Nye navne på vej i det tyske
Fra : V

Dato : 19-12-10 14:05

Hej!

I modsætning til herhjemme, er der hele tiden nye navne på vej syd for
grænsen indenfor slagermusikken. Det er der jo total mangel på herhjemme, og
derfor er den på vej til til uddø i Danmark

Nå, men et par nye navne, som jeg tror har en stor fremtid:

Melanie Miric
Hun har kun udgivet en single, men det er til gengæld også helt igennem i
orden. Hun har bl.a. været med i "Immer Wieder Sonntags", og et album skulle
være på vej.
"Windstärke 12": http://www.youtube.com/watch?v=yC2wZfV3gxY

Alexandra Lexer
Hun har været med i en del TV-udsendelser i et par år, og har udgivet 2
albums. Jeg har begge albums, og jeg har sjældent haft nogle albums hvor der
er SÅ mange gode numre på. Der er bare gang i næsten alle numre:
"Morgen Früh Verlass Ich Dich": http://www.youtube.com/watch?v=yUPZbfxg4p8
"Und Ich Dachte,Es Ist Liebe": http://www.youtube.com/watch?v=sGE9MiHoAvU
"Feuerwerk Der Liebe": http://www.youtube.com/watch?v=MfKU1JdJc3A
"Nur Geträumt": http://www.youtube.com/watch?v=HcG2HaKo4Gc

Der er en del andre fede med Alexandra, men de er ikke lige umiddelbart på
YouTube. Man kan høre brudstykker af alle numre på
http://www.alexandra-lexer.com/

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 19-12-10 19:09

"V" <videovideo999@gmail.com> skrev i meddelelsen

> I modsætning til herhjemme, er der hele tiden nye navne på vej syd for
> grænsen indenfor slagermusikken. Det er der jo total mangel på herhjemme,
> og derfor er den på vej til til uddø i Danmark

Ja, og det er nok det der er skyld i at tysksproget slager er på vej til at
afløse den kendte dansktop-musik.
Det er bestemt heller ikke et dårligt bytte, hvis det nu endelig skal være
sådan. Ulempen er at man ikke
kan synge med på teksten, men i stedet må synge "lalala lala la" og sån.
Men mange af sangene er dog lavet med en masse "lalala" i omkvædene. Og de
er jo brugbare. Dem laver
Klostertaler og Dorfrocker jo mange af. Den her med Dorfrocker, som jeg
tidligere har bragt link til er rigtig god -
og i den stil, hehe: http://www.youtube.com/watch?v=MCh8WOaupvM

> Nå, men et par nye navne, som jeg tror har en stor fremtid:

> Melanie Miric

> Alexandra Lexer

Jeg beklager. Der er for meget sterilitet og plastik i musikken, men de
synger da udmærket. Der er forøvrigt heller ikke ´"godaw" nok
i sangene til mig.

Hilsen Åge