reklame i mails... altid spam?
Fra : Nikolai R. Jensen

Dato : 09-02-11 22:23

Hej.

Jeg har det her lille firma hvor jeg sælger burgte mobiltelefoner.

Jeg har indtil nu solgt udelukkende på qxl.dk men har nu fået lavet min
egene lille hjemmeside så jeg i stedet kan sælge dem direkte fra mig.

MEN mit problem er at jeg nu har en masse emails adresser liggende fra det
salg jeg har haft på qxl og vil jo gerne fortælle hele verden om min
fantastiske butikJ

Men kan det gøres uden at bryde nogen regler? Ingen af de mail adresser jeg
har har meldt sig til et nyhedsbrev eller lignende (muligheden har ikke
været der før nu). Jeg tænkte lidt om jeg kunne sende folk en mail hvor jeg
kort forklarer at da de tidligere har handlet ved mig og nu har jeg åbnet en
webshop og gerne vil sende dem linket til den. Jeg vil IKKE sende linket i
den første mail men først hvis de svarer på den mail jeg lige har udsendt..
må man det? Eller er der en helt anden måde jeg kan gøre det på?

Mvh.

Nikolai R. jensen

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 10-02-11 00:00

Nikolai R. Jensen skrev:

> [...]
> fantastiske butikJ

> Men kan det gøres uden at bryde nogen regler?

Nej.

Der er strikse betingelser for at det skal være lovligt at sende
reklamemails til folk:

1. Man skal have modtager kundens mailadresse i forbindelse med
et salg.

2. Det må kun dreje sig om tilsvarende produkter.

3. Kunden skal have mulighed for let og gebyrfrit at frabede sig
det:
   a) ved det køb der etablerer kundeforholdet
   b) i hver eneste mail han senere modtager.

4. Punkt 3 forudsætter at kunden ved købet blev orienteret om at
man ønsker at sende opfølgende reklamemails.

Du opfylder ikke pkt. 3 og 4 og næppe heller pkt. 2 hvis din
reklame er en general anbefaling af din butik.

--
Bertel