Chokoladepulver
Fra : Janus Høi

Dato : 08-08-01 23:17

Når man køber en soft-ice hos en chokoladeforretning, og skal have
chokolade-pulver på, hvad er det så for noget stads de putter på?

Man har somme tider en følelse af, at det bare er sådan noget Nesquick
cacaopulver som de har købt for en tyver i Netto.
I så fald synes jeg at 2-3 kroner for drys er rent optrækkeri.

Kan det være rigtigt? Eller hvad er det så for noget? Og hvis det ikke er
det, hvor køber man detså henne?

--
J@nus_Høi
Hysterisk Cindy-fanside:

Fra : Gerner Mo

Dato : 09-08-01 16:52

On Thu, 9 Aug 2001 00:16:55 +0200, in dk.kultur.mad+drikke, "Janus Høi"
<hoi@ØØØjagi.com> wrote:

> [...]
>I så fald synes jeg at 2-3 kroner for drys er rent optrækkeri.
>
>Kan det være rigtigt? Eller hvad er det så for noget? Og hvis det ikke er

Hm, jeg vil da tro det er chokolade.
Chokolade kan fås på størelse med kaffebønner eller måske som grov granulat.
Derefter kan det granuleres ydeligere, helt ned til pulverform.
Pulveret kan så sælges til forretningerne eller foretningerne kan selv kvæne
chokoladebønnerne. Nogle iskager får jo også fin granuleret chokolade spredt
ovenpå. Det er så bare et trin eller 2 fra pulveret ?

Og man kan vel lave det selv i en indstillelig kaffekværn ?

Fra : Tina Andersen

Dato : 09-08-01 21:27

Janus Høi <hoi@ØØØjagi.com> skrev i en
> [...]
> I så fald synes jeg at 2-3 kroner for drys er rent optrækkeri.
>
> Kan det være rigtigt? Eller hvad er det så for noget? Og hvis det ikke er

Nu ved jeg ikke hvor i landet du bor, men det kan købes i Metro og i Inco,
og sikkert også i andre butikker for momsregistrerede. Tror ikke, det kan
købes i dagligvarehandlen. Spørg evt. i dit lokale ishus, om du kan få lov
at købe lidt af dem dér, hvis du skal bruge det til noget specielt. Jeg ved,
at man ofte af bl.a. sin bager/slagter/whatever kan få lov til at købe noget
via dem, som det ellers ikke er til at opdrive for folk, der ikke har en fod
indenfor i branchen. Bl.a. kan man hos sin bager sikkert godt skaffe en
ordentlig sprøjtepose m. div tyller, hos slagteren kan man ofte godt få
slebet sine knive hvis man spørger ham pænt ad (det højeste beløb jeg har
været ude for han ville have for det, var en flad 20'er), så hvorfor ikke
også lidt chokoladedrys til isen i isbiksen?
Det er forsøget værd at spørge

Tina

Tina

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 10-08-01 10:18

Janus> Når man køber en soft-ice hos en chokoladeforretning, og skal have
Janus> chokolade-pulver på, hvad er det så for noget stads de putter på?

Janus> Man har somme tider en følelse af, at det bare er sådan noget Nesquick
Janus> cacaopulver som de har købt for en tyver i Netto.
Janus> I så fald synes jeg at 2-3 kroner for drys er rent optrækkeri.

Hvad tror du så en dunk softice koster i Metro?

--
Niels Elgaard Larsen
E-mail: elgaard@diku.dk <URL:http://www.diku.dk/users/elgaard/>