Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Hvilket PCI 3D kort
Fra : BUR

Dato : 09-08-01 11:09

Jeg er ved at bygge en maskine på et server-bundkort, med kun PCI slots.
Er der nogen der har et bud på hvilket 3D kort (PCI) der er bedst /
hurtigst,
jeg skal jo kunne spille et enkelt spil en gang i mellem

BUR

p.s. Er der evt. nogen der har et til salg ?

Fra : Henrik Jensen

Dato : 09-08-01 13:45

Geforce 2mx er vidst der hurtigste pci-kort på markedet

Fra : Jens_W

Dato : 10-08-01 09:56

Hej BUR

Jeg har fornyligt lavet en Cel633@790 med et Creative Banshee 16Mb PCI
kort. Det kører meget fint og hurtigt. Disse kort skulle være til at få
billigt. Husk lige at sætte en lille blæser på GPU'en, da den (også)
bliver VARM når man clocker.

MVH
Jens

http://www.kandu.dk/

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 11-08-01 15:18

> [...]
> kort. Det kører meget fint og hurtigt. Disse kort skulle være til at få
> billigt. Husk lige at sætte en lille blæser på GPU'en, da den (også)

GPU'en? Banshee er da vist lige et par år før der var noget, der hed en GPU
:) En GPU er ikke bare en chip, der kan lave grafik. GPU er den betegnelse,
man anvender om en chip, der er i stand til at aflaste CPU'en ved at
overtage nogle af dens traditionelle opgaver.