Tabeller og CSS i FP
Fra : Qtip

Dato : 09-08-01 11:59

Jeg har laget en CSS fil (Style Sheet) som jeg trodde skulle fungere
likt både i Netscape og IE, dette ser ikke ut til å stemme.

Er det noen som kan gi meg tips på hvorfor og evt. hva jeg må
gjøre??????

Hvordan kan man ved å sette opp en tabell i FP sørge for at tabellen
IKKE utvidere seg når man editerer den i FP?

Forsøker også å lage et oppsett med to include filer (header/footer) i
en index fil hvorpå alle tabeller er satt til 800 pixels i bredden.

Når jeg åpner index filen både i FP og som preview ser det ut til at
header er bredere enn de andre tabellene.
Har forsøkt å sette margin topp/venstre til 0, er det andre
innstillinger jeg må se nærmere på?

CSS:

/* Created using Style Master from Western Civilisation NS4.0

NS6

IE4.0

IE5 { 82 87 512 630 } */

/* Anchors */

A:link,A:visited,A:active
{color: #800080;
font-family: Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif;
font-size: 8pt;
text-decoration: underline}

A:hover
{color: #b700b7;
font-family: Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif;
font-size: 8pt;
text-decoration: none}

A:hover.Site
{color: #b700b7;
font-family: Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif;
font-size: 10pt;
text-decoration: underline}

A:link.Site,A:visited.Site,A:active.Site
{color: #b700b7;
font-family: Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif;
font-size: 10pt;
text-decoration: none}

A:link.name,A:visited.name,A:active.name
{color: #3333ff;
font-family: Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif;
font-size: 8pt;
text-decoration: underline}

A:hover.name
{color: #0066ff;
font-family: Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif;
font-size: 8pt;
text-decoration: none}

/* Font */

{background-color: #ffffff;
color: #400040;
font-family: Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif;
font-size: 8pt}

h1
{background-color: #ffffff;
color: #400040;
font-family: Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif;
font-size: 16pt}

h2
{background-color: #ffffff;
color: #400040;
font-family: Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif;
font-size: 14pt}

h3
{background-color: #ffffff;
color: #400040;
font-family: Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif;
font-size: 12pt}

h4
{background-color: #ffffff;
color: #400040;
font-family: Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif;
font-size: 10pt}

h5
{background-color: #ffffff;
color: #400040;
font-family: Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif;
font-size: 8pt}

li
{background-color: #ffffff;
color: #400040;
font-family: Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif;
font-size: 10pt}

/* Tableelements */

input
{font-family: Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif;
font-size: 10pt}

tr
{background-color: #ffffff;
color: #400040;
font-family: Verdana, Helvetica, Arial, sans-serif;
font-size: 9pt}

Fra : Andreas Paasch

Dato : 09-08-01 16:14

"Qtip" <qtip@bigfoot.com> wrote in message
> [...]
> likt både i Netscape og IE, dette ser ikke ut til å stemme.
>
> Er det noen som kan gi meg tips på hvorfor og evt. hva jeg må

Lidt at læse om cross browser CSS:

http://www.utoronto.ca/ian/books/xhtml2/exerpt/css-4a.html
http://www.westciv.com/style_master/academy/css_tutorial/index.html
http://climbtothestars.org/coding/tableless.php - har noget om tabel
opsætning og mellemrum.

Test dit style sheet med CSS Validatoren:
http://jigsaw.w3.org/css-validator/

--
Regards / Med venlig hilsen / Mit freundlichem Gruss

Andreas Paasch
Denmark
http://www.Paasch.Net