Evighed flygter bigbangtosserne fra at dis~
Fra : Bo Warming

Dato : 21-01-11 14:37

   Evighed flygter bigbangtosserne fra at diskutere

Det er netop det bedste, jeg har håbet på - at vække andres
produktivitet og "forøgelsen af uafhængigheden i verdenen".Nietzsche
   Et kulturmenneske tænker ikke meget på døden, for han lever i
noget, der ikke kan dø.       Gustav Adeling
   EVIGHED Jeg lærer jer overmennesket. Mennesket er noget der
skal overvindes.Mennesket er en line, udspændt mellem dyr og
overmennesket. En line over en afgrund. Det store ved mennesket er, at
han er en bro og ikke et mål.Nietzsche
   Fæ skal dø, frænder skal dø, men et dør aldrig - mindet om en
stor mands dåd Havamål, fra islansk sagatid
   I am writing for a race of men which does not exist yet: for
the lords of the earth. Nietzsche
   I fire femtedele af historien har vores planet været befolket
af algegrød. J.W. Schopf
   I regner alles Lykke ud, og så har I glemt de kommende,-de
flestes Lykke.      Nietzsche
   Jeg elsker den, som vil skabe ud over sig selv og således går
til grunde, siger Zarahustra       Nietzsche
   Lad os arbejde for fædrelandet.      Brygger Carl Jacobsen
   SAMFUNDSGAVN: "Jeg elsker den der vil skabe ud over sig selv
og således går til grunde. Nietzsche
   Skal jeg endelig være medlidende, vil jeg i al fald ikke
kaldes det; og hvis det er det, så helst på afstand. Nietzsche
   Tankens lys er uudslukkeligt. Georg Brandes
   The ceaseless labour of your life is to build the house of
death.      Montaigne, Michel de (1533-1592)
   The individual succumbs, but he does not die if he has left
something to mankind. Will Durant 1885 - 1981
   The most happy man is he who knows, how to bring into relation
the end and beginning of his life.      Goethe
(1749-1832)German Poet, Dramatist, Novelist, and Scientist
   Vor krop er en social struktur, sammensat af mange sjæle.
Nietzsche
   We owe respect to the living; to the dead we owe only truth.
Voltaire
"Jeg skriver for en art mennesker, som endnu ikke findes…"Nietzsche
   Et folk - og et menneske - er kun så meget værd, som det
formår at sætte aftryk på evigheden. Nietzsche
   Lad os sætte evighedens stempel på vort liv. Den tanke
indeholder mere end al religion. Nietzsche
   Mennesket trøstes kun over sin vanskelige skæbne i tillid til,
at hans arbejde har evighedsværdi.       Ernest Renan
   We feel and know that we are eternal.      Spinoza
   Det skønneste sjælevandring er den, at man oplever at se sig
selv genopstå i en anden.      Goethe
..   He who has a why to live can bear almost any how. Friedrich
Nietzsche
   No one can be said to be happy until he is dead. Solon (B.C.
639-559)Athenian Statesman
   Vi må ikke stræbe så meget efter at leve længe som efter at
leve vel, og når vi level vel, så er livet langt. Holberg
   "Women´s vanity requires a man to be something more than just
a happy husband.      Nietzsche
   Det døde geni er mere i live end vi er. Shakespeare
Nature has always had more power than education. Voltaire
   Never did Mozart write for eternity, and it is for precisely
that reason that much of what he wrote is for eternity.      Albert
Einstein