Løkke er - at have sit barn i en privatsko~
Fra : Patruljen

Dato : 20-12-10 11:04

Løkke taler med to tunger om privatskoler

Statsminister Lars Løkke Rasmussen kritiserer politikere for at have
børn i privatskole, men bruger det selv.

Mandag aften mødes statsminister Lars Løkke Rasmussen (V) i tv-duel
med SF-formand Villy Søvndal om folkeskolen.

Et spørgsmål kan meget vel blive, hvorfor statsministeren selv sender
et af sine børn i privatskole, når han ellers kritiserer politikere
for at vælge folkeskolen fra.

Ekstra Bladet skriver, at Lars Løkke Rasmussens datter har gået i den
private Helsinge Realskole siden i sommer.

Tidligere har Løkke langet hårdt ud mod politikere, som sender deres
børn i private skole.

- Det har jeg ingen respekt for, sagde han i 2006 i bogen "Løkkeland",
ifølge Ekstra Bladet.

- Jeg kan simpelthen ikke udstå den holdning, at man kan være
undervisningsborgmester, skoleborgmester, socialordfører eller
udvalgsformand, som jeg selv var, og sige, at det kommunale tilbud
ikke er godt nok. Det synes jeg simpelthen er forkert, lyder det fra
Løkke.

Han angreb ved den lejlighed den radikale leder, Margrethe Vestager,
for at sende sine børn i privatskole.
http://www.berlingske.dk/politik/loekke-taler-med-tunger-om-privatskoler

Fra : N_B_DK

Dato : 20-12-10 20:20

"Patruljen" <Patruljen@yahoo.dk> wrote in message

> [...]
> private Helsinge Realskole siden i sommer.
>
> Tidligere har Løkke langet hårdt ud mod politikere, som sender deres

Nej han har langet ud imod de røde politikere der i den grad har råbt og
skreget op om at man ikke skulle vælge privat skolerne, for så selv at gøre
det.

Jeg forventer dog ikke du vil kunne forstå det.

Og sjovt nok er det jo ikke en ny historie, EB bragte stort set samme
artikel for ca 6mdr, men har nu skruet lidt op for retorikken.

Men du kan jo lure lidt her, og så tænke lidt over om EB mon ikke bare viser
deres røde side igen.

http://www.bt.dk/politik/holger-og-vestager-fravaelger-indvandrerskoler

--
MVH. N_B_DK

Fra : Bo Warming

Dato : 20-12-10 21:13

On Mon, 20 Dec 2010 20:19:52 +0100, "N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk>
wrote:

> [...]
>skreget op om at man ikke skulle vælge privat skolerne, for så selv at gøre

At Løkkes ligesom Helles datter valgte privat i sidste år er ikke så
slemt som at Mette fra første klasse snobbede sin 6årige i
indvandrerfri skole OG SAMTIDIG KRITISEREDE ANDRE DER ER KLOGE NOK TIL
AT FRAVÆLGE MUSLIMLEGEKAMMERATER

Løkke sku ha frontaltangrebet forskning

DEt er forudbestilt pamperforskning og forældre ved bedre end forskere
hvad er bedst for DERES børn

Loft er pjat - decentraliser

Megaskoler er OK i Japan - lektier skal læses og så skidt med
klassestørrelse

Karakterer på nettet - lys over land - ja tak
Bondo er en spade, det har EB ret i

Fra : Patruljen

Dato : 20-12-10 13:41

On 20 Dec., 20:19, "N_B_DK" <ad...@spamme.dyndns.dk> wrote:
> "Patruljen" <Patrul...@yahoo.dk> wrote in message

> Nej han har langet ud imod de r de politikere der i den grad har r bt og
> skreget op om at man ikke skulle v lge privat skolerne, for s selv at g re
> det.

Du har ikke læst artiklen - kan jeg forstå.

> Jeg forventer dog ikke du vil kunne forst det.

Sikkert ikke, men måske skulle du lige læse, hvad Løkken har sagt til
Marianne Vestager?

> [...]
> artikel for ca 6mdr, men har nu skruet lidt op for retorikken.
>
> Men du kan jo lure lidt her, og s t nke lidt over om EB mon ikke bare viser

Nja.... Det er Berlingske Tidende, som artiklen er bragt fra - Fister.

Fra : N_B_DK

Dato : 20-12-10 22:08

> Nja.... Det er Berlingske Tidende, som artiklen er bragt fra - Fister.

Nå det må du så lige dokumentere.

--
MVH. N_B_DK

Fra : Bo Warming

Dato : 20-12-10 21:04

On Mon, 20 Dec 2010 10:04:11 -0800 (PST), Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

> [...]
>Løkke.
>
>Han angreb ved den lejlighed den radikale leder, Margrethe Vestager,

Løkke skelnede mellem boglige og kreative fag

Sløjd er ikke mer kreativt end matematik

Fra : Patruljen

Dato : 20-12-10 13:46

On 20 Dec., 21:03, Bo Warming <b...@bwng.dk> wrote:

> L kke skelnede mellem boglige og kreative fag
>
> Sl jd er ikke mer kreativt end matematik-

Det kunne komme an på, om der er bundne opgaver eller om ungerne får
lov til at arbejde frit.

Fra : Bo Warming

Dato : 20-12-10 23:39

On Mon, 20 Dec 2010 12:45:51 -0800 (PST), Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

>Det kunne komme an på, om der er bundne opgaver eller om ungerne får
>lov til at arbejde frit.

Selv det at lære salmevers indebærer kreativitet og selvstændighed -
man skal finde måder at strukturere for at få det til at hænge fast i
hjernen
(Mnemoteknik er kunsten at huske og genkalde og det er en forudsætning
for kombinationsevne)

Man kan ikke slå alt op
Sløjd var meget bunden på Duevej og Metropolitanskole i min tid og
gymnastik var excersits

Gruppearbejde er ofte at kun een er kreativ

Fra : Patruljen

Dato : 20-12-10 13:44

On 20 Dec., 21:13, Bo Warming <b...@bwng.dk> wrote:

> [...]
> slemt som at Mette fra første klasse snobbede sin 6årige i
> indvandrerfri skole OG SAMTIDIG KRITISEREDE ANDRE DER ER KLOGE NOK TIL

Det er netop hvad Løkke har gjort :)

Læs artiklen -

> Løkke sku ha frontaltangrebet forskning
>
> DEt er forudbestilt pamperforskning og forældre ved bedre end forskere
> hvad er bedst for DERES børn

Det handler utvivlsomt både om, hvilket emne der er på dagsordenen og
hvilke forældre der er tale om -

> Loft er pjat - decentraliser
>
> Megaskoler er OK i Japan - lektier skal læses og så skidt med
> klassestørrelse
>
> Karakterer på nettet  - lys over land - ja tak
> Bondo er en spade, det har EB ret i-

Artiklen er fra Berlingeren og ikke EB. Hvem er Bondo?

Fra : Bo Warming

Dato : 20-12-10 21:55

On Mon, 20 Dec 2010 12:43:51 -0800 (PST), Patruljen
<Patruljen@yahoo.dk> wrote:

>Det er netop hvad Løkke har gjort :)
>
>Læs artiklen -

>Det handler utvivlsomt både om, hvilket emne der er på dagsordenen og
>hvilke forældre der er tale om -

Jeg sendte min andenfødte i Katolsk Centralskole som var fremragende,
men havde jeg været politiker ville jeg vente med privat til barnet
aktivt ønskede det - som Løkke og Helle
Mette sendte datter i første klasse på indvandrerfri skole

>Artiklen er fra Berlingeren og ikke EB. Hvem er Bondo?

Jo jeg taler om side2 artikel i EB idag

Bondo er formand for lærernes fagforening

Fra : Patruljen

Dato : 21-12-10 05:11

On 20 Dec., 23:38, Bo Warming <b...@bwng.dk> wrote:

> Selv det at l re salmevers indeb rer kreativitet og selvst ndighed  -
> man skal finde m der at strukturere for at f det til at h nge fast i
> hjernen
> (Mnemoteknik er kunsten at huske og genkalde og det er en foruds tning
> for kombinationsevne)

Nuvel. Modsiger du ikke digselv fra tidligere statements, hvor du
udtrykker, at muslimer lærer Koranen udenad og derfor ikke kan tænke
kreativt, men at de, når de opnår høje karakterer, "blot" kan aflevere
paratviden?

> Man kan ikke sl alt op
> Sl jd var meget bunden p Duevej og Metropolitanskole i min tid og
> gymnastik var excersits

Jeg har godt set gymnastik-undervisning, hvor eleverne marcherede
rundt i takt til kaptajnens taktstok :)
Men sådan er det heldigvis ikke idag. Jeg har en ekstra-ting i idræt
og har da undervist på skoler og også lærerstuderende på
lærerseminariet -

Som jeg erindrer sløjd, var det godtnok virkeligt kedeligt. Vi fik en
opgave - lav et skab osv. "her er målene - det skal se sådan ud" og
det var det. Jeg er ikke klar over, hvordan undervisningen forløber
idag. Men mon tingene har gennemgået en vis fornyelse, siden da -

> Gruppearbejde er ofte at kun een er kreativ-

Det vil vise sig ved eksamineringen mv.hvem der har foden på stoffet -

Fra : Bo Warming

Dato : 21-12-10 19:32

> [...]
>udtrykker, at muslimer lærer Koranen udenad og derfor ikke kan tænke
>kreativt, men at de, når de opnår høje karakterer, "blot" kan aflevere

Begge dele er da netop u-kreativ ritual-indarbejdelse, som Muhamed
netop satsede på med 5 daglige bønner osv

> [...]
>det var det. Jeg er ikke klar over, hvordan undervisningen forløber
>idag. Men mon tingene har gennemgået en vis fornyelse, siden da -

Kan det være anderledes? Ikke på Jagtvejen skoles metalsløjd, der har
så dyre maskiner, at kreativiv selvstændighed ku være
farlig/spildagtig

>Det vil vise sig ved eksamineringen mv.hvem der har foden på stoffet -

Vinderen i klassen sørger for at komme på hold med de smukkeste piger.
Andre får nogle dumme på slæb og udfører alt selv - ihvertfald min søn
- og føler ikke pligt til at dem der afskriver skal forstå noget

Muslimelever har min søn aldrig gået i klasse med i Hjørring. De kan
vist aldrig bestå uden at gruppearbejds-morakkere befrier dem for alt
andet end tilstedeværelse og en del udenadslæren som især muslimpiger
er gode til