Hvor synes I går "grænsen" for nyindspilni~
Fra : Sanomi

Dato : 27-12-10 12:51

Hej,

Jeg var lidt overrasket over, at Åge tilsyneladende ikke brød sig om
Ann Mette Eltens glade version af "Vær velkommen Herrens år", selv om
originalen skam er meget smuk.

Men det inspirerede mig til ovennævnte spørgsmål. "Grænsen" er sat i
anførselstegn, da der jo ikke er nogen, men er der nyindspilninger,
hvor I synes nyindspilningen faktisk er bedre end originalen, eller
hvor I krummer tæer over, hvad I finder en maltraktering? Eller hvor
de er så forskellige, at det ville være som at sammenligne Rundetårn
med et tordenskrald, og de kan være lige gode inden for hver deres
genre?

Jeg kommer her med et par eksempler: "Je ne regrette rien" ("No
Regrets")
Martinique - http://www.youtube.com/watch?v=o37Bh-nASn4 (maxi-version
med desværre laaaang indledning)
Edith Piaf - http://www.youtube.com/watch?v=kFRuLFR91e4

I den klassiske afdeling: "Tschaikovskijs klaverkoncertkoncert nr. 1"
Symphonic 2000 ("Disconcerto 1976") - http://www.youtube.com/watch?v=ujTvGb8YDgQ
Originalversion (ved klaveret Lang Lang - not kidding -
http://www.youtube.com/watch?v=Dh3NsZVOjq4

Og lidt tilbage i tiden: "Tenessee Waltz"
Alma Cogan (1964?) - http://www.youtube.com/watch?v=aTBPgA3PSnA
Patti Page (1950) - http://www.youtube.com/watch?v=Dh3NsZVOjq4

De to sidste er vist ikke helt seriøst ment, men jeg kunne ikke dy mig
for at tage dem med

I børnehøjde: "Här kommer Pippi Långstrump"
Black Ingvarz - http://www.youtube.com/watch?v=9pH4W9b8upk
"Pippi" - http://www.youtube.com/watch?v=5x-bUTWTTcs

Eller fx "Rock around the Clock":
Telex - http://www.youtube.com/watch?v=8XGXHDMIJw4
Bill Haley & the Comets - http://www.youtube.com/watch?v=F5fsqYctXgM

Jeg kunne blive ved resten af aftenen med eksempler, men I bliver
reddet af, at jeg skal bruge endnu et par timer på at konfigurere den
bærbare, som jeg stort set ikke har brugt, men en strømafbrydelse i
eftermiddags var så venlig at tage livet af den stationære, så den
ikke kan tændes længere (grrr!) . Så nu kæmper jeg en forgæves kamp
mod alle de forbandede popups i Windows 7 (fnys! fnys!)

Mange hilsner
Michel

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 27-12-10 20:55

Sanomi skrev:

>Så nu kæmper jeg en forgæves kamp
>mod alle de forbandede popups i Windows 7

Slå UAC fra hvis det irriterer dig
http://groups.google.com/group/dk.edb.system.ms-windows/browse_frm/thread/eda8bf5c59b15895

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Max

Dato : 27-12-10 20:58

Hej Michel

Nyindspilninger opfatter jeg som den samme kunstner
der laver en nyindspilning, er det ikke coverversioner
du mener, alså en anden kunstner der laver en anden
udgave af et nummer ?

Max

Fra : Sanomi

Dato : 27-12-10 14:55

On 27 Dec., 20:57, "Max" <Max_J...@post9.tele.dk.invalid> wrote:
> [...]
> der laver en nyindspilning, er det ikke coverversioner
> du mener, als en anden kunstner der laver en anden

Jo, du har nok ret. Jeg ville kalde det, at en kunstner genindspiller
en sag (hvilket de som regel bør lade være med for en ...
genindspilning. Men coverversion er man i hvert fald ikke i tvivl om,
hvad er, så det er et bedre ordvalg.

Mange hilsner
Michel

PS! Tak til Ivan for tippet! Det reddede i sidste sekund den bærbare
fra en tur ud over altanen.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-12-10 21:12

"Sanomi" <fantasi@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
Hej,

Jeg var lidt overrasket over, at Åge tilsyneladende ikke brød sig om
Ann Mette Eltens glade version af "Vær velkommen Herrens år", selv om
originalen skam er meget smuk.

Jeg er egentlig helt ligeglad med om noget er nyinspilning eller origina
eller hvordan sangen bliver spillet.

Det jeg ikke kan snuppe er skingre sangstemmer, mandlige ru øl-stemmer,
sangere der skriger, hyler og hviner, sangere der trækkerne ordene ud, så de
er ved at dø af luftmangel.

Musikken skal være blød og cremet i det - og sangerne skal synge naturligt,
næsten som når der snakkes almindeligt. Altså som vi kender det i almindelig
dansktop og slager.
En stille sang må gerne være hurtig og helt anderledes i nyindspilningen.

Jeg kan give et eksempel her. "Lille fregnede Louise" er ret enkel og frisk
i lyden, når Johny Reimer synger den. Men i genindspilningen med "Kim og
Halløjsa-da" er den helt forandret i musikken. Den er meget mere cremet,
blød og fyldig, men da den til fulde overholder kriterierne i mine
personlige musik-betingelser, kan jeg kun sige at jeg synes den er rigtig
god. Den har fået danseband-sound over sig.
Lyt til den her: http://www.youtube.com/watch?v=LqD_zBHcS9s

Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 27-12-10 21:16

meddelelsen news:4d18f318$0$56768$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> personlige musik-betingelser, kan jeg kun sige at jeg synes den er rigtig
> god. Den har fået danseband-sound over sig.

Skal vi ikke lige se den med tyskprægede juhu-piger:
http://www.youtube.com/watch?v=-dYUJDewJf0&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-10 00:20

"Sanomi" <fantasi@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
>Hej,
>
>Jeg var lidt overrasket over, at Åge tilsyneladende ikke brød sig om
>Ann Mette Eltens glade version af "Vær velkommen Herrens år", selv om
>originalen skam er meget smuk.

Du har vist ikke fulgt gruppen ret længe, hvis det kan undre dig ;)

> [...]
>de er så forskellige, at det ville være som at sammenligne Rundetårn
>med et tordenskrald, og de kan være lige gode inden for hver deres

For mig ligger grænsen ved nyindspilninger uden "ændringer", altså rene
kopier.
Hvis man ikke har tænkt sig at gøre andet end at prøve at eftergøre
originalen, eller sætte et andet sprog på teksten, så skal man i mine ører
lade det ligge.

Et godt cover er for mig en version hvor man, med respekt for originalen,
har tilført den noget af sig selv, og givet musikken et nyt og anderledes
udtryk.
Som eksempler kan jeg nævne:

Joe Cocker: With A Little Help From My Friends:
http://www.youtube.com/watch?v=uQYDvQ1HH-E
Sex Pistols: God Save The Queen: http://www.youtube.com/watch?v=MeP220xx7Bs
Pet Shop Boys: Always On My Mind: http://www.youtube.com/watch?v=n2aMaMkDwTA
Jimmy Hendrix: All Along The Watchtower:
http://www.youtube.com/watch?v=bng3agUOYiI

/Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 28-12-10 00:32

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Hvis man ikke har tænkt sig at gøre andet end at prøve at eftergøre
> originalen, eller sætte et andet sprog på teksten, så skal man i mine ører
> lade det ligge.

Og af hvilken grund skulle folk med et andet sprog ikke have glæde af at
kunne høre sangen, på et sprog de taler ? - Er det ikke synd for dem.
Jeg synes da det var skønt at "Pretty belinda" blev til "Smilende Sussi".

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-10 00:43

meddelelse news:4d1921f1$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Og af hvilken grund skulle folk med et andet sprog ikke have glæde af at
> kunne høre sangen, på et sprog de taler ? - Er det ikke synd for dem.

Nej, hvorfor skulle det være det? Jeg hører musik på kinesisk og
portugisisk, uden at kunne tale nogen af sprogene. Men at oversætte det til
dansk ville være at ødelægge det totalt, fordi musikken og lyrikken, altså
lyden i sproget den er skrevet på, er så meget en enhed, at det ville være
totalt idioti at bryde det op.

> Jeg synes da det var skønt at "Pretty belinda" blev til "Smilende
> Sussi".

Det siger også en del om dit musik-og sprogøre, eller mangel på samme.

Fra : Sanomi

Dato : 28-12-10 02:17

Hej Alex,

> Hvis man ikke har tænkt sig at gøre andet end at prøve at eftergøre
> originalen, eller sætte et andet sprog på teksten, så skal man i mine ører
> lade det ligge.

Enig i førstnævnte. Her kunne mit eksempel være Robbie Williams og
Nicole Kidman, hvor instrumenteringen ligger så tæt op af Sinatra-
originalen, at coverversionen synes overflødig.

Robbie & Nicole - http://www.youtube.com/watch?v=0y6DskdC2Bw
Frank & Nancy - http://www.youtube.com/watch?v=u6bOCUOPN0w

Så synes jeg, at der noget mere fornuft i Inga's forrygende
superudgave af "Something Stupid":
Inga Humpe - http://www.youtube.com/watch?v=3RRray7dN1g (endnu en
maxi)

Og jeg kommer lige Åge i forkøbet Den tyske version med Hansi
Hinterseer og Lena Valaitis, "Was kann ich denn dafür":
http://www.youtube.com/watch?v=ktywzZSHAeQ

Jeg synes, den er ganske vellykket, men foretrækker den dog selv klart
på engelsk. En sang som denne synes jeg sagtens kan oversættes, men
jeg kunne fx ikke forestille mig fx "Lambada" oversat til dansk. Det
ville være dødsdømt på forhånd, da charmen jo er blandingen af
inciterende rytmer og portugisisk.

Mange hilsner
Michel

Fra : Ukendt

Dato : 28-12-10 16:21

>Enig i førstnævnte. Her kunne mit eksempel være Robbie Williams og
>Nicole Kidman, hvor instrumenteringen ligger så tæt op af Sinatra-
>originalen, at coverversionen synes overflødig.

Helt enig. Det er spild af båndbredde.

>Så synes jeg, at der noget mere fornuft i Inga's forrygende
>superudgave af "Something Stupid":
>Inga Humpe - http://www.youtube.com/watch?v=3RRray7dN1g (endnu en
>maxi)

Hmm... ud over de kunstige trommer, og en sangerinde der til forskel fra
Nancy ikke kan ramme tonerne rent, er der ikke ændret ret meget.

> [...]
>http://www.youtube.com/watch?v=ktywzZSHAeQ

>Jeg synes, den er ganske vellykket, men foretrækker den dog selv klart

Alt afhænger af ørerne der hører, men i mine ører er det er rædsel.
Instrumenteringen er kedelig, og stemmerne når ikke originalen til
sokkeholderne. Man har taget en sang, og fjernet al personlighed og sjæl fra
den.

>men jeg kunne fx ikke forestille mig fx "Lambada" oversat til dansk. Det
>ville være dødsdømt på forhånd, da charmen jo er blandingen af
>inciterende rytmer og portugisisk.

Det giver jeg dig ret i, selv om der faktisk er lavet en dansk version ;)
http://www.youtube.com/watch?v=lp2QM6nwr5M
Rent musikalsk stinker den, men på samme måde som mange sange med
Shu-Bi-Dua, redder humoren den på stregen.

Fra : Max

Dato : 28-12-10 01:00

Hej Michel

For nogle kunstre er coverversioner jo et adelsmærke.
Her er en fyr der flere gange har vist at han kan lave
en coverversion der overgår originalen, og det selv om
originalen er lavet af nogle af de største kunstnere der
har betrådt vor jord:

Joe Cocker - Summer In The City
http://www.youtube.com/watch?v=6Hxz6qJi-9k

og her er så en lidt anden fyr der ikke har samme format
til coverversioner som JC, men han gør det faktisk godt
på et gammelt Bob Dylan nummer her, og så det hår, det
ønsker jeg mig i mit næste liv :)

Bryan Ferry - The Times They Are A-Changin'
http://www.youtube.com/watch?v=Q9MuHtciTxs

og så her kommer Gene Vincent's kendingsmelodi under
meget kyndig behandling af en John Lennon der ligefrem
viser hvor hans egentlige kærlighed ligger når det drejer
sig om musik, nemlig hos RnR, det stråler ud af ham.

http://www.youtube.com/watch?v=aKQB0ezWGOE&feature=related

Det var så et par stykker af dem der slipper godt fra at
lave cover versioner, men guderne skal vide at der findes
mange flere der IKKE slipper godt fra det, men det kan
være jeg vender tilbage med nogle af dem på et senere
tidspunkt.

Max

Fra : Jan Kronsell

Dato : 28-12-10 11:09

> [...]
> en coverversion der overgår originalen, og det selv om
> originalen er lavet af nogle af de største kunstnere der

Her er vi så slet ikke enige, men det viser netop at smag og behag er
forskellig.

Til gengæld er her et eksempel hvor coverversionen efter min mening overgår
originalen

http://www.youtube.com/watch?v=OqutXNkBD3o
http://www.youtube.com/watch?v=l6Z7LR8Z9_o&feature=related

og

http://www.youtube.com/watch?v=Cx1TaurjL1E
http://www.youtube.com/watch?v=r9j25V4iw94

Jan

Fra : Max

Dato : 28-12-10 11:50

Hej Jan

> Her er vi så slet ikke enige, men det viser netop at smag og behag er
> forskellig.

Nu var det jo "With a little help from my friends" jeg tænkte på,
men den var nævnt i et andet indlæg.

> Til gengæld er her et eksempel hvor coverversionen efter min mening
> overgår originalen

Jimmi Hendrix udgaver af BD numre er jo nærmest legendariske.

Men nu er BD jo også temlig taknemelig at lave cover versioner af,
mange syntes jo nok at han faktisk er lidt træls at høre på, så en lidt
mere poleret udgave vinder hos mange.

Jeg syntes også at BD kan være svær, men han vinder faktisk hos
mig efter han er blevet ældre. F.eks. hans julealbum "Christmas in
The Heart" vinder ved flere gangs gennemspilning og er hos mig en
fast del af de juleplader jeg kan holde ud at høre på.

Og jeg har en svaghed for mænd der ikke synger imponerende, men
som bruger deres sjæl istedt, så her er en anden gammel mand med
noget musik som jeg egentlig ikke er den store fan af, men han tiføjer
lige det der gør den til at holde ud at høre på, ja faktisk kan man nyde
den

The City of New Orleans - Willie Nelson
http://www.youtube.com/watch?v=AJMVj04lfyo

Max

Fra : Jan Kronsell

Dato : 28-12-10 13:02

> [...]
> noget musik som jeg egentlig ikke er den store fan af, men han tiføjer
> lige det der gør den til at holde ud at høre på, ja faktisk kan man nyde

Jeg er enig i at selv mænd, der ikek synger imponerende (mere), kan være
helt fantastiske. Her er yderligere et par eksempler:

Johnny Cash - When the man comes around
http://www.youtube.com/watch?v=k9IfHDi-2EA

og Leonard Cohen - The Future
http://www.youtube.com/watch?v=_drEFOaPaK8

Jan

Fra : Max

Dato : 28-12-10 23:08

Hej Michel

Her er så et par stykker der er kørt helt af sporet,
hvad får kunstnere til at lave den slags ?

Sinead O'Connor - The House of the Rising Sun
http://www.youtube.com/watch?v=_bDW-YQZVLw

Tror hun det handler om skønsang ?

Dolly Parton - The House of the rising Sun
http://www.youtube.com/watch?v=io9RmKeLh00&feature=related

Så kan man vidst ikke synke dybere.

Mary Hopkin House Of The Rising Sun
http://www.youtube.com/watch?v=291ma3FYIgQ&feature=related

Gad vide hvor hun har ondt.

Waylon Jennings House of the Rising Sun
http://www.youtube.com/watch?v=BkTp4okg2ik&feature=related

Det er altså ikke nok at se usoigneret ud :)

Og så lad os lige få en gammel version hvor det
hele klapper lidt bedre :)

Animals - House Of The Rising Sun
http://www.youtube.com/watch?v=bwAw9ThDQmk&feature=related

Sådan sætter man en standard for hvordan den skal skæres :)

Og så nogen der bare har moret sig

The Beatles - House Of The Rising Sun
http://www.youtube.com/watch?v=4hEoaJGyHs4&feature=related

De har så heldigvis bevist at de kan andet :)

Og så lige en dame der også kunne

Tracy Chapman - House of the rising sun
http://www.youtube.com/watch?v=W0M-Ck5USQc&feature=related

herligt at nogen tænker lidt anderledes.

Max

Fra : P.Petersen

Dato : 28-12-10 23:23

> [...]
>
> Tracy Chapman - House of the rising sun
> http://www.youtube.com/watch?v=W0M-Ck5USQc&feature=related
>
> herligt at nogen tænker lidt anderledes.

Ok, så lige min favoritudgave.
http://www.youtube.com/watch?v=t40INnb6DnY

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Max

Dato : 28-12-10 23:35

Hej Pelle

> Ok, så lige min favoritudgave.
> http://www.youtube.com/watch?v=t40INnb6DnY

Faktisk en fin udgave Frijid Pink lavede, men dengang i 69
druknede de vel næsten i det væld af grupper der kom frem.
Og der kom vel heller aldrig andet fra den kant ?

Max

Fra : P.Petersen

Dato : 28-12-10 23:39

> [...]
> druknede de vel næsten i det væld af grupper der kom frem.
> Og der kom vel heller aldrig andet fra den kant ?

Nej, de var et typisk one-hit wonder.
Ærgerligt, for de lavede ellers ok musik.
Hilsen
Pelle

Fra : Max

Dato : 29-12-10 00:01

Hej Pelle

> Nej, de var et typisk one-hit wonder.
> Ærgerligt, for de lavede ellers ok musik.

Ja, men det var jo en tid hvor der, som nu var
mange om budet. Og jeg tror egentlig ikke at
det var så meget musikernes formåen der afgjorde
hvem der blev på scenen og hvem der forsvandt
igen, det var nok noget med held og så et spørgsmål
om at have de rigtige folk i ryggen, altså producere
og den slags.

Max

Fra : Benny Mortensen

Dato : 29-12-10 00:02

> [...]
> druknede de vel næsten i det væld af grupper der kom frem.
> Og der kom vel heller aldrig andet fra den kant ?

Skulle jeg vælge en version, der virkeligt falder ud... Så må det være den
hånlige Beatles udgave... En følelse jeg åbenbart ikke står helt alene med.
siden der er næsten 500 der gav den dumpekarakter.. Og sjovt nok, var den
også den eneste, hvor 50% Ca gav den tommelfingeren nedad....

Lidt ærgerligt at Frijid Pink drukner deres version i en infernalsk larm...
For de kan jo godt spille... Så hvorfor prøver de ikke at gøre det..... Og i
øvrigt så prøver at se bare nogenlunde normale ud, og ikke ligne nogle der
er på et syretrip...

Ellers syntes jeg alle versioner var et fint udtryk for, hvordan den ville
blive fremført i forskellige miljøer.

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 29-12-10 00:07

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> [...]
> larm... For de kan jo godt spille... Så hvorfor prøver de ikke at gøre
> det..... Og i øvrigt så prøver at se bare nogenlunde normale ud, og ikke

Uha der gik du da vist i Åge-mode.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 29-12-10 11:55

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Uha der gik du da vist i Åge-mode.

Nu ved jeg ikke, om der findes et Åge mode... Min mening
er min mening, hvad enten den så befinder sig i Åge mode eller ej.
Gør den det, beviser det jo bare, at Åge trods alt, ikke er helt så
dum, som du somme tider lyder ))

M.V.H....Benny..

Fra : Max

Dato : 29-12-10 12:01

Hej Benny

> [...]
> er min mening, hvad enten den så befinder sig i Åge mode eller ej.
> Gør den det, beviser det jo bare, at Åge trods alt, ikke er helt så

Eller beviser det at du er lige så dum som Åge ? :)

Max

Fra : Benny Mortensen

Dato : 29-12-10 12:11

> Hej Benny

> Eller beviser det at du er lige så dum som Åge ? :)
>
> --
> Mvh
> Max

Den mulighed findes jo også )

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-12-10 13:01

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> Den mulighed findes jo også )
>
> M.V.H....Benny..

........teoretisk

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 29-12-10 13:54

meddelelse news:4d1b22fb$0$56782$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> .......teoretisk
>
> Hilsen Åge

Den er nu ikke så teoretisk endda Åge...
Du ved jo godt, jeg er musikalsk novice. :)

M.V.H....Benny..

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-12-10 13:00

> at Åge trods alt, ikke er helt så
> dum, som du somme tider lyder ))
>
> M.V.H....Benny..

hehe

Hilsen Åge

Fra : Max

Dato : 29-12-10 00:30

Hej Benny

> Ellers syntes jeg alle versioner var et fint udtryk for, hvordan den
> ville blive fremført i forskellige miljøer.

Ja, mange steder opdager man jo ikke god musik
om det så bider dem i røven.

Max

Fra : P.Petersen

Dato : 29-12-10 00:53

> [...]

> der er på et syretrip...
>
> Ellers syntes jeg alle versioner var et fint udtryk for, hvordan den ville

Ok Benny.
Du har totalt overset pointen.
Det var dengang der var syrerock. Og det er jo netop det, du kalder
infernalsk larm, der er med til at hæve sangen til et niveau, hvor den ikke
bare bliver en fladpandet, brødflov genudgivelse.
Det har vi jo set et hav af eksempler på i denne tråd. :)

Med venlig hilsen
Pelle

P.S.
Hvor gammel er du?
For ung eller for gammel til syrerock?

Fra : Max

Dato : 29-12-10 09:49

Hej Pelle

> Hvor gammel er du?
> For ung eller for gammel til syrerock?

Det har ikke noget med alder at gøre, der findes
masser af mennesker der er født gamle.

Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-12-10 09:51

> Det har ikke noget med alder at gøre, der findes
> masser af mennesker der er født gamle.
>
> --
> Mvh
> Max

Tal ikke sådan om Krutte og Linå.

Hilsen Åge

Fra : Benny Mortensen

Dato : 29-12-10 11:48

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke bare bliver en fladpandet, brødflov genudgivelse.
> Det har vi jo set et hav af eksempler på i denne tråd. :)

Uha da da... Nej jeg har ikke overset eller overhørt spor....
Dette er præcist den samme omgang lort, som jeg engang
beskrev Smokie for at levere...

Det har intet med musik at gøre.... Uanset om deres opførsel
så blev ændret, ville det stadig ikke være musik...
Men bare en stor omgang forvrængning....

Lidt synd, for uden dette, ville musikken være Fin Fin...

Og når alt kommer til alt, har Frijid Pink da vist også altid været
et Hard Rock / Blues band... Og aldrig set skyggen af Syre....
Syre må da være hen i Savage garden retningen, og de har da
meget lidt tilfælles med Frijid Pink

M.V.H....Benny..

Fra : Benny Mortensen

Dato : 29-12-10 12:27

> [...]
> et Hard Rock / Blues band... Og aldrig set skyggen af Syre....
> Syre må da være hen i Savage garden retningen, og de har da

Må nok lige rette mig selv lidt... Ikke fordi jeg har ændret mening, men
hvorfor jeg lige skulle have Savage Garden blandet ind i det, ved jeg ikke
... Det var selvfølgelig Jacksons Garden jeg mente.

M.V.H....Benny..

Fra : Jan Kronsell

Dato : 29-12-10 11:04

> Tracy Chapman - House of the rising sun
> http://www.youtube.com/watch?v=W0M-Ck5USQc&feature=related
>
> herligt at nogen tænker lidt anderledes.

Nu er der vel ingen, der kan bestemme, hvilke versioner der er gode, og
hvilke der ikke er. Men her er en som jeg selv holder meget af:
http://www.youtube.com/watch?v=y5tOpyipNJs

Og her en med Clarence Ashley, som var den første, der indspillede den i
1933
http://www.youtube.com/watch?v=JfR-LL_7EEM

Jan

Fra : P.Petersen

Dato : 29-12-10 14:04

"Jan Kronsell" <nospam@nospam.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=y5tOpyipNJs
>
> Og her en med Clarence Ashley, som var den første, der indspillede den i

På samme side var denne her.
http://www.youtube.com/watch?v=y5tOpyipNJs&feature=related
Den er da ret fantastisk. Havde aldrig hørt denne udgave før.
Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Jan Kronsell

Dato : 29-12-10 15:25

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> http://www.youtube.com/watch?v=y5tOpyipNJs&feature=related
> Den er da ret fantastisk. Havde aldrig hørt denne udgave før.

Nogenlunde den samme som den første jeg bragte

Jan

Fra : P.Petersen

Dato : 29-12-10 19:32

> "P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i meddelelsen

> Nogenlunde den samme som den første jeg bragte
>
> Jan

Hej Jan.
Loool. Jeg havde sgu ikke lige bemærket dit første link.
Ja, det er vist nogenlunde den samme. :)))

Hilsen
Pelle