Hysteri
Fra : Kim Frederiksen

Dato : 26-12-10 16:56

"Politiet og Forsvarets Ammunitionsrydningstjeneste (EOD) har brugt det
meste af søndagen på at tømme en illegal fyrværkerifabrik i Hedehusene, der
tilsyneladende har været hjemsted for masseproduktion af kraftige kanonslag.

Kanonslagene har en sikkerhedsafstand på op til 100 meter, og hvis de
eksploderer nær hovedet, er det forbundet med livsfare.

- Det er et meget omfattende lager, men jeg tør endnu ikke gætte på antallet
af kanonslag. Der er dog ingen tvivl om, at de er ustabile og farlige,
fortæller vagtchefen hos Københavns Vestegns Politi.
Forældre skal være opmærksomme

Sagen begyndte lørdag formiddag, da politiet standsede en varebil med
8.000-9.000 kanonslag. Fundet førte betjentene til et industriområde i
Hedehusene, hvor gerningsmændene havde etableret en illegal fyrværkerifabrik
i hjørnet af en anden fabrik.

Begge mænd på henholdsvis 23 og 25 år blev søndag fremstillet i et
grundlovsforhør ved Glostrup Ret. Den 23-årige er foreløbig
varetægtsfængslet i to uger, mens kammeraten er varetægtsfængslet i fire
uger.

Ud over kanonslag har politiet fundet krudt og andet fyrværkeri på fabrikken
i Hedehusene.

Politiet opfordrer forældre til at være særlig opmærksomme, hvis deres børn
har købt kanonslag. Forældrene skal straks kontakte politiet og ikke selv
røre ved kanonslagene."

http://jp.dk/indland/krimi/article2288030.ece

---

"Politiet og Forsvarets Ammunitionsrydningstjeneste (EOD) har brugt det
meste af søndagen på at tømme en illegal fyrværkerifabrik i Hedehusene" ...
LOL! Er de mon sikre på vi ikke skal oppe beredskabet til Defcon 3? Det
lyder sgu som de har fundet et lager med termonucleare våben, med
detonatorer af nitroglyrecin. Næ, det de har fundet er et oprør mod vores
lorte-nannysamfund. De kan sagtens finde ud af at have kanonslag i andre
lande og det kan vi også i Danmark. Få nu lempet den fesne fyrværkerilov så
vi igen kan skyde nytår ind på behørig vis. Jeg forstår sgu godt dem der
søger andetsteds end de dyre butikker der forhandler baby-krudt, når nytåret
skal fejres.

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Bo Warming

Dato : 26-12-10 23:13

On Sun, 26 Dec 2010 16:55:43 +0100, "Kim Frederiksen"
<kim@the-coffeeshop.dk> wrote:

> [...]
>søger andetsteds end de dyre butikker der forhandler baby-krudt, når nytåret

Ja det er trist at vi har fået et formynderland hvor man ikke må ryge
og lidt sne får politiet til at true med at de KAN finde på at
bødestraffe udkørsel

Fyrværkeriforuløkkede skal have en regning på skadestuens arbejde -
det vil minde om at man er sin egen ulykkes smed