Stafetten - Danske lokaliteter.
Fra : Henning Jensen

Dato : 10-01-11 13:50

Mange byer og landsdele eller steder, er nævnt i forbindelse med musik
og/eller sang. Her en nogle tilfældige eksempler i forskellige genrer.
Foreslå nogle flere.

Jeg er ikke født og opvokset i København, men det er der, at jeg har
levet mit liv. Så Carl Brisson skulle have sunget "København du har alt
hvad der drager mit sind", men den er ikke på YouTube. Men her Siw
Malmkvist og Henning Moritzen med "Forelsket i København":

http://www.youtube.com/watch?v=GJ-ry9QnbTk&feature=related

Aud Wilken med "Fra Mols Til Skagen" er meget tæt på, at være et ganske
godt nummer, og tilpas utraditionel:

http://www.youtube.com/watch?v=NbMohAQ420g

Selv på Fur er der noget der kan kaldes en lokalitet. Her "Mågestedet"
med "Røde Mor" og en fin guitarsolo sidst i nummeret:

http://www.youtube.com/watch?v=MGMIz0xyoa8&feature=related

Det er H.C. Andersen der har lænket sagnet om Valdemar og Tove til Gurre
i Nordsjælland. Der vil jeg hævde, at han tog fejl. Det er og burde være
Gurre ved Vordingborg, at dramaet fandt sted.
Rigtig mange har sat musik til dette sagn, men desværre er Hornemann
meget smukke orkesterstykke "I skoven ved Gurre", til Drachmann's
skuespil, ikke er på YouTube.
Men her er i stedet Stig Fog Andersen, fra en helt ny DVD med
Schoenberg's "Gurrelieder", om Valdemar og Tovelille. Stig Fog Andersen
blev æreskunstner i Østermarie i 2009 (hvoriblandt også Gitte Hænning
er), og hvor Fog Andersen i mange år har været leder af festspillene.
(Så er Bornholm også perifert nævnt).
"So tanzen die Engel":

http://www.youtube.com/watch?v=_VK085fIjXk&feature=related

Aber stolzer auch saß
neben Gott nicht Christ
nach dem harten Erlösungsstreite,
als Waldemar stolz nun
und königlich ist
an Toveliles Seite.
Nicht sehnlicher möchten
die Seelen gewinnen
den Weg zu der Seligen Bund,
als ich deinen Kuß,
da ich Gurres Zinnen
sah leuchten vom Öresund.

Og til Åge. Bemærk, at det er ca. 400 musikere og sangere der synger
spiller LIVE til Gurresangene. Musik behøver altså ikke altid komme ud
af en computer. og ej heller altid være ensartet. Og de optrædende
behøver heller ikke altid stå og mime til musikken.

Henning Jensen.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-01-11 14:45

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen
> Mange byer og landsdele eller steder, er nævnt i forbindelse med musik
> og/eller sang. Her en nogle tilfældige eksempler i forskellige genrer.
> Foreslå nogle flere.

FUR:
Vandmanden. (Efter 12 sekunder flyver Bamse en TUR rundt om FUR
http://www.bamsesvenner.dk/audio/kysser/08%20Bamses%20Venner%20-%20Vandmanden.mp3

SKANDERBORG:
Gid du var i Skanderborg (Desværre kunne jeg kun finde den på tysk, hvor det
handler om Düsseldorf)
http://www.youtube.com/watch?v=-07gdGjN3bY

HOLSTEBRO:
En stød student fra Holstebro (Den er gal igen - kunne kun finde den på
tysk, hvor det handler om Heidelberg)
http://www.youtube.com/watch?v=xz70L9Vj_KY

DØLLE FJELDE MUSSE:
http://www.youtube.com/watch?v=yh9-JxYqSNg

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-01-11 22:31

meddelelsen news:4d2b0d6b$0$56775$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

FRFEDERIKSBERG
(Det var på Frederiksberg - det var i maj):
http://festklaveret.dk/da/tekst/43/det+var+paa+frederiksberg.html

THISTED
(Tag mig med til Thisted):
http://yousee.musik.tdconline.dk/servlets/2452306090224Dispatch/34/jspforward?file=.%2Findex.jsp&tplDir=web&page=viewtrack&tid=27446243
KLIK PÅ NR. 16)

GANLØSE og VANLØSE
http://www.youtube.com/watch?v=hXR9SaX5u1c

HVIDE SANDE:
http://www.youtube.com/watch?v=UrxOuqP0INw&playnext=1&list=PL58FF821351253E52&index=62

VEMB, LEMVIG og THYBORØN: http://www.youtube.com/watch?v=JhwuLNwHjdA

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 11-01-11 09:32

Den 10-01-2011 22:30, Åge Halldorsson skrev:

> FRFEDERIKSBERG
> (Det var på Frederiksberg - det var i maj):
> http://festklaveret.dk/da/tekst/43/det+var+paa+frederiksberg.html

Flere gode, og "Frederiksberg" har jeg ikke hørt siden Giroens ungdom.
Jeg kan selvfølgelig Google, men du har selvfølgelig svaret parat. Var
det ikke Dorthe Kollo's salig svigerfar der komponerede den?

Henning.

Fra : Henning Jensen

Dato : 11-01-11 09:27

Den 10-01-2011 14:45, Åge Halldorsson skrev:

> FUR:
> Vandmanden. (Efter 12 sekunder flyver Bamse en TUR rundt om FUR
> http://www.bamsesvenner.dk/audio/kysser/08%20Bamses%20Venner%20-%20Vandmanden.mp3

En god række byer.
Et spørgsmål, hvorfor har Bamse føjtet rundt på Fur? Var det
grillmutter, pølserne eller øllet der trak?

Henning.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 10-01-11 15:23

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse
> Mange byer og landsdele eller steder, er nævnt i forbindelse med musik
> og/eller sang. Her en nogle tilfældige eksempler i forskellige genrer.
> Foreslå nogle flere.

Haraldsted skov ved Ringsted:
Skousen & Ingemann-Knud Lavard

http://www.youtube.com/watch?v=S1jr78l5A9A

Burnin Red Ivanhoe-Ivanhoe i Brøndbyerne

http://www.youtube.com/watch?v=PNdkdvhxQ48

Fra : Henning Jensen

Dato : 11-01-11 10:16

Den 10-01-2011 15:23, Allan Krautwald skrev:

> Haraldsted skov ved Ringsted:
> Skousen& Ingemann-Knud Lavard
>
> http://www.youtube.com/watch?v=S1jr78l5A9A
>
> Burnin Red Ivanhoe-Ivanhoe i Brøndbyerne
>
> http://www.youtube.com/watch?v=PNdkdvhxQ48

Det er en vidunderlig "folkevise" af Skousen & Ingeman.
Jeg har for øvrigt besøgt Kapellet et par gange.

Burnin Red Ivanhoe. De kan jo endnu de gamle.
"Brøndbyerne" er vel fra tiden hvor mammut byggeriet ved "Stranden" opstod.
Behovet for, at egnens unge skulle have et sted at komme, skabte dengang
meget røre, men afstedkom også meget godt og nyt.

Jeg har ladet mig fortælle, at det skulle være et godt sted at bo, i
vore dage.

Henning.

Fra : Max

Dato : 10-01-11 16:49

Hej Henning

Så skal vi lige have danmarks absolut største
rock band gennem tidrene

Gasolin' - Pas på svinget i Solrød
http://www.youtube.com/watch?v=bqNoxExITVw

Max

Fra : Henning Jensen

Dato : 11-01-11 10:40

Den 10-01-2011 16:49, Max skrev:
> Hej Henning
>
> Så skal vi lige have danmarks absolut største
> rock band gennem tidrene
>
> Gasolin' - Pas på svinget i Solrød
> http://www.youtube.com/watch?v=bqNoxExITVw

Ja.

Jeg passerer Solrød nogle gange om ugen, når jeg kører ned til Køge for
at handle.
Jeg har Google lidt forgæves, men måske kan du fortælle mig, hvad det er
for et sving jeg især skal passe på?

Hilsen Henning.

Fra : Max

Dato : 11-01-11 12:15

Hej Henning

> Jeg har Google lidt forgæves, men måske kan du fortælle mig, hvad det
> er for et sving jeg især skal passe på?

Nu er jeg altså jyde, så jeg har ingen ide om det, men der må være
noget om det da både Gasolin synger om det og det er vidst også
titlen på en gammel dansk film og der er også noget om det her:

http://www.solrod.dk/cms/site.aspx?p=254&NewsID=707

Max

Fra : Henning Jensen

Dato : 11-01-11 13:01

Den 11-01-2011 12:14, Max skrev:

> noget om det da både Gasolin synger om det og det er vidst også
> titlen på en gammel dansk film og der er også noget om det her:
>
> http://www.solrod.dk/cms/site.aspx?p=254&NewsID=707

Tak for dit link som jeg burde have kendt. Jeg må have fat i denne lille
CD og folderen. Og så er Solrød Centret altid et besøg værd, ikke mindst
den dejlige bodega med formiddagspriser.
Hilsen Henning.

Fra : Max

Dato : 11-01-11 13:19

Hej Henning

> Tak for dit link som jeg burde have kendt. Jeg må have fat i denne
> lille CD og folderen. Og så er Solrød Centret altid et besøg værd,
> ikke mindst den dejlige bodega med formiddagspriser.

Det skal jeg huske når jeg kommer forbi Solrød, mine børnebørn
bor jo på Frederiksberg, så jeg kommer jo af og til der over :)

Men du kommer vel også lige med historien når du har hittet
ud af den, ikke ?

Max

Fra : Henning Jensen

Dato : 11-01-11 13:28

Den 11-01-2011 13:19, Max skrev:

> Men du kommer vel også lige med historien når du har hittet
> ud af den, ikke ?

Ja, jeg rapporterer tilbage, men det bliver først i morgen.

Henning.

Fra : Henning Jensen

Dato : 12-01-11 20:01

Den 11-01-2011 13:19, Max skrev:

> [...]
> bor jo på Frederiksberg, så jeg kommer jo af og til der over :)
> Men du kommer vel også lige med historien når du har hittet

Jeg har fået brochuren fra Solrød, men der står ikke mere end hvad Ole
Damgaard og P.Petersen allerede har oplyst.
Du må sende mig en mail hvis du vil se brochuren.

Hilsen Henning.

Fra : Max

Dato : 12-01-11 21:37

Hej Henning

> Du må sende mig en mail hvis du vil se brochuren.

Det er nu ikke nødvendig, vi har vidst fået afdækket
historien efterhånden. Men tak for tilbudet.

Max

Fra : Martin Bak

Dato : 10-01-11 17:15

> [...]
> Mange byer og landsdele eller steder, er nævnt i forbindelse med musik
> og/eller sang. Her en nogle tilfældige eksempler i forskellige genrer.

Bjerringbro:
C.V. Jørgensen - Det Siger Sig Selv
http://www.youtube.com/watch?v=dgAyVg_09oc
Vesterbro:

Thåström "Sønder Boulevard"
http://www.youtube.com/watch?v=kfwM_au0UAY
København:

Copenhagen- Robert Earl Keen
http://www.youtube.com/watch?v=TK2WEPdbmUc

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Henning Jensen

Dato : 11-01-11 11:00

Den 10-01-2011 17:14, Martin Bak skrev:

> Bjerringbro:
> C.V. Jørgensen - Det Siger Sig Selv

> Thåström "Sønder Boulevard"

> Copenhagen- Robert Earl Keen

Det er nogle gode og spændende links der er i denne stafet. Også dine.

Om Thåström må jeg desværre fortælle, at jeg kun kendte navnet. Så ham
vil jeg lytte lidt mere til.

Da jeg startede stafetten, googlede jeg forgæves efter en bornholmsk vise.
Noget ægte lokalt, f.eks. en sang til et digt af Djorn Juni. Der var een
god på YouTube.
Var det ikke noget for dig, at skabe musik og indspille en CD med nogle
af hans fine digte?

Henning.

Fra : Martin Bak

Dato : 11-01-11 11:51

> [...]
> god på YouTube.
> Var det ikke noget for dig, at skabe musik og indspille en CD med nogle af

Jeg tror ikke lige det er min boldgade
Men Juni har fået rigtig mange af sine tekster sat til musik. Peter Vesth
har lavet en del, men også utallige andre musikere har samarbejdet med ham
om tekster, eller simpelthen sat musik til noget han har skrevet i forvejen.
Et eksempel på en hel cd her:
http://www.junivers.dk/default.asp?doc=149

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Ole Damgaard

Dato : 10-01-11 09:47

On 10 Jan., 13:49, Henning Jensen <h_...@yahoo.com> wrote:
> Mange byer og landsdele eller steder, er n vnt i forbindelse med musik
> og/eller sang. Her en nogle tilf ldige eksempler i forskellige genrer.
> Foresl nogle flere.

Der er næppe nogen sang, der indeholder så mange danske lokaliteter
som denne:
http://www.youtube.com/watch?v=hXR9SaX5u1c

mvh Ole

Fra : Henning Jensen

Dato : 11-01-11 11:10

Den 10-01-2011 17:46, Ole Damgaard skrev:

> Der er næppe nogen sang, der indeholder så mange danske lokaliteter
> som denne:
> http://www.youtube.com/watch?v=hXR9SaX5u1c

Arnold Busk havde, for nogle måneder siden, et topografisk leksikon i
mange bind til nedsat pris.
Gad vide om mængden af steder, som sangen nævner, alle er med der?

Et dejligt genhør med en "slager" som i mange år var meget populær.

Henning.

Fra : Henning Jensen

Dato : 11-01-11 21:53

Den 10-01-2011 17:46, Ole Damgaard skrev:

> Der er næppe nogen sang, der indeholder så mange danske lokaliteter
> som denne:
> http://www.youtube.com/watch?v=hXR9SaX5u1c

Du får stafetten for denne med Keld and the Donkeys.

Hilsen Henning.

Fra : Max

Dato : 10-01-11 17:56

Hej Henning

Vi tager lige til stranden

ALLAN OLSEN/rimmerby strand
http://www.youtube.com/watch?v=g5Jhyfj30qc&feature=related

Max

Fra : Henning Jensen

Dato : 11-01-11 11:17

Den 10-01-2011 17:55, Max skrev:

> ALLAN OLSEN/rimmerby strand
> http://www.youtube.com/watch?v=g5Jhyfj30qc&feature=related

Det er dog en grum historie. Mon folk på egnen ved at de skal passe på
deres kæledyr?

Henning.

Fra : Max

Dato : 11-01-11 12:16

Hej Henning

> Det er dog en grum historie. Mon folk på egnen ved at de skal passe på
> deres kæledyr?

Det er vel bare almindelige drengestreger :)

Max

Fra : Henrik S. Pedersen

Dato : 10-01-11 18:37

Van Morrison - Vanløse Stairway:
http://www.youtube.com/watch?v=IA9E1O34nmc

Gasolin har allerede været nævnt - men vi tager lige et par stykker mere:
http://www.youtube.com/watch?v=IA9E1O34nmc
http://www.youtube.com/watch?v=lUU3rEU_-8E

/Henrik

Fra : Henrik S. Pedersen

Dato : 10-01-11 18:42

Den 10/01/11 18.37, Henrik S. Pedersen skrev:

> Gasolin har allerede været nævnt - men vi tager lige et par stykker mere:
> http://www.youtube.com/watch?v=IA9E1O34nmc
> http://www.youtube.com/watch?v=lUU3rEU_-8E

Hov, det skulle være disse i stedet:

http://www.youtube.com/watch?v=_6D8AcNepEA
http://www.youtube.com/watch?v=lUU3rEU_-8E

Fra : Martin Bak

Dato : 10-01-11 18:43

"Henrik S. Pedersen" <aaa_nospam@c.dk> skrev i en meddelelse

> Van Morrison - Vanløse Stairway:
> http://www.youtube.com/watch?v=IA9E1O34nmc

Vantastisk

--
Martin
http://www.martinbak.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-01-11 22:41

"Henrik S. Pedersen" <aaa_nospam@c.dk> skrev i meddelelsen

> Van Morrison - Vanløse Stairway:

Hehe.
Det er altså Vanlose

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 10-01-11 23:49

meddelelsen news:4d2b7d08$0$56787$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Hehe.
> Det er altså Vanlose

Og det her er Bornholm:
http://www.youtube.com/watch?v=Z17z8fiRskg&feature=related

og så smutter vi en tur til"Christianshavn", som ligger ovre i
København-strup. http://www.youtube.com/watch?v=Xz8c0oPxqc8

Hwa med en tur til Samsø:
http://www.youtube.com/watch?v=DnaLXRxGvKw&feature=related

Ohhhhhhhh... Copenhagen (København-strup):
http://www.youtube.com/watch?v=UTcKAS7Ts00

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 11-01-11 11:37

Den 10-01-2011 23:49, Åge Halldorsson skrev:

> Ohhhhhhhh... Copenhagen (København-strup):
> http://www.youtube.com/watch?v=UTcKAS7Ts00

Du er dejligt berejst. Glæder mig til at skulle med dig til Tyskland.

Og tak for "Bornholm". Den måtte jo komme, en del af den danske kulturarv.
"Copenhagen" har nogle fine billeder, og sangen fortjente en dansk tekst
og et orkester uden "godaw" i.

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 11-01-11 20:23

meddelelsen news:4d2b8cfb$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

NORDSØEN: http://www.youtube.com/watch?v=emLhQ4wCbd4

NYHAVN: (Jeg elsker dig Nyhavn)
http://www.youtube.com/watch?v=j89GYqnEQcQ&playnext=1&list=PLF9BEBBB44A964EDF&index=4

NYHAVN: http://www.youtube.com/watch?v=wyMxvoZlZ4w

SKAMLINGSBANKEN: http://www.youtube.com/watch?v=5KywGrqIhxA

DANMARK: http://www.youtube.com/watch?v=Jg_vHDW4IVM&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 11-01-11 21:05

Den 11-01-2011 20:23, Åge Halldorsson skrev:

> NORDSØEN: http://www.youtube.com/watch?v=emLhQ4wCbd4
> NYHAVN: (Jeg elsker dig Nyhavn)
> DANMARK: http://www.youtube.com/watch?v=Jg_vHDW4IVM&feature=related

> SKAMLINGSBANKEN: http://www.youtube.com/watch?v=5KywGrqIhxA

Jeg havde håbet, at det var den gamle version, men denne er nu også god.

Hilsen Henning.

Fra : Henning Jensen

Dato : 11-01-11 11:29

Den 10-01-2011 18:37, Henrik S. Pedersen skrev:

> Van Morrison - Vanløse Stairway:
> http://www.youtube.com/watch?v=IA9E1O34nmc

"Se Din By Fra Tårnets Top" har jeg altid godt kunnet lide. En
kærlighedserklæring til København.

Vanløse station er nu helt forbygget, vandaliseret, så Van Morrison vil
næppe kunne kende den igen.
Og her og nu har man revet alle nabobygninger ned, ja selv det nyere
bibliotek, og gravet kæmpe huller i jorden. Det indikerer, at der
sikkert også her skal bygges et megacenter. :-|

Henning.

Fra : Michel Husted

Dato : 10-01-11 11:20

> [...]

> Mange byer og landsdele eller steder, er nævnt i forbindelse med musik
> og/eller sang. Her en nogle tilfældige eksempler i forskellige genrer.

Her handler det om verdens navle: Ballerup (gæt hvor jeg bor :

Elisabeh: "Ballerup Boulevard" - http://www.youtube.com/watch?v=X8Rq8pwaTVU
(fra filmen af samme navn)

Jeg har stadig et besøg til gode på nordspidsen af Danmark. Måske til
sommer?

Kandis: "Skagens solnedgang" - http://www.youtube.com/watch?v=ezy82GpGwUg

Denne var vist oprindeligt med "De gyldne løver", men da deres version
glimrer ved sit fravær på røret, så bliver det denne version...

De glade sømænd: "Imellem Esbjerg og Fanø" - http://www.youtube.com/watch?v=3SnPkvTfzZQ

Mange hilsner
Michel

Fra : Henning Jensen

Dato : 11-01-11 11:54

Den 10-01-2011 19:19, Michel Husted skrev:

> Her handler det om verdens navle: Ballerup (gæt hvor jeg bor :

Ja, Ballerup er verden navle. Men jeg tilgiver aldrig kommunen, at den
rev de unges spillested, "Ballerup Kro" ned, og så tilligemed har den
frækhed, at lade kun trappen indtil kroen blive stående tilbage, som et
kulturelt mindesmærke.

Både Skagen, "Esbjerg og Fanø" er dejlige steder, og gode numre, selv om
jeg heldigvis ikke er jyde, men godt kan lide at komme der.

Henning.

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 10-01-11 19:29

Henning Jensen skrev:

> [...]

> til Gurre i Nordsjælland. Der vil jeg hævde, at han tog fejl.
> Det er og burde være
> Gurre ved Vordingborg, at dramaet fandt sted.

Uenig. Kong Valdemar Atterdag rider skam stadig
om nætterne i skovene her omkring Gurre på sin sorte
ganger med et halsende hundekobbel efter sig.

Jeg kan heller ikke finde Hornemanns smukke
Gurre-suite på Youtube. Og heller ikke klokkespillet
fra Ribe Domkirke, som spiller melodien til "Dronning
Dagmar ligger udi Ribe syg".

Så her er bare:
Lundeborghymnen:
http://www.youtube.com/watch?v=D2SH3KICcb0

Og her synger Erik Grip om Kirsten, Det hvide hospital
(i Esbønderup) og vejen fra Gurre:
http://www.youtube.com/watch?v=-M8H5leH4QE

--
Herluf :·)

Fra : Henning Jensen

Dato : 11-01-11 10:34

Den 10-01-2011 19:28, Herluf Holdt, 3140 skrev:

> Og her synger Erik Grip om Kirsten, Det hvide hospital
> (i Esbønderup) og vejen fra Gurre:
> http://www.youtube.com/watch?v=-M8H5leH4QE

Kong Valdemar ejede hele Knudshoved, som også var udlagt som kongens
jagtreservat. Bønderne der var (helt op til 1774) fæstebønder under
Vordingborg slot, altså kongen.
Og en af de småskove, der ligger op ad ”Rosenfeldt” bærer også kongens
navn, nemlig ”Valdemarsskoven”. Ved Vordingborg har der været en
helbredende kilde, "Valdemarskilden".
Så det sydligste Sjælland rummer en lang række "beviser" på Kong
Valdemars færden og tilstedeværelse. Se f.eks. også Valdemarstenen på
"Valdemars-pladsen" i Vintersbølle skoven:

http://www.dn.dk/Default.aspx?ID=3040

Jeg ved godt at nogen praler af en samme "Valdemarsten" i Hareskoven,
men er den ægte?
I stenen, i Vintersbølle er et mærke, sat, sparket af en af hestenes
hove, under Valdemars vild ridt. (Det siges lokalt, at vandet, som
samles i hullet efter regn, skulle være godt til at helbrede vorter
med). Foruden hullet efter hestens hov, er der en ridse, en streg i
stenen. Den er fremkommet efter et slag af kong Valdemars pisk.
Næ du, det var her de færdedes, og det var her dramaet udspillede sig.

Gurre skal opleves, en mørk silde, stormfuld, regnende, efterårsdag. Så
genoplever man tragedien, når man står og kikker ned i badstuen,
lyttende til Valdemars vilde ridt.
Og her er Frank Jæger enig med mig, i "Kirsten og vejen fra Gurre".

Drachmans skuespil "Gurre" indledes med et digt "Aften-landskab". Det er
dansk nationalromantik når det er "værst".
Her er tredie vers:

Der findes ej sagn over Danmarks Land
med Toner saa smeltende bløde,
der findes ej Fryd mellem Kvinde og Mand
som Volmers og Tovelils Møde.
Der findes ej Sø paa den ganske Jord,
hvori sa usigelig Vemod gror
med Vandliljen op fra de døde:
Kender du Volmers den sjunkne Borg,
kender du nogen saa hvilende Sorg,
som den over Egnen ved Gurre -
hvor Volmers Tovelil døde.

Det er en vidunderlig historie, men seklerne rodede desværre rundt i de
historiske fakta, om hvilken Valdemar sagnet egentlig skulle handle.

Hilsen Henning.

Fra : Ukendt

Dato : 10-01-11 19:43

> [...]
> Mange byer og landsdele eller steder, er nævnt i forbindelse med musik
> og/eller sang. Her en nogle tilfældige eksempler i forskellige genrer.

Så må jeg hive Peter Belli frem igen, med hans fede sang om København:
http://www.youtube.com/watch?v=5EqPwMf5cB8

Her er det ikke én lokalitet, men alt andet end den foregående:
http://www.youtube.com/watch?v=z4RzuoL1DRQ

Herning:
http://www.youtube.com/watch?v=gvZcYNThVQI

/Alex

Fra : Henning Jensen

Dato : 11-01-11 12:12

Den 10-01-2011 19:43, Alex Linaa skrev:
> Så må jeg hive Peter Belli frem igen, med hans fede sang om København:
> [...]

Peter Belli.
Jeg synes at det er glædeligt, at man i højere grad er begyndt at
værdsætte hans talent.

Allan Olsen og Herning.
Der er et virkeligt fint samspil og modspil, mellem hans sang og hans
guitar. Han ikke kun synger, han fortæller. Det kunne mange tage ved
lære af. Godt nummer.

Henning.

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-11 14:06

> Peter Belli.
> Jeg synes at det er glædeligt, at man i højere grad er begyndt at
> værdsætte hans talent.

Det er fordi han er begyndt at bruge det, i stedet for at "synge" sødsuppe
:)

/Alex

Fra : Henning Jensen

Dato : 11-01-11 15:13

Den 11-01-2011 14:05, Alex Linaa skrev:

> Det er fordi han er begyndt at bruge det, i stedet for at "synge" sødsuppe
> :)

Ja, og jeg vil da ønske at han vil følge det op.

Henning

Fra : Max

Dato : 10-01-11 20:12

Hej Henning

Her er både en jysk lokation og lidt af den
lidt mere alvorlige del af danmarkshistorien.

Lars Lilholt Band - Hvidsten Kro
http://www.youtube.com/watch?v=IofVNIxnWRY

Max

Fra : Henning Jensen

Dato : 11-01-11 12:21

Den 10-01-2011 20:11, Max skrev:

> Lars Lilholt Band - Hvidsten Kro
> http://www.youtube.com/watch?v=IofVNIxnWRY

Sørgeligt, men det er første gang jeg har hørt/læst teksten, og har
således aldrig tidligere forbundet den med noget historisk.
Et godt link med stof til eftertanke.

Jeg ser i øvrigt på videoen noget, som de senere mange år har irriteret
mig, nemlig at man til mange gruppers koncerter skal stå op under
koncerten. Gamle som mig, burde altid have mulighed for at købe en
siddeplads. :-|

Hilsen Henning.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 11-01-11 15:06

> [...]
> mig, nemlig at man til mange gruppers koncerter skal stå op under
> koncerten. Gamle som mig, burde altid have mulighed for at købe en

Jo da, og ikke nok med det, men teksten var faktisk omkring Hvidsten Kro
for at blive finpudset, så den rent historisk holder vand.....

Ikke noget jeg egentligt vidste, men Lars selv fortalte det i et
radiointerview
for et lille stykke tid siden.

M.V.H....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 11-01-11 15:21

Den 11-01-2011 15:06, Benny Mortensen skrev:

> [...]
> for at blive finpudset, så den rent historisk holder vand.....
>
> Ikke noget jeg egentligt vidste, men Lars selv fortalte det i et

Dette interview har du selvfølgelig optaget, og vil glæde os andre med???

Henning.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 12-01-11 10:59

> Dette interview har du selvfølgelig optaget, og vil glæde os andre med???
>
> Henning.

Nej desværre, for det var i radioen... Og jeg anede intet om at det kom..
Og indrømmet, der hvor jeg hørte det, var der ikke lige muligheder for
at optage... Man kan godt sige, de tog mmig med bukserne nede )

M.V.H....Benny..

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 12-01-11 11:28

Benny Mortensen skrev:

> Nej desværre, for det var i radioen... Og jeg anede intet om
> at det kom.. Og indrømmet, der hvor jeg hørte det, var der
> ikke lige muligheder for at optage... Man kan godt sige, de
> tog mmig med bukserne nede )

Måske har DR noget i arkivet. Her er noget om Lilholt
fra 2002:
<
http://www.dr.dk/DRPresse/Artikler/2002/12/17/Lilholt+p+Knivholt.htm

--
Herluf :·)

Fra : Henning Jensen

Dato : 12-01-11 19:55

Den 12-01-2011 11:27, Herluf Holdt, 3140 skrev:

> Måske har DR noget i arkivet. Her er noget om Lilholt
> fra 2002:
> <
> http://www.dr.dk/DRPresse/Artikler/2002/12/17/Lilholt+p+Knivholt.htm

Tak for link jeg prøver at søge.

Henning.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 13-01-11 11:11

"Herluf Holdt, 3140" <herlufholdtFJERN@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Måske har DR noget i arkivet. Her er noget om Lilholt
> [...]

Jeg kan ikke lige huske, hvad det var han var gæst i, kunne godt være
Eldorado, og for ikke farligt længe siden... Jeg mener det var min Dab radio
jeg hørte det på bare på P4... Og min dabradio købte jeg sidste år. Men
selvfølgelig, det kan jo have været en genudsendelse.

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 11-01-11 16:36

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Jo da, og ikke nok med det, men teksten var faktisk omkring Hvidsten Kro
> for at blive finpudset, så den rent historisk holder vand.....

Enhver historisk interesseret burde tage en tur på kroen og få sig en omgang
æggekage
De sælger også DVD og hæfter omkring gruppen og så er der jo mindesmærket
ca. 100 meter fra kroen.

Fra : Henning Jensen

Dato : 11-01-11 21:03

Den 11-01-2011 16:36, Allan Krautwald skrev:

> [...]
> æggekage
> De sælger også DVD og hæfter omkring gruppen og så er der jo mindesmærket

Det er en opfordring jeg vil følge. Jeg er jævnligt i Kolding og tager
ture ud derfra.

Henning.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 11-01-11 22:43

On Tue, 11 Jan 2011 21:02:44 +0100, Henning Jensen wrote:

> Det er en opfordring jeg vil følge. Jeg er jævnligt i Kolding og tager
> ture ud derfra.

Hvidsten Kro er nord for Randers!

--
MVH
Bruno

Fra : Max

Dato : 11-01-11 23:15

Hej Bruno

> Hvidsten Kro er nord for Randers!

Det er jo også lige i nærheden af Kolding.

Max

Fra : Bruno Christensen

Dato : 11-01-11 22:43

--
MVH
Bruno

Fra : Steen Lindkvist Niel~

Dato : 10-01-11 22:53

Måske ikke lige musik som sådan, men her er trafikradioen fra Jørgens
Autoværksted i Ubbehage

http://www.youtube.com/watch?v=XA6ioIMsf-o

Og en Dalton-sang, her dog med Lilholt som Storyteller
Lilly fra Løkken
http://www.youtube.com/watch?v=ILEjOVKcKg8

For tilhængere af gamle danske sorthvide film:
Der altid en sporvogn og en pige til ("Ved Kongelunden" hedder filmen)
http://www.youtube.com/watch?v=n9hSmK3l0YU

Og mere i den boldgade:
Det var på Rundetaarn
http://www.youtube.com/watch?v=kexUIfWQaGc

Og så lidt fra 70'ernes monopol-tv - fra Jomfru Ane teaterets forestilling
Rock Me Baby med Sanne og Rebecca Brüel i spidsen:
Jomfru Ane Band - Idolernes Sang
http://www.youtube.com/watch?v=ztPoxQ1NK60

(For de indviede er Jomfu Ane Gade en central lokalitet i Aalborg. I øvrigt
medvirkede den senere Stand-Up'er Carsten Bang i en meget ung udgave med
sangen Benny's Drøm, men den kunne jeg ikke finde på "røret")

Steen Lindkvist

Fra : Henning Jensen

Dato : 11-01-11 12:48

Den 10-01-2011 22:53, Steen Lindkvist Nielsen skrev:

> [...]

> Lilly fra Løkken
> http://www.youtube.com/watch?v=ILEjOVKcKg8

> Rock Me Baby med Sanne og Rebecca Brüel i spidsen:

Du er også kommet godt rundt i landet, og i bil er trafikradioen et
nødvendigt "onde".

"Lilly fra Løkken" er en fin beskrivelse af det første møde med det
stærke køn, "Sandet det kradsede, kinden var glat". Kan man genkende sig
selv i noget af det?

Jeg er selv begyndt at sætte større pris på de gamle danske film, men
jeg er blevet fortalt at det er tegn på begyndende senilitet.
"Rundetårn" har jeg aldrig set, så det bør jeg gøre.

Rebecca er og har altid været vidunderlig.

Henning.

Fra : Jan Kronsell

Dato : 10-01-11 23:12

Lars Lilholt har mange danske lokationer:

Gudenåen
http://www.youtube.com/watch?v=URidNJ58_S8

Egholm i Limfjorden
http://www.youtube.com/watch?v=AgvKn2AVn-o

Og så lige Ove Bager med Lundeborghymnen
http://www.youtube.com/watch?v=D2SH3KICcb0&feature=&p=BC1F612D0259926C&index=0&playnext=1

Jan

Fra : Henning Jensen

Dato : 11-01-11 12:54

Den 10-01-2011 23:11, Jan Kronsell skrev:

> Gudenåen
> http://www.youtube.com/watch?v=URidNJ58_S8
> Egholm i Limfjorden
> http://www.youtube.com/watch?v=AgvKn2AVn-o

> Lars Lilholt har mange danske lokationer:

Har du noget svar på hvorfor?

> Og så lige Ove Bager med Lundeborghymnen

I gamle dage boede Ove Bager og Marie sædvanligvis på Hotel Nordland,
når de optrådte i hovedstaden, og her passede de godt ind. Et par
spændende mennesker.

Henning.

Fra : Jan Kronsell

Dato : 11-01-11 19:00

> Har du noget svar på hvorfor?

Egentlig ikke. Mange af dem er jo fra lokalområdet syd for Ålborg, hvor han
selv kommer fra, så måske derfor...

Jan

Fra : Henning Jensen

Dato : 11-01-11 21:09

Den 11-01-2011 19:00, Jan Kronsell skrev:

> Egentlig ikke. Mange af dem er jo fra lokalområdet syd for Ålborg, hvor
> han selv kommer fra, så måske derfor...

Ja selvfølgelig. Der kan heller ikke være noget entydigt svar på mit
dumme spørgsmål.

Henning.

Fra : Ole Damgaard

Dato : 11-01-11 05:04

On 11 Jan., 09:31, Henning Jensen <h_...@yahoo.com> wrote:

> Flere gode, og "Frederiksberg" har jeg ikke h rt siden Giroens ungdom.
> Jeg kan selvf lgelig Google, men du har selvf lgelig svaret parat. Var
> det ikke Dorthe Kollo's salig svigerfar der komponerede den?
>
> Henning.

Nej ikke lige svigerfar.
Denne sang om Federiksbergske lyksaligheder var (som sædvalig) af tysk
oprindelse, og lavet af operettekomponisten Walter Kollo og hed
oprindeligt Es war in Schøneberg.
Walter - der døde i 1940 - var farfar til René Kollo, som i 10 år var
gift med en vis dansk Dorthe (tidl larsen) og gav hende efternavnet
Kollo.
Så det er altså Dorthe Kollos grand-svigerfar, hvis der ellers er
noget, der hedder det.¨
mvh Ole

Fra : Henning Jensen

Dato : 11-01-11 15:12

Den 11-01-2011 13:04, Ole Damgaard skrev:

> [...]
> Kollo.
> Så det er altså Dorthe Kollos grand-svigerfar, hvis der ellers er

Tak for korrekte oplysninger.
Jeg havde slet ikke forventet, at få svar på spørgsmålet. Så det
inspirerede mig selvfølgelig til et par tilføjelser.

Operetten "Wie einst im Mai" er fra 1913, og fuldstændig rigtigt af
Walter Kollo.
Jeg blandede sønnen Willi Kollo (Rene Kollo's far) ind i det, fordi han
også var komponist, og han er lidt medskyldig i det hele.

I 1943 genopsætter Willi sin fars gamle operette, hvorfra sangen
stammer, på "Theater des Volkes" i Berlin. Willi har til denne
nyopsætning bidraget med egne optimistiske og hyggelige sange, hvad der
var meget påkrævet, efter at krigslykken var vendt for Tyskland. F.eks.
"Kinder, ganz Berlin ist hier" og "Wir fahren mit der eisenbahn".

Willi Kollo's rolle i historien under WW2, er endnu ikke rigtig
beskrevet. Slår man Rene Kollo op i engelske Wiki, så er hans far, lidt
usædvanligt, slet ikke nævnt, og Rene er døbt det oprindelige gamle
slægtsnavn Kollodzieyski. Iøvrigt lidt besynderligt at give sit barn et
polsk navn i disse år.

Her er duetten fra en komplet indspilning af musikken, fra den
reviderede 1943 udgave (Walter og Willi's sammenblandede udgave af
operetten), som blev genindspillet i 1968, på "Theater des Westens" i
Berlin.
Otillie og Fritz synger her "Das var in Schöeneberg":

http://www.4shared.com/audio/vO-jckRz/frederiksberg.html

Hilsener Henning.

Fra : TL

Dato : 11-01-11 13:39

On Mon, 10 Jan 2011 13:49:33 +0100, in dk.kultur.musik Henning Jensen
<h_b_j@yahoo.com> wrote:

>Mange byer og landsdele eller steder, er nævnt i forbindelse med musik
>og/eller sang. Her en nogle tilfældige eksempler i forskellige genrer.
>Foreslå nogle flere.

Her er hvad jeg lige kan komme i tanke om:

Spodsbjeg-Tårs

På Skanderborg Station

Randers Station

Det Mørke Jylland

Hovedbanegården

Stjernen over Bjerringbro

Line Jørgensen, Voldum

Fra : Henning Jensen

Dato : 11-01-11 15:30

Den 11-01-2011 13:38, TL skrev:

> Her er hvad jeg lige kan komme i tanke om:
>
> Spodsbjeg-Tårs
> På Skanderborg Station
> Randers Station
> Det Mørke Jylland
> Hovedbanegården
> Stjernen over Bjerringbro
> Line Jørgensen, Voldum

Hej TL.

En fin liste, meget Jylland men dog en tur på Hovedbanegården.
Spodsbjeg-Tårs har jeg sejlet en del gange, til familie på Langeland.

Bliv nu ikke sur, men jeg har en lille anke til dig.
I sådan en stafet, er der ret mange numre at lytte til, så det bliver
endnu mere omfattende, hvis man også først skal finde numrene på YouTube.

Så 'please', næste gang - også links til numrene.

Hilsener Henning.

Fra : TL

Dato : 14-01-11 05:56

On Tue, 11 Jan 2011 15:30:04 +0100, in dk.kultur.musik Henning Jensen
<h_b_j@yahoo.com> wrote:

>Så 'please', næste gang - også links til numrene.

Det vil jeg normalt også gøre, men p.t. befinder jeg mig et sted, hvor
jeg ikke umiddelbart har adgang to youtube.

TomL

Fra : Henning Jensen

Dato : 14-01-11 07:15

Den 14-01-2011 05:55, TL skrev:

> Det vil jeg normalt også gøre, men p.t. befinder jeg mig et sted, hvor
> jeg ikke umiddelbart har adgang to youtube.

Du er undskyldt.

Henning.

Fra : perhag

Dato : 11-01-11 07:31

On 11 Jan., 13:01, Henning Jensen <h_...@yahoo.com> wrote:

> Tak for dit link som jeg burde have kendt. Jeg m have fat i denne lille
> CD og folderen. Og s er Solr d Centret altid et bes g v rd, ikke mindst
> den dejlige bodega med formiddagspriser.
> Hilsen Henning.

Svinget i Solrød hed Cordozasvinget.

Fra : Henning Jensen

Dato : 11-01-11 15:34

Den 11-01-2011 15:30, perhag skrev:

> Svinget i Solrød hed Cordozasvinget.

Tak.
Bus 121 kører lige forbi Cordozavej, og jeg har ved flere lejligheder
undret mig over navnet. Som jeg skrev til Max så vender jeg tilbage i
morgen med nærmere.

Henning.

Fra : P.Petersen

Dato : 11-01-11 16:40

> [...]
> Bus 121 kører lige forbi Cordozavej, og jeg har ved flere lejligheder
> undret mig over navnet. Som jeg skrev til Max så vender jeg tilbage i

Her er forklaringen på hvorfor det hedder Cordozasvinget.
http://www.dr.dk/P1/Spoergehjoernet/Udsendelser/2009/05/27114511.htm
Du skal scrolle lidt ned.
Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Henning Jensen

Dato : 11-01-11 21:07

Den 11-01-2011 16:40, P.Petersen skrev:

> Her er forklaringen på hvorfor det hedder Cordozasvinget.
> http://www.dr.dk/P1/Spoergehjoernet/Udsendelser/2009/05/27114511.htm
> Du skal scrolle lidt ned.

Fin henvisning. Tak.

Henning.

Fra : Max

Dato : 11-01-11 15:57

Hej perhag

> Svinget i Solrød hed Cordozasvinget.

Og det hedder den såmændt stadigvæk og er en lille blind
sidegade 200 m før Cordozavej på højre side af Jersie
Strandvej når man kommer fra nord.

Max

Fra : Max

Dato : 11-01-11 16:40

Hej Henning

Vi mangler da lige en lille plet

Ib Mossin - Bornholm Bornholm Bornholm

Fra : Henning Jensen

Dato : 11-01-11 21:11

Den 11-01-2011 16:40, Max skrev:

> Ib Mossin - Bornholm Bornholm Bornholm
> http://www.youtube.com/watch?v=Z17z8fiRskg

Bornholm er altid et besøg værd. Jeg låner årligt et sommerhus ved Balka
strand.

Henning.

Fra : Ole Damgaard

Dato : 11-01-11 09:12

On 11 Jan., 15:33, Henning Jensen <h_...@yahoo.com> wrote:

> Tak.
> Bus 121 k rer lige forbi Cordozavej, og jeg har ved flere lejligheder
> undret mig over navnet. Som jeg skrev til Max s vender jeg tilbage i
> morgen med n rmere.
>
> Henning.

I 1911 var dette sving hjemsted for Danmarks første trafikulykke, Den
27 årige direktør og playboy fra København Harry Cordoza var ude og
køre vildt i sin bil - mistede herredømmet over bilen i svinget i
Solrød. Ramte en lokal kvinde, som blev dræbt. Det skrev man meget om
i aviserne det år - ikke mindst da det viste sig, at direktøren ikke
havde noget kørekort, og da man undersøgte ham nærmere førte det osse
til en større svindelsag, som han blev dømt for. Så Cordoza var en
berømt/berygtet mand og svinget blev døbt Cordoza-svinget.

mvh ole

Fra : Henning Jensen

Dato : 11-01-11 21:08

Den 11-01-2011 17:12, Ole Damgaard skrev:

> [...]
> til en større svindelsag, som han blev dømt for. Så Cordoza var en
> berømt/berygtet mand og svinget blev døbt Cordoza-svinget.

Hvilken historie!!! Den vil jeg kigge lidt mere på. Tak.

Henning.

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-11 18:44

Henning Jensen <h_b_j@yahoo.com> wrote in

> Mange byer og landsdele eller steder, er nævnt i forbindelse med musik
> og/eller sang. Her en nogle tilfældige eksempler i forskellige genrer.
> Foreslå nogle flere.

Randers Fjord

http://www.youtube.com/watch?v=PHuAphI4yUo

Venligst
Lars

Fra : Ukendt

Dato : 11-01-11 19:42

Daxhund <dax-at-tyf-dk> wrote in

> Henning Jensen <h_b_j@yahoo.com> wrote in

> Randers Fjord
>
> http://www.youtube.com/watch?v=PHuAphI4yUo
>
> Venligst
> Lars

Oprindeligt et særdeles lokalt Randers hit med værtshusholderen Carl-Peter,
som ejede Maxim-bar i Storegade. Og den oprindelige titel var selvfølgelig
"Stik mig en thor", og den yndlingsbar, som optræder i teksten var
selvfølgelig Maxim-bar. Carl-Peter købte senere den nu lukkede Havndal Kro
(detvar tæt på at blive et imperium, hvor han højnede kvaliteten
betydeligt ved bl.a. at indføre husmoderstrip hver lørdag aften.

Venligst
Lars

Fra : Henning Jensen

Dato : 11-01-11 21:15

Den 11-01-2011 19:41, Daxhund skrev:

> [...]
> (detvar tæt på at blive et imperium, hvor han højnede kvaliteten
> betydeligt ved bl.a. at indføre husmoderstrip hver lørdag aften.

Herligt nummer og en god fortælling. Thor var en hel del år en vældig
populær drik i hovedstaden, men nu ser jeg dem aldrig mere?
Hvad er der sket videre med Carl-Peter?

Henning.

Fra : Jan Kronsell

Dato : 11-01-11 19:19

Endnu et par lokaliteter. Først Nyhavn

http://www.youtube.com/watch?v=ibrW8CzQeRo&feature=related

Christiansø
http://www.youtube.com/watch?v=j6jZjgPAw50

Endnu mere lokalt: Østre gasværk med Kim Larsen og en ung Mathilde
http://www.youtube.com/watch?v=ohg3u8LB8Os

Egentlig ville jeg også gerne have bragt Mona Larsen og Rosenborg Have, men
den kan jeg ikke finde nogen steder

Da jeg holder meget melodien, er den her om end på svensk
http://www.youtube.com/watch?v=CxTMxsCpH3o

Jan

Fra : Max

Dato : 11-01-11 20:35

Hej Jan

> Egentlig ville jeg også gerne have bragt Mona Larsen og Rosenborg
> Have, men den kan jeg ikke finde nogen steder

Mona Larsen kaldte den vidst også "I fjor, i år".

Max

Fra : Henning Jensen

Dato : 11-01-11 21:20

Den 11-01-2011 19:19, Jan Kronsell skrev:

> Endnu mere lokalt: Østre gasværk med Kim Larsen og en ung Mathilde
> http://www.youtube.com/watch?v=ohg3u8LB8Os

Jeg er helt overvældet af alle de steder der er her i landet.

Spændende at gense gasværket i baggrunden, som det så ud dengang.

Henning.

Fra : Henning Jensen

Dato : 11-01-11 21:35

Ole Damgård får stafetten for denne med Keld and the Donkeys, "Ganløse
Vanløse":

http://www.youtube.com/watch?v=hXR9SaX5u1c

Jeg håber at du vil fortsætte med et nyt emne.

Det er fascinerende, at man kan putte så mange stednavne ind i en sang
og alligevel få noget høreværdigt ud af det. Noget som tilligemed, i
gammeldags forstand, bliver en populær slager.

Tak for alle musiknumrene.
Med stafettens emne, havde jeg kun forventet at få links til nogle
banaliteter. Det modsatte blev tilfældet. Endda rigtig mange spændende
og gode sange blev det til.
Den danske melodi og sangskat er ikke så ringe endda.

Hilsener Henning.

Fra : Jan Kronsell

Dato : 12-01-11 00:16

> [...]
> alligevel få noget høreværdigt ud af det. Noget som tilligemed, i
> gammeldags forstand, bliver en populær slager.

Kan du lede stednavne i sange, så er her nogle flere, om end ikke danske.
Her er orignalen med Hank Snow. Jeg synes Johhny Cash's version er bedre,
men den findes åbenbart ikke på Yutube.
http://www.youtube.com/watch?v=nwPDETH2Bn8

Jan

Fra : Henning Jensen

Dato : 12-01-11 06:32

Den 12-01-2011 00:16, Jan Kronsell skrev:

> [...]
> danske. Her er orignalen med Hank Snow. Jeg synes Johhny Cash's version
> er bedre, men den findes åbenbart ikke på Yutube.

Jeg er stor Hank Snow fan (Undtagen de tidlige numre hvor han yodler).
Jeg har nogle gamle LP'er med ham. Jeg har ikke set/hørt dette nummer
med ham, på YouTube før.
Periodevis bliver de fleste af hans numre fjernet fra YouTube af
rettighedshaverne. Jeg tror, at det er tyske "The Bear Family" der ejer
rettighederne til hans sange.
Det er også ok, for de har genudgivet mange af dem.
Tak for linket.

Henning.

Fra : Ole Damgaard

Dato : 13-01-11 04:06

On 13 Jan., 11:10, "Benny Mortensen" <b...@tdcadsl.inv> wrote:

> Jeg kan ikke lige huske, hvad det var han var g st i, kunne godt v re
> Eldorado, og for ikke farligt l nge siden... Jeg mener det var min Dab radio
> jeg h rte det p bare p P4... Og min dabradio k bte jeg sidste r. Men
> selvf lgelig, det kan jo have v ret en genudsendelse.
>
> M.V.H....Benny..- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

Han var gæst i Jørgen Mylius P5-program Danskpoppen i forbindelse med
udgivelsen af sin erindringsbog.
Jeg har uploadet interviewet her:
http://www.mediafire.com/?2w66i8rh15usq
mvh ole

Fra : Henning Jensen

Dato : 13-01-11 16:13

Den 13-01-2011 12:05, Ole Damgaard skrev:

> Jeg har uploadet interviewet

Mange tak. Det var flot. Jeg glæder mig til at lytte.

Henning