Hosni Mubarak er træder tilbage som præsid~
Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 11-02-11 17:37

Så lykkedes det fandme. Det var også på tide. Ikke mere blodsudgydelse
(forhåbentlig ikke). Den gode nyhed kan læses her:

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1502895.ece

Republikaner, krigsmodstander, atomkraftmodstander og EU-modstander
Stop Danmarks krige NU ! E-mail: kl2607@gmail.com

Fra : NoTrabajo

Dato : 11-02-11 18:54

"Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)" <kl2607@gmail.com> skrev
i en meddelelse news:BAd5p.804$Vn7.118@newsfe22.iad...
> Så lykkedes det fandme. Det var også på tide. Ikke mere blodsudgydelse
> (forhåbentlig ikke). Den gode nyhed kan læses her:

Så bliver det vel et muhamedansk rædselsregime, der kommer til magten i
Egypten.
--
NoTrabajo

Fra : Lyrik

Dato : 11-02-11 11:07

On 11 Feb., 18:54, "NoTrabajo" <notrab...@gmail.com> wrote:
> [...]
> i en meddelelsenews:BAd5p.804$Vn7.118@newsfe22.iad...

> Så bliver det vel et muhamedansk rædselsregime, der kommer til magten i
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Lad os håbe det bedste og indtil videre skubbe tankerne om det værste
væk.

Jens

Fra : Martin Larsen

Dato : 11-02-11 19:16

On 02/11/2011 07:07 PM, Lyrik wrote:

> ,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
> Lad os håbe det bedste og indtil videre skubbe tankerne om det værste
> væk.

Der er ingen tvivl om at hvis de får et frit valg, stemmer de med
største selvfølgelig nazi-jihad-svin ind i parlamentet, og så bliver der
kaos i MØ...

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 12-02-11 05:49

On Fri, 11 Feb 2011 19:16:25 +0100, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>Der er ingen tvivl om at hvis de får et frit valg, stemmer de med
>største selvfølgelig nazi-jihad-svin ind i parlamentet, og så bliver der
>kaos i MØ...

Ægypten er større end Tunis men har ikke Olie så hvad Kaos KAN DE
LAVE?

Israel frygter ikke fodfolks-hær

Ægypten er ikke toneangivende som påstået - det er Saudier og Iranere
og det var Irakere

Alle er skabs-nazi-jihad-svin og kun en tåbe frygter ikke Islam. Kan
DK ikke være ligeglad med "kaos i MØ", eller glad for at fjenden
skyder sig i foden
Vore problemer er muslimer i DK og tyrkere der vil i EU

Fra : Martin Larsen

Dato : 12-02-11 10:20

On 02/12/2011 05:49 AM, Bo Warming wrote:

> [...]
> skyder sig i foden
> Vore problemer er muslimer i DK og tyrkere der vil i EU

Du kan ikke tænke ret meget. Ægypten vil sprede terror og skabe
flygtninge. (Atta-svinet var ægypter)
DK og EU /kunne/ være ligeglade, hvis ikke forræder-eliten samarbejdede
med og importerede jihadisterne...

Mvh
Martin

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 12-02-11 14:01

> DK og EU /kunne/ være *l i g e g l a d e*, hvis ikke forræder-eliten samarbejdede med og
> importerede jihadisterne...

Egypternes eget forbrug har elimineret indtægterne fra olie exporten.
http://gailtheactuary.files.wordpress.com/2011/01/oil-production-exports-databrowser.png

Ustabiliteten skulle helst ikke påvirke naboen og "hans" olie export til EU.
http://www.exras.netne.net/Lybia_Oil_Exports.jpg

Jan Rasmussen

Fra : Michael Weber

Dato : 11-02-11 19:27

Den 11-02-2011 18:54, NoTrabajo skrev:
> [...]
> i en meddelelse news:BAd5p.804$Vn7.118@newsfe22.iad...
>
> Så bliver det vel et muhamedansk rædselsregime, der kommer til magten i

Det er vist hvad du og din sort skal satse på.

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 11-02-11 20:35

Den 11-02-2011 19:26, Michael Weber skrev:

> Det er vist hvad du og din sort skal satse på.

Det ser ørligt talt ikke betryggende ud, hvis man ser på undersøgelser
som denne:

http://www.worldpublicopinion.org/pipa/pdf/feb09/STARTII_Feb09_quaire.pdf

Egypterne synes således at være blandt de mest kalifat-hungrende
islamister i hele Mellemøsten.

Anders Peter Johnsen

Fra : Michael Weber

Dato : 11-02-11 20:53

Den 11-02-2011 20:35, Anders Peter Johnsen skrev:

> [...]
>
> http://www.worldpublicopinion.org/pipa/pdf/feb09/STARTII_Feb09_quaire.pdf
>
> Egypterne synes således at være blandt de mest kalifat-hungrende

Tak for dit indlæg.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 13-02-11 06:43

"Michael Weber" <michael@michaelweberREMOVE.dk> skrev i en meddelelse

> Tak for dit indlæg.

LOL så gik Weber i selvsving.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 13-02-11 17:35

Den 13-02-2011 06:42, Michael Meidahl Jensen skrev:
> "Michael Weber"<michael@michaelweberREMOVE.dk> skrev i en meddelelse

> LOL så gik Weber i selvsving.

Det virker decideret flabet på undertegnede at Michael Weber på denne
intrigante, hånlige måde prøver at smyge sig uden om den diskussion, han
helt bevidst lægger op til: Jeg er tilbøjelig til desværre at måtte
forstå hans på overfladen høflige "Tak for et godt indlæg"-standardsvar
som en nedladende og slet skjult "Rend mig i røven, jeg gider ikke
diskutere med dig"-afvisning.

Spørgsmålet er så bare, hvad manden laver herinde, hvis ikke han vil
debattere? Læse sine egne indlæg?

Det kunne tyde på at Jens Bruun har en udmærket pointe i et andet
gensvar i denne tråd, hvor han på grund af denne besynderlige adfærd
fremfører mistanke om Aspergers...

Anders Peter Johnsen

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 13-02-11 19:45

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVETHISwebspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:4d58082d$0$36578

> Det kunne tyde på at Jens Bruun har en udmærket pointe i >et andet gensvar
> i denne tråd, hvor han på grund af denne >besynderlige adfærd fremfører
> mistanke om Aspergers...

Jeg er helt enig.....

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Michael Weber

Dato : 11-02-11 19:21

Den 11-02-2011 17:36, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller Datemas.de)
skrev:
> Så lykkedes det fandme. Det var også på tide. Ikke mere blodsudgydelse
> (forhåbentlig ikke). Den gode nyhed kan læses her:
>
> http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article1502895.ece

Hmm...det ser ud til at den Egyptiske befolkning ønsker
for deres land, hvad vi i Europa ønsker.
Demokrati, ytringsfrihed, uddannelse, job, en fremtid m.v.

Gruppens racistiske elementer har et forklaringsproblem.

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 11-02-11 20:16

> Hmm...det ser ud til at den Egyptiske befolkning ønsker
> for deres land, hvad vi i Europa ønsker.
> Demokrati, ytringsfrihed, uddannelse, job, en fremtid m.v.
>
> Gruppens racistiske elementer har et forklaringsproblem.

Det var vist netop Demokrati, ytringsfrihed, uddannelse, job, en fremtid
m.v.. Som befolkningen i Iran ønskede da Shahen faldt.

Med hensyn til "Gruppens racistiske elementer " så mangler du stadig at
definerer hvad der er racistisk og hvad der ikke er, at du i flæng selv
bruger ordet om alle der ikke passer ind i dit verdensbillede gør ikke det
du siger sandt. Men det har vi jo været igennem 1000 og en nat.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Isachsen

Dato : 12-02-11 13:07

Michael Meidahl Jensen wrote:
> [...]
> selv bruger ordet om alle der ikke passer ind i dit verdensbillede
> gør ikke det du siger sandt. Men det har vi jo været igennem 1000 og

Racist er idag et skjellsord. Den sproglige logikken i ordet er snudd på
hodet. Få, om noen, som idag blir kalt "racist" vil seriøst kunne
bekrefte, at det er dét han er. Bruken av ordet er egnet til å skape
forvirring, hva der måske nettopp er hensikten.

En racist er en som er for racer. En anti-racist skulle/burde være mot
racer. Akkurat som
en nazist er en som er for nazismen; en anti-nazist ikke,
en kommunist er en som er for kommunismen; en anti-kommunist ikke
en kristen er en som er for kristendommen, en anti-krist ikke
osv., osv.

En definisjon av "rascisme" må altså starte med å fastslå, at racer
finnes, og at man anerkjenner dette faktum.
All den tid det offisielt er bestemt, at racer ikke finnes, blir det
meningsløst å hevde at noen kan være mot dem. Og dermed vil begrepet
"anti-racist" få den mening det burde ha. Å bekjempe racismen blir
nærmest som en variant av Don Quijotes vindmøller.

Isachsen

Fra : Kim Larsen \(på AltB~

Dato : 11-02-11 20:31

> [...]
> Demokrati, ytringsfrihed, uddannelse, job, en fremtid m.v.
>
> Gruppens racistiske elementer har et forklaringsproblem.

Lige præcis. Men risikoen for noget skidt er selvfølgelig tilstede. Jeg
satser dog på at ægypterne tager den gode vej til en rigtig god demokratiske
stat.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 11-02-11 21:56

On Fri, 11 Feb 2011 20:31:14 +0100, Kim Larsen (på AltBinaries.com eller
Datemas.de) wrote:

> Jeg
> satser dog på at ægypterne tager den gode vej til en rigtig god demokratiske
> stat.

Glem det.

Hvis en muslim har en pind og en lort, så forsøger han at ødelægge pinden
med lorten.

--
MVH
Bruno

Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 12-02-11 18:06

"Bruno Christensen" <news@lpdommer.dk> skrev i en meddelelse

> Glem det.
>
> Hvis en muslim har en pind og en lort, så forsøger han at ødelægge pinden
> [...]

Hvis et racistisk danskersvin har en pind og en lort, så forsøger han at
ødelægge pinden med lorten.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 12-02-11 19:57

On Sat, 12 Feb 2011 18:05:35 +0100, (¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) wrote:

> Hvis et racistisk danskersvin har en pind og en lort, så forsøger han at
> ødelægge pinden med lorten.

Og du kan ikke stikke en pind i en lort, uden at ødelægge begge dele.

Fra : DADK

Dato : 12-02-11 02:13

> Lige præcis. Men risikoen for noget skidt er selvfølgelig tilstede. Jeg
> satser dog på at ægypterne tager den gode vej til en rigtig god demokratiske
> stat.

Altså yet another amerikansk lydstat du kan svine til?

Fra : Mendoza

Dato : 11-02-11 20:42

?

skrev:
> [...]

for deres land, hvad vi i Europa ønsker.
Demokrati, ytringsfrihed, uddannelse, job, en fremtid m.v.
Hvor læser du det?

Fra : Michael Weber

Dato : 11-02-11 20:53

Den 11-02-2011 20:41, Mendoza skrev:
> [...]
> for deres land, hvad vi i Europa ønsker.
> Demokrati, ytringsfrihed, uddannelse, job, en fremtid m.v.

Tak for dit indlæg.

Fra : DADK

Dato : 12-02-11 02:14

Michael Weber wrote:

> Hmm...det ser ud til at den Egyptiske befolkning ønsker
> for deres land, hvad vi i Europa ønsker.
> Demokrati, ytringsfrihed, uddannelse, job, en fremtid m.v.

Jeg troede de ville af med Hosni Mubarak.

> Gruppens racistiske elementer har et forklaringsproblem.

Problemer med forklaring på hvad?

Fra : Michael Weber

Dato : 12-02-11 08:10

Fra : DADK

Dato : 12-02-11 19:15

Michael Weber wrote:

> Tak for dit indlæg.

?? Det var ikke et indlæg, men et spørgsmål - en opfordring til at du
uddybede din mærkværdige kryotiske oneliner.

Fra : Jens Bruun

Dato : 12-02-11 10:14

Michael Weber <michael@michaelweberREMOVE.dk> skrev i meddelelsen
> [...]

> Demokrati, ytringsfrihed, uddannelse, job, en fremtid m.v.
>
> Gruppens racistiske elementer har et forklaringsproblem.

Jeg glæder mig til at høre *din* forklaring, når/hvis Det Muslimske
Broderskab sætter sig tungt på magten i Egypten.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Michael Weber

Dato : 12-02-11 10:32

Fra : Jens Bruun

Dato : 12-02-11 10:35

Michael Weber <michael@michaelweberREMOVE.dk> skrev i meddelelsen
4d565376$0$23765$14726298@news.sunsite.dk:

> Tak for dit indlæg.

Fnis. Ærgeligt, Aspergere ikke er syge - ikke? Så kunne man måske give én
eller anden form for medicinsk behandling. I stedet må du trave igennem hele
live velvidende, at du ikke er ligesom os andre, og at der er *så* mange
ting, vi andre forstår, som bare glider over hovedet på dig.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Vidal

Dato : 12-02-11 16:36

> [...]
>
> Jeg glæder mig til at høre *din* forklaring, når/hvis Det Muslimske
> Broderskab sætter sig tungt på magten i Egypten.

Det bliver nok lidt for tungt for brødrene at sætte sig
på militæret, der er for mange dollars involveret.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-02-11 10:14

Vidal <vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
4d56a8d0$0$36561$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Det bliver nok lidt for tungt for brødrene at sætte sig
> på militæret, der er for mange dollars involveret.

Du er historieløs. Det var netop dét, der skete i Iran i '79. Dér fandtes
også en USA-støttet magtelite, bakket op af et USA-finansieret militær.
Shahen blev smidt fra tronen gennem en folkelig opstand - ganske som Mubarak
lige er blevet - hvorefter islamisterne overtog hele butikken - herunder
militæret.

Men lad os da håbe på, du har ret.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Vidal

Dato : 13-02-11 11:41

Den 13-02-2011 10:13, Jens Bruun skrev:
> Vidal<vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
> 4d56a8d0$0$36561$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Du er historieløs.

Nej.

> Det var netop dét, der skete i Iran i '79.

Nej, revolutionen var i høj grad orkestreret af en
enkeltperson, Ayatollah Khomeini. Han var den, der
formulerede oprøret og blev hele tiden anset som den
ledende modstander af shaen.

I Ægypten har man i modsætning ikke nogen ledere, der
stilles op som en modsætning til Mubarak.

> Dér fandtes
> også en USA-støttet magtelite, bakket op af et USA-finansieret militær.

Ja, det gør der jo også her. Og hvis USA ikke formår
at holde militæret i kort snor, tror jeg man vil se
noget tilsvarende, som der sker i Tunis, revolutionen
rulles lige så stille tilbage af embedsværket. Militæret
har slet ikke samme magt i Tunis som i Ægypten.

> Shahen blev smidt fra tronen gennem en folkelig opstand - ganske som Mubarak
> lige er blevet - hvorefter islamisterne overtog hele butikken - herunder
> militæret.

Situationen i Irak mht militæret er meget lig Ægyptens,
og da de indså et magttomrum kunne true dets militære
og økonomiske magt, valgte det at gå ind for Khomeini.

> Men lad os da håbe på, du har ret.

Det er umuligt at sige, hvordan situationen ender.
I modsætning til Iran, hvor militæret var uafhængig af
USA, er der meget stærke forbindelser til USA.

Militæret er trænet i høj grad i USA og der er både
personlige og officielle forbindelser og det er jo
ingen hemmelighed, at USA i årevis har støttet Mubarak,
ja måske ligefrem har holdt ham ved magten gennem dets
støtte.

Men det islamiske broderskab har ingen umiddelbar støtte
i hæren, der kan facilitere en decideret muslimsk
magtovertagelse.

Om jeg har ret eller ej, betyder ikke så meget. Det kan
sikkert være ligegyldigt om det er militæret eller en
eller anden karismatisk muslim, der overtager, jeg
tvivler på, det vil gøre en forskel.

Jeg er meget pessimistisk, vi mangler endnu at se et
ægte demokratisk styret muslimsk land. Militæret vil
ikke opgive dets økonomiske position, jeg har set
at sted, det styrer/sidder på 40% af økonomien. Det
betyder at en ny magthaver vil kun blive valgt med
militærets samtykke og det vil næppe pege på en stærk
muslimsk leder. Det vil være for farligt for dets
interesser.

Og folkets mening betyder ingenting. Når det overhovedet
er lykkedes så langt, er det, fordi USA har presset
militæret til at skubbe Mubarak ud. Men mon det er andet
end en symbolsk handling.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Jens Bruun

Dato : 13-02-11 12:14

Vidal <vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
4d57b540$0$36559$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Nej, revolutionen var i høj grad orkestreret af en
> enkeltperson, Ayatollah Khomeini. Han var den, der
> formulerede oprøret og blev hele tiden anset som den
> ledende modstander af shaen.

Nej. Han blev betragtet som en tilfældig kransekagefigur. Een, alle
grupperinger kunne samles om. Mange troede, at revolutionen ville medføre,
at socialisterne ville få magten i Iran. Som bekendt skete det ikke.

> I Ægypten har man i modsætning ikke nogen ledere, der
> stilles op som en modsætning til Mubarak.

Khomeini stillede ikke op som en politisk leder, der skulle afløse shahen.
Khomeini optrådte som politisk neutral, åndeligt overhovede, der omfavnede
hele den iranske befolkning. En ulv i fåreklæder, som historien senere
viste.

> Ja, det gør der jo også her.

Skal du til at gentage alt, hvad jeg skriver?

> [...]
> rulles lige så stille tilbage af embedsværket. Militæret
> har slet ikke samme magt i Tunis som i Ægypten.

Hold Tunis [sic] uden for. Tunesien er et lille, ubetydeligt land, der så
langt fra spiller samme rolle i Mellemøsten, som Egypten gør. Tunesien har
desuden sekulære traditioner, der slet ikke kan genfindes i Egypten.

> Situationen i Irak mht militæret er meget lig Ægyptens,
> og da de indså et magttomrum kunne true dets militære
> og økonomiske magt, valgte det at gå ind for Khomeini.

Netop min pointe, Villy Dalsgaard. Så nu gentager du igen mine ord. Og
husker du, hvad der skete i Irak [sic] (Iran)?

> Det er umuligt at sige, hvordan situationen ender.
> I modsætning til Iran, hvor militæret var uafhængig af
> USA, er der meget stærke forbindelser til USA.

Du *er* historieløs. Det Iranske militær var i dén grad afhængig af USA:
Alle våben var af amerikansk (og tysk) oprindelse. Efter revolutionen stod
man med militært isenkram, der ikke kunne vedligeholdes. Bl.a. F16-jagerfly
og samme type håndvåben, der blev benyttet i den danske hær (M/75).

> [...]
> ingen hemmelighed, at USA i årevis har støttet Mubarak,
> ja måske ligefrem har holdt ham ved magten gennem dets

Fuldstændig samme historie som Iran. Og os, der ikke er historieløse,
husker, hvordan det gik, da "despoten" blev væltet i Iran i '79, og da alle
troede, at *nu* skulle Iran opleve demokrati.

> Men det islamiske broderskab har ingen umiddelbar støtte
> i hæren, der kan facilitere en decideret muslimsk
> magtovertagelse.

Skal vi vædde? Nu er du jo bevisligt historieløs, og ved derfor ikke,
hvordan man likvidere Mubaraks forgænger Sadat, men lad mig "hinte" dig
lidt: Militæret og Det Muslimske Broderskab var involveret.

> Om jeg har ret eller ej, betyder ikke så meget. Det kan
> sikkert være ligegyldigt om det er militæret eller en
> eller anden karismatisk muslim, der overtager, jeg
> tvivler på, det vil gøre en forskel.

Ja. Du bor jo heller ikke i Israel, så hvad fanden...

> [...]
> militærets samtykke og det vil næppe pege på en stærk
> muslimsk leder. Det vil være for farligt for dets

Vi får se...

> Og folkets mening betyder ingenting. Når det overhovedet
> er lykkedes så langt, er det, fordi USA har presset
> militæret til at skubbe Mubarak ud. Men mon det er andet
> end en symbolsk handling.

Så Den Store Satan, USA, får din "credit" for at have medvirket til Mubaraks
fald? Du er godt nok svær at afkode nu og da.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Vidal

Dato : 13-02-11 20:24

Den 13-02-2011 12:14, Jens Bruun skrev:
> [...]
> grupperinger kunne samles om. Mange troede, at revolutionen ville medføre,
> at socialisterne ville få magten i Iran. Som bekendt skete det ikke.

Du tager helt fejl af Khomeiny. Jeg fatter ikke, hvordan
du så gennemført kan tage fejl af hans rolle, både i
kampen mod shahen og efterfølgende efter shahens flugt.

Hvis det havde nogen betydning overhovedet, hvad du mener
om Khomeiny, ville jeg anbefale dig at læse hans bog,
Den islamiske stat eller De retslærdes styre.

> [...]
> Khomeini optrådte som politisk neutral, åndeligt overhovede, der omfavnede
> hele den iranske befolkning. En ulv i fåreklæder, som historien senere

Hehe, hvad skal man dog stille op med dig?

> Skal du til at gentage alt, hvad jeg skriver?

Ja, det må være mærkeligt for dig, der findes mennesker med
nuancerede meninger. Du mener, jeg gentager dig i et og alt,
men samtidigt at jeg er total historieløs. Hvor er logikken?

Er du også historieløs.

> Hold Tunis [sic] uden for. Tunesien er et lille, ubetydeligt land, der så
> langt fra spiller samme rolle i Mellemøsten, som Egypten gør. Tunesien har
> desuden sekulære traditioner, der slet ikke kan genfindes i Egypten.

Tunis har været gennem en lignende proces. Det kan være/blive
interessant at se om udviklingen vil foregå paralelt.

> Netop min pointe, Villy Dalsgaard. Så nu gentager du igen mine ord. Og
> husker du, hvad der skete i Irak [sic] (Iran)?

Heh, har du taget patent på dine meninger? Jeg er
en objektiv iagttager og baserer mine meninger på,
hvad der foregår og ikke, hvad jeg på forhånd har
bestemt skal foregå.

Du mener det muslimske broderskab vil overtage magten
i Ægypten, jeg mener ud fra de fakta, jeg har opridset
for dig, det er højst usandsynligt.

> Du *er* historieløs. Det Iranske militær var i dén grad afhængig af USA:

Nej, militæret var ikke opbygget af USA, det var
shahen, der var aldeles i lommen på USA.

> Alle våben var af amerikansk (og tysk) oprindelse. Efter revolutionen stod
> man med militært isenkram, der ikke kunne vedligeholdes. Bl.a. F16-jagerfly
> og samme type håndvåben, der blev benyttet i den danske hær (M/75).

Det viser jo ingenting.

> Fuldstændig samme historie som Iran. Og os, der ikke er historieløse,
> husker, hvordan det gik, da "despoten" blev væltet i Iran i '79, og da alle
> troede, at *nu* skulle Iran opleve demokrati.

Jeg har så ingen forventninger til et demokratisk
styre i Ægypten, jeg siger blot, det ikke nødvendigvis
det islamiske broderskab, der kommer til magten.

> Skal vi vædde?

Du ved, jeg kun vædder småbeløb.

> Nu er du jo bevisligt historieløs,

Næ, men jeg har uden tvivl en anden historie, end din.
Du har jo det historiske handicap, du altid må finde en
muslimsk skurk og en amerikansk helt, helst præsidenten.

Når man ikke kan tænke uden om de kriterier, kan man
selvfølgeligt ikke have noget objektivt syn på historien
og må som følge deraf, erklære andre er historieløse.

> og ved derfor ikke,
> hvordan man likvidere Mubaraks forgænger Sadat, men lad mig "hinte" dig
> lidt: Militæret og Det Muslimske Broderskab var involveret.

Hvis du nu havde skrevet, Sadat blev dræbt af
fundamentalistiske soldater, der var utilfredse med at
Sadat ville begrænse det muslimske broderskabs indflydelse,
så havde vi været enige. Dine antydninger antyder, du måske
ikke helt er on par med situationen dengang.

> Ja. Du bor jo heller ikke i Israel, så hvad fanden...

USA vil ikke tillade Ægypten røre Israel militært, så
som sagt, sålænge USA bevarer sin magt, vil det ikke
gøre nogen forskel.

> Vi får se...

Sandsynligvis.

> Så Den Store Satan, USA, får din "credit" for at have medvirket til Mubaraks
> fald? Du er godt nok svær at afkode nu og da.

Ja for dig. Prøv lige at hæve dig lidt over situationen.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : DADK

Dato : 14-02-11 00:08

Vidal wrote:

> [...]
> om Khomeiny, ville jeg anbefale dig at læse hans bog,
> Den islamiske stat eller De retslærdes styre.

> Hehe, hvad skal man dog stille op med dig?

Jeg har indtil flere gode forslag

Fra : Vidal

Dato : 14-02-11 08:12

Den 14-02-2011 00:08, DADK skrev:

> Jeg har indtil flere gode forslag

Ja, man bør lade være med at spørge om, hvad man
ikke har lyst til at få svar på.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Bo Warming

Dato : 12-02-11 17:19

On Sat, 12 Feb 2011 10:14:03 +0100, "Jens Bruun"
<bruun_jens@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Jeg glæder mig til at høre *din* forklaring, når/hvis Det Muslimske
>Broderskab sætter sig tungt på magten i Egypten.
De 80 mio ægyptere kan to og kun to ting

1. overleve på et superfrugtbart Nildelta og hjælp fra USA

2- få MANGE børn

De er ikke en trussel mod nogen og husk hvoradn ISrael lammetævede dem
igenigen67 og 73

Dato : 12-02-11 17:59

> [...]
>
> Jeg glæder mig til at høre *din* forklaring, når/hvis Det Muslimske
> Broderskab sætter sig tungt på magten i Egypten. --

Jamen Jens hvorfor tage *glæderne* på forskud. Hvis det sker, så skal jeg
nok sende en flaske god Kamelpis til din adresse så du også kan fejre det.