Flemming Bamse Jørgensen er død
Fra : Martin Bak

Dato : 01-01-11 11:39

En af de allerstørste danske sangere har sagt farvel, kun 63 år gammel.

Uanset om man kan lide hans stil eller ej, så må man bøje sig i støvet for
hans talent. Ikke mange kunne som han være totalt overbevisende i sin sang,
uanset hvad han kastede sig ud i.

Jeg vil virkelig savne ham.

Her et genhør med hans stemmepragt:
http://www.youtube.com/watch?v=4XSqOfcooeU

--
Martin
Julesangen på Youtube:

Fra : -=JF=-

Dato : 01-01-11 11:50

Den 01/01/11 11.38, Martin Bak skrev:
> En af de allerstørste danske sangere har sagt farvel, kun 63 år gammel.

Øv, øv, øv...
En hyggelig mand der lavede hyggelig musik. Trist!

Han vil bive savnet.

--
Mhv.
John

Fra : Max

Dato : 01-01-11 11:50

Hej Martin

> Jeg vil virkelig savne ham.

Det vil vi vel alle, han var jo en særlig skikkelse i
det danske musikliv, og vel en overgang danmarks
absolut "største" sanger. Jeg husker ham også som
skuespiller, bl.a. som buschaufør.

En af hans sange har af bestemte grunde en særlig
plads i mit hjerte

Bamses Venner - Vimmersvej
http://www.youtube.com/watch?v=k_ASMTPWlt8&feature=related

Må han hvile i fred i den store rok og rul himmel.

Max

Fra : Allan Krautwald

Dato : 01-01-11 11:58

> [...]
>
> Uanset om man kan lide hans stil eller ej, så må man bøje sig i støvet for
> hans talent. Ikke mange kunne som han være totalt overbevisende i sin

Helt enig. Det var en rigtig dårlig nyhed på denne årets første dag.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-01-11 12:15

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> [...]

Ja, noget sådant erkender mange, når den pågældende sanger ikke er til mere.

Hmmmm......?

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 01-01-11 12:21

meddelelse news:4d1f0c9e$0$36568$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Ja, noget sådant erkender mange, når den pågældende sanger ikke er til
> mere.
>
> Hmmmm......?
>
> Hilsen Åge

Jeg kan oplyse dig, at jeg altid har været begejstret for Bamses stemme og
faktisk har kunnet lide meget af hans musik. Jeg har spillet ham i radioen
siden 1983 og gjort det med glæde.
Inden for den lettere pop musik var han lysår forud for mange af sine
samtidige, han kunne faktisk synge.
Og i øvrigt var han en hyggelig fyr og altid venlig.

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 01-01-11 12:10

Martin Bak skrev:

> [...]
> i støvet for hans talent. Ikke mange kunne som han være totalt
> overbevisende i sin sang, uanset hvad han kastede sig ud i.

Der var en hel time med ham i DRP1 i onsdags (Besøgstid).
Programmet kan høres her:
http://www.dr.dk/P1/Besoegstid/Udsendelser/2010/12/17195627.htm

Ære være hans minde.

Der kommer også et mindeprogram på P4 i eftermiddag.

Herluf Holdt

Fra : Allan Krautwald

Dato : 01-01-11 12:15

> Der kommer også et mindeprogram på P4 i eftermiddag.
>
> --
> Med venlig hilsen
> Herluf Holdt

Radio Alfa sender en time med Bamse frem til kl. 13

Fra : -=JF=-

Dato : 01-01-11 12:31

Den 01/01/11 12.10, Herluf Holdt, 3140 skrev:
> Programmet kan høres her:
> http://www.dr.dk/P1/Besoegstid/Udsendelser/2010/12/17195627.htm

Kan i andre høre udsendelsen?
Jeg kan hverken i Chrome eller Safari.

--
Mhv.
John

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-01-11 12:40

"-=JF=-" <null@null.null> skrev i meddelelsen

> Kan i andre høre udsendelsen?
> Jeg kan hverken i Chrome eller Safari.

Nu ved jeg ikke lige hvad Crome og Safari er for noget, men hos mig starter
udsendelsen ganske almindeligt - Jeg har intet specielt gjort for at kunne
lytte. Det kommer bare af sig selv.

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 01-01-11 12:41

"-=JF=-" <null@null.null> skrev i en meddelelse

> Kan i andre høre udsendelsen?
> Jeg kan hverken i Chrome eller Safari.
>
> --
> Mhv.
> John

Funker fint i Internet Explorer og Firefox.

Fra : -=JF=-

Dato : 01-01-11 12:48

Den 01/01/11 12.41, Allan Krautwald skrev:
> Funker fint i Internet Explorer og Firefox.

Strange.

--
Mhv.
John

Fra : Allan Krautwald

Dato : 01-01-11 12:43

"-=JF=-" <null@null.null> skrev i en meddelelse

> [...]

Forbrugeroplysning:

P5 sender et program med Bamse 13.03 og P4 lidt senere på eftermiddagen.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-01-11 12:23

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen
> En af de allerstørste danske sangere har sagt farvel, kun 63 år gammel.

Lad os få et par sange fra de år hvor hans gruppe "Bamses Venner" var meget
populær. Et tidspunkt hvor de spillede meget folkelig musik. Vi husker nok
alle
Softicemaskinen
Rend og hop
og de andre store dansktop-succeer.

Lad os høre sange om Alice. En af hans nok mest kendte sange:
http://www.videoportal.sf.tv/video?id=6f132232-4a86-467e-823e-e9fe3cb600bc

Og så en af de mere folkelige, Spedy Gonzales:
http://www.youtube.com/watch?v=X4kza6X1jwg&playnext=1&list=PL3EA8EB66879C8485&index=26

Hilsen Åge

Fra : perhag

Dato : 01-01-11 11:38

On 1 Jan., 12:22, Åge Halldorsson <aa.h@fjern-det-som-st r-
herpost.tele.dk> wrote:

> Lad os h re sange om Alice. En af hans nok mest kendte sange:http://www.videoportal.sf.tv/video?id=6f132232-4a86-467e-823e-e9fe3cb...

Det viste sig at være en henvisning til Lisa Stoll. Her Bamse med
Alice:

http://www.youtube.com/watch?v=NPsUWQlTQNY

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-01-11 20:01

herpost.tele.dk> wrote:

> [...]
> sange:http://www.videoportal.sf.tv/video?id=6f132232-4a86-467e-823e-e9fe3cb...

Det viste sig at være en henvisning til Lisa Stoll. Her Bamse med

Tak. Det var også den jeg ville have bragt

Hilsen Åge

Fra : Steen

Dato : 03-01-11 20:51

Åge Halldorsson <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> wrote:
> [...]
> Alice:
>
> http://www.youtube.com/watch?v=NPsUWQlTQNY
>
> Tak. Det var også den jeg ville have bragt

Jeg sidder og tænker på, der nok snart kommer et større reklamefremstød med
diverse opsamlingsbokse. Der var planlagt tre forskellige bokse, før han
døde, men jeg ved ikke om de alle nåede at udkomme.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-01-11 05:47

"Steen" <isteen@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> diverse opsamlingsbokse. Der var planlagt tre forskellige bokse, før han
> døde, men jeg ved ikke om de alle nåede at udkomme.

Skal ikke kunne sige, om der er planlagt nye bokse, men Guld, Sølv & Bronze
boksene er alle udkommet, og udgør vel hans samlede produktion. Om der er
kommet nyt, siden Bronze boksen, skal jeg ikke kunne sige, den udkom med en
solid forsinkelse.

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 04-01-11 10:43

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> [...]
> Bronze boksene er alle udkommet, og udgør vel hans samlede produktion. Om
> der er kommet nyt, siden Bronze boksen, skal jeg ikke kunne sige, den

Tro mig. Pladeselskabet skal nok finde på noget, der er altid en god del
"ligrøveri", når kendte kunstnere dør. Værste eksempel på det er nok alle de
udgivelser, der er kommet med Elvis siden hans død.

Fra : Steen

Dato : 04-01-11 11:40

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> wrote:
> [...]
> "ligrøveri", når kendte kunstnere dør. Værste eksempel på det er nok alle de
> udgivelser, der er kommet med Elvis siden hans død.

Nu vi er ved Elvis.
Jeg kan simpelthen ikke forstå hvordan man kan blive ved med at udgive nyt
materiale med ham. Der kommer ca. 10 cd'er om året med ham, og det er ikke
opsamlinger altsammen. Andre kunstnere indspiller ikke engang en cd årligt

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-01-11 12:59

> [...]
> opsamlinger altsammen. Andre kunstnere indspiller ikke engang en cd årligt

Tja, der kommer af og til stadig nye albums med Jim Reeves, han døde i
1963..
Dengang skulle der efter sigende, ligge 600 bånd i boksen, der ikke måtte
udgives
før efter hans død... Sådan bare for at holde familien vedlige...
Hvor meget af det, der så er sandt, får vi nok aldrig at vide.

Men de nye mystiske Mix optagelser der kommer, er jo nok et biprodukt af,
at studiemaskinerne fik flere og flere spor... Så man lavede måske 10 spor
af sang alene, og lige så mange af alt andet... Det gør det jo nemt, at
lægge
ny musik på gamle sange... Det er Elvis der synger, eller hvem det nu
gælder,
men musikerne var måske end ikke født, dengang kunstneren døde ...

M.V.H....Benny..

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-01-11 12:50

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> "ligrøveri", når kendte kunstnere dør. Værste eksempel på det er nok alle
> de udgivelser, der er kommet med Elvis siden hans død.

Det kan der selvfølgelig være noget om, men på den anden side, er det jo
ikke kun en negativ ting. Det åbner jo mulighederne for at få de albums, der
er blevet lidt medtaget, skiftet ud, og behøver man ikke lige få dem ved
udgivelsen, så endda til meget små penge... Den sidste box, der kom med
Elvis, 7 klassikere for Kr 150,- Godt og vel 100 numre... Toto kom også med
en 7 Albums + en dvd til samme pris. Det kan man vel ikke kalde for dyrt.
Så der er da visse fordele ved, at de nu om dage slås for deres andele af
andre folks penge ).

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 04-01-11 12:59

> [...]
> for dyrt. Så der er da visse fordele ved, at de nu om dage slås for deres

Det har jeg så heller ikke så meget imod. Det er langt værre, når man graver
ting frem, der skulle være blevet i arkiverne og/eller nypakker de samme
ting igen og igen som nye albums.
Billige genudgivelser har jeg selv haft god fornøjelse af, senest de 3
danske rockbokse, men også en mængde andre tidligere.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-01-11 13:09

> [...]
> Billige genudgivelser har jeg selv haft god fornøjelse af, senest de 3
> danske rockbokse, men også en mængde andre tidligere.

Jamen det er jo blevet så moderne, det skulle ikke undre mig, om ikke også
snart Wikileaks begynder at lække, hvilke mislykkede indspildninger
pladeselskaberne holder hemmelige for os....

Ja jeg har gået og kigget på dem, og bliver vel nærmest nødt til at anskaffe
dem, selv om der er en del af dem, man allerede har... Men der er vel ikke
mange andre muligheder, for at få dem af dem man mangler

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 04-01-11 13:32

> Ja jeg har gået og kigget på dem, og bliver vel nærmest nødt til at
> anskaffe dem, selv om der er en del af dem, man allerede har... Men der er
> vel ikke mange andre muligheder, for at få dem af dem man mangler

Jeg havde ikke så mange af dem på forhånd, måske en halv snes stykker. Men
det er en god og billig måde at fyldt huller i samlingerne på, der er også
meget guld i mellem. Min søn på 22 år har også anskaffet sig dem, selv om
han som vinylsamler faktisk havde flere af originalerne end jeg
Glædede mig også over de store genudgivelser af pigtrådstingene fra Frost og
Metronome og senest er der også fyldt huller ud med serien Original Album
Classics, hvor man får 5 originale albums på CD for en flad hund på Amazon
og lidt mere i Stereo Studio. Til jul fik jeg f.eks. den med Aretha
Franklin...der er mange gode ting på.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-01-11 14:58

> [...]
> Amazon og lidt mere i Stereo Studio. Til jul fik jeg f.eks. den med Aretha

Ja det kan man ikke komme uden om... Jeg kan da så glæde mig over, at nogle
af dem, er vinyl, som så bliver til cd'er... Jeg havde håbet på, at der kom
et tilbud, når man købte alle tre, men det ser ikke ud til at ske. Men OK,
man kan jo prøve at prutte... Sommetider lykkes det da .... Ja Frost har
jeg også købt en del fra, og af den sidste serie du nævner, har jeg Waylon
Jennings, Patti Smith & Jeff Beck... Så er det ellers gået lidt i stå med
dem, der er ikke rigtigt nogen her omkring der har dem.

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 04-01-11 15:44

> [...]
> jeg Waylon Jennings, Patti Smith & Jeff Beck... Så er det ellers gået lidt
> i stå med dem, der er ikke rigtigt nogen her omkring der har dem.

De har allerede været på tilbud et par gange.
Omkring Original Album Classics er der masser på Amazon. Har bl.a. Byrds,
Jefferson Airplane, Poco og Carole King og prismæssigt lidt over eller lidt
under 100 kr.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 04-01-11 17:43

> [...]
> Omkring Original Album Classics er der masser på Amazon. Har bl.a. Byrds,
> Jefferson Airplane, Poco og Carole King og prismæssigt lidt over eller

Jamen det kunne da være jeg skulle kigge der, der har jeg vist aldrig
handlet.

M.V.H....Benny..

Fra : Max

Dato : 04-01-11 17:54

Hej Benny

> Jamen det kunne da være jeg skulle kigge der, der har jeg vist aldrig
> handlet.

Men se dig for når du handler på Amazon. Specielt er det vigtigt at
bemærke hvorfra de sender, sender de inden for EU er der ingen
problemer med efterfølgende told, moms og afgifter, men sender
de fra steder uden for EU, ja så hold dig til at købe under bagatel-
grænsen som vidst ligger omkring 80 kr. (check hos skat). Bemærk
at mange engelske butikker sender fra kanaløerne, og de gælder
altså som uden for EU.

Max

Fra : Allan Krautwald

Dato : 04-01-11 19:32

> [...]
> grænsen som vidst ligger omkring 80 kr. (check hos skat). Bemærk
> at mange engelske butikker sender fra kanaløerne, og de gælder

Det er rigtigt. Men hvis man bruger den engelske www.amazon.co.uk og køber
direkte fra Amazon, er der ingen problemer med told.
Køber man hos en af de forhandlere, som sælger gennem amazon, står der klart
og tydeligt hvorfra det blivers sendt. Generelt er det UK og i nogle
tilfælde f.eks. USA (det skal så holde sig fra).
Jeg har dog aldrig oplevet det som om et problem og har aldrig betalt en
krone i told og leveringen er i øvrigt som regel lynhurtig.

Fra : Steen

Dato : 04-01-11 20:26

> [...]
> Jeg har dog aldrig oplevet det som om et problem og har aldrig betalt en
> krone i told og leveringen er i øvrigt som regel lynhurtig.

Jeg køber stort set al min musik på gode gammeldaws cd'er fra amazon.uk

Fra : Benny Mortensen

Dato : 05-01-11 10:05

> [...]
> grænsen som vidst ligger omkring 80 kr. (check hos skat). Bemærk
> at mange engelske butikker sender fra kanaløerne, og de gælder

Ja jeg har hørt masser af snak om det, og for det meste har mine køb da også
lagt indenfor EU... Men jeg har også købt en del i Australien, og der blev
som regel shoppet igennem, af den simple årsag, at forsendelsen derfra var
stinkende dyr... Og selv om man somme tider kunne have svært ved at finde
pakken, for bare klistermærker fra Told & Skat, løb de altid gratis
igennem.... Ofte fik man den opfattelse, at de var blevet checket rigtigt
grundigt, endda åbnet, formodentligt for at se, om pakken indeholdt, hvad
papirerne sagde... Men der kom aldrig ekstra udgifter på...

M.V.H....Benny..

Fra : Michel Sanomi

Dato : 01-01-11 04:28

Fra : Michel Sanomi

Dato : 01-01-11 04:36

> [...]
> hans talent. Ikke mange kunne som han være totalt overbevisende i sin sang,

Han var folkelig og totalt ukrukket, og han forstod at omstille sig.
Fra de sjove "undersættelser" i 70'erne sammen med vennerne ("Are you
lonesome tonight" -> "Er du langsom i nat" osv.) og han var ikke for
fin til at stille op i det dengang forkætrede Dansk Melodi Grand i
1980 med "Tænker altid på dig", som han jo vandt. I 80'erne stod den
på glad musik oftest skrevet af ham selv og i de sidste mange år så vi
en langt mere følsom Flemming Jørgensen, hvor han nærmest var en
crooner. Trist at han skulle herfra så tidligt. Han havde mere at
give...

Her en af hans rigtigt gode: "Jeg elsker kun dig" -
http://www.youtube.com/watch?v=BzUR7fHP6JM

Mange hilsner
Michel

PS! Undskyld jeg fik sendt et tomt indlæg lige før.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-01-11 13:46

> [...]
>
> Uanset om man kan lide hans stil eller ej, så må man bøje sig i støvet for
> hans talent. Ikke mange kunne som han være totalt overbevisende i sin

En herlig stemme er blevet tavs... Og jeg tror alle vil savne ham, han
bredte sig jo også ud over et ret stort område, at han så der ved siden af,
var et hyggeligt gemydt, gør ham jo ikke mindre... Han forstod at se tingene
som de var... Sommetider udtrykte han sig endog enormt klart, hvilket han
beviste, da han sagde.. Kald mig bare et fedt svin - For det er jeg jo
... Det med svinet, skulle jo nok tages med en Smiley eller to efter...
Ud af hans mange sange, er denne en af dem, jeg holder meget af...

Venner kom og se http://www.youtube.com/watch?v=nQUsZ43nfU0&NR=1

Så er det gode spørgsmål nu, hvad skal der ske med Vennerne... Kan man finde
en, der kan fylde det tomrum han efterlod.

Hvil i fred Bamse.

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 01-01-11 13:55

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Så er det gode spørgsmål nu, hvad skal der ske med Vennerne... Kan man
> finde en, der kan fylde det tomrum han efterlod.

Det lader sig slet ikke gøre. Det kan ikke udfyldes.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-01-11 17:21

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Det lader sig slet ikke gøre. Det kan ikke udfyldes.

Alt kan lade sig gøre, men nogen nem opgave, bliver det ikke. Man skal jo så
at sige, finde 2 i en og samme person... For det er jo ikke bare stemmen,
men også Bamses evner, som tekstforfatter der skal erstattes... Men
selvfølgelig, det kunne jo så deles ud på to... En der kan synge, og en der
kan skrive...

M.V.H....Benny..

Fra : Vidal

Dato : 11-01-11 11:08

Den 01-01-2011 17:21, Benny Mortensen skrev:
> For det er jo ikke bare stemmen,
> men også Bamses evner, som tekstforfatter der skal erstattes... Men
> selvfølgelig, det kunne jo så deles ud på to... En der kan synge, og en der
> kan skrive...

Nu var Bamse altså ikke altid helt alene om at skrive sine
tekster, en af mine bekendte skrev (med på?) adskillige
af hans hit. Det var også hende, der konciperede flere
ideer til hans sange.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Carl Drud

Dato : 01-01-11 14:43

-=JF=- <null@null.null> writes:

> Kan i andre høre udsendelsen?
> Jeg kan hverken i Chrome eller Safari.

Det er vel noget M$ Windows Media shit?

Ellers hent den som podcast:

http://www.dr.dk/P1/Besoegstid/Podcast/20100105103848.htm

--
Carl

Fra : Ukendt

Dato : 01-01-11 18:40

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> wrote in

> [...]
> for hans talent. Ikke mange kunne som han være totalt overbevisende i
> sin sang, uanset hvad han kastede sig ud i.

Det vil vi også her i huset. Den første date jeg inviterede den lille babe,
som jeg senere blev gift med, var bal på Havndal Kro (er lukket for år
tilbage), hvor Bamse og vennerne spillede den aften. Det var i 1980.

Bamse var kongen af kroballet, halballet og blokvognen og fuldstændig og
totalt driftsikker. Uanset hvor mange bondeknolde, der var oppe at slås på
dansegulvet, så leverede Bamse varen fuldstændig uanfægtet.

Æret være hans minde

og må de servere lagkage og cocio i hans himmel

Med en tåre i øjet

Lars

Fra : perhag

Dato : 01-01-11 11:04

On 1 Jan., 11:38, "Martin Bak" <forn...@fornavnefternavn.dk> wrote:
> En af de allerstørste danske sangere har sagt farvel, kun 63 år gammel.

Et af hans mest typiske sange, som dog samtidigt var en af de eneste
med tekst af en anden end Bamse selv, var Nis P Jørgensens:

Bamses Venner - I en lille båd der gynger

http://www.youtube.com/watch?v=kcTiYW6mQ50

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 04-01-11 23:57

"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg vil virkelig savne ham.

Men jeg kan i den forbindelse fortælle at BAMSES VENNER fortsætter. Det har
de lige fortalt i tv.

Hilsen Åge