| 
					
							
        
    
        
						
			 | 
			
			
					    
					
        
         
          
         
	
            | XP vil ikke starte korrekt. Fra : Thomas | 
  Dato :  17-12-10 09:47 |  
  |   
            Hej.
 
 Jeg har fået et problem med opstarten af min XP(SP3 alle opdateringer) på 
 min bærbare IBM model R50.
 
 Under opstart kommer først Windows XP logoet, derefter et par sekunders helt 
 mørk skærm, og så stopper maskinen med en blå skærm med teksten:
 ___
 
 STOP: c0000218 (Registreringsdatabasefilfejl)
 Regisreringsdatabasefilen kan ikke indlæse hivert-filen
 \systemroot\system32\config\SOFTWARE
 eller dets log eller kopi.
 Filen er beskadiget, ikke til sted, eller der kan ikke skrives til den.
 
 Starter lagring af den fysiske hukommelse
 ___
 
 Derefter genstarter systemet.
 
 Så nu er gode dyr rådne.
 Jeg har googlet og forsøgt at læse en del om denne hivert fil, men syntes 
 ikke at være kommet problemet nærmere.
 
 Jeg kan uden problemer starte i fejlsikret tilstand, og kan derefter 
 gendanne til et tidligere gendannelsespunkt, og så kommer maskinen rent 
 faktisk til sig selv med korrekt opstart, men første gang jeg har haft 
 lukket maskinen helt ned, så starter problemet forfra.
 
 Jeg har forsøgt med kontrol af harddisken (Windows egen chkdisk), og efter 
 kontrollen fornemmer jeg ikke at der skulle være nogle problemer.
 Den kører pænt de 5 punkter igennem og fluebenene er sat til automatisk at 
 reparere fejl.
 
 Jeg har dog stadig en fornemmelse af at det er min harddisk der måske er ved 
 at være færdig, men håber nogen kan støtte denne formodning, eller måske på 
 anden måde hjælpe mig til at løse problemet.
 
 Alle kommentarer er velkomne.
 
 Thomas.
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           cykelsmeden (17-12-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : cykelsmeden | 
  Dato :  17-12-10 10:35 |  
  |   
            Den 17-12-2010 09:46, Thomas skrev:
 > Jeg kan uden problemer starte i fejlsikret tilstand, og kan derefter
 > gendanne til et tidligere gendannelsespunkt, og så kommer maskinen rent
 > faktisk til sig selv med korrekt opstart, men første gang jeg har haft
 > lukket maskinen helt ned, så starter problemet forfra.
 >
 > Jeg har forsøgt med kontrol af harddisken (Windows egen chkdisk), og
 > efter kontrollen fornemmer jeg ikke at der skulle være nogle problemer.
 > Den kører pænt de 5 punkter igennem og fluebenene er sat til automatisk
 > at reparere fejl.
 
 Nu kommer der sikkert en snes billige kommentarer, men i din situation 
 koster det ikke mange hormoner at starte op i fejlsikret tilstand, og 
 derefter
 1. Køre diskoprydning.
 2. lave en storoprydning af .tmp og .log filer
 3. køre en defragmentering.
 
 uden at kunne give en teknisk forklaring, har den lille og langvarige 
 process reddet min r.. adskillige gange med maskiner i samme situation!
 //finn
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Bent E. (17-12-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : Bent E. | 
  Dato :  17-12-10 11:12 |  
  |   
            Thomas wrote:
 > Hej.
 >
 > Jeg har fået et problem med opstarten af min XP(SP3 alle opdateringer) på
 > min bærbare IBM model R50.
 >
 > Under opstart kommer først Windows XP logoet, derefter et par sekunders
 > helt mørk skærm, og så stopper maskinen med en blå skærm med teksten:
 > ___
 >
 > STOP: c0000218 (Registreringsdatabasefilfejl)
 > Regisreringsdatabasefilen kan ikke indlæse hivert-filen
 > \systemroot\system32\config\SOFTWARE
 > eller dets log eller kopi.
 > Filen er beskadiget, ikke til sted, eller der kan ikke skrives til den.
 >
 > Starter lagring af den fysiske hukommelse
 > ___
 >
 > Derefter genstarter systemet.
 >
 > Så nu er gode dyr rådne.
 > Jeg har googlet og forsøgt at læse en del om denne hivert fil, men syntes
 > ikke at være kommet problemet nærmere.
 >
 > Jeg kan uden problemer starte i fejlsikret tilstand, og kan derefter
 > gendanne til et tidligere gendannelsespunkt, og så kommer maskinen rent
 > faktisk til sig selv med korrekt opstart, men første gang jeg har haft
 > lukket maskinen helt ned, så starter problemet forfra.
 >
 > Jeg har forsøgt med kontrol af harddisken (Windows egen chkdisk), og efter
 > kontrollen fornemmer jeg ikke at der skulle være nogle problemer.
 > Den kører pænt de 5 punkter igennem og fluebenene er sat til automatisk at
 > reparere fejl.
 >
 > Jeg har dog stadig en fornemmelse af at det er min harddisk der måske er
 > ved at være færdig, men håber nogen kan støtte denne formodning, eller
 > måske på anden måde hjælpe mig til at løse problemet.
 >
 > Alle kommentarer er velkomne.
 
 
 Thomas.
 Er blevet fortalt ved et lign. problem jeg havde, at STOP (med stort) som 
 regel
 betyder hardw. fejl. Det stemmer godt nok ikke så godt med den fejl 
 meddelelse
 du får, men alligevel!
 Og når der så *er* hardw. fejl, så er det mest sandsynligt at det er en 
 ramblok der
 er stået af.
 Nævnte procedure løste mit problem, jeg husker ikke præcis fejlkoden, men 
 den
 indledtes i hvert fald med en masse nuller.
 
 Bent E. 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Jens Peter Karlsen (17-12-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jens Peter Karlsen | 
  Dato :  17-12-10 11:19 |  
  |  
 
            Se denne KB artikel.
 http://support.microsoft.com/kb/307545/da
En fuld backup inden du begynder anbefales.
 Har du en preinstalleret OEM version anbefales det at du bruger
 producentens gendannelsesprocedure.
 Regards Jens Peter Karlsen. 
 On Fri, 17 Dec 2010 09:46:39 +0100, "Thomas"
 <oz1jte@(sletdette)mail.dk> wrote:
 >STOP: c0000218 (Registreringsdatabasefilfejl)
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Bjarke Andersen (17-12-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : Bjarke Andersen | 
  Dato :  17-12-10 11:22 |  
  |  
 
            "Thomas" <oz1jte@(sletdette)mail.dk> crashed Echelon writing
 news:4d0b2371$0$36570$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk: 
 > Jeg har dog stadig en fornemmelse af at det er min harddisk der måske
 > er ved at være færdig, men håber nogen kan støtte denne formodning,
 > eller måske på anden måde hjælpe mig til at løse problemet.
 Din registrerings database er blevet korrupt
 Mulig løsning  http://support.microsoft.com/kb/307545/en-us
Men hvis du er sikker på at harddisken er ved at dø, så tjek også lige 
 denne med harddisk producentens tool.
 -- 
 Bjarke Andersen
            
              |   |   
            
        
 
            
         
           Peter (17-12-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : Peter | 
  Dato :  17-12-10 12:36 |  
  |   
            
 "Thomas" <oz1jte@(sletdette)mail.dk> skrev i en meddelelse 
 news:4d0b2371$0$36570$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
 > Hej.
 >
 > Jeg har fået et problem med opstarten af min XP(SP3 alle opdateringer) på 
 > min bærbare IBM model R50.
 >
 > Under opstart kommer først Windows XP logoet, derefter et par sekunders 
 > helt mørk skærm, og så stopper maskinen med en blå skærm med teksten:
 
 Jeg ville smide XP skiven i computeren og lade den boote op på den. Husk 
 sata drivere, hvis den har en sata-harddisk som c-drev.
 Ved første skærmbillede vælg R for reparation.
 
  Kør en bootfix efterfulgt af en chkdsk /r
 
 Der er mit våben, som hjælper 9 gange ud af 10 på computere der ikke vil 
 starte op.
 
 PeterB 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Jens Peter Karlsen (17-12-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : Jens Peter Karlsen | 
  Dato :  17-12-10 14:37 |  
  |   
            Du burde læse de øvrige svar inden du kommer med et sådant råd.
 Problemet er velkendt og der er to svar med links der beskriver det.
 
 Det skal ikke betyde at du skal afholde dig fra at svare hvis du tror
 du har en løsning (næste gang rammer du måske rigtigt) men læs lige
 hvad andre skriver først.
 
 Regards Jens Peter Karlsen. 
 
 On Fri, 17 Dec 2010 12:35:32 +0100, "Peter" <doc_069X@hotmail.com>
 wrote:
 
 >Jeg ville smide XP skiven i computeren og lade den boote op på den. Husk 
 >sata drivere, hvis den har en sata-harddisk som c-drev.
 >Ved første skærmbillede vælg R for reparation.
 >
 > Kør en bootfix efterfulgt af en chkdsk /r
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
            Ukendt (17-12-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : Ukendt | 
  Dato :  17-12-10 21:36 |  
  |   
            Jens Peter Karlsen wrote:
 > Du burde læse de øvrige svar inden du kommer med et sådant råd.
 > Problemet er velkendt og der er to svar med links der beskriver det.
 
 KLÅGEÅGE.....du er sgu en nar 
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
             Allan Vebel (17-12-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : Allan Vebel | 
  Dato :  17-12-10 21:54 |  
  |  
 
            Just skrev:
 > KLÅGEÅGE.....du er sgu en nar
 Og du er just Just - måske det kan justeres væk  
-- 
 Allan Vebel
 http://vebel.dk
            
             |   |   
            
        
 
            
         
              N_B_DK (18-12-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : N_B_DK | 
  Dato :  18-12-10 09:55 |  
  |  
 
            "Allan Vebel" <spam@do.not> wrote in message
 news:4d0bcdfd$0$23763$14726298@news.sunsite.dk
 > Og du er just Just - måske det kan justeres væk  
Næppe, det er helt sikkert for mange defekte sektorer.
 -- 
 MVH. N_B_DK 
            
              |   |   
            
        
 
            
         
             N_B_DK (18-12-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : N_B_DK | 
  Dato :  18-12-10 09:54 |  
  |   
            <Just> wrote in message
 news:oQPOo.1625$jt1.1200@unlimited.newshosting.com
 > KLÅGEÅGE.....du er sgu en nar
 
 Klåge? du bør ikke bruge grupperne her som notesblok om dig selv.
 
 -- 
 MVH. N_B_DK 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Henning (17-12-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : Henning | 
  Dato :  17-12-10 14:54 |  
  |   
            
 >Jeg har dog stadig en fornemmelse af at det er min harddisk der måske er ved 
 >at være færdig, men håber nogen kan støtte denne formodning, eller måske på 
 >anden måde hjælpe mig til at løse problemet.
 
 Har du kørt en test på disken - find den på IBM's supportside.
 
  
            
             |   |   
            
        
 
            
         
           Thomas (17-12-2010) 
         
	
            | Kommentar Fra : Thomas | 
  Dato :  17-12-10 22:02 |  
  |   
            Alle kommentarer er velkomne.
 Thomas.
 ____
 
 
 Hej igen.
 
 Tak for de mange gode forslag til at komme videre.
 Jeg vil forsøge at kikke dem igennem, og håber det kan give mig en løsning 
 på problemet.
 
 Thomas.
 
 
  
            
             |   |   
            
        
 
    
 
					
					 
			 | 
			
				
        
			 |