Test: Hvor musikalsk er du?
Fra : Martin Bak

Dato : 11-01-11 18:37

Forskere på Goldsmiths universitet i London har sat sig for at bevise, at
selv folk der anser sig selv for decideret tonedøve, i virkeligheden nok er
musikalske i en eller anden udstrækning.

Metoden er en online-test, som ligger på BBC´s hjemmeside. Det tager noget
tid at gennemføre, og man skal lave en simpel registrering før man kan tage
testen. Forskerne samler så resultaterne fra de afgivne test, og forsøger at
få noget fornuftigt ud af det

Jeg har netop gennemført testen. Første prøve er 16 lydklip på under et
sekunds varighed, som man skal gruppere i 4 grupper som msn synes hænger
bedst sammen. Man får ikke at vide hvad forskellen på klippene skal være, så
den del voldte mig en del besvær, og jeg lavede også mange fejl netop her.

De øvrige test havde jeg også enkelte fejl i, men kun et par stykker i hver.
Det er også vanskeligt at bevare koncentrationen, vil jeg sige til mit
forsvar

Politiken omtaler undersøgelsen og har et link til testen:
http://politiken.dk/kultur/musik/ECE1164387/folk-er-mere-musikalske-end-de-tror/

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-11 21:44

> [...]
>
> De øvrige test havde jeg også enkelte fejl i, men kun et par stykker i
> hver. Det er også vanskeligt at bevare koncentrationen, vil jeg sige til

Fed test, men jeg er enig i det er svært at bevare koncentrationen. Specielt
når katten løber rundt på tastaturet ;)
Men 95-100% i alle grupper, så det er som det skal være.

Er der ikke flere der vil tage testen?

/Alex

Fra : Andreas Andersen

Dato : 12-01-11 22:27

On 12-01-2011 21:43, Alex Linaa wrote:
> Er der ikke flere der vil tage testen?

Jeg flyttede højttalere rundt i kasser i den første del, men så forsøgte
testen at slå mig ihjel med en endeløs række af hjernedødt kedelige
spørgsmål, og jeg flygtede. Konklusionen må være, at jeg ikke på nogen
måde er musikalsk.

--
Andreas

Fra : Max

Dato : 12-01-11 22:30

Hej Alex

> Er der ikke flere der vil tage testen?

Ikke her, gider ikke registrere mig.

Max

Fra : Ukendt

Dato : 12-01-11 23:01

> Ikke her, gider ikke registrere mig.

Bare skriv noget bras, de tjekker ikke ;)

Fra : Max

Dato : 12-01-11 23:12

Hej Alex

> Bare skriv noget bras, de tjekker ikke ;)

Gider jeg heller ikke :)

Max

Fra : Andreas Andersen

Dato : 13-01-11 07:56

On 12-01-2011 22:29, Max wrote:
> Hej Alex

> Ikke her, gider ikke registrere mig.

Det er vel i virkeligheden også mere rock n' roll. Jeg tvivler på
Hendrix, Dylan, Presley eller Mozart ville have spildt tid på at teste
deres musikalitet i en online-test, de ville have taget en bane og
knaldet et par groupies i stedet for. Og det kræver ingen registrering.

--
Andreas

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-01-11 23:40

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Er der ikke flere der vil tage testen?

Nej, Det er alt for omstændeligt. Det er jo ikke muligt sådan uden videre at
tage testen.
Ma skal skrive en masse registrerings-halløj og det gider jeg ikke. Og
så er siden
sikkert på engelsk og så kan man jo heller ikke sådan uden videre bruge den
til noget.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 13-01-11 00:21

Den 12-01-2011 23:39, Åge Halldorsson skrev:

> [...]
> så er siden
> sikkert på engelsk og så kan man jo heller ikke sådan uden videre bruge

Det kunne ellers være interessant, at få at vide hvordan du har det med
musik.

Henning