Krigsveteran nægtet ophold i Danmark
Fra : /John

Dato : 01-02-11 08:44

"22-årige Barialai Hassanzai tager onsdag til Afghanistan, hvor han for
anden gang skal være civil tolk for de danske soldater.

Men trods sin indsats for Danmark har Hassanzai netop fået afslag på
permanent opholdstilladelse i Danmark, fordi han ikke lever op til kravene
om aktivt medborgerskab.

- Når jeg sætter mit liv på spil sammen med jer for at være en del af de
danske soldater og alligevel bliver sparket væk af den danske stat, så har
man ikke rigtigt lyst til at gøre det igen, siger Barialai Hassanzai.

Hans mor og de mindre søskende har alle fået permanent opholdstilladelse":

http://www.information.dk/telegram/258110

Det er da vist en ommer.

Joo.. jeg kan godt se perspektivet.

Gi'r tolkearbejde automatisk opholdstilladelse, så ka' vi imødese en
folkevandring af tolke til forsvaret.

Men bøjes loven ikke i ovenstående tilfælde, så ka' vi vel næppe regne med
mandens loyalitet fremover?

"Venstre integrationsordfører Karen Lauritzen forholder sig til, at reglerne
er fulgt"

Nå, jamen det er da noget så storartet!

Måske trænger reglerne så bare til en bette justering, eller indbygning af
lidt elastik?

Hvo'n er'et vi plejer at sige: Ingen regel uden undtagelse.

John

Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 01-02-11 08:50

"/John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i en meddelelse
> [...]
> man ikke rigtigt lyst til at gøre det igen, siger Barialai Hassanzai.
>
> Hans mor og de mindre søskende har alle fået permanent opholdstilladelse":

Vi er helt enige, Danmark har absolut ingen forpligtigelser overfor
Afghanske landsforæddere.

Fra : kk

Dato : 01-02-11 10:53

(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯):
> "/John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i en meddelelse

> Vi er helt enige, Danmark har absolut ingen forpligtigelser overfor Afghanske
> landsforæddere.

..Eller overfor danske landsforrædere, så pas du hellere på - din lille
lort!

kk

Fra : Per Rønne

Dato : 01-02-11 11:19

/John <nogen@pladderballe.ok> wrote:

> [...]
>
> Nå, jamen det er da noget så storartet!
>
> Måske trænger reglerne så bare til en bette justering, eller indbygning af

Hertil kan man så tilføje af DF mener at reglerne i dette tilfælde er
administreret for stramt ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bo Warming

Dato : 01-02-11 23:07

On Tue, 1 Feb 2011 11:19:24 +0100, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

>Hertil kan man så tilføje af DF mener at reglerne i dette tilfælde er
>administreret for stramt ...

En tolk har fået fyrstelig hyre og vi skylder ham ikke
opholdsrettigheder oveni

Frivilligt foreningsarbejde er ulønnet og anderledes fortjenstfuldt

Pointsystem er ultravigtig stop for "en løbsk ladeport", og vi må leve
med dets børnesygdomme uden at kværulere over atypiske enkeltsager
så her er V klogere end sentimentale velmener-DF

Fra : Patruljen

Dato : 01-02-11 18:01

On 1 Feb., 11:19, p...@RQNNE.invalid (Per Rønne) wrote:

> Hertil kan man så tilføje af DF mener at reglerne i dette tilfælde er
> administreret for stramt ...

Det er de da også.
Vi må selvfølgelig sørge for, at han ikke bliver slået ihjel. Det er
da det mindste -

Fra : Patruljen

Dato : 01-02-11 18:03

On 1 Feb., 23:06, Bo Warming <b...@bwng.dk> wrote:

> En tolk har fået fyrstelig  hyre og vi skylder ham ikke
> opholdsrettigheder oveni

Åh hold dog op.

Han risikerer at blive ombragt dernede. Manden har hjulpet de danske
tropper i krigen. Så kan vi ikke lade ham i stikken bagefter.

Fra : Bo Warming

Dato : 02-02-11 12:39

On Tue, 1 Feb 2011 17:02:42 -0800 (PST), Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

>Åh hold dog op.
>
>Han risikerer at blive ombragt dernede. Manden har hjulpet de danske
>tropper i krigen. Så kan vi ikke lade ham i stikken bagefter.

Han kendte risikoen da han valgte det vellønnede job

Vi har ikke ansvar for alle der byttehandler - han tolkede og vi
lønnede fyrsteligt pga risiko

Afghanistan er stort og han behøver ikke bo i talebandominerede
Helmand - han er millionær efter afghanske forhold