Sydsudan: Muhamsere Nej Tak
Fra : Martin Larsen

Dato : 21-01-11 20:26

Sydsudan er på vej til at blive en selvstændig stat.

Valgkommissionen meddeler på sin hjemmeside, at et overvældende flertal
på 99 procent af de 3,2 millioner stemmer, der er talt op, siger ja.
http://jp.dk/udland/article2313457.ece

Så kan det næppe siges tydeligere hvad ikke-muhahammedanere mener om
sameksistens med "fredens religion" - salaam

Forstår mon vore forbenede politikere den klare tale?

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 21-01-11 22:07

On Fri, 21 Jan 2011 20:25:52 +0100, Martin Larsen
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

> [...]
>sameksistens med "fredens religion" - salaam
>
>Forstår mon vore forbenede politikere den klare tale?

En minimal dansk hjælp til det ny fattige kristne Sudan, rækker langt

Men DK bør ikke hjælpe via FN el lign for de kuppes oftest af Islam

Statministeren burde opfordre til privat hjælp eller beordre Søren
Pind til at prioritere landet, som nok risikerer angreb fra nabolande

Vi er i krig med Islam og SydSudan er symbolsk interessant

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 22-01-11 05:35

Den 21-01-2011 20:25, Martin Larsen skrev:
> [...]
> sameksistens med "fredens religion" - salaam
>
> Forstår mon vore forbenede politikere den klare tale?

Med al respekt, hvad rager Tunesien os?

Bortset fra at det selfølgelig er vores skyld, uanset, men det er vi vel
efterhånden vant til.

- cep

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 22-01-11 05:49

Den 22-01-2011 05:34, Claus E. Petersen skrev:

> Med al respekt, hvad rager Tunesien os?
>
> Bortset fra at det selfølgelig er vores skyld, uanset, men det er vi vel
> efterhånden vant til.
>
> - cep

ups.. sudan.. ah well, same shit

Det er omtrent ligeså interessant som Tunesien, som jeg fejlagtigt antog
at indlægget omhandlende (nej, jeg fulgte ikke dit link), og jeg læste
med en brækket arm og et halvt øje.

Men hvorfor anses Sudan, Somaliske pirater, Tunesisk oprør osv for at
være interessante for os "almindelige" mennesker når de folkevalgte
sandsynligvis ikke bruger meget mere end et split-sekund om morgenen på
samme emner, da de jo netop skal beskæftige sig med hvad der er
væsentligt for os, almindelige mennesker?

- cep

Fra : Martin Larsen

Dato : 22-01-11 10:32

On 01/22/2011 05:48 AM, Claus E. Petersen wrote:

> [...]
> samme emner, da de jo netop skal beskæftige sig med hvad der er
> væsentligt for os, almindelige mennesker?

Det blev også opfattet som ligegyldigt da shahen forlod Iran i sin tid.
At Sydsudan har en vigtig pointe til tungnemme, troede jeg egentlig kom
tydeligt nok frem...

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 22-01-11 11:11

Den 22-01-2011 10:31, Martin Larsen skrev:

> Det blev også opfattet som ligegyldigt da shahen forlod Iran i sin tid.
> At Sydsudan har en vigtig pointe til tungnemme, troede jeg egentlig kom
> tydeligt nok frem...

Det VAR ligegyldigt at shahen forsvandt fra Iran.
Med mindre du da kan spore mindsket omsætning i resten af verden grundet
faldene oliepriser eller lignende.

Tværtimod har jeg indtryk af at hjulene røg en tand op i gear efter
1979, men det kan så også skyldes det Sovjetiske forsøg på at skaffe en
landtange til Indien og asien, hvor Kina jo kun et par årtier før var
gået direkte til dén, og havde lavet et direkte angreb på Indien..

Ak ja, de gode gamle dage, før wikileaks.. vi får nok aldrig at vide
hvorfor Kina afbrød midt maden den gang.

- cep

Fra : Martin Larsen

Dato : 22-01-11 12:22

On 01/22/2011 11:10 AM, Claus E. Petersen wrote:

> Det VAR ligegyldigt at shahen forsvandt fra Iran.

Morsom betragtning - gaaab...

Fra : Claus E. Petersen

Dato : 22-01-11 16:02

Den 22-01-2011 12:22, Martin Larsen skrev:

> Morsom betragtning - gaaab...

Du mener at det havde betydning?

For hvad?
Ud over nogle millioner Iranere forstås, kan jeg såmænd ikke se problemer.

Får de A-Våben bomber Israel eller USA dem alligevel tilbage til dengang
de kunne klare sig på olie.

- cep

Fra : DADK

Dato : 22-01-11 17:59

Claus E. Petersen wrote:

> Med al respekt, hvad rager Tunesien os?

Hvis de kan blive i deres hjemland, og ikke opfinde konspirationer imod
den danske stat eller Kurt Westergaard? Så er meget vundet. Ikke blot
har vi alle de tunesere som har fået asyl men som nu må rejse hjem,
altså nok en mia eller 2 sparet, vi har også de mange tunesere i fængsel
eller på tålt ophold, der ikke kunne udleveres/hjemsendes "fordi de
risikerer tortur" og de kan naturligvis også rejse hjem nu.