Hjemmehjælps visitations sladderskadelighe~
Fra : Bo Warming

Dato : 16-12-10 00:31

Hjemmehjælps visitations sladderskadelighed
Jeg klager over at når jeg har valgt hjemmehjælper og denne skal
godkendes af visitator, så sker igen-igen at illegitim hyperaktivitet
gør skade.
Lodret usande papirer om totalt annuleret skitzo-agtig diagnose har
været givet til adskillige "ansøgere" som en advarsel mod mig og ofte
er det lykkedes at skræmme mine venner væk. Efter jeg fik stoppet
udlevering af løgne-papiret, har man tilsværtet mig med alskens
sladder såsom at jeg isølge rygter skulle sagt, at den der hjælpes
bør ses som arbejdsgiver, mere end kommunen.
Ved besøg i mit hjem har man bemærket, at ikke alt jeg fik hjælp til
fra en kommunalt betalt ven var efter visitationen, men det blev slået
hen med at "det vigtigste er at du er tilfreds"
Alligevel har man skræmt en ansøger væk med advarsler mod at rengøring
kan berøre andet og det må det ikke.
Senest har det slet ikke handlet om hjemmehjælp men en kendelse fra
kommunens øverste ankeinstans om hovedrengøring, som kommunen skal
betale - nu til hjemehjælpertakst.
Kendelsen siger at det skal være en person, jeg har tillid til, men
alligevel har man insisteret på at kommunen skal afholde
ansættelsesinterview , hvor man skræmmer folk væk igen-igen-igen (3
gange hidtil)
Man har således forhalet den af kendelsen krævede overholdelse
visitation over et halvt år og nu skal man 5.1.11 afholde
"ansættelsesinterview vedr 37 timers arbejde" og jeg frygter, at man
igen vil skræmme min ven og kalde mig farligt sindssyg eller lignende
total-vås.
Et ansættelsesinterview bør handle om arbejdet og ansøgers evner og
ikke sladder og bagtalelse
Da visitator vedr de 37 timers rengøring vil komme til mit hjem *mange
gange* og inspicere, bad jeg om at man ved første inspektion afholdt
ansættelsesinterview samtidig. Visitator løj at det er der regler
imod. Men som det fremgår bryder hun talrige regler og gør ikke den
hurtige gavn som ville være det nemmeste og det eneste rigtige.
Jeg beder om assistance så projektet kan blive afviklet med sikkerhed
snarest efter 5.1.11 og evt ku man ringe og afblæse overflødigt
interview den dag, og lade rengøring starte netop nu, hvor min ven har
tid.
Det er lovbrud at kræve interview, når det ikke kræves af noget på
skrift, men blot er subjektivt og chikanøst.