Stafetten: Jorden
Fra : Ukendt

Dato : 21-12-10 23:53

Lad os fortsætte med elementerne, så emnet er denne gang jorden, eller jord

Jeg vandt jo med goth rock, så hvorfor ikke fortsætte med det:
Within Temptation med "Mother Earth":
http://www.youtube.com/watch?v=reGlno9aUpw

Fyr løs

Fra : Henning Jensen

Dato : 22-12-10 09:23

Den 21-12-2010 23:53, Alex Linaa skrev:
> Lad os fortsætte med elementerne, så emnet er denne gang jorden, eller jord

Det var et stort, alvorligt og filosofisk emne. Så jeg vil behandle det
seriøst, og især håbefuldt, og med fromme ønsker for det kommende år:

DDR's børnekor med en sang, "Friede auf unserer Erde" af Hanns Eisler,
og med tekst af Neruda/Brecht:

Friede auf dieser Erde!
Friede auf unserem Feld!
Daß es auch immer gehöre
Dem, der es gut bestellt.

http://www.youtube.com/watch?v=tHaPYE3RsR8

Julen er børnenes fest, så her et fromt DDR ønske mere, "Über allen
strahlt die Sonne":

http://www.youtube.com/watch?v=D5142_hrTuw

Jeg har kun nogle få yndlingsforfattere, men de har til gengæld fulgt
mig hele livet, og bliver regelmæssigt genoptaget. Saint-Exupéry er en
af dem.
Hans fortæller om en lille jord, ikke vores jord, men en tilsvarende
jord, blot lidt mindre. En jord som har de samme glæder, sorger og
problemer som vor jord, og som har en lille hersker og en rose og en
lille ræv, og som også får et får.
Den lille prins ser alt klart, og det er med stor indsigt, at han en dag
betror han ræven noget evigtgyldigt: "Det væsentlige er usynligt for
øjet, kun med hjertet kan man se rigtigt."

Hvis man i denne lille fortælling, som er både for børn og voksne, læser
alt det der er trykt, men også alt det der ikke er trykt - alt det der
står mellem linierne, så har man essensen i det hele, og et spejlbillede
af vor jord.

Fortællingen har inspireret til meget musik og mange film, så ikke kun
jeg er og har været betaget af den.
Her er et nyere nummer, Mylene Farmer synger "Will you draw me a
sheep?", inspireret af "Den lille Prins".
Farmer er meget kendt mange steder i verden, men ikke meget her i landet

http://www.youtube.com/watch?v=PUdMBb8ITOA&feature=related

Henning.

Fra : Ukendt

Dato : 23-12-10 11:59

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> inspireret af "Den lille Prins".
> Farmer er meget kendt mange steder i verden, men ikke meget her i landet

Du får stafetten for en hel lille historie, og nogle spændende
musikeksempler

/Alex

Fra : Henning Jensen

Dato : 23-12-10 12:20

Den 23-12-2010 11:59, Alex Linaa skrev:

> Du får stafetten

Jeg er overrasket. Tak.
Jeg vender tilbage med et emne.

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-12-10 09:54

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen

> Lad os fortsætte med elementerne, så emnet er denne gang jorden, eller
> jord

Godt emne, der er jo mange gode sange om jorden. Her er lige et par rigtigt
gode sange.

Geschwister Hofmann Alle Farben dieser Erde
http://www.youtube.com/watch?v=IZUnNtBm_sA&playnext=1&list=PL5251FE62806933D8&index=52Oswald Sattler - Fremde Erde: http://www.youtube.com/watch?v=0Dx53d9_9dESemino Rossi & Die Jungen Stadlmusikanten - Alle Rosen dieser Welt:www.youtube.com/watch?v=L0OCEsbTMFw JORDEN DREJER STADIG RUNDT, Ulla Pia:http://www.youtube.com/watch?v=4-rrU8brh8M OVERALT PÅ VOR JORD, Poul Bundgård:http://www.youtube.com/watch?v=a68bU41NWmE .....og lad også lige Freddy give den på tysk. ÜBERAL AUF DER WELT. Den ertrods alt den bedste: http://www.youtube.com/watch?v=lM5s8ugVk98 Og så en vi alle kjender. SCHÖN IST ES AUF DER WELT ZU SEIN, Roy Black undAnita: http://www.youtube.com/watch?v=TZ9XUv3Wfyo .....og vi lader lige TONI gived den sammen med sin Randfichten-far, derforøvrigt lige er startet op igen med et succesfuldt come-back. behøver sigsige "Rups am grill", men her er den det drejer sig om: http://www.youtube.com/watch?v=SlHS1ScH_xE&feature=relatedHov! - vi skal da også lige en tur til Østrig. Her er DIESE WELT, Amigos:http://www.youtube.com/watch?v=IV_4nRIO5RIICH BIN DIE GLÜCKLIHSTE FRAU DER WELT, Monique:http://www.youtube.com/watch?v=oqHXsH7b3BYBelsy und Graziano - In einer schöneren Welt:http://www.youtube.com/watch?v=a6zV3nzXv9M&playnext=1&list=PL6DA2A4EC0CA6D2EE&index=3Hilsen Åge

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-12-10 11:15

meddelelsen news:4d11bcbb$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Hu hej vilde mænd.
Her rydder jeg lige læidt op i linkene. Der gik vist forvirring i det.

Oswald Sattler - Fremde Erde: www.youtube.com/watch?v=0Dx53d9_9dE

JORDEN DREJER STADIG RUNDT, Ulla Pia: www.youtube.com/watch?v=4-rrU8brh8M

om: www.youtube.com/watch?v=SlHS1ScH_xE&feature=related

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 22-12-10 11:22

meddelelsen news:4d11cfb0$0$56782$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

Så, nu er der ryddet helt o´p

Fra : Jan Kronsell

Dato : 22-12-10 10:16

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen
> Lad os fortsætte med elementerne, så emnet er denne gang jorden, eller
> jord

Jorden er er meget spændende emne, så lad mig starte med et meget smukt
nummer.

Jeg tror faktisk ikke vi har haft Within Temptation med i stafetten før, men
her kommer de i hvert fald. Mother Earth fra albummet af samme navn. Ud over
den symfoniske musik, som er fremragende har Sharon den Adel en fantastisk
stemme.
http://www.youtube.com/watch?v=UfzSmaOGzrU

Tilbage i tiden til Doors. Dele Not to Touch thre Earth er en del af et digt
af Jim Morrison)og så er der senere tilføjet musik.
http://www.youtube.com/watch?v=d_-HqcNum7M

Et andet Doors nummer kombinerer min egen stafet om havet med denne om
Jorden, nemlig nummeret Land Ho.
http://www.youtube.com/watch?v=X0PmEXlPvZM

Eve of Destruction af P. F. Slooan blev på dansk til "Jorden i Flammer". Den
var med Cæsar, men jeg kan ikke finde den på YouTube, så her er den i stedet
med Sweethearts. Og som bonus Sangen om Merværdi.
http://www.youtube.com/watch?v=MVRLeBmKTMA

Og til sidst en hel anden genre, hvor Lee Dorsey tager os under jorden, ned
i kulminen:
http://www.youtube.com/watch?v=PDySfmZlcr0

Jan

PS! Som det fremgår ovenfor er jeg glad for The Doors så lige et nummer, som
ikke har med stafetten at gøre, men som passer fantastisk til årstiden.
http://www.youtube.com/watch?v=2LvMaPHmMw4

Fra : Benny Mortensen

Dato : 22-12-10 11:06

> [...]
> jord
>
> Jeg vandt jo med goth rock, så hvorfor ikke fortsætte med det:

Jamen vi skal vel høre den Jan...

Eve of destruction / Barry McGuire

http://www.youtube.com/watch?v=ntLsElbW9Xo

Lige som sidst, faldt jeg over den, på grund af en stavefejl..
Her er den med Cæsar.... Jorden i flammer

http://www.youtube.com/watch?v=9HtdFi3MRws&playnext=1&list=PL7929E800AA1B731C&index=27

Egentligt var det en anden jeg ledte efter, men den var i restordre..
Så her er Gasserne med Kloden drejer stille rundt...

http://www.youtube.com/watch?v=vSWYHqpqlCA

Så får i ikke mere for de 25 øre.

M.V.H....Benny..

Fra : Jan Kronsell

Dato : 22-12-10 11:47

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Lige som sidst, faldt jeg over den, på grund af en stavefejl..
> Her er den med Cæsar.... Jorden i flammer

Aha, Jord i Flammer. Så var det derfor, at jeg ikke kunne finde den

Jan

Fra : Allan Krautwald

Dato : 22-12-10 11:55

> Lad os fortsætte med elementerne, så emnet er denne gang jorden, eller
> jord

Ja men så kommer vi ikke uden om:
Michael Jackson-Earth Song
http://www.youtube.com/watch?v=XAi3VTSdTxU

Rolling Stones-Salt of the Earth - her i en live version sammen med Axl og
Izzy fra Guns'n'Roses
http://www.youtube.com/watch?v=t64Sn10D0bo

Carole King-I feel the Earth move
http://www.youtube.com/watch?v=hoHuxpa4h48

Earth, Wind and Fire-Let's groove
http://www.youtube.com/watch?v=Z9nnp84f39c

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-12-10 17:33

> [...]
> jord
>
> Jeg vandt jo med goth rock, så hvorfor ikke fortsætte med det:

"Jeg er ligeglad med om jorden den er flad".
Den spilles en del i radioen, men jeg kan intet finde om den.

Hilsen Åge