Skærme
Fijala 3554
Hvilken skærm til foto-redigering?
Fra : Stephan Henningsen

Dato : 14-12-10 19:40

Hey gruppe,

Jeg er på udkig efter en skærm med følgende egenskaber:
- God til at redigere billeder på
- 24" widescreen: 1920x1200 (eller 1920x1080)
- God betragtningsvinkel (med 24" wide er der pludselig langt til
kanterne =)

Derudover må den gerne have alt hvad den kan trække af video-indgange:
- DVI
- HDMI
- VGA
- DisplayPort

Jeg bruger denne på arbejdet og er egentligt meget godt tilfreds med
den, men har ganske vist ikke redigeret billeder på den, og så mangler
den også HDMI: http://www.tftcentral.co.uk/reviews/hp_zr24w.htm

Nogen der kan komme med et fif til et alternativ?

--
Mvh.
Stephan

Fra : jk

Dato : 15-12-10 08:43

On Wed, 15 Dec 2010 05:45:00 +0100, "Peter Martinsen"
<petermartinsen@hotmail.com> wrote:

> [...]
>den også HDMI: http://www.tftcentral.co.uk/reviews/hp_zr24w.htm
>
>Nogen der kan komme med et fif til et alternativ?

Den ZR24W er jo en s-ips skærm, som et af de mest velegnede
panel-typer til grafisk arbejde, med god farvegengivelse. Det er TN
typen der klandres i den forbindelse.
Dens effektforbrug er 95 watt.
Det kunne være 50 watt, hvis den havde LED backlight. Men det er det
eneste, jeg kan kritisere.
Prad.de har en 'modelle finden' funktion.
BenQ har denne
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=4281145
http://www.prad.de/guide/screen6405.html
kunne være et alternativ med lavere strømforbrug, men den er
1920x1080.

Kendte LED-backlight s-ips er jo Apple's Cinema skærme. De er
fremragende, men dyre. Philips/LG laver panelerne.

mvh

John

Fra : Bruno, Copenhagen - ~

Dato : 15-12-10 17:13

On 14/12/10 19.40, Stephan Henningsen wrote:

> Nogen der kan komme med et fif til et alternativ?

Dell U2711. 27 tommer, masser af indgange, 2560x1440, gode farver... og
ok pris.

Mvh
Bruno

Fra : Stephan Henningsen

Dato : 15-12-10 20:41

On Wed, 2010-12-15 at 17:13 +0100, Bruno, Copenhagen - Denmark wrote:

> Dell U2711. 27 tommer, masser af indgange, 2560x1440, gode farver... og
> ok pris.

Den er fin! Lidt mærkelige knapper, men dem bruger man vel alligevel
aldrig. Bliver man træt af deres blå lys?

--
Stephan

Fra : Stephan Henningsen

Dato : 15-12-10 20:57

Ah, jeg fandt denne anmeldelse som besvarer mit spørgsmål =)

http://www.tftcentral.co.uk/reviews/dell_u2711.htm

--
Stephan

Fra : Stephan Henningsen

Dato : 16-12-10 23:26

On Wed, 2010-12-15 at 22:51 +0100, Kurt Kjær Jensen wrote:

> Jeg har en Dell 2709W med samme knapsystem. Jeg har jævnligt brug for at
> skifte mellem flere forskellige indgange DVI/HDMI og det virker
> omstændeligt at skulle gennem et menusystem med fire-seks tryk for at
> gøre noget så simpelt. Knappernes reaktion er ikke helt forudsigelig,
> men hvis man kun skal bruge dem sjældent betyder det intet.
>
> Det svage blå lys generer ikke...

Mange tak!

--
Stephan

Fra : Peter

Dato : 02-01-11 19:36

>"Stephan Henningsen" <stephanski@asklanddski.dkski> skrev i en meddelelse
>Hey gruppe,
>
>Klip Klip
>Nogen der kan komme med et fif til et alternativ?

Jeg har i et halvt års tid (10/5-2010 21:02 i denne gruppe) brugt en Dell
U2410 og har været meget godt tilfreds.
Vælg 16:10 frem for 16:9 der er megt forskel.
Tjek http://www.dustinhome.dk de er billigere end Dell selv.
fald ikke for 23" (U2311H) til halv pris.
Min fabriks kalibrering havde max på grey7 = 3,8 for sRGB ingen andre over
3,0 og lavest på ca. 0,5. Generelt noget pænere ned vist på
http://www.tftcentral.co.uk/reviews/dell_u2410.htm
Eneste minus har været et besøg af en torden flue, heldigvis fandt den selv
ud igen.

Mvh Peter