/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet telekom.
#NavnPoint
refi 3277
severino 2664
transor 1758
Nordsted1 1675
jakjoe 1141
Benjamin... 1084
pallebhan.. 950
miritdk 945
dk 910
10  Kortoverv.. 810
Telefonsystem semi-mobilt
Fra : Sune Storgaard


Dato : 08-02-11 19:34

Jeg er på kig efter et telefonsystem, til et mindre kontor 5-10 brugere.
Der er lidt forskellige krav /ønsker til det:

Krav:Der skal være et hovednummer, hvor største delen af opkald skal gå ind.

Ønske: Mulighed for at lave et kø system, så indgående opkald routes ud
til folk tilmeldt køen, dvs. svares der ikke på nr1 (eller er optaget),
sendes kaldet videre til nr2

krav: Nem omstilling/viderestilling til de andre numre. Det gør ikke
noget hvis hovedtelefonen er "fast" og ikke mobil,kan der tilsluttes et
headset er det naturligvis et plus.

ønske:Generelt gerne flexibelt mht. at automatisk/manuelt viderestille.
krav:Mulighed for velkomst hilsen
krav: Åbningstider for indgående nummer

krav:De øvrige numre skal være på en mobil, og skal virke uanset hvor
man er henne.

Jeg er klar over at det er lidt en større omgang, der både vil kræve
noget bestemt fast udstyr, og en udbyder og nogle mobil telefoner, men
lad høre hvad erfaringer i har med løsninger der kan bruges til ovenstående.





fut: dk.teknik.telefoni

 
 
Lars Raaby (08-02-2011)
Kommentar
Fra : Lars Raaby


Dato : 08-02-11 20:57

Den 08-02-2011 19:33, Sune Storgaard skrev:
> Jeg er på kig efter et telefonsystem, til et mindre kontor 5-10 brugere.
> Der er lidt forskellige krav /ønsker til det:
>
> Krav:Der skal være et hovednummer, hvor største delen af opkald skal gå ind.
>
> Ønske: Mulighed for at lave et kø system, så indgående opkald routes ud
> til folk tilmeldt køen, dvs. svares der ikke på nr1 (eller er optaget),
> sendes kaldet videre til nr2
>
> krav: Nem omstilling/viderestilling til de andre numre. Det gør ikke
> noget hvis hovedtelefonen er "fast" og ikke mobil,kan der tilsluttes et
> headset er det naturligvis et plus.
>
> ønske:Generelt gerne flexibelt mht. at automatisk/manuelt viderestille.
> krav:Mulighed for velkomst hilsen
> krav: Åbningstider for indgående nummer
>
> krav:De øvrige numre skal være på en mobil, og skal virke uanset hvor
> man er henne.
>
> Jeg er klar over at det er lidt en større omgang, der både vil kræve
> noget bestemt fast udstyr, og en udbyder og nogle mobil telefoner, men
> lad høre hvad erfaringer i har med løsninger der kan bruges til ovenstående.
>
>
Prøv at kontakte www.viptel.dk og se om de kan klare opgaven

--
Venlig Hilsen
Lars Raaby
http://lars.raaby.dk
- nå og hvad så!


Michael Kjærsgård (08-02-2011)
Kommentar
Fra : Michael Kjærsgård


Dato : 08-02-11 22:45

> Ønske: Mulighed for at lave et kø system, så indgående opkald routes ud
> til folk tilmeldt køen, dvs. svares der ikke på nr1 (eller er optaget),
> sendes kaldet videre til nr2

http://www.telenor.dk/erhverv/kundeservice/kundeservice/mobil/services-og-loesninger/soegeplan/gruppe-soegeplan/

Tilmelding/afmelding til køen sker direkte via. tastemenu på mobiltelefonen
eller alternativt via. webinterface hvis dette ønskes. Det kan også
programmeres på forhånd at bestemte telefoner er aktive på bestemte
tidspunkter. Framelder alle sig køen indenfor åbningstiden advares sidste
person der framelder sig om dette via. SMS.
I bestemmer selv om kaldene skal "fordeles ligeligt" blandt de tilmeldte
eller om der skal være fast rækkefølge i hvem kaldene tilbydes først.

> krav: Nem omstilling/viderestilling til de andre numre.

I kan naturligvis omstille direkte via. mobiltelefonen - er det ikke nok så
er der
http://www.telenor.dk/erhverv/kundeservice/kundeservice/mobil/services-og-loesninger/mobilt-omstillingsbord/basis-plus-super/index.aspx

> ønske:Generelt gerne flexibelt mht. at automatisk/manuelt viderestille.
> krav:Mulighed for velkomst hilsen
> krav: Åbningstider for indgående nummer

Det er også en mulighed for begge ovenstående, åbningstider er en del af
abonnementet, velkomsthilsen (og evt. kømusik) koster ekstra
http://www.telenor.dk/erhverv/kundeservice/kundeservice/mobil/services-og-loesninger/velkomsthilsen/velkomsthilsen.aspx -
http://www.telenor.dk/erhverv/kundeservice/kundeservice/mobil/services-og-loesninger/koemusik/

Der er desuden mulighed for at tilkøbe statistik (antal indgående kald i
givne tidsrum, antal tilmeldte på køen i givne tidsrum, hvor mange kald
ryger i kø i løbet af dagen, hvor mange kald tabes da de ligger på før de
kommer igennem etc. etc.)

Rigtig, rigtig mange firmaer - små som rigtigt store - bruger ovenstående
løsninger dagligt.

--
Michael Kjærsgård
//Gratis billedhosting: http://imageshack.dk
//Gratis webhosting: http://gratishotel.dk



Morten-Kristensen (09-02-2011)
Kommentar
Fra : Morten-Kristensen


Dato : 09-02-11 05:28

> Krav:Der skal være et hovednummer, hvor største delen af opkald skal gå ind.

Få et 70-nummer hos TDC (koster 50,-/kvartal). Så er du ikke bundet til et fastnetnr hos en bestemt teleleverandør.

> Ønske: Mulighed for at lave et kø system, så indgående opkald routes ud til folk tilmeldt køen, dvs. svares der ikke på nr1 (eller
> er optaget), sendes kaldet videre til nr2
> krav: Nem omstilling/viderestilling til de andre numre. Det gør ikke noget hvis hovedtelefonen er "fast" og ikke mobil,kan der
> tilsluttes et headset er det naturligvis et plus.
> ønske:Generelt gerne flexibelt mht. at automatisk/manuelt viderestille.
> krav:Mulighed for velkomst hilsen
> krav: Åbningstider for indgående nummer
> krav:De øvrige numre skal være på en mobil, og skal virke uanset hvor man er henne.

Vi bruger med stor success IVR'en fra www.Firstcom.dk
Og de kan alt det du efterspørger.


--
Morten Kristensen; mailto:fornavn.efternavn@webnit.dk
Phone +45 3871 2114

Chano Andersen (09-02-2011)
Kommentar
Fra : Chano Andersen


Dato : 09-02-11 19:46

Den 09-02-2011 05:28, Morten-Kristensen skrev:
>> Krav:Der skal være et hovednummer, hvor største delen af opkald skal
>> gå ind.
>
> Få et 70-nummer hos TDC (koster 50,-/kvartal). Så er du ikke bundet til
> et fastnetnr hos en bestemt teleleverandør.

Hvilken fordel har det, i forhold til f.eks. at portere sit nummer til
en ny udbyder?

- Chano Andersen

Sune Storgaard (09-02-2011)
Kommentar
Fra : Sune Storgaard


Dato : 09-02-11 19:19

Den 08-02-2011 19:33, Sune Storgaard skrev:

>
> Jeg er klar over at det er lidt en større omgang, der både vil kræve
> noget bestemt fast udstyr, og en udbyder og nogle mobil telefoner, men
> lad høre hvad erfaringer i har med løsninger der kan bruges til
> ovenstående.

Jeg takker for forslag og kommentarer , der kom lidt navne og services
på bordet som jeg ikke er bekendt med , så der er lidt at undersøge.

Jeg vender tilbage når jeg har samlet endnu flere spørgsmål sammen!

JTB (01-03-2011)
Kommentar
Fra : JTB


Dato : 01-03-11 20:10

Mvh.
JTB
www.omstillings-anlaeg.dk
> Jeg er på kig efter et telefonsystem, til et mindre kontor 5-10 brugere.
> Der er lidt forskellige krav /ønsker til det:
>
> Krav:Der skal være et hovednummer, hvor største delen af opkald skal gå ind.
>
> Ønske: Mulighed for at lave et kø system, så indgående opkald routes ud til
> folk tilmeldt køen, dvs. svares der ikke på nr1 (eller er optaget), sendes
> kaldet videre til nr2
>
> krav: Nem omstilling/viderestilling til de andre numre. Det gør ikke noget
> hvis hovedtelefonen er "fast" og ikke mobil,kan der tilsluttes et headset er
> det naturligvis et plus.
>
> ønske:Generelt gerne flexibelt mht. at automatisk/manuelt viderestille.
> krav:Mulighed for velkomst hilsen
> krav: Åbningstider for indgående nummer
>
> krav:De øvrige numre skal være på en mobil, og skal virke uanset hvor man er
> henne.
>
> Jeg er klar over at det er lidt en større omgang, der både vil kræve noget
> bestemt fast udstyr, og en udbyder og nogle mobil telefoner, men lad høre
> hvad erfaringer i har med løsninger der kan bruges til ovenstående.
>
>
>
>
>
> fut: dk.teknik.telefoni

Hej Sune

Det du efterlyser kan man med et standard omstillingsanlæg. Evt. kig på
www.omstillings-anlaeg.dk det er fornuftige priser.

--
Mvh.
JTB
www.omstillings-anlaeg.dk



Chano Andersen (02-03-2011)
Kommentar
Fra : Chano Andersen


Dato : 02-03-11 00:12

Den 01-03-2011 20:10, JTB skrev:
> Hej Sune
>
> Det du efterlyser kan man med et standard omstillingsanlæg. Evt. kig på
> <link slettet> det er fornuftige priser.
>

Når du henviser til sider hvor du selv har en interesse i at folk
handler, eller lignende, så er det god tone, at du skriver det er din
side, og at du har en interesse i at folk handler der. F.eks. "Kig
eventuelt på mit site <link her>.", så der ikke er nogen tvivl om at du
ikke er objektiv.

I øvrigt mener jeg ikke at dine priser er vildt fornuftige. De fleste
IP-Telefoni selskaber der også handler med erhvervskunder, kan tilbyde
hostede PBX løsninger for ned til i hvert fald 300 om måneden, og et
entryfee på omkring 500 for opstart. Dertil kommer IP telefoner, som fås
startende fra 300 kr.

Det kan nemt matche den store reklame på dit site, med et anlæg til 7000.

Jeg kunne naturligvis godt nævne et selskab, men der er to årsager til
at jeg undlader, det ene er at jeg arbejder for det selskab, og den
anden er at prislisten ikke lige ligger tilgængelig på nettet.

Men hostede IP PBX løsninger er i hvert fald i samme prisklasse, hvis
ikke billigere, end det du har på dit site.

- Chano Andersen

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste