Goethe om velfærdsondet
Fra : Bo Warming

Dato : 10-01-11 01:58

"Jeg er overbevist om at humaniteten sluttelig vil sejre, men jeg
frygter at verden vil blive et stort hospital og vi hinandens
sygepassere"''

Han forudså at vi bliver åndsvage når vi fratages fjendebilleder

Vore venner fortæller os, hvad vi skal gøre, vore fjender lærer os,
hvad vi skal gøre. -Johann Wolfgang Von Goethe

Helt galt blir det når alle skal at 15 min berømmelse HVER TIME

Det som bør være resultatet af veludført arbejde, gør vi som fest, og
bedrager os til at tro, at lykken kan opnåes ved sådant snyderi.Goethe
"Den kvinde, der hver dag arbejder med kost og komfur, giver de bedste
kærtegn. Goethe

Han forudsæ rablende hypokondri når alt er empati og samvittighedsævl
"En dreng kunne ikke falde til ro efter en begået fejl. Det vidner om
en for sart samvittighed, som sætter sit eget moralske selv så højt,
at det ikke vil tilgive det noget.
En sådan samvittighed skaber hypokondriske mennesker, dersom det ikke
bliver bragt i balance ved stor virksomhed." Goethe.

Præstationen, ikke æren er vigtig, skrev Goethe, så han ville have
foragtet realitishows i TV

   Hvilken regering er den bedste? Den, der lærer os at regere os
selv. Goethe
"   Lovgivere eller revolutionære, der lover både lighed og
frihed, er enten fantaster eller charlataner. Goethe

AT DETTE HELSTØBTE MENNESKE VAR IRRITERENDE FORTÆLLER DEN UNGE VEN
SCHILLER OM
At være i Goethes selskab ofte ville gøre mig ulykkelig selv overfor
sine bedste venner åbner han sig ikke Man kan ikke holde ham
fast ved noget Jeg tror faktisk at han er egoist af reneste vand
Han ejer det talent at kunne fængsle mennesker og gøre dem afhængig af
sig ved store så vel som små opmærksomheder, men han forstår altid
selv at forblive uforpligtet. Han gør flittigt
opmnærksom på sin eksistens, men kun som en gud uden at give sig selv.
Dette forekommer mig at være en konsekvent og planmæssig handlemåde,
der helt er baseret på den højeste nydelese af egenkærligheden.
_Menneskene skulle ikke tolerere et sådant væsen i deres nærhed_
Derfor er han mig forhadt, omend jeg må elske hans ånd af hele mit
hjerte og tænke stort om ham. Det er en ganske ejendommelig blanding
af had og kærlighed, han har vakt hos mig. "<