Nyt fra den unge Franziska :-)
Fra : V

Dato : 16-01-11 19:22

Hej!

I fredags udkom Franziska nye album "Herzklopfen".

Ja, Franziska er jo kun 17 år, men på trods af det, er det allerede hendes
3. album.

Hun brød igennem i 2007, da hun vandt en konkurrence i TV-programmet "Immer
Wieder Sonntags" med Stefan Mross, og det var med megahittet "Sommergefühl":
http://www.youtube.com/watch?v=Y0V33ZqBNNA.

I 2008 kom så det første album "Nur Geträumt", og i 2009 kom albummet
"Erzähl Mir Von Der Zärtlichkeit", med flere hits, bl.a. "Für Dich Und Immer
Wieder Dich": http://www.youtube.com/watch?v=VK0twMbZgAM

Nu er det 3. album så her, og 2 singler fra albummet blev allerede udsendt i
2010. Først: "Ich Lass Mich Auf Den Sommer Ein":
http://www.youtube.com/watch?v=DA1AWPCPorE, og i efteråret titelnummret
"Herzklopfen": http://www.youtube.com/watch?v=Gc5Z8FSgmD0. Begge er meget
skønne sange, og absolut på toppen inden for genren!

Jeg har lige fået albummet med 13 sange, og der er faktisk rigtig mange gode
numre på! Det er i hvert fald hendes bedste album!

Interesserede kan høre lidt af alle sange på:
http://www.jpc.de/jpcng/SESSIONID/f57e34e9005ab2270de8f5b00fd5a3e3/poprock/detail/-/art/Franziska-Schlager-Herzklopfen/hnum/8778507

Fra : Allan Krautwald

Dato : 16-01-11 19:29

"V" <videovideo999@gmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej!
>
> I fredags udkom Franziska nye album "Herzklopfen".
>
> Ja, Franziska er jo kun 17 år, men på trods af det, er det allerede hendes
> 3. album.

Der kan bare se...nutidens svar på Pusle Helmuth?

Fra : V

Dato : 16-01-11 19:32

> Der kan bare se...nutidens svar på Pusle Helmuth?

Det giver da ingen mening. Kan ikke se hvad Franziska har med Pusle at gøre?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-01-11 19:35

"V" <videovideo999@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Det giver da ingen mening. Kan ikke se hvad Franziska har med Pusle at
> gøre?

Jeg synes da ikke hun ligner en på 7 år.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-11 19:37

"V" <videovideo999@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Det giver da ingen mening. Kan ikke se hvad Franziska har med Pusle at
> gøre?

Det giver da masser af mening. Begge er/var nogle nuttede småbørn, som
bedsteforældre æææælsker at sidde og se på og synes er åååhhh så dygtige,
uanset hvor meget bræk man har tvunget den stakkels unge til at "synge"

Fra : V

Dato : 16-01-11 19:42

> Det giver da masser af mening. Begge er/var nogle nuttede småbørn, som
> bedsteforældre æææælsker at sidde og se på og synes er åååhhh så dygtige,
> uanset hvor meget bræk man har tvunget den stakkels unge til at "synge"

Nu er Franziska jo ikke noget barn mere, og hun bestemmer jo selv hvad det
er hun vil! Hørte hende i et interview i radioen i går, og der sagde hun at
hun gerne vil være en succesfuld slager-sangerinde. Og det er hun jo godt på
vej til!

Det kan man jo mene om hvad man vil, men kan hvis man "æ ka' li' æ låwt i æ
bageri, ka' man jo bar' pikkel av!

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-11 19:49

> [...]
> er hun vil! Hørte hende i et interview i radioen i går, og der sagde hun
> at hun gerne vil være en succesfuld slager-sangerinde. Og det er hun jo

Du beviser jo selv med det du skriver, at hun ikke er andet end et forvirret
barn. En 17-årig er hverken moden eller voksen, og har brug for rådgivning.
Det har hendes familie tydeligvis ikke magtet at give hende.

> Det kan man jo mene om hvad man vil, men kan hvis man "æ ka' li' æ låwt i
> æ bageri, ka' man jo bar' pikkel av!

Ja, jeg mener hvad jeg vil. Og hvis du ikke kan lide min mening, skulle du
nok lade være med at kaste kager ind til slagteren, og finde nogle kagekoner
der er enige med dig.

Fra : V

Dato : 16-01-11 20:10

> Du beviser jo selv med det du skriver, at hun ikke er andet end et
> forvirret barn. En 17-årig er hverken moden eller voksen, og har brug for
> rådgivning. Det har hendes familie tydeligvis ikke magtet at give hende.

Hvad skulle de så have "rådgivet" hende til? Og der behøver jo være noget
galt med at have drømme! Ofte bliver børn jo ligesom deres forældre, og jeg
mener at hendes far også er musiker.

> Ja, jeg mener hvad jeg vil. Og hvis du ikke kan lide min mening, skulle du
> nok lade være med at kaste kager ind til slagteren, og finde nogle
> kagekoner der er enige med dig.

Alle har lov til at have deres mening! Smag og behag er heldigvis
forskellig!

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-01-11 20:13

> og jeg mener at hendes far også er musiker.

Værsågod

http://www.franziskaundwolfgang.de/

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 16-01-11 21:13

meddelelse news:4d33433a$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Værsågod
>
> http://www.franziskaundwolfgang.de/
>

> Hilsen Åge
Uha dobbelt grumt

Fra : Allan Krautwald

Dato : 16-01-11 21:14

> "V" <videovideo999@gmail.com> skrev i meddelelsen

Ja og. Der er masser af eksempler på mislykkede "musikere" hvis afkom bliver
ligeså mislykkede.

Fra : V

Dato : 16-01-11 21:51

> Ja og. Der er masser af eksempler på mislykkede "musikere" hvis afkom
> bliver ligeså mislykkede.

Hvilket der også er på det modsatte!

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-01-11 19:51

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> nuttede småbørn,

Er Franziska et nuttet småbarn ?
http://www.franziska-musik.de/bildergalerie/galerie_open2.php?rubrik=1&gal_id=50&bild=2

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 16-01-11 21:15

meddelelse news:4d333e20$0$56795$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Er Franziska et nuttet småbarn ?

Du har ret...hun er ikke det mindste nuttet.

Fra : V

Dato : 16-01-11 21:53

> Du har ret...hun er ikke det mindste nuttet.

Ahh ...? Hun er da rimelig sød!

Men nuttet er vel noget børn er?

Fra : Max

Dato : 17-01-11 08:03

Hej V

> Men nuttet er vel noget børn er?

Nej, børn er nogle snotnæser, det er kun deres
forældre der syntes de er nuttede.

--
Mvh Max

Fra : Benny Mortensen

Dato : 18-01-11 03:36

meddelelse news:4d333e20$0$56795$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]

Nuttet er hun da, så han har da 50% ret ))

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-01-11 19:31

"V" <videovideo999@gmail.com> skrev i meddelelsen

> med flere hits, bl.a. "Für Dich Und Immer Wieder Dich":
> http://www.youtube.com/watch?v=VK0twMbZgAM

Her er lige en anden "immer"-sang med hende. Den er rigtig god.
http://www.youtube.com/watch?v=b3HbdrM_7so&feature=related

Det var ellers nogle gode sange du linkede til.

Hilsen Åge

Fra : V

Dato : 16-01-11 19:34

> Her er lige en anden "immer"-sang med hende. Den er rigtig god.
> http://www.youtube.com/watch?v=b3HbdrM_7so&feature=related

Også en hitter i min verden!

> Det var ellers nogle gode sange du linkede til.

Tak!

Fra : Henning Jensen

Dato : 16-01-11 22:44

Den 16-01-2011 19:22, V skrev:

> I fredags udkom Franziska nye album "Herzklopfen".

> "Sommergefühl": http://www.youtube.com/watch?v=Y0V33ZqBNNA.

Det er måske ikke helt berettiget at angribe Franziska alene. Musikken
har en meget stor del af skylden for, at schlager kan være så enerverende.

"Orkesterene" spiller den samme rytme, de samme arrangementer og med den
samme lydstyrke. Altså ensartethed.
Det værste er melodierne. Alle melodierne er lavet over samme læst. Man
starter for en sikkerheds skyld helt nede i bunden. så vover man sig
lidt op ad noderækken, men endelig ikke for meget, og så hurtigt ned
igen. Måske i alt een oktav, og helst ikke meget mere.
Melodisk kan "komponisterne" ikke pine flere overraskelser ud af kun een
oktav.

Hvis denne søde pige kan synge, hvorfor vil hun så ikke bevise det?
Finde og synge og optræde med nogle melodier med lidt udfordringer i?
Gode sangere kan "række" op til omkring 4 oktaver, og måske kan
Franziska mere end det hun her viser?

Hilsen Henning.

Fra : Max

Dato : 16-01-11 22:56

Hej Henning

> Det er måske ikke helt berettiget at angribe Franziska alene. Musikken
> har en meget stor del af skylden for, at schlager kan være så
> enerverende.

Nej, den egentlige fejl er at utrolig mange mennesker aldrig
er kommet over toårs alderen når det drejer sig om udviklingen
af deres musikalske krav.

Slager musik er måske ikke dårlig musik, det er bare uhyggelig kedelig
og uinteressant i mine øre.

Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-01-11 22:59

> Slager musik er måske ikke dårlig musik, det er bare uhyggelig kedelig
> og uinteressant i mine øre.
>
> --
> Mvh
> Max

På samme måde som pop og rock er enerverende afsindig kedsommelig og
støjende i mine ører

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-01-11 22:58

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> og synge og optræde med nogle melodier med lidt udfordringer i? Gode
> sangere kan "række" op til omkring 4 oktaver, og måske kan Franziska mere

Nu stiller du jo en forudsætning op, som går ud på at man skal blive at
blive overrasket.
Når jeg tænder radio eller tv for at høre eller se noget musik, så
ønsker jeg IKKE at blive overrasket. Når jeg stiller ind på min
favoritradiostation, så gør jeg det i sikker
forvisning om at de spiller den slags musik de plejer.
Når jeg f.eks. stiller ind på et tysk tv-slagershow, så gør jeg det i
rolig forvisning om at alt er som det plejer.

Hvorfor stiller du en sådan forudsætning op, om at man nærmest SKAL
overraskes? - Det gider jeg i hvert fald ikke at blive.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 16-01-11 23:14

Den 16-01-2011 22:57, Åge Halldorsson skrev:

> Hvorfor stiller du en sådan forudsætning op, om at man nærmest SKAL
> overraskes? - Det gider jeg i hvert fald ikke at blive.

Jeg angriber monotonien, Jeg har ikke stillet op, at man for enhver pris
skal overraskes, og det er der desværre heller ikke chance for, i tysk
schlager. Heldigvis vil du så sige.
Men heller ikke du har vel lyst til at høre "Sejle op ad åen", igen,
igen, igen, igen.... o.s.v.

Og så synes jeg, at det ville være forfriskende hvis en sangerinde som
unge Franziska, ville bevise sit talent.

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-01-11 23:44

> Jeg angriber monotonien, Jeg har ikke stillet op, at man for enhver pris
> skal overraskes, og det er der desværre heller ikke chance for, i tysk
> schlager. Heldigvis vil du så sige.

Korrekt

> Men heller ikke du har vel lyst til at høre "Sejle op ad åen", igen, igen,
> igen, igen.... o.s.v.

Det gør jeg da sandelig heller ikke.

> Og så synes jeg, at det ville være forfriskende hvis en sangerinde som
> unge Franziska, ville bevise sit talent.

Er det en anden måde at sige på, at hun skal begynde at synge pop?

Hvis det skal være praksis, så skal vi jo til at bytte sangere, ellers
bliver der jo ingen slagersangere tilbage.
derfor vil jeg da foreslå at nogle popsangere skulle begynde at bevise deres
talent og begynde at synge slagermusik. Jeg synes at næsten alle
popsangere ikke beviser deres talent.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 17-01-11 00:24

Den 16-01-2011 23:43, Åge Halldorsson skrev:

> Er det en anden måde at sige på, at hun skal begynde at synge pop?

Jeg mener, at der er andre der forsøger at lave noget der er
traditionelt, og dog fornyende og spændende.
F.eks, Nena, hun har gennem årene konstant udviklet sig. Her hendes nye
udgave af "99 Luftballons", en gammel traver som vel ikke kan forstyrre
dit hærdede schlagerøre:

http://www.youtube.com/watch?v=TZwhzf8NC4o

Uanset om man kan lide hende eller ej, så er hun en af dem der udfordrer
sit talent. Numre fra hendes seneste CD "Made in Germany", ville
Franciska end ikke kunne synge.

Christina Stürmer, ganske vist østriger, og formentlig for langt væk fra
dit tyske schlager, men da også en der udforsker sit talent:

http://www.youtube.com/watch?v=B9KBQO6uc04&feature=related

Bandet "Juli" er sikkert for avanceret at vise links til.

Som det er nu, så er Franciska en brik i musikindustrien - en blandt 20
andre. De få populæreste overlever nogle år, resten ender som "Simone"
med, at rejse rundt og synge for kunderne i butikscentre.
Vil hun mere end det, så skal hun bevise sit værd.

Henning

Fra : Henning Jensen

Dato : 17-01-11 00:29

Den 17-01-2011 00:24, Henning Jensen skrev:

En rettelse, Franziska er det rigtige navn. Undskyld.

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-01-11 00:43

> [...]

> http://www.youtube.com/watch?v=B9KBQO6uc04&feature=related
>
> Bandet "Juli" er sikkert for avanceret at vise links til.

jo, men al den musik du nævner her, har bare intet at gøre med den
musikgenre jeg kan lide. Det er nærmest det modsatte.

> [...]
> med, at rejse rundt og synge for kunderne i butikscentre.
> Vil hun mere end det, så skal hun bevise sit værd.

Jeg synes nu ellers de tyske slagersangere og -grupper hsr alenlange
spillekalender-lister. Man skulle ikke tro de havde tid til at spise og sove
og holde fri. Det ser heller ikke
ud til just at være små butikscentre de spiller i. I Juli er Franziska
f.eks. på turne i USA. Hun har et fuldt udviklet musiktalent, som hun bruger
som hun skal, for at få succes.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 17-01-11 00:51

Den 17-01-2011 00:42, Åge Halldorsson skrev:

> Jeg synes nu ellers de tyske slagersangere og -grupper hsr alenlange
> spillekalender-lister. Man skulle ikke tro de havde tid til at spise og
> sove og holde fri.

Ja et par år.

Hvad hedder Franziska egentlig?

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-01-11 01:02

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Hvad hedder Franziska egentlig?
>
> Henning.

Hun hedder "Franziska".

hahahaah

og "Franzi" til efter-name

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 17-01-11 01:09

Den 17-01-2011 00:42, Åge Halldorsson skrev:

> I Juli er Franziska
> f.eks. på turne i USA.

USA turen. Det er det tyske society mindretal i Milwaukee, der hvert år
afholder en nationalfest og inviterer tyskere fra Das Vaterland til at
deltage. I år faldt valget så på Franzisca. Hun skal ikke på tourne, hun
er inviteret derover for at synge.
Kan du fortælle mig om det var en kendt sanger sidste år, for det ved du
uden tvivl? Eller skal jeg fortælle dig hvem det var?

Tyskere og også danskere har selvfølgelig ret til at udfolde sig, og
også opføre sig nationalt, når de er samlet i udlandet.
Hvorfor må tyrkerne egentlig ikke det samme her i landet?

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-01-11 01:14

> [...]
> afholder en nationalfest og inviterer tyskere fra Das Vaterland til at
> deltage. I år faldt valget så på Franzisca. Hun skal ikke på tourne, hun

Altså, hvis man giver koncert i udlandet, så giver man vel koncert i
udlandet, uanset hvor man giver den og hvor mange steder man giver den.

> Kan du fortælle mig om det var en kendt sanger sidste år, for det ved du
> uden tvivl? Eller skal jeg fortælle dig hvem det var?

Aner det ikke. Var det Hansi-manden?

> Tyskere og også danskere har selvfølgelig ret til at udfolde sig, og også
> opføre sig nationalt, når de er samlet i udlandet.

Ja, det er fint.

Hvorfor må tyrkerne egentlig ikke det samme her i landet?

Det er jeg da ligeglad med om de må eller ikke må. Det interesserer jeg mig
ikke for.
Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 17-01-11 08:45

Den 17-01-2011 01:14, Åge Halldorsson skrev:

> Aner det ikke. Var det Hansi-manden?

Jeg skylder at fortælle dig, at det var disse to unge der var inviteret
til USA sidste år, og det har de ikke just opnået stor berømelse ved.
"Geschwister David", synger "Eins zu Null für die Liebe":

http://www.youtube.com/watch?v=hhTc_ynO__Q&feature=related

Hvis du har ret i, at unge Franziska virkelig hedder Franzi til
efternavn, så er det lidt uheldigt, da hun han flere "medsøstre" med
samme navn. Bl.a. denne aktive ungmø (der sikkert er et nærmere
bekendtskab værd), og som dukker frem flere gange, når du Googler,
"Franziska Franzi - Die Massagegöttin":

http://www.heise-marktplatz.de/Magdeburg/Kontakte/Sie-sucht-Ihn/FRANZISKA-FRANZI-Die-Massagegoettin-in-Magdeburg-BIN-WIEDER-DA/da-46471373

Det er ikke smart og ej heller gennemtænkt fra pladeselskabets side, som
skulle have givet den unge sangerinde et andet kunstnernavn.

Ha' en god dag. Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-01-11 09:37

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Hvis du har ret i, at unge Franziska virkelig hedder Franzi til efternavn,

Hvorfor skulle hun ikke hedde det. Det skulle da være tydeligt at genkende
hende. Du ved ´jo hvordan hun ser ud.

http://www.franziska-musik.de/

Hilsen Åge

Fra : V

Dato : 17-01-11 15:46

> Det er ikke smart og ej heller gennemtænkt fra pladeselskabets side, som
> skulle have givet den unge sangerinde et andet kunstnernavn.

Nu er der ikke tale om noget kunstnernavn!!! Åge vrøvler igen! "Franzi" er
jo bare et kælenavn for Franziska. Der er mange kunstnere hun bruger deres
fornavn, som f.eks. Michelle og Simone. Derfor er det ikke sikkert de hedder
det i virkeligheden! Michelle hedder i virkeligheden Tanja!

Men Franziska hedder altså Franziska, og efternavnet er Katzmarek.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-01-11 16:38

> [...]
> hedder det i virkeligheden! Michelle hedder i virkeligheden Tanja!
>
> Men Franziska hedder altså Franziska, og efternavnet er Katzmarek.
Hmmmm..... Som jeg lige husker det, blev hun i starten af sin karriere
omtalt som Franziska Franzi.
Men jeg skal ingenlunde garantere. Jeg er ikke den største slagerexpert her
i gruppen.

Hilsen Åge

Fra : V

Dato : 17-01-11 16:50

> Hmmmm..... Som jeg lige husker det, blev hun i starten af sin karriere
> omtalt som Franziska Franzi.
> Men jeg skal ingenlunde garantere. Jeg er ikke den største slagerexpert
> her i gruppen.

Som nævnt er "Franzi" et kælenavn for Franziska, meget naturligt

Men hendes fulde navn er altså Franziska Katzmarek!

Hun bor i øvrigt i en lille by der hedder Almsdorf i Sachsen-Anhalt.

Fra : V

Dato : 17-01-11 16:57

Og så har jeg åbenbart ikke læst godt nok op på lektien, for det nye album
er faktisk hendes 4. album!

Hun udgav allerede i 2006 albumbbet "Meine Welt" under navnet "Franzie".

Derudover har "Franziska & Wolfgang" udgivet 2 albums i 2004.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-01-11 16:59

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Jeg skylder at fortælle dig, at det var disse to unge der var inviteret
> til USA sidste år, og det har de ikke just opnået stor berømelse ved.

Aha. "Geschwister David" da ellers en meget berømt og kendt tysk slager-duo.
De har været med i et af MellemEuropas største musikshow IMMER WIEDER
SONNTAGS.
Ved en af afstemningerne om at gå videre og kæmpe om at blive "årets tyske
sommerhit" i IWS,
fik de ca. 2 ud af 3 stemmer via internetafstemning. Det kan vi se efter 4
minutter i dette link.
http://www.youtube.com/watch?v=v09_lt2_Ty0

Her er forresten et af deres mere kendte hit.
http://www.youtube.com/watch?v=IxmXbVo-qtw

deresd spilleplan er forøvrigt meget voldsom. De er meget populære:
http://www.geschwisterdavid.de/termine/

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-01-11 17:07

meddelelsen news:4d346731$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Det kan vi se efter 4 minutter i dette link.
> http://www.youtube.com/watch?v=v09_lt2_Ty0

Det sætter vi så liiiiiiige ned til "efter 2 minutter".

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 17-01-11 01:48

> [...]

> spillekalender-lister.
> Det ser heller ikke ud til just at være små butikscentre de spiller i.

Du stikker dig selv og mig blår i øjnene, når du hævder at Franziska har
mange arrangementer.
Jeg har gennemgået de første 10 af Franziska's, og det er udelukkende
reklamefremstød for den sidste CD, og det er udelukkende i supermarkeder
og indkøbscentre.
Her er link til de to første resten kan du selv finde:

17.01.2011 Brandenburg.
Indkøbscentret "real Beetzsee Center". Her har de i det mindste meddelt
hendes komme:

http://www.beetzseecenter.de/aktuelles/aktuelles.html

17.01.2011 Bitterfeld.
Indkøbscentret "real Bitterfeld":

http://www.store-locator.com/en/a/real_SB_Warenhaus_Bitterfeld_Bitterfeld_Germany-35464/

Og således fortsætter det, indkøbscenter efter indkøbscenter. Jeg er
sikker på, at hvis man gennemgår dem alle, så gælder det samme, undtagen
ugen i USA.

Hvis hun har noget talent, så lader hun sig misbruge.

Henning. :-|

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-01-11 09:42

> [...]

> ugen i USA.
>
> Hvis hun har noget talent, så lader hun sig misbruge.

Er det ikke lige meget hvor hun synger. Der kommer da mange folk i
iondkøbscentre.
Det er da også i indkøbscentre folk køber cd-er.
Jeg synes ellers slagergrupper skråstreg -sangere tager meget rundt med
store arrangementer. Alt det der med at 6-7 navne skiftes til at spille
arrangementet igennem. De har oceaner af dn slags arrangementer i stil med
"dansk slagerparade" som rejser landet rundt.

Jeg har forøvrigt lavet et link om "Snow tour 2011". Det er bare et af
adskillige.

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 17-01-11 10:55

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg har gennemgået de første 10 af Franziska's, og det er udelukkende
> reklamefremstød for den sidste CD, og det er udelukkende i supermarkeder

Fedt du gider at bruge tid på at finde de uigendrivelige fakta, selv om jeg
ingen illusioner nærer om at det kan prikke hul i Åges fantasiverden af
syngende småpiger og jublende masser :)

Fra : Allan Krautwald

Dato : 17-01-11 12:15

> [...]
> Jeg har gennemgået de første 10 af Franziska's, og det er udelukkende
> reklamefremstød for den sidste CD, og det er udelukkende i supermarkeder

Ja det var ligesom i gamle dage, hvor folk fra dansktoppen optrådte for 2
ludere og 1 lommetyv i Varde Centret
Det er nemt at få et publikum, når sagesløse folk på indkøb, får det stoppet
gratis ned i halsen.

Fra : V

Dato : 17-01-11 15:40

> [...]
> med, at rejse rundt og synge for kunderne i butikscentre.
> Vil hun mere end det, så skal hun bevise sit værd.

Ja, de populæreste overlever "nogle år". Die Flippers har f.eks. overlevet i
over 40 år!

Nu ved jeg ikke hvor meget Simone optræder i butikscentre, men hun har da
ofte været med i forskellige TV-shows, som f.eks. "Musikantenstadl" og
"Willkommen Bei Carmen Nebel". Derudover i diverse store Open Air-koncerter,
og også i Tyskland rundt i "Schlager-Starparade".

Du mener vel ikke at f.eks. Helene Fischer kun overlever nogle få år? I så
fald tror (og håber) jeg at du tager grueligt fejl!

Fra : Ukendt

Dato : 17-01-11 08:24

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Men heller ikke du har vel lyst til at høre "Sejle op ad åen", igen, igen,
> igen, igen.... o.s.v.

Det er nok det bedste billede på schlagermusikkens monotoni jeg har set. Det
ER sejle op ad åen i 5.000 "forskellige" indpakninger.

/Alex

Fra : V

Dato : 17-01-11 15:33

> Og så synes jeg, at det ville være forfriskende hvis en sangerinde som
> unge Franziska, ville bevise sit talent.

Det er jo det hun gør! Inden for den genre hun kan lide!

Hun har forlængst bevist sit talent inden for slagermusikken, og det er der
hun hører hjemme!

Fra : Ukendt

Dato : 17-01-11 17:12

> Hun har forlængst bevist sit talent inden for slagermusikken, og det er
> der hun hører hjemme!

Det som Henning skriver, og som jeg er helt enig i, er at der ikke kræves
noget åbenbart talent for at begå sig inden for schlagermusikken.
De fleste med en bare nogenlunde ren sangstemme, kan "synge" inden for en
enkelt oktav uden at ramme alt for meget udenfor. Men hvis man vil bruge sit
talen skal der helt andre genrer på banen, genrer som spænder over flere
oktaver, kræver tryk og vibrato... you name it, alle de ting som en stor
sanger skal kunne, men som ikke er nødvendige for at kunne synge i den lette
schlagergenre.

Fra : V

Dato : 17-01-11 17:25

> [...]
> flere oktaver, kræver tryk og vibrato... you name it, alle de ting som en
> stor sanger skal kunne, men som ikke er nødvendige for at kunne synge i

Det vil jeg som sådan give dig ret i. Men man skal da i hvert fald kunne
synge for at kunne begå sig i det fleste genrer. Her falder bl.a. Sussi &
Leo allerede udenfor! Det kan umuligt være pga. af deres "sang", at folk
tropper op for at se dem! Det må være noget andet! Kitsch?

Det der gør schlagermusikken populært er at det som oftest er glad og
fornøjelig musik, som man kan danse til og/eller synge med på! En anden
vigtig ting er at kunstnerne er utroligt tæt på sit publikum, som man ikke
ser inden for andre genrer!

Fra : Ukendt

Dato : 17-01-11 17:59

> [...]
> Leo allerede udenfor! Det kan umuligt være pga. af deres "sang", at folk
> tropper op for at se dem! Det må være noget andet! Kitsch?

Totalt kitsch, men ikke mindst en total tilstedeværelse sammen med deres
publikum.

> Det der gør schlagermusikken populært er at det som oftest er glad og
> fornøjelig musik, som man kan danse til og/eller synge med på!

Det er jeg så nok enig i alligevel. I et øltelt i sydtyskland giver det
rigtig god mening sammen med en flok halv- eller helfulde tyskere :)

> En anden vigtig ting er at kunstnerne er utroligt tæt på sit publikum, som
> man ikke ser inden for andre genrer!

Det må du lige uddybe.
Jeg har godt nok aldrig set schlagermusikere stagedive, og mange af de
koncerter jeg kommer til er der et ubrydeligt bånd mellem musikerne og deres
trofaste fans. 10.000 hænder i luften er bare stort \m/

Fra : V

Dato : 18-01-11 10:47

> [...]
> koncerter jeg kommer til er der et ubrydeligt bånd mellem musikerne og
> deres trofaste fans. 10.000 hænder i luften er bare stort \m/

De fleste kunstnere i genren har altid tid til at snakke med deres fans, og
give autografer m.v. efter koncerterne! Det er næsten obligatorisk at der
efter en koncert er "Autogrammstunde".

Jeg oplevede det selv i Horsens 6. oktober sidste år, hvor Helene Fischer
efter koncerten kom for at hilse på sine fans i forhallen. Her kunne man så
få autografer og en lille snak! Og hun tog sig god tid til alle!

Jeg ved også at en sanger som Andrea Berg er kendt for at tage sig rigtig
god tid efter en koncert. Om det så tager 3 timer!

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-11 17:25

> De fleste kunstnere i genren har altid tid til at snakke med deres fans,
> og give autografer m.v. efter koncerterne! Det er næsten obligatorisk at
> der efter en koncert er "Autogrammstunde".

Jeg synes nu det er vigtigere at "connecte" med sit publikum mens man er på
scenen, end bagefter.

Der er desuden mange musikere inden for andre genrer der tager sig tid til
autografer m.m., men jeg tror de fleste rockmusikere inviterer deres fans
med til afterparty i stedet, eller drikker sig i hegnet med dem efter
koncerten ;)
Men jeg har været i musibranchen i mange år, og der er en klar linje mellem
tid og stjernestatus. De upcoming har altid tid til alle, de etablerede
sætter det i system for at nå alle, og de store navne kan slet og ret ikke
overkomme alle deres fans efter en 2-3 timers koncert.

Fra : V

Dato : 18-01-11 19:28

> Jeg synes nu det er vigtigere at "connecte" med sit publikum mens man er
> på scenen, end bagefter.

Der er der så sandelig også en hel del af dem der gør! Nu har jeg kun været
til koncert med Helene Fischer, og jeg må sige at hun i den grad kommer ud
over scenekanten, og formår at få hele salen med! Det er bare ærgerligt at
der ikke rigtig er nogen medier der gider dække det

> [...]
> autografer m.m., men jeg tror de fleste rockmusikere inviterer deres fans
> med til afterparty i stedet, eller drikker sig i hegnet med dem efter

Nu er der jo ikke After Party's der er flest af i Schlager-branchen!
Rockmusikerne har jo et vist ry for at leve et hårdt liv med druk og
stoffer. Derfor holder de jo nok heller ikke så længe!

Schlagersangere passer mere så sig selv, og bruger tiden til næste koncert
med at pleje deres stemmer og holde sig i form!

> [...]
> etablerede sætter det i system for at nå alle, og de store navne kan slet
> og ret ikke overkomme alle deres fans efter en 2-3 timers koncert.

Det er klart, at efterhånden som man får flere og flere fans, kan det blive
svært at overkomme! Det er jo også helt umuligt, hvis man spiller en koncert
for f.eks. 50.000 mennesker!

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-11 20:09

> [...]
> kommer ud over scenekanten, og formår at få hele salen med! Det er bare
> ærgerligt at der ikke rigtig er nogen medier der gider dække det

Det jeg har set af hende som I har postet, vidner ikke om dette. Der er en
distance af pænhed mellem hende og publikum, og man føler aldrig at hjertet
er helt med. Jeg savner noget ægthed og noget vildskab.

> Nu er der jo ikke After Party's der er flest af i Schlager-branchen!
> Rockmusikerne har jo et vist ry for at leve et hårdt liv med druk og
> stoffer. Derfor holder de jo nok heller ikke så længe!

For nogles vedkommende, men det er generelt set en skrøne. De rockmusikere
jeg har mødt, og det er ikke så få, er faktisk ganske clean. Både på scenen
selvfølgelig, men også bagefter koncerten. Bevares, nogle øller ryger der
indenbords, men stofferne er slet ikke en del af det miljø længere.

> Schlagersangere passer mere så sig selv, og bruger tiden til næste koncert
> med at pleje deres stemmer og holde sig i form!

Og det ved du hvorfra?
Men 20 Kings om dagen og en flaske Jack, ville give Helenes stemme den snert
af vildskab og ægthed jeg savner. Den er for spinkel og upersonlig :)

> Det er klart, at efterhånden som man får flere og flere fans, kan det
> blive svært at overkomme! Det er jo også helt umuligt, hvis man spiller en
> koncert for f.eks. 50.000 mennesker!

Præcis.

Fra : V

Dato : 18-01-11 20:57

> Det jeg har set af hende som I har postet, vidner ikke om dette. Der er en
> distance af pænhed mellem hende og publikum, og man føler aldrig at
> hjertet er helt med. Jeg savner noget ægthed og noget vildskab.

Det tror jeg man er nødt til at gå til en koncert med hende for at opleve!

Det er præcis som hendes publikum ønsker det skal være! Og selvfølgelig er
hendes hjerte med i det hun laver! Jeg har rimelig meget kendskab til
Helene, og har set masser af TV-optrædender og interwievs med hende, og det
fremgår tydeligt at hun elsker det hun laver!

> Og det ved du hvorfra?
> Men 20 Kings om dagen og en flaske Jack, ville give Helenes stemme den
> snert af vildskab og ægthed jeg savner. Den er for spinkel og upersonlig
> :)

Dette lader jeg som om at jeg aldrig har læst!!!

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-11 21:46

> Det tror jeg man er nødt til at gå til en koncert med hende for at opleve!

I har postet masser af koncertvideoer med hende her i gruppen, og jeg står
ved det jeg siger. Der er en markant distance af pænhed der aldrig tillader
at sjælen kommer med.

> [...]
> Helene, og har set masser af TV-optrædender og interwievs med hende, og
> det fremgår tydeligt at hun elsker det hun laver!

Jamen fred være med det. Money rules :)

> Dette lader jeg som om at jeg aldrig har læst!!!

Det bliver det jo ikke mindre rigtigt af. Og du svarede ikke på mit
spørgsmål.

Fra : V

Dato : 18-01-11 22:02

> I har postet masser af koncertvideoer med hende her i gruppen, og jeg står
> ved det jeg siger. Der er en markant distance af pænhed der aldrig
> tillader at sjælen kommer med.

Det at det er "pænt" som du siger, er det jeg godt kan lide! Og givetvis
også en masse andre! Men synes nu det er noget vrøvl at sige at sjælen ikke
er med, bare fordi du ikke kan lide musikken!

> Det bliver det jo ikke mindre rigtigt af. Og du svarede ikke på mit
> spørgsmål.

Ja, så ville alle de nuværende fans i hvert fald være væk! Jeg synes hendes
stemme er god, og klart den bedste i slager-verdenen. Dermed ikke sagt at
hun ikke må udvikle den, og prøve kræfter med andre genrer! Det gør hun jo
også til koncerter, hvor hun også synger sange af andre internationale
kunstnere!

Men svaret på dit spørgsmål: Jeg ved fra et magasin om Helene, at hun gør
meget ud af at holde en sund livsstil. Bl.a. løber hun for at holde sig i
form, og hun bruger meget energi når hun er på scenen i flere måneder og
over 50 koncerter.

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-11 22:07

> Det at det er "pænt" som du siger, er det jeg godt kan lide! Og givetvis
> også en masse andre! Men synes nu det er noget vrøvl at sige at sjælen
> ikke er med, bare fordi du ikke kan lide musikken!

Det har intet med musikken at gøre, men der har aldrig været sjæl i et
glansbillede.
Hele showet mangler ægthed, og har et kulisseagtigt udtryk.

> [...]
> sagt at hun ikke må udvikle den, og prøve kræfter med andre genrer! Det
> gør hun jo også til koncerter, hvor hun også synger sange af andre

Jamen hvad ville der ske ved at tilføre schlagergenren en oktav mere og 3
yderligere akkorder? Ville det jage fansene væk at synge varieret, bruge
vibrato og stød? At udnytte mere end en enkelt facet af stemmen?
I think not.

> [...]
> form, og hun bruger meget energi når hun er på scenen i flere måneder og

Det er hun så ikke ene om. Masser af popmusikere og rockmusikere er i en
hammergod fysisk form, for netop at kunne holde til det hårde turneliv.

Fra : Max

Dato : 18-01-11 23:04

Hej Alex

> [...]
> og 3 yderligere akkorder? Ville det jage fansene væk at synge
> varieret, bruge vibrato og stød? At udnytte mere end en enkelt facet

Det virker som om du diskutere sexlivets glæder med en eunuk ?

> Det er hun så ikke ene om. Masser af popmusikere og rockmusikere er i
> en hammergod fysisk form, for netop at kunne holde til det hårde
> turneliv.

Ja, selv Mick Jagger løber for livet.

Max

Fra : Ukendt

Dato : 18-01-11 23:43

> Det virker som om du diskutere sexlivets glæder med en eunuk ?

Hehe, fin metafor :)

> Ja, selv Mick Jagger løber for livet.

Men Keith Richards løber nok ikke så meget længere. Det er ikke til at sige
hvad der holder ham oppe, men det ser ikke sundt ud ;)

Fra : Allan Krautwald

Dato : 19-01-11 05:02

> Men Keith Richards løber nok ikke så meget længere. Det er ikke til at
> sige hvad der holder ham oppe, men det ser ikke sundt ud ;)

Ja Mick kunne sgu ikke klare en turné uden konstant at være i god fysisk
form.
Jeg tror sgu aldrig Keith har løbet, det ville også se dumt ud med en guitar
i hånden. Til gengæld må han fra naturens side være stærk som en okse,
ellers havde han ikke været her endnu

Jamen jamen han holder sig da oppe på den cocktail, som du længere oppe i
tråden anbefalede til hende tøskeren, smøger og Jack Daniels - personligt
ville jeg nu nok vælge en god single malt og ikke det sprøjt, hvis jeg havde
så mange penge som han

Her har vi ham i det stille blues lune:
http://www.youtube.com/watch?v=SutO9tW9k9g

og her i det følsomme hjørne sammen med Norah Jones:
http://www.youtube.com/watch?v=inc3d2LudEA&feature=related

og her sammen med drengene i Stones:
http://www.youtube.com/watch?v=Nc_PoFQz8M4

meget kan man sige om ham, men han er helt sin egen

Fra : Max

Dato : 19-01-11 12:43

Hej Allan

> [...]
> personligt ville jeg nu nok vælge en god single malt og ikke det
> sprøjt, hvis jeg havde så mange penge som han

Tingene ændre sig når man bliver afhængig af sprutten, så er det
pludselig virkningen der tæller og smagen bliver komplet ligegyldig,
og så kan man jo lige så godt købe det billigste og nemmest tilgængelige.

Skal vi så ikke lige tage en stemme der er præget af både
sprit og smøger, forøvrigt et bevis på hvad tysk fjernsyn også
kan være, RockPalast, på WDR ?

George Thorogood & The Destroyers - 1 Bourbon, 1 Scotch
http://www.youtube.com/watch?v=NGWlSMFNRag&feature=related

Max

Fra : Allan Krautwald

Dato : 19-01-11 18:13

> Tingene ændre sig når man bliver afhængig af sprutten, så er det
> pludselig virkningen der tæller og smagen bliver komplet ligegyldig,
> og så kan man jo lige så godt købe det billigste og nemmest tilgængelige.

Ja så galt skulle det jo nødigt gå hverken for Keith eller nogle af os

Fra : Max

Dato : 19-01-11 19:15

Hej Allan

> Ja så galt skulle det jo nødigt gå hverken for Keith eller nogle af
> os

Been there, got the T-shirt, men det er heldigvis fortid.

Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-01-11 21:12

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Bevares, nogle øller ryger der indenbords, men stofferne er slet ikke en
> del af det miljø længere.

Hvordan forklares disse overskrifter:

POPSANGER FÆNGSLET FOR VOLDTÆGT
http://nyhederne-dyn.tv2.dk/article.php/id-33191192:popsanger-f%C3%A6ngslet-for-voldt%C3%A6gt.html I FÆNGSEL UNDER TYSK REKLAMEFREMSTTØD http://nyhederne-dyn.tv2.dk/article.php/id-33191192:popsanger-f%C3%A6ngslet-for-voldt%C3%A6gt.htmlMGP-STJERNE DRÆBTE VÆRGE MED 11 KNIVSTIK http://ekstrabladet.dk/112/article1480190.ece JEG FORTRYDER STOFFERNE http://www.bt.dk/underholdning/popstars-jon-jeg-fortryder-stofferneHmmmmm..... Jeg foretrækker slagergenrens såkaldte "pænhed".Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-01-11 21:15

meddelelsen news:4d35f42b$0$36565$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

Hov, der gik vist rod i linkene

Her er de igen:

Fra : Ukendt

Dato : 22-01-11 11:42

"V" <videovideo999@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Det er jo det hun gør! Inden for den genre hun kan lide!
>
> Hun har forlængst bevist sit talent inden for slagermusikken, og det er
> der hun hører hjemme!

Jeg har gået og spekuleret lidt på hvordan man skulle illustrere dette, og
jeg fandt et eksempel på en sangerinde der ikke normalt "beviser" ret meget,
ud over at synge fandens godt.
Grretchen Wilson er en rigtig amerikansk redneck, og synger i den
allerblødeste ende af countrymusikken, hvilket faktisk akkord for akkord er
ret sammenligneligt med både schlager og dansktop.
Tag feks. dete nummer og sæt en dansk tekst på:
http://www.youtube.com/watch?v=rWdpZeF_eMg
Den er lige til dansktoppen.

En eller anden må have udfordret Gretchen til at vise hvad hendes stemme
egentligt formår, og hun tog den heldigvis op.
Så her er hun i front af "Alice In Chains", som nok er noget af USA's
tungeste rock, med "Baracuda":
http://www.youtube.com/watch?v=BqQkECIn738

Prøv lige at høre hvad den lille countrystemme faktisk formår, når man
stiller krav til den helt ude i grænselandet. Hun vokser til uanede højder i
min anseelse, for at kunne gøre begge dele så flot.

Og lad nu være med at gøre det til en diskussion omkring hvorvidt man kan
lide musikken, men prøv at høre stemmeudfoldelsen isoleret set. (Ok, jeg ved
godt at Åges ører ikke er fintfølende nok til at kunne abstrahere fra en
Fender og en Boss DS1, men alle andre i gruppen plejer godt at hunne høre
detaljer i musikken ;)

/Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-01-11 12:10

> [...]
> er ret sammenligneligt med både schlager og dansktop.
> Tag feks. dete nummer og sæt en dansk tekst på:

Jojo. Hun synger da fantastisk godt. Hun har en meget lyttevenlig sangstemme
og hun bruger sin stemme formidabelt. det er sån rolig, afslappet og
behagelig. Jeg har dog før hørt noget som var mere traditionelt
dansktop-præget, men "wel" "wel". Det er selvfølgelig bare Linås sædvanlige
fordrejelser, der gør sig gældende. Så derfor at sige "Lige" og "lige". Lad
os nu ligeeeeee..... Men Jojo, det ville da klart fræse ind blandt
dansktopgenren. Det er helt sikkert.

> Prøv lige at høre hvad den lille countrystemme faktisk formår, når man
> stiller krav til den helt ude i grænselandet.

Stemmen formår i hvert fald at larme utroligt.

> Hun vokser til uanede højder i min anseelse, for at kunne gøre begge dele
> så flot.

Larmen voksede i hvert fald uanede højder. Og kvalitetsnioveauet faldt
drastisk. Men hun er da en der kan synge i både slager- og rock-genren. Det
hører man ikke tit.

> Og lad nu være med at gøre det til en diskussion omkring hvorvidt man kan
> lide musikken, men prøv at høre stemmeudfoldelsen isoleret set.

Jeg synes det er svært at høre andet end en frygtelig larm. Hun misbruger
sin stemme på det utroligste. Hun KAN jo ellers godt synge. Det var kun i
det første klip hun folde sin stemme rigtigt ud og viste hvad hun kunne. Det
er synd hvis hun er begyndt at misbruge sin stemme sådan. Det er der jo
ingen grund til.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 22-01-11 12:30

Den 22-01-2011 11:41, Alex Linaa skrev:

> Prøv lige at høre hvad den lille countrystemme faktisk formår, når man
> stiller krav til den helt ude i grænselandet. Hun vokser til uanede højder i
> min anseelse, for at kunne gøre begge dele så flot.

Godt forsøgt. Åge har fået hård hud i øregangene af alle schlagene, så
det gælder om at blive ved og ved.
Åge og hans schlager-fæller må ikke vinde større fodfæste.
Pludselig rinder dette vers, fra det gamle testamente, mig ihu:

Vand til Blod og Schlagers Mængde,
Myg dernæst Egypten trængte.
Utøj, Pest og Bylders Nød,
Hagel, Græshop, Mørke, Død.

Det må og skal ikke komme dertil.

Henning.:-|

Fra : Ukendt

Dato : 22-01-11 14:58

> Godt forsøgt. Åge har fået hård hud i øregangene af alle schlagene, så det
> gælder om at blive ved og ved.

Den var nu ikke henvendt til Åge, for hans mening er jeg ligeglad med. Åge
lytter til musik som en bonde spiser mad - Det skal være cremet, neutralt og
ensartet for det ryger indenbords, og al form for krydderi ligger uden for
smagsløgenes fatteevne ;)

> Åge og hans schlager-fæller må ikke vinde større fodfæste.
> Pludselig rinder dette vers, fra det gamle testamente, mig ihu:

> [...]

Det er der ingen fare for. Så længe Wacken Metalfestival kan samle 75.000
tilskuere i 3 dage, er og bliver Åge og hans ligesindede en appendiks i
musikverdenen :)

Fra : Benny Mortensen

Dato : 23-01-11 10:32

> [...]
> ved godt at Åges ører ikke er fintfølende nok til at kunne abstrahere fra
> en Fender og en Boss DS1, men alle andre i gruppen plejer godt at hunne

Tja, det gør hun jo ganske udmærket.... Men skal det være negativt, ikke at
kunne høre en Boss DS1, frem for en Fender, så må jeg da indrømme, det kunne
jeg heller ikke... Og så da også kun Fender & Gibson på video'en.... Det var
måske derfor vi ikke kunne høre den... Og jeg indrømmer da blankt, selv om
jeg havde set den, ville jeg næppe tro, jeg kunne høre det var en sådan...
Pudsigt nok, da vist også en af Claptons store egenskaber, når man tror han
spiller Les Paul, spiller han Stratocaster og omvendt... Når man er 100%
sikker på Les Paul.... Spiller han på en næsten 40 år gammel Gretch

M.V.H....Benny..