Ordet ”hygge” vedr hofceremoni
Fra : Bo Warming

Dato : 05-01-11 11:11

Ordet "hygge" vedr hofceremoni
I begejstret TV-snak om traditioners bevaringsværdighed vedr nytårskur
udtalte ombudmanden - og flere andre - at det var "hyggeligt" at møde
og lykønske de kongelige. Er hygge ikke forbundet med familiær tæthed
og spontanitet, utvungenhed der er modsat stivhed, ja næsten spontan.?
Han gentog ordet flere gange.
Jeg er enig i at når man har vagt- og anden parade og tøjs og rituals
fortsættelse er spørgsmål om få minutter og få millioner kr kroner så
gælder "when not broke, dont fix"At export gavnes af disse photo
oppotunities er højst tænkeligt, så skal vi spare på det kongelige,
hvilket jeg er tilhænger af, så fyr nogle højtlønnede og afprøv om
ikke karetvedligeholdelse kan uddelegeres til fx Joachim eller hans
exkone, der har tid og penge nok Da kareterne slides lidet, er der vel
kun brug for inspektion.Viceværter holder ofte kun opsyn og hyrer
håndværker firmaer, når behov for aktion
Udlandet vil næppe opdage hvis visse milliardudgifer gøres til
millionudgifter

Da jeg rejste til USA året efter gymnasiet belærtes jeg kort inden at
hygge er dansk opfindelse og særkende.
Efter 5 år i ti engelsktalende lande har jeg ikke fundet forskel på
cosyness og hygge, er der nogen?