Berlin tur-retur.
Fra : Henning Jensen

Dato : 20-12-10 12:57

Nogle af jer ved det selvfølgelig, og dette indlæg burde sikkert også
have været postet i TV-gruppen.
Men da det er her, vi har "snakket" Berlin, så poster jeg her. I
eftermiddag klokken 17.05 sender DR-Kultur det tredie afsnit af "Syndens
Byer". De to første i serien, var om Paris og Shanghai.
Det sidste afsnit er i aften, og det er et nostalgisk tilbageblik på
Berlin. (Bliver sendt en gang mere, den 22. dec. 21.55).

http://www.dr.dk/K/Kultur/Programmer/Syndens%20byer_2

Jeg har endnu ikke set programmet, men er næsten overbevist om, at også
Josephine Baker er med. Her er et gammelt klip med hende og "The
Comedian Harmonists", som trods det engelskklingende navn, var ægte tyske.

http://www.youtube.com/watch?v=mz-AfAPXw8M

Josephine Baker har været i Danmark flere gange, efter hendes berømte
"Dagmar" optræden i 1928.
Her er lidt af et program, fra en langt senere optræden, på Hotel
Nordland på Vesterbrogade i København. Det var Stig Lommer der
præsenterede. Dette er oppe mod nutiden, hvor jeg også mener, at have
set hende i dansk TV.

http://dl.dropbox.com/u/2775481/baker_nordland.JPG

Dette var fortid, men Berlin har ikke ændret sig. Så vi kan med glæde og
forventning se frem til rundturen, med guiderne Halldorsson og Linaa.

Henning.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-12-10 13:11

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i meddelelsen

> Dette var fortid, men Berlin har ikke ændret sig. Så vi kan med glæde og
> forventning se frem til rundturen, med guiderne Halldorsson og Linaa.

............hvor vi lægger ud med et besøg på Brandenburger Tor, hvor en
feststemt (Linå-niche)-folkemasse på 1 million hopper og spjætter til slager
og pop nytårsaften 2009

http://www.youtube.com/watch?v=kxjBpKBgK3I&feature=related

Og så slutter af med et besøg på en af Berlins førende radiostationer. Her
er vi ved åbningsbegivenheden:
http://www.youtube.com/watch?v=Mtblkk5H4kw&feature=related

og her er et live arangement med radiostationen:
http://www.youtube.com/watch?v=LqTfGbVylb4

Hilsen Åge

Fra : Henning Jensen

Dato : 20-12-10 13:32

Den 20-12-2010 13:10, Åge Halldorsson skrev:
> ...........hvor vi lægger ud med et besøg på Brandenburger Tor, hvor en
> feststemt (Linå-niche)-folkemasse på 1 million hopper og spjætter til
> [...]

Det er lige netop sådanne arrangementer, jeg håber du vil præsentere for
den lille flok forventningsfulde og håbefulde danskere, som meget
videbegærlige følger dig.

Henning.

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-10 14:42

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Det er lige netop sådanne arrangementer, jeg håber du vil præsentere for
> den lille flok forventningsfulde og håbefulde danskere, som meget
> videbegærlige følger dig.

Hvis vi endelig skal ramme et event som ligger inden for schlagergenren,
behøver vi ikke at tage længere end til Hamburg:
http://www.schlagermove.de/index.php?id=52
2 dage hvor hele Hamburg fulder sig, og der er schlagermusik på ethvert
gadehjørne.

Men jeg vil nu hellere præsenteres for det almindelige Tyskland på en
almindelig lørdag, så jeg kan finde al den schlagermusik jeg må have misset
tidligere.
Når vi så ikke finder det, kunne vi jo tage en rundtur på Sct. Pauli, hvor
de drikker igennem, og spiller alt fra Heavy Metal til jazz

/Alex

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-12-10 14:57

"Alex Linaa" <www.linaa.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> http://www.schlagermove.de/index.php?id=52
> 2 dage hvor hele Hamburg fulder sig, og der er schlagermusik på ethvert

Man kan vel bare blive i Berlin, til
BERLIN SCHLAGERFEST: http://www.berliner-schlagerfest.de/

> Men jeg vil nu hellere præsenteres for det almindelige Tyskland på en
> almindelig lørdag, så jeg kan finde al den schlagermusik jeg må have
> misset tidligere.

Jamen det er jo sån set bare at kigge slagergruppernes hjemmesider igennem
og se hvor de spiller.
De spiller i alle mulige byer og steder i hele Tyskland.
Man skal jo gøre noget for at opsøge det man er interesseret i. Man kan
jo ikke forvente at man
kan sætte sig midt på gågaden og tro at man nu kan høre slager fra alle
verdnshjørner. Det samme
gælder alle mulige andre musikgenrer.
Selv om jeg bpr midt i slagerbæøltet i Danmark skal man jo løde efter
det man søger. Det kommer
ikke til en selv. '
Man kan f.eks. lytte til slagerradio hele dagen. Man kan komme til
3-dages Kandis og Kimoghallo-fest
i Vildsund hvert år. PÅ DiskotekNatasha i Nykøbing spiller af og til
slagergrupper, f.eks. Kim og Hallo.
I Thisted er der Dansk Slagerparade til foråret. I Nykøbing er der
CountryFestival.
Lede lede lede og du skal finde.

Hilsen Åge

Hilsen Åge

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-10 15:34

meddelelse news:4d0f60c0$0$36575$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> jo ikke forvente at man kan sætte sig midt på gågaden og tro at man nu kan

Det er ellers det indtryk du har givet, i alle dine vilde fantasier om at
schlagermusik er den fremherskende genre i Tyskland.
Godt du er ved at komme på bedre tanker, og blive klogere.

> Det samme
> gælder alle mulige andre musikgenrer.

Nej. Tag med til Hamburg, så skal jeg vise dig pop, rock, jazz, metal og
måske også schlager, i én stor sammenblanding.

> Selv om jeg bpr midt i slagerbæøltet i Danmark skal man jo løde efter
> det man søger. Det kommer
> ikke til en selv. '

Jeg har været på Fur, og der sker ikke en skid på den ø.
Men gå en tur gennem Ålborg en lørdag aften, eller Herning eller Holstebro,
og se lige hvor meget schalger du finder, og hvor meget pop.

> Lede lede lede og du skal finde.

Jamen jeg vil ikke lede, specielt ikke i Tyskland. Jeg vil bare underholdes,
og være der hvor tyskerne er. Og det er godt nok ikke til
schalgerarrangementer du finder den almindelige tysker.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 20-12-10 17:33

> Men gå en tur gennem Ålborg en lørdag aften, eller Herning eller
> Holstebro, og se lige hvor meget schalger du finder, og hvor meget pop.

Nårh ja. Ålborg, hvor jeg boede i 13 år. Ja der er slager i østbyen. Jeg
husker de mange slagerarangementer i Tivoli Karolinelund. der var fest og
juhuuu da Teach In (Dinge dong) gav koncert på friluftscenen. Jeg husker
også da "Little Kitty from Jamaica" klingede over midtbyen. Walkers gæsteden
også Karolinelund. Og dansktopgrupper på snor.

> Jamen jeg vil ikke lede, specielt ikke i Tyskland. Jeg vil bare
> underholdes, og være der hvor tyskerne er.

Jamen man SKAL lede. Man skal afgøre hvor man går hen. Der er jo ikke en
Golfstrøm der leder en et bestemt sted hen. Man SKAL altså bestemme sig for
at gå et eller andet sted hen.

Hilsen Åge

Fra : P.Petersen

Dato : 20-12-10 17:47

meddelelsen news:4d0f855c$0$36566$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
> [...]
>

> Jamen man SKAL lede. Man skal afgøre hvor man går hen. Der er jo ikke en
> Golfstrøm der leder en et bestemt sted hen. Man SKAL altså bestemme sig

Aage, inden du begynder at forholde dig til, hvor og hvordan man skal gå
hen, så tror jeg, at vi er rigtig mange, der venter på en klar udmelding fra
dig, om du i det hele taget vil med på studietur.
Jeg synes du har fået noget af et tilbud!
Og tænk på alle de musikinteresserede og venlige mennesker, der er opsat på,
at få sjov, slager og rock og hvad der ellers kan opdrives af musikgenrer,
ud af det.
Og hvis det er Hamburg et lille strejf ned ad Reperbahn.
Der kan man ihvertfald høre røvballemusik, der vil noget. :)
Kom nu Aage, vi vil gerne være sammen med dig.
http://www.youtube.com/watch?v=Qe5eLk1jNNA

Med venlig hilsen
Pelle

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-10 18:07

"P.Petersen" <psp@ka-net.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> fra dig, om du i det hele taget vil med på studietur.
> Jeg synes du har fået noget af et tilbud!

Jeg tror ikke han tør.

> [...]
> Der kan man ihvertfald høre røvballemusik, der vil noget. :)
> Kom nu Aage, vi vil gerne være sammen med dig.

Jeps, og så kan vi slå et smut derned hvor det hele sker, nemlig i Grosse
Freiheit:
http://www.youtube.com/watch?v=jkt3FKm9WeI
Selv The Beatles havde deres gennembrud i den gade :)

/Alex

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-10 18:01

meddelelse news:4d0f855c$0$36566$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> også da "Little Kitty from Jamaica" klingede over midtbyen. Walkers
> gæsteden også Karolinelund. Og dansktopgrupper på snor.

Det er stadig events med entre, ikke en aften i byen. De gange jeg har været
i Jomfru ane Gade, har jeg godt nok ikke hørt schlager i det hele taget.

> Jamen man SKAL lede. Man skal afgøre hvor man går hen. Der er jo ikke en
> Golfstrøm der leder en et bestemt sted hen. Man SKAL altså bestemme sig
> for at gå et eller andet sted hen.

Vås.
Man kan finde alt ved at lede, men udfordringen gik på at gå derhen hvor den
almindelige tysker går. Det har jeg gjort masser af gange, i flere tyske
byer. Og sådan et gennemsnit over en tysk by om lørdagen tyder ikke på at
schlagerfeberen er brudt ret meget ud.
Det er den almindelige brede befolkning vi skal følge, ikke et mindretal til
specialarrangementer. Det er jo de første du hele tiden påberåber dig at
kende bedre end de selv gør ;)

Fra : Henning Jensen

Dato : 20-12-10 15:11

Den 20-12-2010 14:41, Alex Linaa skrev:

> Men jeg vil nu hellere præsenteres for det almindelige Tyskland på en
> almindelig lørdag,

Det er selvfølgelig sådan det skal være.

Opleve livet, prøve at finde sandheden. Og det gør slet ikke noget, at
man for at nå dertil, "er nød til" en rundtur på Sct. Pauli.

Henning.

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-10 15:41

> Det er selvfølgelig sådan det skal være.
>
> Opleve livet, prøve at finde sandheden. Og det gør slet ikke noget, at man
> for at nå dertil, "er nød til" en rundtur på Sct. Pauli.

Ja, bare som sådan et antropologisk studium

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-10 14:23

meddelelse news:4d0f47c8$0$36583$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> ...........hvor vi lægger ud med et besøg på Brandenburger Tor, hvor en
> feststemt (Linå-niche)-folkemasse på 1 million hopper og spjætter til
> [...]

Selv om det kunne være sjovt, så har det vist ikke ret meget med de
almindelige tyskere på en almindelig dag at gøre. Vi kunne jo også tage til
Wacken og se 300.000 mennekser hoppe i takt til metalmusik, hvis det er med
den på.
Du ender der hvor du altid maler dig op i et hjørne, ved at sætte
lighedstegn mellem events og den virkelige verden. Det er jo den almindelige
tyskers dagligdag og præferencer du har udtalt dig om, som vi gerne vil vise
dig.

> Og så slutter af med et besøg på en af Berlins førende radiostationer. Her
> er vi ved åbningsbegivenheden:
> http://www.youtube.com/watch?v=Mtblkk5H4kw&feature=related

Tænk, sidst jeg var dernede var den førende radiostation radioBerlin 88,8
Igen hiver du tåbeligheder ud af den blå luft, men jeg venter da på at du
underbygger den påstand at en lille schlagerradio er blandt de førende af
noget som helst ;)

Fra : Benny Mortensen

Dato : 20-12-10 16:23

> [...]
> underbygger den påstand at en lille schlagerradio er blandt de førende af

Nu skrev Åge jo heller ikke " Den førende " men bare " En af de førende "..

Og hvem ved, indenfor Schlager & Volksmusic er det måske endda rigtigt. Der
er den måske Berlins førende... Uden at ane spor om, hvor mange radio
stationer der er i Berlin.

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 20-12-10 16:36

"Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Nu skrev Åge jo heller ikke " Den førende " men bare " En af de førende
> "..
>
> Og hvem ved, indenfor Schlager & Volksmusic er det måske endda rigtigt.
> Der er den måske Berlins førende...

Det kunne han jo bare have skrevet, så var der ingen ko på isen. Men Åge
gjorde som Åge altid gør, nemlig at kloge sig på et helt land og en hel
befolkning, uden at have noget at have det i.

> Uden at ane spor om, hvor mange radio stationer der er i Berlin.

Der har du hele problemet, både med dig og Åge. Alt for mange antagelser, og
for lille viden

Fra : Benny Mortensen

Dato : 21-12-10 14:39

> [...]
> befolkning, uden at have noget at have det i.

> Der har du hele problemet, både med dig og Åge. Alt for mange antagelser,

Altså nu var det jo rent faktisk netop sådan, Åge skrev...

Havde du nu læst, hvad Åge skrev, og fulgt linket...
Havde du ikke været i tvivl..

Jamen selvfølgelig, er det da os der har problemer,
det er jeg da helt klar over. Det kan da aldrig være dig ).

Hvor mange radiostationer der er i Berlin... ????
Aner det ikke, er det interessant ?

Mine antagelser, har jeg ingen problemer med tilstå, er antagelser.
Jeg mener så til gengæld heller ikke, at jeg har fremført dem som
påstande. Men som det de var, antagelser.

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 21-12-10 14:57

> Altså nu var det jo rent faktisk netop sådan, Åge skrev...

Jeg opgiver. Selv den simpleste sætningssyntaks på dansk, går ganske hen
over hovedet på dig.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 21-12-10 18:12

> "Benny Mortensen" <bfm@tdcadsl.inv> skrev i en meddelelse

> Jeg opgiver. Selv den simpleste sætningssyntaks på dansk, går ganske hen
> over hovedet på dig.

Jamen det gør du da bare, det står dig helt frit for )

M.V.H....Benny..

Fra : Allan Krautwald

Dato : 21-12-10 19:56

> Jeg opgiver. Selv den simpleste sætningssyntaks på dansk, går ganske hen
> over hovedet på dig.

Ja det måtte du så erkende igen. Utroligt at Benny har så svært ved at
forstå og læse de simpleste sætninger.