Sjovt musik-mix - Det lyder knaldhamrende
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-12-10 10:53

Her er fire af øjeblikket mest omtalte musik-navne gået sammen om at lave et
mix af hver deres sang som de er kendt for. Mixet er blevet til een fælles
sang. Den er bare knaldhamrende. Den har jeg aldrig hørt før.

Det drejer sig om de fire sangere skråstreg grupper med hver deres største
hit:
Yasmine-Mellani
Nicolas Senn
Lisa Stoll
Oesch's Die Dritten

Her kan man høre sangen, da den blev spillet i SF
http://www.youtube.com/watch?v=MvFFb_oUvzY&feature=related

Ret fed skråstreg god, ikke?

Fra : Henning Jensen

Dato : 31-12-10 11:31

Den 31-12-2010 10:52, Åge Halldorsson skrev:

> Det drejer sig om de fire sangere skråstreg grupper med hver deres
> største hit:
> Ret fed skråstreg god, ikke?

Fed skråstreg? Nej en udstregning!

Det må da være dine nytårsløjer det her? Det kan du da ikke mene
alvorligt? Det er sgu slemt!!!
Hvis du seriøst vil starte det nye år med disse "festligheder", så kan
det kun gå fremad.
Turen til Berlin vil rette op på dine vildfarelser.

http://www.youtube.com/watch?v=3KHP1_o6wzc

Henning. :-|

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-10 12:02

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Det må da være dine nytårsløjer det her? Det kan du da ikke mene
> alvorligt? Det er sgu slemt!!!

Det minder mig om lydsporet fra en dansk film fra 50'erne. Dilletantisk og
ovespillet uden jordforbindelse :)

> Turen til Berlin vil rette op på dine vildfarelser.

Var det ikke Hamburg, så der ikke er så langt hjem for stakkels Åge? ;)

/Alex

Fra : Henning Jensen

Dato : 31-12-10 13:56

Den 31-12-2010 12:01, Alex Linaa skrev:
> Var det ikke Hamburg, så der ikke er så langt hjem for stakkels Åge? ;)

Jeg har ikke fulgt helt med i, hvad den endelige destination bliver.
Med hensyn til Åge, så tror jeg slet ikke han vil hjem igen, når han har
hørt hvordan rigtig levende musik lyder.

Berlin - Hamburg - Amsterdam, alle tre byer er vidunderlige og er altid
et musikalsk besøg værd.
Jeg søgt lidt på YouTube efter lidt tysk nytårsmusik, men rammer
konstant ind i ensartet industrimusik.

Så her må lyttes til Billy Ward & His Dominoes, "Ringing In A Brand New
Year":

http://www.youtube.com/watch?v=85LrT1-4A6c

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-12-10 15:13

Dert skaffer vi her. Værsågod at spise:
http://www.youtube.com/watch?v=LP_iEzbff1k

> men rammer konstant ind i ensartet industrimusik.

Jamen man skal heller ikke søge under popmusik, når man leder efter festlig
musik. Prøv søgeord som "Schlager" og "neujahr".

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 31-12-10 15:17

Den 31-12-2010 15:12, Åge Halldorsson skrev:

> Jamen man skal heller ikke søge under popmusik, når man leder efter
> festlig musik. Prøv søgeord som "Schlager" og "neujahr".

Det gør kun resultaterne værre.

Henning

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-10 15:24

meddelelse news:4d1de4d3$0$56785$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Jamen man skal heller ikke søge under popmusik, når man leder efter
> festlig musik. Prøv søgeord som "Schlager" og "neujahr".

Det er da ellers opskriften på netop kun at ramme ensartet industrimusik ;)

Fra : Henning Jensen

Dato : 31-12-10 15:33

Den 31-12-2010 15:12, Åge Halldorsson skrev:
> Jamen man skal heller ikke søge under popmusik, når man leder efter
> festlig musik. Prøv søgeord som "Schlager" og "neujahr".

Prøv at høre her Åge, hvordan det lyder når rigtige mennesker spiller -
og på rigtige instrumenter. David Gilmour og BB King med "Happy New Year":

http://www.youtube.com/watch?v=0IxE1PRrp7I

Henning.

Fra : Ukendt

Dato : 31-12-10 15:47

> Prøv at høre her Åge, hvordan det lyder når rigtige mennesker spiller - og
> på rigtige instrumenter. David Gilmour og BB King med "Happy New Year":
>
> http://www.youtube.com/watch?v=0IxE1PRrp7I

Wow! Intet mindre end Wow!

/Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-12-10 16:35

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Wow! Intet mindre end Wow!
>
> /Alex

Jeg vil gå så vidt som til at sige. "Huuuuuu hej vilde mænd, hvor det
kører". Kvalitet med pil opad.

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-12-10 16:34

> [...]

> på rigtige instrumenter. David Gilmour og BB King med "Happy New Year":

Huuuu hej, vilde mænd. Warwhhhh..
Det var sørme noget god gedigen melodiøs musik. Der er både "godaw",
"hurrah", "juhuu" og "Fest" og "farver" og hele pibetøjet, til den store
guldmedalje. Det er lige så pengene pesser. Det både "swinger" og "gynger"
og "ruller" og "jeg ved snart ikke hvad". Heyyyyy hvor det styrer. Det må
jeg nok sige.

Meeeeeen jeg ved så bare ik`k li´e hvor meget det er nytårs-aften-passende
musik. Der synes jeg mit forslag passer bedre. Der er sån mere pap-næse og
gryde på hovedet-stemning over det.

Men musik kan jo være udmærket, uden at det passer i alle sammenhænge. Her
er lige et eksempel på en anden rigtig god sang. den er hollandsk. Selv om
den er god, passer den jo alligevel slet ikke til nytårsaften:
http://www.youtube.com/watch?v=fQBds48NUGc

Det gør den her derimod. Den er også hollandsk. Rigtig god gedigen
nytårs-aften-musik. http://www.youtube.com/watch?v=81Gxbi-Xyig

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-01-11 10:51

meddelelse news:4d1df7e8$0$56789$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=fQBds48NUGc
>
> Det gør den her derimod. Den er også hollandsk. Rigtig god gedigen

Tja, nu behøver alt jo ikke gå op i hatte og lange næser....
Og BB King, kan man vel altid holde ud at høre på...
Man kan ikke andet end lade sig imponere af det gamle liv...
Hvad er han egentligt nu 85 år, eller noget i den retning...

M.V.H....Benny..

Fra : Max

Dato : 01-01-11 11:32

Hej Benny

> Og BB King, kan man vel altid holde ud at høre på...
> Man kan ikke andet end lade sig imponere af det gamle liv...
> Hvad er han egentligt nu 85 år, eller noget i den retning...

Det var jo heller ikke godt andet når man tager i betragtning
at Rolling Stones har udråbt ham til den eneste nulevende
guitarist der kan leve op til Eric Clapton.

Max

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-01-11 13:59

> [...]
> at Rolling Stones har udråbt ham til den eneste nulevende
> guitarist der kan leve op til Eric Clapton.

Hej Max

Tja, men nu holder jeg ikke øje med hvad Rolling Stones mener. Egentligt
tror jeg da, hvis jeg gav mig til at lede, at jeg kunne finde op til
adskillige, der til fulde kan følge Eric Clapton til dørs, uden at dette
skal tages som et forsøg på at gøre Slowhand mindre end han er... Er det
ikke også Rolling Stones der kårer verdens bedste Guitarister, og der kom
Clapton da først langt nede på listen... Hvis det er tilfældet, er de så
ikke lidt i strid med sig selv ? ... Men som før sagt, hvem der er
bedst, har jeg ingen ide om... Men jeg kunne jo nok finde en 5 - 600
stykker, hvor jeg ville sige... De spiller F..... Godt. At finde ud af,
hvem af dem, der er bedst, det ville jo tage flere år, så hvorfor spilde
tiden med det... Så jeg nøjes med at nyde deres musik...

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 31-12-10 16:12

meddelelse news:4d1da7ed$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> [...]
> Lisa Stoll
> Oesch's Die Dritten
>
> Her kan man høre sangen, da den blev spillet i SF

Jeg syntes at ane, på diverse kommentarer, at det var en fornuftig
disposition, ikke at følge dine links )

Godt Nytår, Allesammen..

M.V.H....Benny..

Fra : Henning Jensen

Dato : 31-12-10 16:31

Den 31-12-2010 16:12, Benny Mortensen skrev:

> Jeg syntes at ane, på diverse kommentarer, at det var en fornuftig
> disposition, ikke at følge dine links )

Det lyder godt, du er også ved at lære det!

Godt Nytår - Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-12-10 16:38

> Det lyder godt, du er også ved at lære det!
>
> Godt Nytår - Henning.

Er det bare mig.? - Jeg sporede ellers en svag antydning af ironi

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-01-11 10:45

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Det lyder godt, du er også ved at lære det!
>
> Godt Nytår - Henning.

Tja, det er jo ofte sådan, at når han kommer med disse, skal vi sige lidt
svævende indledninger, så er indholdet ofte mindst lige så tvivlsomt ...
Så dem plejer jeg bare at hoppe over, så forbliver jeg lykkeligt uvidende om
indholdet.... Men jeg tror da på, de ofte opfattes ganske anderledes, end
den ånd de egentligt var sendt i... Hvilket nok er en smule synd...

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-01-11 10:52

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Men jeg tror da på, de ofte opfattes ganske anderledes, end den ånd de
> egentligt var sendt i... Hvilket nok er en smule synd...
>
> M.V.H....Benny..

Ja, det er en skam, at man derved går glip af mange guldkorn.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 01-01-11 11:11

meddelelse news:4d1ef94b$0$36585$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Ja, det er en skam, at man derved går glip af mange guldkorn.
>
> Hilsen Åge

Hej Åge

Jamen ingen tvivl om det... Men igen, det er jo så bare et ud af mange..
Meget P3 musik, farer også lige hen over mit hovede, fordi mine radioer
altid står på P4... Jeg løber ikke efter musikken, jeg har tid til at vente
på, at den kommer til mig... Så diverse løse guldkorn, skal du se, får jeg
nok samlet op, hen af vejen.

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 31-12-10 16:37

> Jeg syntes at ane, på diverse kommentarer, at det var en fornuftig
> disposition, ikke at følge dine links )

Ja, det var rigtig god underholdningsmusik.

Hilsen Åge

Fra : Michel Sanomi

Dato : 31-12-10 11:23

> Ret fed skr streg god, ikke?

Særdeles god. Lad mig i den forbindelse minde om "Silverstadl" på ARD
kl. 20.15. Der er også gang i den, selv om jeg savner Karl Moik
lidt...

Her er den rablende gale Stefan Raab med en "drillende" hyldest til
ham. Karl Moik blev i øvrigt sat fra bestillingen efter et
hjerteanfald, da ARD frygtede, at han ikke ville kunne klare at skulle
underholde så mange timer, hvilket Moik var særdeles skuffet og
uforstående over ifølge et tysk tv-blad (vist nurTV som jeg p.t.
abonnerer på - skifter af og til).

Mange hilsner
Michel