MellemEuropa telefon-stemte nytårsaften
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-12-10 23:27

Aftenens store mellemEuropæiske eurovisions-show, det 6 timer lange
slagershow SILVESTERSTADL
har nu kåret ÅRETS POPULÆRESTE TYSK-SPROGEDE SANG via telefonafstemning i
een time:

Her er MellemEuropas populæreste sang 2010.
Florian & Seppli:
http://www.youtube.com/watch?v=TYYkDC8vwdI&feature=&p=8DBA7A089033A73D&index=0&playnext=1

og her er sidste års vinder 2009.
Lisa Staal: http://www.youtube.com/watch?v=bOrga7RWiGA&feature=related

Man må nok sige at den unge generation har godt fra i slagergenren i disse
år.

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 01-01-11 00:39

meddelelse news:4d1e58a5$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Aftenens store mellemEuropæiske eurovisions-show, det 6 timer lange
> slagershow SILVESTERSTADL
> har nu kåret ÅRETS POPULÆRESTE TYSK-SPROGEDE SANG via telefonafstemning i
> een time:

Er du så glad?

Fra : Martin Bak

Dato : 01-01-11 06:22

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> "Åge Halldorsson" <aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> skrev i en
> meddelelse news:4d1e58a5$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
>>
> Er du så glad?

Der er nok snyd med. SKANDALE!

--
Martin
Julesangen på Youtube:

Fra : Michel Sanomi

Dato : 01-01-11 00:37

On 31 Dec. 2010, 23:26, Åge Halldorsson <aa.h@fjern-det-som-st r-
herpost.tele.dk> wrote:
> Aftenens store mellemEurop iske eurovisions-show, det 6 timer lange
> slagershow SILVESTERSTADL
> har nu k ret   RETS POPUL RESTE TYSK-SPROGEDE SANG via telefonafstemning i
> een time:

> Her er MellemEuropas popul reste sang 2010.
> Florian & Seppli:http://www.youtube.com/watch?v=TYYkDC8vwdI&feature=&p=8DBA7A089033A73...

Njaeh, måske inden for denne genre, men generelt nok ikke. Men ungen
jodler altså imponerende. Trompetdrengen spillede lidt mekanisk, men
melodien var rigtigt god.

Det var et herligt gensyn med Audrey Landers, der nok bedst kendes i
Danmark som Cliff Barnes' kæreste Afton Cooper i Dallas. Hun har
givetvis ofret en del på ansigtsløftninger, da hun er 54. Og pudsigt
at hun er faldet for "Ein Stern", som hun havde skrevet engelsk tekst
til og sang sammen med sønnen.

Vi blev desværre snydt for én af hendes bedste sange, der i øvrigt
oprindeligt er fra Holland, men det kan der rådes bod på:
"My favourite cafe on the Harbour": http://www.youtube.com/watch?v=0J-7f4MiR0E

Mange hilsner
Michel

Fra : Henning Jensen

Dato : 01-01-11 11:24

Den 01-01-2011 08:36, Michel Sanomi skrev:

> Det var et herligt gensyn med Audrey Landers,

Hej Michel.
Men det var en god og uddybende kommentar.
Var Audrey Landers med i schlagershowet? Hun er ikke med i YouTube klippet.
Når stjerner rundt om i verden bliver gamle og udbrændte, så samles de i
tyske schlagershows, hvor de kan de udfolde sig med melodier, der ikke
kræver det store toneregister.

Florian & Seppli.
Du er et frisk pust i gruppen, med din store tolerance overfor musik.
Men hvordan kan du dog beskrive disse to halvt østrigere og halvt
afrikanere som gode?
De kan da kun være valgt, for at markere den tyske tolerance over for
gæstearbejdere og anden-generations indvandrere -- og så fordi de er børn.

Vend ryggen til pc-skærmen og lyt til dem et par gange mere. Det kan da
ikke være på grund af spil og musikalsk kvalitet, at de er valgt? Og med
hensyn til jodlen, som i sig selv, generelt er ganske forfærdelig, så er
måden disse to jodler på, om muligt værre:

http://www.youtube.com/watch?v=TYYkDC8vwdI

Og så sidste års vinder Lisa Staal, som Åge flere gange har anbefalet:

http://www.youtube.com/watch?v=bOrga7RWiGA&feature=related

Hvor store granvoksne mænd kæmper ihærdigt, og med luftfyldte lunger og
kinder for at spille på disse store nedløbsrør, står hun stille og
ubevægelig!!!
Prøv at se på den unge dame, hun leverer stor og fyldig lyd, næsten uden
at blæse!!! Hvordan kan hun det? Er der snyd med? Er der indbygget
elektronik i røret?

Jeg nægter at tro på, at den tyske befolkning generelt befinder sig på
et så lavt musikalsk stade.
Åge snakker tit om snyd ved afstemninger, her kan man virkelig stille
dette berettigede spørgsmål. Er denne afstemninger foregået uden snyd?

Jeg ved godt, at jeg er med til at drille gruppens store schlagerfan,
men jeg synes ofte, at det er berettiget, for genren ofte bevæger sig
under bundlinjen, og gruppen bliver ofte præsenteret for meget af det
værste.

Hilsen Henning

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-01-11 12:09

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Var Audrey Landers med i schlagershowet? Hun er ikke med i YouTube
> klippet.

Hun var en gennemgående figur i alle 4 timer gennem hele showet. Hun sang
mange numre og hun tiltrak helt sikkert ellers er til pop-musik.

> [...]
> De kan da kun være valgt, for at markere den tyske tolerance over for
> gæstearbejdere og anden-generations indvandrere -- og så fordi de er børn.

Det er heller ikke liuge mit glas gløgg, men i den time hvor alle
MellemEuropæere kunne stemme var de drønet op på en klar topplacering med
59%
af stemmerne - det er ikke normalt med en så u-overtræffen 1. plads.
Nu skal det dog lige siges at de to andre nominerede sange til
Silvesterstadl, ikke var specielt gode. Den ene var typisk volksmusik og
den anden var med harmonika. Men trods det blev også disse to sange jo stemt
til tops i årets andre almindelige show, så de kunne deltage i nytårsaftens
finale.

> [...]
> Åge snakker tit om snyd ved afstemninger, her kan man virkelig stille
> dette berettigede spørgsmål. Er denne afstemninger foregået uden snyd?

Åge mener, at i så fald er hele den almindelige befolkning i hele
MellemEuropa indblandet, i den ene time som afstemningen varer kl.
22.00-23.00 - det er nok ikke overvejende sansynligt.
Det er jo nok også derfor man kun åbner telefonerne i et begrænset
tidsrum, nemlig for at eleiminere sådan noget snydeværk.
Forøvrigt et tidsrum som ingen kender på forhånd. Det annonceres bare lige
pludseligt, at nu er der åbent i den følgende time. Så detttttt.......

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-01-11 10:49

meddelelsen news:4d1e58a5$0$56771$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Her er MellemEuropas populæreste sang 2010.

Ups! - Det var populæreste sang blandt nye talenter. Sådan var det.

Den populæreste sange skråstreg, gruppe, skråstreg sanger skråstreg o.s.v.
indenfor den folkelige musik (slager + volksmusik) i Mellemeuropa afgøres på
næste lørdag aften, ligeledes i et storslået eurovisions-show, hvor der
uddeles MellemEuropas største musikpriser.
Man kan se med på

ARD kl. 20.15-23.00

Mon ikke der er en pris til Helene-pigen og til Hansi-drengen. Den sang som
bliver kåret som årets populæreste sang i MellemEuropa 2010 bliver nok uden
tvivl MITTEN IN PARADIS, med Helene-sen.
http://www.youtube.com/watch?v=UgbIRRK-i38
Indenfor volksmusik er det overvejende sansynligt at der ligger en pris til
Die Jungen Zillertaler, måske for denne 2010- sang
http://www.youtube.com/watch?v=gZE6I2832-I
Indenfor genren "boyband" kan der være en pris til Dorfrocker. Højst
sansynligt for denne sang: http://www.youtube.com/watch?v=MCh8WOaupvM
Hansi-drengen får nok også en pris. Måske for denne "Chokolade i solskin":
http://www.youtube.com/watch?v=E1Hgj94zXrw

LÆS OM SHOWET HER:
http://programm.daserste.de/pages/programm/detail.aspx?id=C0F18B04484A61FCE45AD5948AF3AC8C

Her fik Helene-pigen en pris sidste år. Hun græd af glæde:
http://www.youtube.com/watch?v=-50sc1UfojE

PS: Det er et meget langtrukket show og jeg orker ikke at se det, men hvis
man vil følge med i hvad der musikalsk er populært i MellemEuropa, så er det
selvfølgelig et uovertruffent show.

Hilsen Åge

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-01-11 11:17

> [...]
> Lisa Staal: http://www.youtube.com/watch?v=bOrga7RWiGA&feature=related
>
> Man må nok sige at den unge generation har godt fra i slagergenren i disse

Tja, det lyder ganske pænt.... Hvad Lisa angår, må jeg da sige... Hvis det
truthorn kræver lige så meget luft, som størrelsen antyder, gemmer den lille
krop på en imponerende fysik.... Flot spillet.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-01-11 11:57

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> [...]
> truthorn kræver lige så meget luft, som størrelsen antyder, gemmer den
> lille krop på en imponerende fysik.... Flot spillet.

Jerg kan da lige kaste det her link ind på banen. Det var da hun var i et
talkshow på schweizisk stats-tv:
http://www.videoportal.sf.tv/video?id=6f132232-4a86-467e-823e-e9fe3cb600bc

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-01-11 17:14

meddelelse news:4d1f0863$0$36566$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Jerg kan da lige kaste det her link ind på banen. Det var da hun var i et
> [...]

Hej Åge..

Det hjælper mig ikke ret meget, da mit respektløst mangelfulde Tysk, ikke
giver mig den helt store forståelse af, hvad der bliver sagt ... Men
lyden var ganske imponerende....

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-01-11 18:32

> [...]
>
> Det hjælper mig ikke ret meget, da mit respektløst mangelfulde Tysk, ikke
> giver mig den helt store forståelse af, hvad der bliver sagt ... Men

Aha, det forklarer hvorfor jeg synes, at dansk og engelsk popmusik lyder
skrækkeligt i forhold til tysk musik.

Det er simpelthen lydkvaliteten der er extremt høj i tysk musik og derfor
falder dansk og engelsk musik igennem.

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 01-01-11 18:37

Den 01-01-2011 18:31, Åge Halldorsson skrev:

> Det er simpelthen lydkvaliteten der er extremt høj i tysk musik

Den sætning lader vi stå et øjeblik.

Henning.

Fra : Ukendt

Dato : 01-01-11 19:03

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Den sætning lader vi stå et øjeblik.

Akkompagneret af et BR-keyboard, 12 kunstige saxofoner og en trommemaskine

Fra : Steen F.

Dato : 02-01-11 16:19

Den 01-01-2011 19:02, Alex Linaa skrev:
> "Henning Jensen"<h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Akkompagneret af et BR-keyboard, 12 kunstige saxofoner og en trommemaskine

HAHA! Ja jeg tænkte det samme. Slager lyder kunstigt.
Er de mon robotter der er ude på at overtage verden?

Mvh
Steen

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-01-11 00:25

meddelelse news:4d1f6501$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> skrækkeligt i forhold til tysk musik.
>
> Det er simpelthen lydkvaliteten der er extremt høj i tysk musik og derfor

Det er nu første gang, jeg ser manglende sproglige kendskaber oversat til en
form for kvalitet... Det må jeg da indrømme, nemt kan få mig til at trække
en anelse på smilebåndet ))....

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 03-01-11 08:50

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Det er nu første gang, jeg ser manglende sproglige kendskaber oversat til
> en form for kvalitet...

Det har jeg ikke hørt om

> Det må jeg da indrømme, nemt kan få mig til at trække en anelse på
> smilebåndet ))....

Du sagde bare selv at "lyden" var imponerende. Så lagde jeg "2" og "2"
sammen (= 4) - "Nå! - jamen så må tyskerne jo være gode til lydkvalitet

Hilsen Åge

PS: Det stemmer jo ganske godt overens med, at jeg godt kan lide deres
slagermusik. Jeg stiller nemlig selv høje lyd-kvlitetskrav

Fra : Benny Mortensen

Dato : 03-01-11 11:26

meddelelse news:4d217f97$0$56784$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
>
> PS: Det stemmer jo ganske godt overens med, at jeg godt kan lide deres
> slagermusik. Jeg stiller nemlig selv høje lyd-kvlitetskrav

Hej Åge

Ja lyden fra alpehornet... Var ganske imponerende... Og som jeg skrev,
kræver dette lige så meget luft, som størrelsen antyder, så gemmer den lille
pige på en helt utrolig fysik. Jamen det er helt legalt at lægge 2 og 2
sammen, når bare du ikke som her, får det til 7

M.V.H....Benny..