40 % kvinder i bestyrelserne i erhvervsliv~
Fra : Bo M. Mogensen

Dato : 01-02-11 00:13

40 % kvinder i bestyrelserne i erhvervslivet - har set på jeg mener
det er horisont om dette tiltag
strengt taget kunne man jo sige de private selv må bestemme hvem de
ansætter hvor - så længe der er lige løn for lige arbejde
(hvad der er) - funderede over hvorfor det ikke bare er sådan af sig
selv , måske ligge forklaringen lige for - når jeg ser på de kvinder jeg
kender når jeg ser kvinder i almindelighed
jamen det er pragtfulde mennesker på mange måder er de bedre ind mænd -
men fakta er at mange men ikke alle kvinder de er mere i deres følelsers
/ hormoners vold
hvorfor de ofte er periodisk er mere ustrukturerede kaotiske og
uberegnelige , hvad er en del af den kvindelige charme - men det er også
skide upraktisk når der en gang i mellem skal slåes en pæl i jorden der
skal blive stående , hvorfor jeg tror dette ikke bare er kommet af sig
selv med mindst 40 % .. hvad synes i ?

Fra : Per Rønne

Dato : 01-02-11 07:32

Bo M. Mogensen <usnet1@gmail.com> wrote:

> 40 % kvinder i bestyrelserne i erhvervslivet

Problemet her ligger udelukkende i at der ganske simpelt slet ikke er
nok kvinder med de fornødne kvalifikationer til at udfylde det antal
pladser, der ville nødvendiggøre.

Erhvervslivet har nemlig brug for folk i bestyrelserne, som har
erfaringer fra stillinger som administrerende direktører i firmaer af
samme størrelse, som dem de pågældende bestyrelser står for, og der er
ganske simpelt ikke så forfærdeligt mange kvinder med de erfaringer.

Så man ville skulle erstatte kompetente mænd med inkompetente kvinder
med udelukkende mellemledererfaringer.

I øvrigt består landets væsentligste problem i at drengene i folke- og
gymnasieskolen udgrænses som følge af skolens pige-kultur hvor det de
velbegavede drenge er gode til, som naturvidenskab og matematik, til
stadighed skal feminiseres så pigerne kan komme med.

Men det taler feminister nødigt om, og når S og SF nu vil gøre noget ved
det - bliver det et forsøg på at feminisere drengene. Ikke at tage
drengene som de nu engang er.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Ralph

Dato : 01-02-11 19:06

"Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse
> 40 % kvinder i bestyrelserne i erhvervslivet - har set på jeg mener
> det er horisont om dette tiltag

Om 20-30 år kommer der krav om mindst 40% mænd i bestyrelserne.

--
Ralph

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 01-02-11 19:09

On Tue, 1 Feb 2011 19:05:51 +0100, Ralph wrote:

> "Bo M. Mogensen" <usnet1@gmail.com> skrev i en meddelelse
>
> Om 20-30 år kommer der krav om mindst 40% mænd i bestyrelserne.

Eller 40% med "anden etnisk baggrund". Alt andet vil jo være racistisk.

Fra : Ralph

Dato : 01-02-11 20:22

"S.A.Thomsen" <s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Eller 40% med "anden etnisk baggrund". Alt andet vil jo være racistisk.

Bare rolig, det kommer helt af sig selv, så længe danskerne ikke kan
reproducere sig selv bliver vi nødt til at importere arbejdskraft.

--
Ralph

Fra : Martin Larsen

Dato : 01-02-11 20:30

On 02/01/2011 08:21 PM, Ralph wrote:
> "S.A.Thomsen"<s_a_thomsen@yahoo.com> skrev i en meddelelse
>>

> Bare rolig, det kommer helt af sig selv, så længe danskerne ikke kan
> reproducere sig selv bliver vi nødt til at importere arbejdskraft.

Det er det rene vrøvl! Pas dit minkfoder.

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 01-02-11 23:12

On Tue, 01 Feb 2011 20:29:35 +0100, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>Det er det rene vrøvl! Pas dit minkfoder.

Ja, vi behøver ikke reproducere hvis blot vi forsinker/umuliggør
muslim-stemmeret
Japan har dalende folktal og det styrer Han-kineserne også mod - der
er lutter fordele ved det

Fra : Martin Larsen

Dato : 01-02-11 23:38

On 02/01/2011 11:12 PM, Bo Warming wrote:

> Ja, vi behøver ikke reproducere hvis blot vi forsinker/umuliggør
> muslim-stemmeret
> Japan har dalende folktal og det styrer Han-kineserne også mod - der
> er lutter fordele ved det

Netop - befolkningstal er om ikke afstemning med fødderne , så noget der
ligner - og det skal naturligvis respekteres i et demokrati.

Kosmopolit-ralph ude fra pløjefuren i det høje nord har ikke fået
gennemtænkt det her - må man tro.

Mvh
Martin