Ros gir selvtillid og dermed prale-evne
Fra : Bo Warming

Dato : 21-12-10 06:59

Ros gir selvtillid og dermed prale-evne
Løgne er et kompliceret netværk og lag på lag gør det muligt at lade
snebolden vokse sig større og større.
Man bluffer at man har mere succes end man har, men det er lettere at
gøre det troværdigt hvis nogen har rost dig, så du selv tror på dine
forøgede prale-evner
Jantelov fra mor gir velopdragne børn falsk beskedenhed, men pigers
orgasmer er super-smiger så man tør stikke næsen frem og føre sig frem
og dermed blive valgt/ansat.

"   Be advised that all flatterers live at the expense of those
who listen to them. Jean de La Fontaine
"   I ros er der mere påtrængenhed end i dadel.Friedrich Nietzsche
"   Jeg ved ikke noget så dejligt som når folk angriber mig. . Så
ved jeg, at de mener hvad de siger. GB Shaw
"   Vi roser eller kritiserer, alt efter hvilken af de to ting der
giver os bedst mulighed for at brillere med god dømmekraft. Nietzsche
"   Hvis du roses, er du ikke på din EGEN VEJ TIL SUCCES, men på
andres. Nietzsche
"    Publikum vil behandles ligesom kvinder: man skal absolut ikke
sige andet til dem end det, de ønsker at høre. Goethe
"      He who cannot love must learn to flatter.Goethe
"Afvisning af en ros er et ønske om at blive rost to gange. La
Rochefoucauld
"   Al smiger rummer gift.Publius Syrus
"   De fleste af os finder det pinligt at få serveret blomstrende
komplimenter. Der er noget påfaldende i, at de fromme mener at kunne
behage Gud ved en næsegrus beundring. W. Somerset Maugham
"   Folk beder om kritik, men de ønsker kun ros. W.
Somerset Maugham (1874-1965) Camus
"   Jeg kan leve to måneder på en god kompliment. Mark
Twain
"   Kvinden har i århundreder fungeret som et forstørrelsesglas
med det magiske formål at fremvise manden dobbelt så stor, som han er
Virginia Woolf
"   Ros er vor frugtbringende sol. George Meredith
"Vær ikke bange for de fjender, som angriber dig: vær bange for de
venner, som smigrer dig. Alvarez Obregon
"    Den skuffedes tale. - "jeg lyttet etter gjenklang og hørte
bare ros" - Nietzsc

"    "Anerkendelse er en kamp på liv og død. Vi er afhængige af
hinandens anerkendelse. Hegel
"      Grunden til at elskende aldrig keder sig, når de er
sammen,
er den at de altid taler om sig selv.Rochefoucauld
"   Modesty is the only sure bait when you angle for praise.
"   "Vi kan altid lide dem, der beundrer os. La Rochefoucauld
R"   Man fanger kvinder med gods, narre med ros og harer med hunde.
Peder Syv
"    Tro ikke dine venner, når de beder dig sige din ærlige
mening. Alt, hvad de ønsker, er at blive bestyrket i den mening, de
har om sig selv.      Albert Camus
   "Hør nu, søde Malle, sig mig Din Mening ganske oprigtigt! Er
det ikke en frivillig Sag om han vil gi'e de 250 eller ikke: jeg
tvinger ham jo ikke dertil? "Du tvinger vist Ingen til at gi'e Dig
Noget, kjere Johan, dertil er Du altfor ædel og uegennytting. "Og
Skavanken, den behøver jeg da ikke at tale om? "Du veed jo slet ikke
om Hesten feiler noget, Du troer det jo kun.Ja, ikke sandt? "Jeg kan
jo ikke se Dyret indvendigt! Godnat, Du er en sød Kone, Godnat!"Frits
Jurgensen
"   Enhver er glad for ros. Abraham Lincoln
"   Flere mennesker smigres til dyder end skræmmes fra laster.
Robert Smith Surtees
"   Kan man trøste uden at lyve ? Anatole France
"Tag dig i agt for den, som smigrer dig utilbørligt. Han vil også
bebrejde dig uretfærdigt. Arabisk ordsprog
"   The trouble with most of us is that we would rather be ruined
by praise than saved by criticism.      Norman Vincent Peale
Det spiller ingen rolle, hvem der støtter mig, når jeg har ret. Jeg
har brug for nogen, der holder med mig, når jeg tager fejl. John A.
McDonald
rosf   Hvad skal man med trøst? Jo bedre den er, desto mindre forøges
ulykken. Honoré de Balzac
rosf   I alsidesliggende kroge af litteraturen kan man lejlighedsvis
træffe personer, som er uimodtagelige for smiger. Nis
Petersen 1897-1943
rosf   Man beder altid om råd for at få sin egen opfattelse
bekræftet.    William Osler
Rosf   Sig aldrig til nogen, at de tager fejl. Det er en ødelæggende
taktik. Dale Carnegie
Rosf   Smiger ligner venskab som en ulv ligner en hund. Ukendt
Rosf   The man who is asked by an author what he thinks of his work
is put to the torture and is not obliged to speak the truth. Gerald
Johnson
rosfmasLø   Et dårligt skrift er middelmådigt og dårligt fordi det
søger at behage et stort antal læsere. Nietzsche
ROSg   "Vær ved godt mod," svarede Zarahustra ham, "ligesom jeg er
det. Bliv ved din skik, du fortræffelige, kværn dine korn, drik dit
vand, ros dine køer: hvis det kan gøre dig glad!
rosgMR   Ingen fortjener ros for sin godhed , hvis han ikke har styrke
til at være ond.
rosgQqsmiger   Når du giver råd, så forsøg kun at hjælpe - ikke at
behage.      Solon
rosHøfl   Our four cardinal virtues: courage, compassion, insight and
solitude - they would be unbearable to themselves if they hadn't
forged an alliance with a cheerful and mischievous vice called
'courtesy'.Nietzsche, Late Notebooks
rosiiIu   Al smiger rummer gift.      Publilius Syrus
rosKr   To avoid criticism, say nothing, do nothing, be nothing. Fred
Shero, hockey coach, Philadelphia Flyers, 1925-90
Ros   At trøste er at overbevise andre om det, man ikke selv tror
på. Otto Weiss
ros   Overfor de der er meget gode eller magtfulde, kommer vi
uvægerligt til at lyve, så de lærer aldrig sandheden at kende.
Nietzsche Morgenrøde 1880
ros   Kunsten at behage er kunsten at bedrage.Voltaire.
ros   Ros er mere påtrøngende enn daddel. Nietzsche
ros   Ros er mere anmassende end bebrejdelse. Nietzsche
rossorg      Vi trøster os let over vore venners ulykker, når de
tjener til at vise verden vor kærlige omsorg
ros
ros er en listig, skjult, fin smiger, som tilfredsstiller giver og
modtager forskelligt. Den sidste tager imod den som en pris for sine
fortjenester, og den første uddeler den for at sætte sin kulance og
dømmekraft i det rette lys.    Francois de La Rochefoucauld   "Vi
roser eller kritiserer, alt efter hvilken af de to ting der giver os
bedst mulighed for at brillere med god dømmekraft. Nietzsche
rosz   Den skuffedes tale. - "jeg lyttet etter gjenklang og hørte
bare ros" -Nietzsche
rosz   The trouble with most of us is that we would rather be ruined
by praise than saved by criticism.NormanVincent Peale
roszSHhoklh   No man has ever lived that had enough, / Of children's
gratitude or woman's love.      William Butler Yeats
roszSIu   Al smiger rummer gift.      Publilius Syrus
Roszsmiger   Kvinden tjener som forstørrelsesglas med den magiske
evne at kunne fremvise en mands skikkelse dobbelt så stor, som den i
virkeligheden er.    Virginia Woolf
roszsmigerac   He who cannot love must learn to flatter. Goethe
(1749-1832)German Poet, Dramatist, Novelist, and Scientist