Kernen i velmenergodhed = dumhed/fortrængt~
Fra : Bo Warming

Dato : 23-12-10 13:36

Kernen i velmenergodhed = dumhed/fortrængt snuhed
Vi bedrager os til at tro at gaver og ofre skal gavne andet end vor
égen status

   We often do good in order to accomplish evil with impunity. La
Rochefoucauld
   Det er for de tækkelige mennesker og for de såkaldte gode
gemytter man må tage sig vare.       Holberg
   Man gør aldrig det onde så fuldstændig og godt, som når man
gør det med en god samvittighed. Blaise Pascal

   Og hvilken skade de onde end måtte gøre: de godes skade er den
skadeligste skade.

De giver efter, disse gode, de overgiver sig, deres hjerte taler efter
munden, de adlyder i bund og grund: men den der adlyder, lytter ikke
til sig selv!

Det er en rigtig dom fra de lærdes side, at mennesket til alle tider
har troet, at det vidste, hvad GODT OG ONDT og ros og dadelværdigt er.
Men det er en fordom hos de lærde, at vi nu ved det bedre end enhver
anden tid Nietzsche

Good people do a great deal of harm in this world Oscar Wilde

   Historien handler om onde mænd, der senere blev anerkendt som
gode mænd. Nietzsche
   Hvad der er godt og ondt, det ved endnu ingen - undtagen vel
den skabende. Nietzsche    Det giver velvære at forstå naturens
ligegladhed med godt og ondt. Nietzsche
   If you see a man approaching you with the obvious intention of
doing you good, you should run for your life.      Thoreau's Law

   Jeg har gjort den erfaring, at mennesker uden laster heller
ikke har nogle dyder. Lincoln
Skrab lidt på en elsker og du finder en fjende.      Dorothy Parker
   Take egotism out, and you would castrate the benefactors.
Ralph Waldo Emerson
Han, som har for travlt med at gøre godt, finder ikke stunder til at
være god      Rabindranath Tagore, Rabindranath, Indisk
Nobelpristager i litteratur 1861-1941
   Det er tusind gange lettere at gøre det gode end at gøre det
godt.       Montesquieu
If there was less sympathy in the world there would be less trouble in
the world.      Oscar Wilde
It's absurd to divide people into good and bad.People are either
charming or tedious.      Oscar Wilde

   Der er folk, der er så optaget af sig selv at de, når de er
forelskede, finder udveje til at beskæftige sig med deres kærlighed
uden at beskæftige sig med det væsen, de elsker. Rochefoucauld
   Der er visse mennesker, som aldrig ville have forelsket sig
dersom de aldrig havde hørt om kærligheden,      La
Rochefoucauld
   Jesus døde for tidligt. Han ville have forkastet sine
doktriner, hvis han havde levet til min alder.Nietzsche
   Der er ingen anden synd end dumhed.       Oscar Wilde
   Kærlighed er en sygdom. Shakespeare
lggvisa      Åh, disse gode! - Gode mennesker taler aldrig sandhed;
at være således god er en sygdom for ånden. Nietzsche
   Hell is paved with good intentions. Helvede er brolagt med
gode forsætter      Samuel Johnson
   Idealisten er uforbederlig. Hvis han bliver smidt ud af sin
himmel, gør han helvede til sit ideal. Nietzsche
   Himmelen og helvede er i menneskets hjerte.
Marmontel(Skillelinien mellem godt og åndt går ned igennem hver
menneskes sind Solsjenitsyn)
   Man kan altid let være venlig mod mennesker, man er ligeglad
med.       Oscar Wilde
lgLØ    All that we do is done with an eye to something else.
Aristotle