STAFETTEN: Sange om mobiltelefon eller com~
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-01-11 22:22

Hej stafettere

Nu skal vi vist have et utradionelt emne.

Sangen skal handle om noget trendy og moderne noget, nemlig mobiltelefon
eller computer. Noget der for få år siden var helt unormalt at synge om.

FEDE FINN (Om facebook)
Jeg er på facebook:
http://www.youtube.com/watch?v=DJwCtMG3Spg&feature=related

LIZA HOLZMANN (Om email)
Immer nur die Mailbox:
http://www.youtube.com/watch?v=WNbMGkSCG2o&feature=related

KANDIS (Om facebook)
Facebook: http://www.youtube.com/watch?v=rkRyiWsKeDg

TONI (Om internet)
Papa, komm lass uns in de Schwamme gehn:
http://www.youtube.com/watch?v=LSkyZQnryAs&feature=related

KANDIS (Om mms)
Det billede du sendte:
http://www.youtube.com/watch?v=aLK2XkZLYro&feature=related

HELMER (Om sms)
En sms fra dig: http://www.youtube.com/watch?v=Ma7JmUzU798

Hilen Åge

Fra : Michel Husted

Dato : 15-01-11 14:52

> Nu skal vi vist have et utradionelt emne.
>
> Sangen skal handle om noget trendy og moderne noget, nemlig mobiltelefon
> eller computer. Noget der for f r siden var helt unormalt at synge om.

Se SMS er noget, jeg kan finde ud af. Nu behøver jeg jo ikke
udbasunere, at min Nokia vist er syv år gammel, at der gik flere år
før jeg opdagede, at en "lysdiode" på bagsiden var linsen til et
indbygget kamera og at det tager mig en halv time, at sende en sms
efter uforvarende at have slettet den oprindelig sms, så jeg må finde
telefonnummeret på krak. Så går det lidt bedre med computere efter 22
år som programmør, men lad os da tage lidt om SMS. Hvis YouTube ellers
vil, for p.t. tror jeg, at én eller anden har sat sig på den del af
røret, der sender data til min pc

Modern Talking: "SMS to my Heart" - http://www.youtube.com/watch?v=YlVOYlsIv_s

Barcode Brothers: "SMS" - http://www.youtube.com/watch?v=sEjwkSFInQ4

Og så lader vi vort naboland hinsidan runde af med lidt om internet...

Basshunter: "Boten Anna" - http://www.youtube.com/watch?v=r2ZFtkf3J6Q

Mange hilsner
Michel

Fra : Jan Kronsell

Dato : 15-01-11 23:18

meddelelsen news:4d320fe1$0$56795$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
>
> Sangen skal handle om noget trendy og moderne noget, nemlig mobiltelefon
> eller computer. Noget der for få år siden var helt unormalt at synge om.

Hvad med Cait Doyle: The Text Message Song
http://www.youtube.com/watch?v=T_hLklvdd_E

Mon ikke det der med nettet er ved at tage overhånd. The Internet Overdosis
Song
http://www.youtube.com/watch?v=uyPDHh4d1Xo

Men mens vi venter, kan vi jo altid google lidt:
http://www.youtube.com/watch?v=GjkFfQ3xagE

Jan

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 15-01-11 23:36

http://www.youtube.com/watch?v=pmfHHLfbjNQ

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Henning Jensen

Dato : 15-01-11 23:52

Den 15-01-2011 22:21, Åge Halldorsson skrev:
> Hej stafettere
> Nu skal vi vist have et utradionelt emne.

Her er lige noget for dig.

France Gall med "Der Computer Nr. 3":

http://www.youtube.com/watch?v=mTzf21fRr4E&feature=related

Rieserferner Buam med "Was brauch i an Computer". Du kan høre en ko
brøle et par gange i nummeret. Ja det er næsten lige før, at du også kan
fornemme lugten af stald:

http://www.youtube.com/watch?v=Byn--oaCjOw

El Dorados med "Computer". Her er det jeg så tit efterlyser, levende
musik - mennesker der synger og spiller. Det går lige i hjertet:

http://www.youtube.com/watch?v=df0T-aBEfzM

Kvalitet - perle efter perle - godaw så det batter - 3 gode dansktop
aspirerende numre. Det bliver svært at vælge vinderen blandt disse!!!

Henning.

Fra : Ukendt

Dato : 16-01-11 10:38

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> El Dorados med "Computer". Her er det jeg så tit efterlyser, levende
> musik - mennesker der synger og spiller. Det går lige i hjertet:

Hehe, ja der er påfaldende mange kabler til instrumenterne, flotte
mikrofoner, lækre akkustiske Pearl-trommer, og en dejlig harmonika.
For fanden mand, du har gjort dig umage for at finde det værste l... på
røret

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 16-01-11 12:01

Alex Linaa skrev:

> Hehe, ja der er påfaldende mange kabler til instrumenterne,
> flotte mikrofoner, lækre akkustiske Pearl-trommer, og en
> dejlig harmonika. For fanden mand, du har gjort dig umage for
> at finde det værste l... på røret

Jeg er ikke specielt Kraftwerk-fan, men den gruppe har da
"taget emnet op" i en del numre:

Kraftwerk - The Telephone Call:
http://www.youtube.com/watch?v=3DdcfjmStWk&feature=related

Kraftwerk - The Robots:
http://www.youtube.com/watch?v=Gn2zHKbKDKo&feature=related

Kraftwerk - Pocket Calculator Live 1981:
http://www.youtube.com/watch?v=zZt64_XOflk&feature=related

--
Herluf :·)

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-01-11 13:05

meddelelsen news:4d320fe1$0$56795$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

God hej igen

Da emnet nok er lidt for utraditionelt til at der kommer ret mange flere
forslag, syned jeg at vi skal afslutte her, så en ny stafet kan startes.

Der kom en del sjove sange. Det passer derfor fint, at det i så tilfælde var
spasmageren Henning Jensen som især stod for den afdeling skråstreg sektion.
Som han selv skrev var det svært at vælge mellem e tre forslag han kom med.
Jeg synes dog den France Galls "Der computer nr. 3" var god. Der var, som
han også skrev "godaw" i alle tre sange. Det må man sige "ja" til. France
Gall sagde dog kraftigst "godaw eller "gutentag", synes jeg.

I Jan Kronsels sang var internet-teknologien dog mest indarbejdet i selve
sangen skråstreg videoen. Det med at han der blev video-telefoneret med,
sang med i sit billede på computerens skrær.

Det må være en af jer to der skal have stafetten. MEN det er svært at vælge.

Jeg må dog vælge Henning Jensen, selv om han fedter lidt for at få
stafetten, med sine tyske indslag. Jeg er jo meget til det der med "godaw" i
sangene. Så selv om "Internet overdosis sangen" og "Computer nr. 3" stort
set står lige til at vinde, så får "Computer nr. 3" en pil opad p.g.a. af
"godaw"en i dette nummer.

Henning Jensen får stafetten.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 16-01-11 15:10

Den 16-01-2011 13:04, Åge Halldorsson skrev:

> Henning Jensen får stafetten.

Jeg føler mig meget beæret, og stafetten er velfortjent, men dog helt
uventet, selv om jeg ved, at vi har samme musiksmag. :-|

Jeg har et par hektiske dage foran mig, så jeg vil spørge, om jeg kan
fraskrive mig æren med stafetten denne gang.
Jeg kan godt lide at lytte samt følge lidt op på de foreslåede numre, og
den tid har jeg ikke de næste par dage.

Da alle deltagerne er kommet med særdeles gode YouTube'r, så vil jeg
bede dig finde den næste i rækken.

Jeg skal nok kæmpe mig tilbage i en af de kommende stafetter.

Hilsener Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-01-11 16:17

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> dig finde den næste i rækken.
>
> Jeg skal nok kæmpe mig tilbage i en af de kommende stafetter.

Hej Henning

Det er så helt i ordnung.

Så får Jan Kronsell stafetten, for sin internet overdosis-sang

Hilsen Åge

Fra : Jan Kronsell

Dato : 16-01-11 18:09

meddelelsen news:4d330bd5$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Hej Henning
>
> Det er så helt i ordnung.
>
> Så får Jan Kronsell stafetten, for sin internet overdosis-sang

Jeg må så se om jeg kan leve op til det, som Henning villeh ar valgt. Selv
om mit emne nok ikke ville ligne hans

Jan

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-01-11 18:21

"Jan Kronsell" <nospam@nospam.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg må så se om jeg kan leve op til det, som Henning villeh ar valgt. Selv
> om mit emne nok ikke ville ligne hans
>
> Jan

Nej, men Henning er jo også en værre spasmager, sån lidt ala Florian
Silbereisen, hehe. Der kan ikke mange være med.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-01-11 18:50

meddelelsen news:4d332904$0$56788$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Nej, men Henning er jo også en værre spasmager, sån lidt ala Florian
> Silbereisen, hehe. Der kan ikke mange være med.

Her ses forresten Henning Silbereisen, vrøvl Florian Silbereisen på kanetur
med Helene Fischer.
http://www.youtube.com/watch?v=N0aOcQZTAcI

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 16-01-11 19:18

Den 16-01-2011 18:50, Åge Halldorsson skrev:

> Her ses forresten Henning Silbereisen, vrøvl Florian Silbereisen på
> kanetur med Helene Fischer.
> http://www.youtube.com/watch?v=N0aOcQZTAcI

Tak fordi du videresendte stafetten, og til Jan Kronsell for at overtage.

Det er dog smigrende, så meget godt du tillægger mig. Jeg må stramme mig
yderligere an fremover.
Helene Fischer er "et godt skår".
Jeg kan se, at de har gemt hjulene under kanen med noget klæde. Det
glemmer de i nogle af show'sne.

Her er lidt til dig der Googler meget. Efter denne reklame kan du ikke
leve uden "Chrome":

http://www.youtube.com/watch?v=ECSmVaG81_s

Hilsen Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-01-11 19:26

> Jeg kan se, at de har gemt hjulene under kanen med noget klæde.

Schyhhhh.....

Hilsen åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-01-11 19:29

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 16-01-11 18:42

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> stafetten er velfortjent, men dog helt uventet,

HA! - jaja

Hilsen Åge