotte sang, der ikke kan opdrives længere, og som i øvrigt kun kan
findes ved direkte link som nævnt ovenfor, så mon ikke det går.

Mange hilsner
Michel

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-02-11 07:10

"Michel Husted" <michelsanomi@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

flotte sang, der ikke kan opdrives længere, og som i øvrigt kun kan
findes ved direkte link som nævnt ovenfor, så mon ikke det går.

Hej Michel

Jeg er slet ikke så sikker på, at det var det bedste indlæg....

Men denne for mig ukendte Tina Siel sang, fortjener da en
lille opmuntring....

Ja nu bor jeg jo ikke så langt fra Frederikshavn, så her er både
Lene & Tina jo både ganske lokale og populære.

M.V.H....Benny..

Så den fik du stafetten for...

Fra : Max

Dato : 14-02-11 13:24

Hej Benny

> Eller det at være på kant med / håndhæve samme...

Så er det tid til en træt sherif

Guns N Roses - Knocking On Heaven's Door
http://www.youtube.com/watch?v=vcWTTs8QVRc

og en lige så træt kriminel

Gary Moore - Whiskey In The Jar (From "One Night In Dublin: A Tribute To
Phil Lynott")
http://www.youtube.com/watch?v=DgJnqAx5N9Y&feature=related

og man må så håbe at Gary og Phil spiller sammen igen.

Max

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-02-11 06:26

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=DgJnqAx5N9Y&feature=related
>
> og man må så håbe at Gary og Phil spiller sammen igen.

Det kunne jo også være, de nu mente at have spillet nok, og i stedet
bestemte sig for, at drikke Whikey'en i krukken

M.V.H....Benny..

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 14-02-11 16:59

Benny Mortensen skrev:

> Kunne forestille mig, emnet Loven, The Law...
> Eller det at være på kant med / håndhæve samme...

Så må sagen mod Tom Dula i 1868, som vi lige har
'vendt' i en anden gruppe, også med:
THE KINGSTON TRIO - "TOM DOOLEY":
http://www.youtube.com/watch?v=sZYjc57V55U

--
Herluf :·)

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-11 17:37

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> wrote in

> Kunne forestille mig, emnet Loven, The Law...
> Eller det at være på kant med / håndhæve samme...

Hvis din far gir dig LOV, Kim Larsen 1973

http://www.youtube.com/watch?v=KEuYhlyto3U

Venligst
Lars

Fra : Henning Jensen

Dato : 14-02-11 18:24

Den 14-02-2011 08:59, Benny Mortensen skrev:

> Kunne forestille mig, emnet Loven

"Lige undsluppet".
Ebbe Rode var engang meget populær med sine Storm P-monologer. Nogle af
dem er lagt på YouTube, men jeg kan ikke finde denne. Så jeg har
uploadet den, selv om pladen er meget slidt.
Årstallet for 78'eren har jeg ikke, men bagsiden af pladen er monologen
"Åkirkeby" (også af Storm-P). Her er bynavnet stavet med bolle-å, så
tiden er efter 1948.

http://www.youtube.com/watch?v=eTIUYw-1p2k

Storm-P og Ebbe Rode har kendt hinanden.
De boede begge på/ved Frederiksberg alle (jeg husker forhåbentlig
rigtigt), og er også begge begravet på Frederiksberg gamle kirkegård.
Storm-Petersens deltagelse i "Nordische Gesellschaft" (er mig bekendt),
endnu ikke belyst, men han er en af de få kunstnere, som efter krigen
alligevel bevarede sin popularitet. Ved nogen noget om det, så lad mig
endelig høre!

Henning.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-02-11 06:35

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> endnu ikke belyst, men han er en af de få kunstnere, som efter krigen
> alligevel bevarede sin popularitet. Ved nogen noget om det, så lad mig

Se nu er jeg ikke gammel nok, til at kunne dømme nogen fra den tid,
men jeg er rimeligt sikker på, at alle havde en hård tid dengang...
Nogle valgte måske nogle lette løsninger under krigen...
Andre valgte dem bagefter... Så hvem af dem, var egentligt de værste ?.
Jeg kender ikke svaret, og jeg ved ikke, om der er nogen der gør.
Men der er rigtigt mange, der tror de gør...

M.V.H....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 15-02-11 08:43

Den 15-02-2011 06:35, Benny Mortensen skrev:

> Se nu er jeg ikke gammel nok, til at kunne dømme nogen fra den tid,
> men jeg er rimeligt sikker på, at alle havde en hård tid dengang...

Man behøver da absolut ikke at skulle dømme nogen. !!
Man kan jo også vælge at se neutralt på det - og blot betragte den tid
som en del af historien.
Speciel den danske del af historien synes jeg er interessant. Ikke
mindst takket være den officielle danske holdning, til disse år. (I
nutiden oplever vi, fra officiel side, en gentagelse af forherligelsen
af to nye krige. Historien burde have lært os noget andet).

Jeg er slet ikke interesseret i det politiske, men i omstændighederne
omkring musik, teater og kunst.
Og det er jo efterhånden så lang tid siden, at det ikke længere kan
genere ret mange.

Men det er jo ikke kun et dansk fænomen.
Ikke mindst takket være YouTube, kan alle nu se brudstykker af f.eks.
Disneys "koketterier", fra tiden dengang. Og det kan da, i vore dage,
kun vække forargelse hos dem der mener, at der er noget at skjule:

http://www.youtube.com/watch?v=SFsRZq0uM-0&feature=related

Henning.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-02-11 10:29

> [...]
> Disneys "koketterier", fra tiden dengang. Og det kan da, i vore dage, kun
> vække forargelse hos dem der mener, at der er noget at skjule:

Hej Henning

Nej, men det er jo sådan næsten det eneste man møder, fra den tid...
Alle har altid, en meget klar ide om, hvad alle andre burde have gjort,
Det er jo så dejligt nemt, at sidde i 2011 og se, hvad der var forkert
ved en beslutning taget i 1940...

Når jeg skal forklare min deltagelse i krigen, plejer jeg at sige....
Som De Gyldne Løver....

Under krigen slog jeg hen ved 1000 Tyskere ihjel
Hvis jeg ik' havde fået hjælp, ku' jeg ha' klaret krigen selv
Det den slags små historier, du ka' høre mig fortæl'
Når det går mod lukketid på vores værtshus...

At jeg sådan lige umiddelbart først blev født 7 år efter krigen.
Det går jeg meget let hen over )

M.V.H....Benny..

Fra : P.Petersen

Dato : 14-02-11 18:40

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen
> Kunne forestille mig, emnet Loven, The Law...
> Eller det at være på kant med / håndhæve samme...

Bob Marley. I shot the sheriff.
http://www.youtube.com/watch?v=fVcFg-aOAdU&feature=fvst

Steppeulvene. Drej 000.
http://www.youtube.com/watch?v=1W0rzhTHDuk

Steppenwolf. Don't step on the grass Sam.
http://www.youtube.com/watch?v=DR9TfjbK7Vo&playnext=1&list=PL7D605C6E651B5E59
Men her er det vist "forbryderne", der brokker sig over lovens håndhævere.
Lol.

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-02-11 06:37

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Men her er det vist "forbryderne", der brokker sig over lovens håndhævere.

jamen det er da også uforskammet, det var vel lige som den TV serie...
Hvor bankrøverne ikke kunne forstå, at Politiet jagtede dem...
Bare for at have plyndret et par banker )

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 14-02-11 19:03

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse
> Kunne forestille mig, emnet Loven, The Law...
> Eller det at være på kant med / håndhæve samme...

Breaking All the Rules - Peter Frampton:
http://www.youtube.com/watch?v=YsY1TXCza5k
Breaking All the Rules - Ozzy Osbourne:
http://www.youtube.com/watch?v=ln2Ce6qL1Hs
Breaking All the Rules - She Moves:
http://www.youtube.com/watch?v=QrSJjbsCC1M
Breaking All the Rules - Soundtrack:
http://www.youtube.com/watch?v=DkscYKR8xkU

En populær titel ;)

Fra : Eva Schmidt

Dato : 14-02-11 19:08

> [...]
> Kunne forestille mig, emnet Loven, The Law...
> Eller det at være på kant med / håndhæve samme...

Det kan være farligt at være politibetjent:
"The night Chicago died" m. Paper Lac
http://www.youtube.com/watch?v=FXY1_F5YkoM

Her er én, der tager loven i egen hånd:
"I did what I did for Maria" m. Tony Christie
http://www.youtube.com/watch?v=zAp0Djd5Xn4

Sådan kan det gå, når man bryder loven:
"Life to go" m. Stonewall Jackson.
http://www.youtube.com/watch?v=zJ2qeKnImNs

mvh Eva

Fra : Martin Bak

Dato : 14-02-11 19:30

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse
> Kunne forestille mig, emnet Loven, The Law...
> Eller det at være på kant med / håndhæve samme...

2 meget forskellige bud:

Queen - Bohemian Rhapsody
http://www.youtube.com/watch?v=irp8CNj9qBI

Dr. Hook - I got stoned and i missed it
http://www.youtube.com/watch?v=EZfLGMtsKTc

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Martin Bak

Dato : 15-02-11 11:04

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> [...]
Åh ja, vi skal da også lige have:

Steve Miller Band: Take the money and run:
http://www.youtube.com/watch?v=fFGZufk4HFs

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 15-02-11 00:09

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse
> Kunne forestille mig, emnet Loven, The Law...
> Eller det at være på kant med / håndhæve samme...

Gasolin' sang engang om Provo-Knud, der kom til at slå sin kammerat ihjel
http://www.youtube.com/watch?v=a9fNjd8nP3E

Bob Dylan sang om den uskyldigt dømte Hurricane - den findes dog ikke på
Youtube med Dylan, så her er en coverversion
http://www.youtube.com/watch?v=qsQXX_irA64

Og Johnny Cash sang jo ikke kun om, men også inde i fængslet - her Folsom
Prison Blues live fra San Quentin
http://www.youtube.com/watch?v=N5Ts4M3irWM

Steen Lindkvist

Fra : Michel Husted

Dato : 15-02-11 03:09

On 15 Feb., 07:09, "Benny Mortensen" <b...@tdcadsl.inv> wrote:
> Jeg er slet ikke så sikker på, at det var det bedste indlæg....
> Så den fik du stafetten for...

Jeg siger tusind tak og lægger hovedet i blød.

Det går i øvrigt frem for mig. Sidst jeg fik stafetten var det som
hævn fordi stafetholderen ikke kunne udstå min sang

Mange hilsner
Michel

Fra : Benny Mortensen

Dato : 16-02-11 10:32

> [...]

Det går i øvrigt frem for mig. Sidst jeg fik stafetten var det som
hævn fordi stafetholderen ikke kunne udstå min sang

Jamen så kan du da glæde dig over, at det går fremad )

Men der var jo faktisk en del gode at vælge mellem.
Skal jeg være ærlig, rigtigt mange, taget i betragtning,
at der jo trods alt ikke var så mange indlæg endda...

Alex havde jo F.eks 2, der hver især, godt kunne kandidere.

Men han havde lige haft den )

M.V.H....Benny..