Stafetten - engle ange angels
Fra : Ukendt

Dato : 14-01-11 17:18

Stafettens emne er denne gang: Engle

I allerbredeste forstand, om det er i tekst, titler, forfatter- eller
bandnavn.

Eller for den sags skyld himmelens eller helvedes engle

Disko dasko engel

http://www.youtube.com/watch?v=bmzWzfd2WN0

og fra salmebogen

http://www.youtube.com/watch?v=LeRhtgC_vE8

Fald min engel med TV2 i en elendig optagelse

http://www.youtube.com/watch?v=wi3dfgyy1Xw&playnext=1&list=PL2289B3EDCF244A
9A&index=17

Ku ikke finde den med Benny Holst på Røret, her er en kopiversion, som jeg
finder helt acceptabel

http://www.youtube.com/watch?v=m58buq08MZk

og sidst men ikke mindst Sedated Angel med et nummer med ekstra "Guten Tag"

http://www.youtube.com/watch?v=O63sBgLWGj4

Venligst
Lars

Fra : Michel

Dato : 14-01-11 09:40

On 14 Jan., 17:17, Daxhund <dax-at-tyf-dk> wrote:
> Stafettens emne er denne gang: Engle

Et glimrende emne, da jeg kan være med

Her er tre bud, der lige faldt mig ind...

Hot Shot: "Angel from Paradise" - http://www.youtube.com/watch?v=pgZbhRhYAbA

Frank Duval: "Angel of Mine" - http://www.youtube.com/watch?v=n3rDvR2mz6A

Andy Borg: "Angelo mio" - http://www.youtube.com/watch?v=zU0bf3q9H8Q

Mange hilsner
Michel

Fra : Michel

Dato : 15-01-11 02:55

Fra : Jan Kronsell

Dato : 14-01-11 17:54

"Daxhund" <dax-at-tyf-dk> skrev i meddelelsen
> Stafettens emne er denne gang: Engle
>
> I allerbredeste forstand, om det er i tekst, titler, forfatter- eller
> bandnavn.
>
> Eller for den sags skyld himmelens eller helvedes engle

PP Arnold: Angel of the morning
http://www.youtube.com/watch?v=9iYPqN6iQ5k

Angels Country med E-Type
http://www.youtube.com/watch?v=mzJAcRitXow

John Lennon & Yoko Ono: Yes, I'm your angel
http://www.youtube.com/watch?v=dVsj7Ncpgr8

Declan Galbraith: An Angel
http://www.youtube.com/watch?v=G8PNsmFmjfE

Ja n

Fra : P.Petersen

Dato : 14-01-11 18:08

"Jan Kronsell" <nospam@nospam.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Angels Country med E-Type
> http://www.youtube.com/watch?v=mzJAcRitXow
>
> John Lennon & Yoko Ono: Yes, I'm your angel

Vidste ikke at Angel Of The Morning, er indspillet i så mange versioner.
Fandt jeg så ud af, da jeg kiggede på din version.
Jeg kendte kun den med Juice Newton.
Vi kunne lave en hel tråd kun med forskellige udgaver af dette
fantastiske nummer. ;)

Hilsen
Pelle

Fra : P.Petersen

Dato : 14-01-11 18:01

> [...]
> bandnavn.
>
> Eller for den sags skyld himmelens eller helvedes engle

Hej Lars.
Fedt emne.
Her lidt forskellige af slagsen.

Slayer. Angel Of Death.
http://www.youtube.com/watch?v=jnLT2EfLepo&feature=related
Måske ikke helt mig, men knægten på 15 mente den skulle med.

Juice Newton. Angel Of The Morning.
http://www.youtube.com/watch?v=HTzGMEfbnAw&ob=av2em
Fed sang, der handler mere om en luder end en engel.

Rockers By Choise. Engel.
http://www.youtube.com/watch?v=DRJQIRieAKw
RBC. Old school rap. Giver lidt håb i den evige jagt på kærlighed. :)

Rammstein. Engel.
http://www.youtube.com/watch?v=CpbYIiCg3mU
Fantastisk nummer og fantastisk video, der kan give Aage et indblik i
hvad vi blandt andet skal ned og opleve i Berlin.

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Henning Jensen

Dato : 14-01-11 19:08

Den 14-01-2011 17:17, Daxhund skrev:
> Stafettens emne er denne gang: Engle

Der er uendelig mange rock'n roll numre fra 50'erne med engle, så her er
nogle andre.

"Angelitos Negros" fra filmen af samme navn, og med en af de helt store
mexikanske skuespillere og sangere, Pedro Infante":

Siempre que pintas iglesias,
pintas angelitos bellos,
pero nunca te acordaste,
de pintar un ángel negro

http://www.youtube.com/watch?v=k8V-EkTeX7U&feature=related

Her er en klassiker og sunget af mange, men Martha Tilton har den
rigtige "tone" til denne sang. Her med Benny Goodman, "And The Angels Sing":

http://www.youtube.com/watch?v=YoC5bARBgMw&feature=related

"Angels Guard Thee", en charmerende "lullaby".
Fik man musikundervisning i gamle dage, så undgik man ikke denne melodi
af Godard. Den var i nemme arrangementer, og man lød, som var man en
stor musiker. Her som den som den oprindelig skal være, og sunget af
Richard Tauber:

Ah! wake not yet from thy repose,
A fair dream spirit hovers near thee,
Weaving a web of gold and rose,
Through dream land's happy isles to bear thee!
Sleep, love, it is not yet the dawn,
Angels guard thee, sweet love, til morn!

http://www.youtube.com/watch?v=d0DzdqxidmQ

Henning.

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 14-01-11 19:13

"Daxhund" <dax-at-tyf-dk> skrev i en meddelelse
> Stafettens emne er denne gang: Engle
>
> I allerbredeste forstand, om det er i tekst, titler, forfatter- eller
> bandnavn.
>
> Eller for den sags skyld himmelens eller helvedes engle

Så er det vist på tide at vi får hele 7 engle på en gang.
At de så er spanske gør det ikke værre

Ray Charles og Willie Nelson med: Seven Spanish Angels

http://www.youtube.com/watch?v=aa4sE5q7ogg

--
Uffe Bærentsen

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-01-11 19:20

"Daxhund" <dax-at-tyf-dk> skrev i meddelelsen

> Stafettens emne er denne gang: Engle

Godt emne. Der er 3 rigtige gode sa´nge om engle.

JEG TROEDE ENGLENE FANTES: http://www.youtube.com/watch?v=vzqRKmZiGI0

DIN EGEN ENGEL: http://www.youtube.com/watch?v=FMpJt3goR4k

VORES DATTER: http://www.youtube.com/watch?v=QXzMFfbknEk&feature=related
(Her synges der om hvordan der er i himlen - findes der engde der?)

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 15-01-11 20:00

Åge Halldorsson <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> wrote in

> Godt emne. Der er 3 rigtige gode sa´nge om engle.
>
> JEG TROEDE ENGLENE FANTES: http://www.youtube.com/watch?v=vzqRKmZiGI0

Jamen den her får du da stafetten for!!!

En norsk gensplejsning af Lis og Per OG Richard Raceren. Jeg er bare SÅ
underholdt

Jeg må så sige, at jeg tiltror de der nordmænd bare lidt mere humor end
førnævnte danske "kunstnere"

Det tæller naturligvis med, at du slet ikke kom syd for grænsen med dine
eksempler

Glæder mig til dit emne

Venligst
Lars

Fra : Carl Drud

Dato : 14-01-11 19:41

Daxhund <dax-at-tyf-dk> writes:

> Stafettens emne er denne gang: Engle
>
> I allerbredeste forstand, om det er i tekst, titler, forfatter- eller
> bandnavn.
>
> Eller for den sags skyld himmelens eller helvedes engle

Jimi Hendrix - Angel
http://www.youtube.com/watch?v=ZGeHQxEXi0A

--
Carl

Fra : Henrik S. Pedersen

Dato : 14-01-11 19:51

Scorpions - send me an angel:

http://www.youtube.com/watch?v=1UUYjd2rjsE&ob=av2em

/Henrik

Fra : Kert Rats

Dato : 14-01-11 22:59

> [...]
> bandnavn.
>
> Eller for den sags skyld himmelens eller helvedes engle

Vi må lige have en gammel kending, som i øvrigt fastslår, at der i hvert
fald findes én han-engel:
http://www.youtube.com/watch?v=kre5vl-H_I4
Det er Lene Siel, der synger B.S. Ingemanns "Lysets engel går med glans",
der har musik af C.E.F. Weyse.

Venligst

Kert Rats

Fra : Max

Dato : 14-01-11 23:07

Hej Kert Rats

> Vi må lige have en gammel kending, som i øvrigt fastslår, at der i
> hvert fald findes én han-engel:

Paven har ellers fastslået at engle ikke har noget køn,
derfor er det helt OK at de optræder uden bukser.

Max

Fra : Max

Dato : 14-01-11 23:05

Hej Daxhund

> I allerbredeste forstand, om det er i tekst, titler, forfatter- eller
> bandnavn.

Er der plads til denne fortolkning af engel ?

Meatloaf - Bat Out Of Hell
http://www.youtube.com/watch?v=DwA5CGDIEQY&feature=related

Max

Fra : Kert Rats

Dato : 14-01-11 23:10

> [...]
> bandnavn.
>
> Eller for den sags skyld himmelens eller helvedes engle

Fairport Convention præsterede i 1971 en fabelagtig god LP: Angel Delight.
Her er titelnummeret af samme navn:
http://www.youtube.com/watch?v=zAYWsMfOFa0

Venligst

Kert Rats

Fra : Michel

Dato : 14-01-11 15:31

> Stafettens emne er denne gang: Engle
>
> I allerbredeste forstand, om det er i tekst, titler, forfatter- eller
> bandnavn.

Jeg havde lige overset "frit valg på alle hylder", så her indgår
"engle" i bandets navn. "De nye engle" fra 1971 og en "glad i låget"-
sang

I nuovi angeli: "Uakadi Uakadu" - http://www.youtube.com/watch?v=MMIoj-0oFE4

Mange hilsner
Michel

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-11 23:36

> [...]
> bandnavn.
>
> Eller for den sags skyld himmelens eller helvedes engle

Der er kun én engel der tæller, nemlig den faldne
Så her er Iron Maiden med "Number of the beast" (666):
http://www.youtube.com/watch?v=jsmcDLDw9iw&ob=av2nm

/Alex

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 15-01-11 00:44

> [...]
> bandnavn.
>
> Eller for den sags skyld himmelens eller helvedes engle

Der kommer lige en mere.

Abba med Angel Eyes:

http://www.youtube.com/watch?v=728c7L_WjxQ

Prøvede bare for sjov at skrive angel i søgefeltet på Youtube.
Fandt denne:

Angel med Enya:

http://www.youtube.com/watch?v=tqVnOLiH0FM

Havde ikke fundet den uden inspirationen fra stafetten, tak.

--
Uffe Bærentsen

Fra : Benny Mortensen

Dato : 15-01-11 08:48

> [...]
> bandnavn.
>
> Eller for den sags skyld himmelens eller helvedes engle

Medens jeg leder, kunne denne lige bruges til at fordrive tiden med...
Himmelsk er den, og han hedder da trods alt Engelbert Humberdinck
her med Release me...

http://www.youtube.com/watch?v=rCZO9xeYA8g

Men det var sådan set denne her jeg tænkte på, og den er endda vist ikke
engang brugt Eurythmics, There must be an angel, playing with my heart.

http://www.youtube.com/watch?v=RCdneDxFRYQ&ob=av2el

Charlie Pride, kysser en engel godmorgen, og man kunne da godt tænke sig en
værre start på dagen..
Kiss an angel goodmorning...

http://www.youtube.com/watch?v=hRIRTQ_k-Sg

De var da ikke så ringe, vel ?

M.V.H....Benny..

Fra : Michel

Dato : 15-01-11 03:01

On 14 Jan., 17:17, Daxhund <dax-at-tyf-dk> wrote:
> Stafettens emne er denne gang: Engle

Ups! Jeg ved sg. ikke, hvad der skete, siden jeg fik sendt min egen
mail igen. Beklager mange gange

Men I bør ikke snydes for disse to englesange...

Cowboy Junkies: "Misguided Angel" - http://www.youtube.com/watch?v=yQgpoGqu-tA

Real Life: "Send me an Angel" - http://www.youtube.com/watch?v=D6zBjYIyz-0

Og så er kvoten vist overskredet for mit vedkommende!

Mange hilsner
Michel

Fra : Jan Kronsell

Dato : 15-01-11 11:13

"Daxhund" <dax-at-tyf-dk> skrev i meddelelsen
> Stafettens emne er denne gang: Engle

Runrig leder efter engle: In search of angels fra albummet af samem navn
http://www.youtube.com/watch?v=rFRE1I1KWmE

Og en falden engel: Devil's been busy med Travelling Wilburys
http://www.youtube.com/watch?v=iZ5t72a1B0c

Jan

Fra : Martin Bak

Dato : 15-01-11 18:40

> [...]
> bandnavn.
>
> Eller for den sags skyld himmelens eller helvedes engle

Dire Straights: Angel of mercy
http://www.youtube.com/watch?v=6u_s-95hOoQ

BB King & Eric Clapton: Sweet little Angel
http://www.youtube.com/watch?v=u9CvlPC4EdM

Og Magtens Korridorer: Engle
http://www.youtube.com/watch?v=D4FpKgL9ekk

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Ukendt

Dato : 15-01-11 20:04

Daxhund <dax-at-tyf-dk> wrote in

> Stafettens emne er denne gang: Engle
>
> I allerbredeste forstand, om det er i tekst, titler, forfatter- eller
> bandnavn.
>
> Eller for den sags skyld himmelens eller helvedes engle

Det har været en stor fornøjelse at se og høre de meget forskellige indslag
om emnet. Jeg siger tak for legen, og ser frem til næste stafet, som Aage
har ansvaret for.

Venligst
Lars

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-01-11 21:57

> [...]
> indslag
> om emnet. Jeg siger tak for legen, og ser frem til næste stafet, som Aage

Hej Lars

Takker ærbødigt for stafetten. Stafetten kommer om få minutter - og den vil
omhandle noget moderne.

Hilsen Åge