Nytårssange?
Fra : Michel Husted

Dato : 26-12-10 02:50

Hej,

Nu hvor julemaden har sat sig på sidebenene, et ton gavepapir er
forsøgt proppet i en overfyldt papircontainer, og julen går på hæld,
kom jeg til at tænke på, at mens der er 2 millioner julesange, kunne
jeg umiddelbart kun komme på én eneste nytårssang. Naturligvis ABBA's
"Happy New Year". Vi har hørt den så tit med ABBA, så her en
genindspilning med en gruppe, som jeg holder meget af:

A-Teens: "Happy New Year" - http://www.youtube.com/watch?v=_3us9BrIrVM

Jeg søgte lidt på YouTube og fandt disse tre (det er ikke samme
melodi) ...

Diana Krall: "New Year's Eve" - http://www.youtube.com/watch?v=kU_BBNeumLI

Snoop Dogg: "New Year's Eve" - http://www.youtube.com/watch?v=fOoA9nyvo_o

Senses Fail: "New Year's Eve" - http://www.youtube.com/watch?v=kFgTkutxZnQ

Ok, så lad os da alligevel lade ABBA runde af - men til en forandring
på spansk:
ABBA: "Felicidad" - http://www.youtube.com/watch?v=z-7wAenKk7w

Kender I andre nytårssange?

Mange nytårshilsner
Michel

Fra : Max

Dato : 26-12-10 11:01

Hej Michel

> Kender I andre nytårssange?

Hvorfor ikke tage en dansk vi alle kende, og i en
lidt kvik udgave, det klæder den.

http://www.youtube.com/watch?v=0lS-08_emaU&feature=related

Max

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 26-12-10 11:34

> Hej Michel

> Hvorfor ikke tage en dansk vi alle kende, og i en
> lidt kvik udgave, det klæder den.
>
> http://www.youtube.com/watch?v=0lS-08_emaU&feature=related

> Mvh Max

Der er ingen grund til at ødelægge sangene. Her er sangen i en almindelig
udgave:

http://www.youtube.com/watch?v=LSFUQmuEqq0&feature=related

Hilsen Åge

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 26-12-10 11:39

Max skrev:

>http://www.youtube.com/watch?v=0lS-08_emaU&feature=related

mandschauvinistisk sang

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Max

Dato : 26-12-10 11:45

Hej Ivan

> mandschauvinistisk sang

Nå, du fatter den ikke.

Max

Fra : Michel Husted

Dato : 26-12-10 03:48

On 26 Dec., 11:00, "Max" <Max_J...@post9.tele.dk.invalid> wrote:
> Hej Michel

> Hvorfor ikke tage en dansk vi alle kende, og i en
> lidt kvik udgave, det kl der den.
>
> http://www.youtube.com/watch?v=0lS-08_emaU&feature=related

Ja, den havde jeg overset, selv om den jo er oplagt

Da jeg lyttede til Ann Mette Elten bemærkede jeg, at der var et
forslag, hvor Lune Larsen synger "Tak for alt i det gamle år":
http://www.youtube.com/watch?v=2yY_nCyp4j0

Mvh
Michel

Fra : Andreas Andersen

Dato : 26-12-10 11:08

On 26-12-2010 10:49, Michel Husted wrote:
> Kender I andre nytårssange?

Grundtvig er sikkert ikke hip længere, men "Vær velkommen Herrens år" er
da et bud.

--
Andreas

Fra : Jan Kronsell

Dato : 26-12-10 12:50

"Michel Husted" <michelsanomi@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Senses Fail: "New Year's Eve" - http://www.youtube.com/watch?v=kFgTkutxZnQ
>
> Ok, så lad os da alligevel lade ABBA runde af - men til en forandring

New Years Day med U2
http://www.youtube.com/watch?v=-6Y-t85vs4g&feature=related

Jan

Fra : Henning Jensen

Dato : 26-12-10 13:03

Den 26-12-2010 10:49, Michel Husted skrev:

> Kender I andre nytårssange?

Her er et nummer fra et vore sydlige nabolande, Anna Jantar med "Et godt
nytår". Den er tilbage fra, formentlig midt i 70'erne, hvorefter hun
desværre ikke nåede ret meget mere:

http://www.youtube.com/watch?v=eOA0cvVSL5c

Her et ret nyt nummer, Elektryczne Gitary med et nytårsnummer "Ja Jestem
Nowy Rok". "Soft"-rockbandet havde stor succes sidste år, med en masse
solgte CD'er til følge:

http://www.youtube.com/watch?v=OK1iBZMlHKg

Og så en til Åge.
Det er mærkeligt at du ikke har lagt mærke til Krzysztof Krawczyk. Han
er en slags avanceret "Hansi" - langt mere avanceret, og han er vældig
populær. Her er han med en af de klassiske polske nytårssange, "Nowy Rok
Bieży":

http://www.youtube.com/watch?v=FagFkYq5nWM&playnext=1&list=PLD3534F309C632D25&index=27

Min interesse for polsk musik ligger selvfølgelig i fortiden.
I første halvdel af 1900 tallet var der stor lighed og udveksling,
mellem polsk og tysk musik, underholdning og kabaret.
Hele det polske musikliv blev helt udslettet under WW2. Dem der ikke
nåede at flygte, blev slået ihjel, og efter krigen blev resten
eksporteret til USSR.
Et par af dem der nåede at flygte til USA, var Eggert/Kiepura. De
opnåede at blive amerikanske filmstjerner. "Ave Maria" er vel stadig
aktuel og er her med Jean Kiepura:

http://www.youtube.com/watch?v=CMW_xuphUJA&feature=related

Selv i vore dage er det begrænset, hvad der når her til landet, af polsk
musik.

Henning.

Fra : Ole Kofoed

Dato : 26-12-10 19:41

"Michel Husted" <michelsanomi@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Kender I andre nytårssange?

Slade: "Here's to... (the New Year)"
http://www.youtube.com/watch?v=oeeNulKfycw

Mvh.

Ole

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 01-01-11 00:25

http://www.youtube.com/watch?v=ckXBbuVBIXQ

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 01-01-11 00:38

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]

Ja, her er tre:

http://www.youtube.com/watch?v=bsZ3EemXcSs&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=8UZIhExfFrc

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 01-01-11 00:48

Åge Halldorsson skrev:

>Ja, her er tre:
>
>http://www.youtube.com/watch?v=bsZ3EemXcSs&feature=related
>
>http://www.youtube.com/watch?v=8UZIhExfFrc
>
>http://www.youtube.com/watch?v=LSFUQmuEqq0

Det hjælper endda på lyden at afspille dem samtidig.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk