Efterbehandling af muldvarpeskud
Fra : cbsoft

Dato : 16-01-11 03:59

Jeg er plaget af muldvarpeskud og vil gerne høre hvordan jeg skal
behandle jordbulerne i græsplænen.
Som regel er der større sten i jordbulen - dem fjerner jeg, men
hvordan får jeg resten af jorden "lagt" ned?
Jeg vil gerne bevare så meget græs som muligt.
Skal jeg f.eks. stampe jorden med en træpæl (mindre end 10 cm. bred)
eller bare fjerne den jord, som er skudt op?

Fra : Max

Dato : 16-01-11 19:42

Hej cbsoft

> Jeg vil gerne bevare så meget græs som muligt.

Giv den et veltilrettelagt spark og lad plæneklipperen
klare resten.

Max

Fra : Preben

Dato : 16-01-11 20:17

Den 16.01.2011 kl. 11:58 skrev cbsoft <cbsoft@vip.cybercity.dk>:

> Jeg er plaget af muldvarpeskud og vil gerne høre hvordan jeg skal
> behandle jordbulerne i græsplænen.
> Som regel er der større sten i jordbulen - dem fjerner jeg, men
> hvordan får jeg resten af jorden "lagt" ned?

Det gør du ikke uden at grave plænen op. Et muldvarpeskud er jo ikke bare
et hul i jorden. Muldvarpen laver gange og skubber jorden sammen og til
sidst skubbes jorden op i et skud.

> Jeg vil gerne bevare så meget græs som muligt.
> Skal jeg f.eks. stampe jorden med en træpæl (mindre end 10 cm. bred)
> eller bare fjerne den jord, som er skudt op?

Stop det ned, du kan og fjern resten.

--
mvh/Preben

Fra : Bjarne K.

Dato : 18-01-11 20:55

"cbsoft" <cbsoft@vip.cybercity.dk> skrev i meddelelsen
> Skal jeg f.eks. stampe jorden med en træpæl (mindre end 10 cm. bred)
> eller bare fjerne den jord, som er skudt op?

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=3250&Grp=&n=10

Bjarne K.