Raenketanken CEPOS
Fra : Lyrik

Dato : 02-01-11 03:23

Lad os se paa deres formaal:

Skattelettelser!
Maalet er: Flad skat! (Alle betaler samme procent, som den
Gammeltestamentelige tiende, som sikkert er droemmemaalet!?)

Begraensning af Statsmagten! dvs:(Naar man svaekker staten kan man
lade den enkelte borger i stikken! Saa er der ingen stat til at
beskytte ham imod undergangen! Endvidere kan rigmaend manipulere med
den svage stat og have den egentlige magt)

Man meddeler sig ved hjaelp af korte talte proklamationer ud fra
teorien om:
"attachétaske-testen", dvs. at travle politikere kan laese dem i
ledige stunder under f.eks. transport.

CEPOS har sin inspiration i amerikanske hoejredrejede institutioner.
Den oprindelige gruppe af stiftere, der den 11. marts 2004 tog
initiativ til at stifte CEPOS:
   â–ª   Christopher Arzrouni, Cand.scient.pol.
   â–ª   Rolf Bagger, Forfatter, journalist
   â–ª   Annelise Bistrup, Redaktør
   â–ª   Sven Blomberg, Direktør
   â–ª   Bent Blüdnikow, Redaktør
   â–ª   Jesper Bruun Rasmussen, Auktionsleder
   â–ª   Bernt Johan Collet, Godsejer, HA, tidl. forsvarsminister
   â–ª   Peter la Cour, Cand.phil.
   â–ª   Ann-Sofie Dahl, Docent, fil.dr.
   â–ª   Jan Duckert, Direktør
   â–ª   Kasper Elbjørn, Cand.scient.pol
   â–ª   Uffe Ellemann-Jensen, Cand.polit, tidl. udenrigsminister
   â–ª   Bent Fabricius-Bjerre, Komponist
   â–ª   Herman Federspiel, Advokat (H)
   â–ª   Henning Fonsmark, Forfatter, mag.art.
   â–ª   Nicolai Juul Foss, Professor, ph.d., cand.polit
   â–ª   Nils Foss, Direktør
   â–ª   Nikolaj Gammeltoft, Cand.scient.pol
   â–ª   David Gress, Lektor, ph.d.
   â–ª   Morten Grunwald, Skuespiller
   â–ª   Peter Gæmelke, Præsident***(Ikke endnu haeldigvis! red..)
   â–ª   Jesper Lau Hansen, Dr. jur., Professor
   â–ª   Claes Kastholm Hansen, Forfatter, cand.mag.
   â–ª   Morten Hesseldahl, Cand.phil.
   â–ª   Kjeld Hillingsoe, Generalløjtnant
   â–ª   Ulrik Høy, Cand. mag., journalist
   â–ª   Bent Jensen, Professor, dr.phil.
   â–ª   Peter Kurrild-Klitgaard, Professor, ph.d.
   â–ª   Steen Langebæk, Direktør
   â–ª   Henrik Lando, Professor, lic.& cand.polit.
   â–ª   Michael Laudrup, Træner
   â–ª   Henrik Bach Mortensen, Direktør
   â–ª   Karoly Nemeth, Advokat
   â–ª   Torben Nielsen, Direktør
   â–ª   Jørn Henrik Petersen, Professor, dr.phil.
   â–ª   Søren Pind, cand.jur.
   â–ª   Samuel Rachlin, Cand.mag., kommunikationsdirektør
   â–ª   Poul Schlüter, Cand.jur., tidl. statsminister
   â–ª   Helle Stangerup, Cand.jur., Forfatter
   â–ª   Eva Steiness, Professor, dr.med.
   â–ª   Ditlev Tamm, Professor, dr.jur. & phil.
   â–ª   Edith Thingstrup, Cand.theol., Sognepræst
   â–ª   Søren Sebastian Toft, Cand.scient.pol.
   â–ª   Henrik Wedell-Wedellsborg, Advokat, Partner
   â–ª   Frederik Wiedemann, Journalist, cand.polit.
   â–ª   Martin Ã…gerup, M.A.
Private sponsorer inkluderer Saxo Bank.
<Wikipedia>
At "Imamen" Uffe Ellermand er med garanterer knaefald for islam. Det
er et rent buiseness-foretagende.

De har faaet alt for vigtig plads i medierne.IMHO.

Jens

Fra : Lyrik

Dato : 02-01-11 03:36

On 2 Jan., 11:23, Lyrik <jenserikb...@gmail.com> wrote:
> [...]
> ledige stunder under f.eks. transport.
>
> CEPOS har sin inspiration i amerikanske hoejredrejede institutioner.
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Hvis I har bemaerket det, saa er det netop DR1 der hele tiden bruger
CEPOS som kilde til "gode oekonomiske tiltag", som for eksempel
"efterloennen"(lidt paradoksalt idet de tidligere har vaeret udskaeldt
som *roede lejesvende*)
Journalisterne er noeglen til det "borgerne faar lov til at mene og
forstaa!" Hvis man kan erobre dem for sin sag, saa har man en win-win
situation!

Det er let nok at goere! Bare giv dem loen som passer til en
golfspiller! Saa kan de ventes at tilhoere CEPOS stoetter!

Jens

jens

Fra : Lyrik

Dato : 02-01-11 04:52

On 2 Jan., 11:35, Lyrik <jenserikb...@gmail.com> wrote:
> [...]
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Seneste proklamationer fra "Raenketanken":

" 1. Afskaffelse af efterløn for unge under 40 år giver 12 mia. kr.
i råderum idag

2. Ny beregning: Afvikling af efterlønnen forbedrer de offentlige
finanser med 16½ mia.kr., øger beskæftigelsen med 100.000 personer og
øger velstanden med 60 mia.kr.

3. Gråt guld i verdenseliten ved afvikling af efterløn "

Men naar vi kommer paa deres egen banehalvdel, saa faar piben en anden
lyd:

"ECB-undersøgelse viser, at lavere kapitalskatter giver større
skatteindtægter

CEPOS udgiver i dag et notat på baggrund af en undersøgelse fra den
Europæiske Centralbank (ECB), der belyser sammenhængen mellem
skatteprovenu og skattesatsen på løn og kapital. Det fremgår af
undersøgelsen, at det for Danmark er gratis at sænke skatten på
kapital, f.eks. selskabsskatten eller aktionærskatten. "

Mange fik ekstraindtægter da topskatten for nylig blev sænket. de fik
6000,- til 10.000 mere udbetalt om maaneden! Nu vil de have topskatten
helt vaek!

CEPOS ser en fare imod den borgerlige samfundsmodel:

"Nyt lovforslag truer det danske foreningsliv
Et nyt lovforslag fremsat, der skal forhindre, at hjælpeorganisationer
bliver misbrugt til at støtte terror, er en trussel mod det danske
foreningsliv.
Ifølge forslaget skal organisationerne fremover kunne dokumentere
identiteten på dem, de samarbejder med i udlandet og i øvrigt kunne
bevise, at de indsamlede penge overføres på en forsvarlig måde.Ifølge
Jacob Mchangama er der ikke behov for at lovforslaget fremsættes."
Saa man har ogsaa en neger i CEPOS, naar der er behov for den slags
forslag!

Jamen saa kan man da ikke lave fiduser der mere! Uha det er skadeligt
og maa bremses!-mener CEPOS! Fiduser og liberalisme hoerer sammen som
fisk og vand. Med frembrudet af venstreloeverne, fik vi
selskabstoemmerne!

MvH
Jens

Fra : Lyrik

Dato : 02-01-11 08:06

On 2 Jan., 12:51, Lyrik <jenserikb...@gmail.com> wrote:

"CEPOS" kommer med "gode raad til regeringen uden tilhoersforhold til
noget parti." Det er deres maalsaetning. Men virkeligheden forholder
sig anerledes.

"Liberal Alliance er snydt ud af naesen paa CEPOS!"

40% flad skat og minimal-stat. Og saa loves "Frihed", isaer frihed til
at dumme sig og oedelaegge sit liv i fred uden at nogen proever paa at
bremse dem.

Ser man paa det samlede billede er det et oekonomisk
begaerlighedsparti som hellere vil aede 10 floedeskumskager og klappe
sammen end dele dem med andre. Et forsoeg paa at importere det
amerikanske republikanske parti paa dansk grund.

"Lars Sejr Christensen" er den graa eminence i Liberal Allance. Han er
ikke valgt, men har skaffet sig plads med sine penge. -Lederen af SAXO-
bank. Som foroevrigt er sponsor for "CEPOS" universitet.

Jens

Fra : Bo Warming

Dato : 03-01-11 00:14

On Sun, 2 Jan 2011 07:05:41 -0800 (PST), Lyrik
<jenserikbech@gmail.com> wrote:

> [...]
>ikke valgt, men har skaffet sig plads med sine penge. -Lederen af SAXO-
>bank. Som foroevrigt er sponsor for "CEPOS" universitet.

minimalstats-tilhængere vil ALLE det godt

Arbejdsgivere fra Tokyo til København vil være vellidt og dele ud af
arbejde og flødeskumskager

Japans indtægter er mere homogent fordelt end Skandinaviens, selvom
fagforeninger og strejker ikke tvang til fordeling af job og kager

Læs Adam Smith - Guds usynlige hånd må sku - SåVedGud - da tiltale
dig?

   "På et frit marked fører egoisme til dygtig kapitalisme , der
skaber job for andre og varer til endnu flere, så godhed skabes af en
"usynlig hånd". Adam Smith

Fra : Ivannof

Dato : 03-01-11 17:34

"Lyrik" skrev i meddelelsen

[...]

Ja, tænk at nogen kan være så led at han gerne vil beholde de penge han selv
har tjent. Føj for satan. Sikken tankegang!

Hilsen Ivan

Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 03-01-11 23:04

"Ivannof" <ivannof@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Ja, tænk at nogen kan være så led at han gerne vil beholde de penge han
> selv har tjent. Føj for satan. Sikken tankegang!
>
> Hilsen Ivan

Nu er der jo altså bare nogle folk der tydeligvis mener at Hr Lars Seier er
kommet til de mange penge via meget tvivlsomme financielle spekulationer
også kaldet sidegade-vekselerer´. Foreks har den blå avis ejer Carsten Ree
hævdet at de mange millioner han satsede via saxo bank og som gik tabt slet
ikke nåede ud på finansmarkedet men forblev på Saxo banks hænder og der har
været beskyldninger om "Upfront" noget med et avanceret PC program hvor
aktierne først blev købt efter et fald hvoved saxobanken blev beriget
betydeligt og når man så tænker at de her 2 tvivlsomme typer ikke vil betale
til det samfund der har gjort dem til milliardærer, så er jeg sku ved at
brække mig.

Fra : Ivannof

Dato : 05-01-11 11:12

"(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯)" skrev i meddelelsen

> [...]

til det samfund der har gjort dem til milliardærer, så er jeg sku ved at
40% flad skat og minimal-stat.

Hvad er der galt med det?

Hilsen Ivan

Fra : Vidal

Dato : 05-01-11 11:23

Den 05-01-2011 11:12, Ivannof skrev:

> 40% flad skat og minimal-stat.
>
> Hvad er der galt med det?

Det ved jeg ikke, hvor stort underskud vil det skabe på
statens budget?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Ivannof

Dato : 05-01-11 12:55

"Vidal" skrev i meddelelsen

> [...]
>

> 40% flad skat og minimal-stat.
>
> Hvad er der galt med det?

Det ved jeg ikke, hvor stort underskud vil det skabe på

Prøv lige at forklare hvordan den skat der kommer i statskassen skaber et
underskud i samme?

Hilsen Ivan

Fra : \(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯\)

Dato : 05-01-11 13:58

> "(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯)" skrev i meddelelsen

> 40% flad skat og minimal-stat.
>
> Hvad er der galt med det?
>
> Hilsen Ivan

Fordi det netop vil gavne alle de højest lønnede, flertallet i DK har alle
dage stemt for indkomst skatten og hør nu her der kommer aldrig "Reagonmy"
eller "kopskat" det var noget man brugte i UK og USA i 80erne, med et
katastrofalt resultat for underklassen. Husk det her danmark, du ved det de
i USA kalder for et Liberalt land Jeg er glad for Saxobank partiet de
splitter de borgerlige stemmer, så stem på saxobank partiet.

Fra : Vidal

Dato : 05-01-11 21:09

Den 05-01-2011 13:57, (¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯) skrev:

> der kommer aldrig "Reagonmy"
> eller "kopskat" det var noget man brugte i UK og USA i 80erne

Er moms ikke en form for kopskat?

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : @

Dato : 05-01-11 21:36

On Wed, 05 Jan 2011 21:08:48 +0100, Vidal <vidal@webspeed.dk> wrote:

>Er moms ikke en form for kopskat?

nej

kop(f)skat er beskatning pr. hoved(individ)

ikke beskating af omsætning

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Martin Larsen

Dato : 05-01-11 22:01

On 01/05/2011 09:08 PM, Vidal wrote:

> Er moms ikke en form for kopskat?

Jo, hvis det kun var på almindelige dagligvarer.

I DK nøjes man skam ikke med kopskat når den røde lejesvendsmafia
kradser penge ind, så er det superkopskat aka tvangslicens!

Mvh
Martin

Fra : Ivannof

Dato : 06-01-11 13:05

"(¯`·.¸ P.N. ¸.·´¯)" skrev i meddelelsen

> [...]

i USA kalder for et Liberalt land Jeg er glad for Saxobank partiet de
splitter de borgerlige stemmer, så stem på saxobank partiet.
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Jeg synes det er interessant at man skal forklare det for dig.

Kopskat kommer fra tysk og betyder at man betaler et bestemt beløb "pr.
hoved".
40% fladskat ER indkomstskat og én som tjener en million på et år, vil samme
år betale kr. 400.000 i statskassen - temmelig meget mere end du og jeg
bidrager med.

Hilsen Ivan

Fra : Bo Warming

Dato : 14-01-11 11:34

On Thu, 6 Jan 2011 13:05:12 +0100, "Ivannof" <ivannof@hotmail.com>
wrote:

> [...]
>år betale kr. 400.000 i statskassen - temmelig meget mere end du og jeg
Al skat er hæslig men moms er mest retfærdig - mindst uretfærdig

Fra : Lyrik

Dato : 03-01-11 02:38

On 3 Jan., 00:13, Bo Warming <b...@bwng.dk> wrote:

> minimalstats-tilh ngere vil ALLE det godt
>
> Arbejdsgivere fra Tokyo til K benhavn vil v re vellidt og dele ud af
> arbejde og fl deskumskager
>
> Japans indt gter er mere homogent fordelt end Skandinaviens, selvom
> fagforeninger og strejker ikke tvang til fordeling af job og kager
>
> L s Adam Smith - Guds usynlige h nd m sku - S VedGud -  da tiltale
> dig?
>
>         "P et frit marked f rer egoisme til  dygtig kapitalisme , der
> skaber job for andre og varer til endnu flere, s godhed skabes af en
> "usynlig h nd". Adam Smith

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Saa hellere Brasilien!,-)))

Godt Nytaar siger
Jens

Fra : Bo Warming

Dato : 03-01-11 12:16

On Mon, 3 Jan 2011 01:38:08 -0800 (PST), Lyrik
<jenserikbech@gmail.com> wrote:

>,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
>Saa hellere Brasilien!,-)))

Gadebander som i Rio har du ikke i Tokyo

Fra : Lyrik

Dato : 03-01-11 06:11

On 3 Jan., 12:15, Bo Warming <b...@bwng.dk> wrote:

> Gadebander som i Rio har du ikke i Tokyo
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Nej det hedder vist "Yakuzaen" i Japan ikke? Rio har fået styr på
gadebanderne. Man har hævet levestandarden i Favellaen ved at give
150$ om måneden til de fattige.

Jens

Fra : Bo Warming

Dato : 03-01-11 15:53

On Mon, 3 Jan 2011 05:10:37 -0800 (PST), Lyrik
> [...]

>Nej det hedder vist "Yakuzaen" i Japan ikke? Rio har fået styr på
>gadebanderne. Man har hævet levestandarden i Favellaen ved at give
Hvis politi rangdeles efter effektivitet og troværdighed så er den
japanske statspolitii top
Dernæst kommer yakuze fx yamagumi firmaet der har fin
gentlemensagreement med statens skattebetalte politi
Langt nede komme FBI , NY Police og dansk politi og PET og længere
nede sicialiansk mafia der dog også bekæmper vold og tyveri meget
effektivt

En meget dårlig betaler kan få besøg af yakuza når han ikke er hjemme.
Så lægger de visitkort og der trues ikke med vold men med at
skyldneren hænges ud

Rios gadebander VAR på niveau med rhesusaberne i indiske storbyer -
ren junglelov .
Men bevæbnede forbrydere
Mange latinamerikanske gadebander er stadig abeagtige

   I have never seen a situation so dismal that a policeman
couldn´t make it worse. Brendan Bean, Irish writer

   Straf: Røver og statsmagt lover at beskytte fællessskabet mod
røvere og er dybest set samme slags væsen, men de opnår deres magt på
forskellig måde. Nietzsche

Fra : Lyrik

Dato : 03-01-11 10:28

On 3 Jan., 17:33, "Ivannof" <ivan...@hotmail.com> wrote:

> --------------------------------------------------------------------------- ----------------------------------
> Ja, t nk at nogen kan v re s led at han gerne vil beholde de penge han selv
> har tjent. F j for satan. Sikken tankegang!
,,,,,,,,,,,,,

Samfund handler om fordeling! Hvad har du gang i Ivan!? Hvordan skulle
vi nogensinde have gået fra kongedømme til demokrati hvis kongen havde
fået lov til at beholde Danmark som sin ejendom for sig selv? ville du
have sagt:"Ja! Tænk at han vil beholde Danmark, det er da OK! Danmark
er da hans ejendom! Folk er jo ligefrem kriminelle hvis de vil have
noget af det land som kongen ejer!

Skulle du ikke tænke dig om? Den mening du lufter bliver jo luftet
mere og mere blandt stupide folk! jeg ser den hyppigere og hyppigere!
Folket har ret til at forvente fordeling af goderne! Ellers vil et
fåtal af oligarker tilrane sig hele landet!

Er du ikke russer? Skal oliemilliardærerne have lov til at beholde den
russiske befolknings olie? Skal goderne ikke fordeles? Har du intet
lært af Zaren og bojarernes skæbne?

Hvorfor tror du at de røde smadrede hele dette oligarki?

Jens

Fra : N_B.DK

Dato : 03-01-11 19:09

"Lyrik" <jenserikbech@gmail.com> wrote in message
> Hvorfor tror du at de røde smadrede

Ligesom alt andet de rør ved.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Martin Larsen

Dato : 03-01-11 19:52

On 01/03/2011 06:27 PM, Lyrik wrote:

> ,,,,,,,,,,,,,
>
> Samfund handler om fordeling!

Gu' gør det da ej! Det drejer sig om at leve i fordragelighed på et
begrænset areal.

Mvh
Martin

Fra : Ivannof

Dato : 05-01-11 11:05

"Lyrik" skrev i meddelelsen

> [...]

> andet,
> men indholdet er det samme
Hvorfor tror du at de røde smadrede hele dette oligarki?
Jens
Der kan man bare se: "Samfundet handler om fordeling"! Man kunne også sige:
Samfundet handler om at stjæle fra hinanden - med loven i hånd! Men du er jo
også socialist. Jeg går ind for at man tjener sine penge og betaler for sig
og sine og ser om andre har brug for hjælp. Du går ind for at staten stjæler
ens penge, bruger dem til at betale offentlige ansatte og DU kan ansøge om
at få nogle af dine egne penge tilbage som tilskud, men det bliver ikke
mange, da reglerne er så komplicerede, at det kræver højtbetalte akademikere
til at regne den ud. De gode intentioner druknede i administration og
kreerede fattigdom. Hurra for dig og dine, Jens!

Halleluja
Ivan

PS: Problemet med socialisme er at man på et tidspunkt løber tør for andre
folks penge!