De sørgeligt dårlige 3F-liv
Fra : Bo Warming

Dato : 05-01-11 18:52

De sørgeligt dårlige 3F-liv

3Fere dør tidligt og vil kompenseres for det med efterløn, så de kan
få gratis den pensionistferie som akademikere sparer op til.
Narkomaner dør endnu tidligere , skal de så have dobbelt efterløn?
Bo Warming, Bjelkes Alle 46, KbhN

Fra : Vidal

Dato : 05-01-11 21:28

Den 05-01-2011 18:52, Bo Warming skrev:
> De sørgeligt dårlige 3F-liv
>
> 3Fere dør tidligt og vil kompenseres for det med efterløn, så de kan
> få gratis den pensionistferie som akademikere sparer op til.

Det er hån mod arbejde mennesker. Mange, specielt
højreorienterede akademikere, forstå ikke det
daglige slid kan være invaliderende over tid.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Jens Bruun

Dato : 05-01-11 21:45

Vidal <vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
4d24d433$0$36563$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Det er hån mod arbejde mennesker. Mange, specielt
> højreorienterede akademikere, forstå ikke det
> daglige slid kan være invaliderende over tid.

Er du i stand til at formulere en selvstændig tanke, eller indeholder din
knold kun tomme, ligegyldige floskler?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 05-01-11 22:54

> [...]
> 4d24d433$0$36563$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Er du i stand til at formulere en selvstændig tanke, eller indeholder din

Det er jo nemt nok for dig at pisse på efterlønnen, du er jo IT ingeniør og
er ovenpå i alle henseender. Vi andre der er slaver for mammon længes efter
udfrielse fra arbejdets monotoni..

Fra : Bo Warming

Dato : 05-01-11 23:22

On Wed, 5 Jan 2011 22:54:20 +0100, "\(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)"
<la@hotmail.com> wrote:

> [...]
>er ovenpå i alle henseender. Vi andre der er slaver for mammon længes efter

Hvis man er slave af mammon har man så ikke kun sig selv at tkke for
den uintelligente materialisme?

Hvis du bruger alle timerne på kontoret til Twitters og mobilsnak med
en kæreste du hader, så har du ganske rigtig problem med
udfrielse fra monotoni - det er vist udbredte problemer

Når mine hjemmehjælpere får to timers løn begge to for hvad een kunne
gøre på 20 minutter , så vil 3F nok også sværge hellig ed om
nedslidning - de får jo dårlig samvittighed og der blir man syg af

For ikke at der skal snakkes med pensionisten skal de ku snakke med et
jævnbyrdigt overmenneske med samme høje sosu-rang

Fra : Vidal

Dato : 06-01-11 13:02

Den 05-01-2011 21:45, Jens Bruun skrev:
> Vidal<vidal@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
> 4d24d433$0$36563$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk:

> Er du i stand til at formulere en selvstændig tanke, eller indeholder din
> knold kun tomme, ligegyldige floskler?

Sikkert. Men når man ser Claus Hjort Frederiksen stå på TV
og sige, han da også sommetider kan føre sig lidt nedslidt
men hidtil har undgået efterløn, så er det en hån mod de,
der faktisk er nedslidte.

Se hans curriculum:

2009 - : Finansminister
2001 - 2009: Beskæftigelsesminister
1985 - 2001: Partisekretær i Venstre
1983 - 1985: Administrationschef i Venstres Landsorganisation
1979 - 1983: Sekretær i Industrifagenes Almindelige Arbejdsgiverforening
1977 - 1979: Fuldmægtig i Landbrugsministeriet
1973 - 1977: Sekretær for Venstres Folketingsgruppe
1972: Cand. Jur.

Der er ikke nævnt en times fysisk arbejde. Ingen EGA-timer, det
værste han kan komme ud for er sikkert en 'musearm'.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : N_B.DK

Dato : 06-01-11 14:16

"Vidal" <vidal@webspeed.dk> wrote in message
> Der er ikke nævnt en times fysisk arbejde. Ingen EGA-timer, det
> værste han kan komme ud for er sikkert en 'musearm'.

Ja du har helt ret, for man bliver nemlig ikke slidt af at arbejde meget
sålænge det ikke er hårdt fysisk arbejde, jeg har prøvet at have 7ugers
arbejde på en måned, men den slags bliver man ikke nedslidt af? (nej det er
ikke normalt at have så mange timer på en måned som alm funktionær ansat)

--
MVH. N_B_DK

Fra : Bo Warming

Dato : 14-01-11 11:34

On Thu, 06 Jan 2011 13:02:18 +0100, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Sikkert. Men når man ser Claus Hjort Frederiksen stå på TV
>og sige, han da også sommetider kan føre sig lidt nedslidt
>men hidtil har undgået efterløn, så er det en hån mod de,
>der faktisk er nedslidte.

Slid er sundt, nej det der slider er at tro man ikkw gider

skrev Piet Hein klogt

Fra : Martin Larsen

Dato : 05-01-11 21:55

On 01/05/2011 09:27 PM, Vidal wrote:

> Det er hån mod arbejde mennesker. Mange, specielt
> højreorienterede akademikere, forstå ikke det
> daglige slid kan være invaliderende over tid.

Du sidder og spiller den af til noget social-romantisk savl som *ingen*
korrespondance har til noget ude i /virkeligheden/

Mvh
Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 05-01-11 23:11

On Wed, 05 Jan 2011 21:27:41 +0100, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Det er hån mod arbejde mennesker. Mange, specielt
>højreorienterede akademikere, forstå ikke det
>daglige slid kan være invaliderende over tid.

Maskiner har overtaget alt det der engang sled

Idag er problemet altid KEDSOMHED fx når man skal overvåge
kontrolskærme eller trafikken som chafør

At folk idag har musik i ørerne er et fremskridt

De kan knevre i mobilen mens de laver alt arbejde og gå på facebook -
sikke et SLID !!!

Fra : Vidal

Dato : 06-01-11 13:52

Den 05-01-2011 23:11, Bo Warming skrev:

> Maskiner har overtaget alt det der engang sled
>
> Idag er problemet altid KEDSOMHED fx når man skal overvåge
> kontrolskærme eller trafikken som chafør

Nej.

Murere, tømrere, murerarbejsdmænd, frisører, rengøringspersonale,
vejarbejdere, folk med ensidigt gentaget arbejde osv, sidder
ikke bag en kontrolskærm og keder sig.

Der findes faktisk stadigt nedslidende, fysisk arbejde i samfundet.
At I ikke kender jeres samfund bedre er beskæmmende, men nok
karakteristisk for jeres samfundssyn, lige fra venstre til højre i
det politiske spektrum her i gruppen.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : N_B.DK

Dato : 06-01-11 14:19

> [...]
> At I ikke kender jeres samfund bedre er beskæmmende, men nok
> karakteristisk for jeres samfundssyn, lige fra venstre til højre i

Og du har tydeligvis ingen idé om "kontor arbejde" og hvilket stress der
nemt kan være der, inden for mange områder arbejder med deadlines der er
latterligt korte, det gør murere osv f.eks ikke.

Lad være med at gøre det samme som du anklager andre for.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Vidal

Dato : 06-01-11 15:38

Den 06-01-2011 14:18, N_B.DK skrev:
> [...]
> latterligt korte, det gør murere osv f.eks ikke.
>
> Lad være med at gøre det samme som du anklager andre for.

Hehe, nå en fra stressfolket. Jeg har siddet halvdelen af mit
liv på et kontor uden stress. Stress er for inkompetente eller
for folk, der overvurderer deres kompetence.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : N_B.DK

Dato : 06-01-11 16:14

> Hehe, nå en fra stressfolket. Jeg har siddet halvdelen af mit
> liv på et kontor uden stress.

Man får heller ikke stress af at sidde og glo ud i luften, det skrev du jo
du gjorde.

> Stress er for inkompetente eller
> for folk, der overvurderer deres kompetence.

Jeg får ikke stress, hvor læser du at jeg har skrevet det løgnhals?

--
MVH. N_B_DK

Fra : Vidal

Dato : 06-01-11 20:29

Den 06-01-2011 16:13, N_B.DK skrev:
> "Vidal"<vidal@webspeed.dk> wrote in message

> Man får heller ikke stress af at sidde og glo ud i luften, det skrev du jo
> du gjorde.

Hvor?

> Jeg får ikke stress, hvor læser du at jeg har skrevet det løgnhals?

LOL. Passer karakteristikken på dig? Jeg har da ikke
skrevet, du har stress.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : DADK

Dato : 07-01-11 07:34

Vidal wrote:

> Hehe, nå en fra stressfolket. Jeg har siddet halvdelen af mit
> liv på et kontor uden stress. Stress er for inkompetente eller
> for folk, der overvurderer deres kompetence.

Stress er for dem der sætter en ære i at hjulene holdes i gang. Du
indrømmer indirekte her at du sådan set blot er en offentlig ansat
papirflytter.

Fra : Vidal

Dato : 07-01-11 09:15

Den 07-01-2011 07:33, DADK skrev:

> Stress er for dem der sætter en ære i at hjulene holdes i gang.

Man skal ikke tillade sig selv at komme i en usund
stresstilsstand. Stress er usundt, hvis man ikke selv
er herre over det, der stresser. Derfor er man nødt til
at gøre sig til herre over egne omstændigheder og hvis
det er umuligt, skifte job.

Hvis man styrter rundt som en pisket hund og danser
efter andres kommando, er det med at komme væk. Med
mindre selvfølgeligt man nyder at blive domineret.
Og det er der jo nogen, der gør.

> Du indrømmer
> indirekte her at du sådan set blot er en offentlig ansat papirflytter.

Jeg har været offentligt ansat, indtil jeg blev selvstændig.
Hvis jeg har en deadline, er det min egen og det koncentrerede
arbejde, som måske er det, du betegner som stress, har sin egen
nydelse.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Patruljen

Dato : 06-01-11 05:41

On 6 Jan., 13:02, Vidal <vi...@webspeed.dk> wrote:

> [...]
>
> Der er ikke nævnt en times fysisk arbejde. Ingen EGA-timer, det
> værste han kan komme ud for er sikkert en 'musearm'.

Måske fordi du i din verden kun har erfaring med fysisk slid?
Prøv at tænk på, hvor slidt man kunne blive af at skulle beskæftige
sig i årevis med din type - til en begyndelse: Alt det vrøvl man
skulle lægge øre til.

Fra : Bo Warming

Dato : 14-01-11 11:34

On Thu, 6 Jan 2011 04:40:49 -0800 (PST), Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

> [...]
De nedslidte kan spare op og behøver ikke efterløn
og der er ingen hån hos VKO

Fra : Patruljen

Dato : 06-01-11 12:24

On 6 Jan., 15:38, Vidal <vi...@webspeed.dk> wrote:

> Hehe, n en fra stressfolket. Jeg har siddet halvdelen af mit
> liv p et kontor uden stress. Stress er for inkompetente eller
> for folk, der overvurderer deres kompetence.

Den absolutte ignorant har talt :)