NYT: Dansktoppen stopper SMS-svindel
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-12-10 11:09

Vi havde jo tidligere en hidsig diskussion om gruppen "Langt før tiden" og
dens mulige svindel med sms-stemmer, som det kunne se ud til at denne gruppe
havde en finger med i spillet om. denne
Altså ikke noget direkte ulovligt, men det der med MÅSKE at få bekendte til
at sende sms-er i hobetal. Gruppen har jo intet med dansktop at gøre. Derfor
lignnede det aftalt spil. Den mening har man tilsyneladende også fået på
Dansktoppens redaktion.

P4 DANSKTOPPEN GRIBER ØJEBLIKKELIGT IND
Et par uger efter "langt før tiden skandalen" beslutter DANSKTOPPEN nu
forhindre sådan noget muligt aftalt spil. Der er med øjeblikkelig virkning
oprettet en jury,m som skal vægte 50% og sms-stemmerne skal fremover også
vægte 50%

Læs mere om DANSKTOPPENS haste-indgreb:
http://www.dr.dk/P5/Dansktoppen/20101116144356.htm

Hilsen Åge

Fra : DK

Dato : 12-12-10 14:15

On Sun, 12 Dec 2010 11:09:26 +0100, Åge Halldorsson
<aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> wrote:

>Vi havde jo tidligere en hidsig diskussion om gruppen "Langt før tiden" og

Tillad mig at korrigere: DU havde en hidsig diskussion. Mest med dig
selv.

> [...]
>lignnede det aftalt spil. Den mening har man tilsyneladende også fået på

Hvor må det være hårdt for dig sådan at skulle agere smagsdommer hele
tiden. Hvis "Langt før tiden" ikke skulle være "kvalificerede" til at
ligge på Dansktoppen, da, citat: "det intet har med dansktop at gøre".
Kan du så forklare mig hvad f.... Anne Linnet laver på ugens liste????

> [...]
>oprettet en jury,m som skal vægte 50% og sms-stemmerne skal fremover også

Er ovenstående et citat eller blot din egen form for
artikel-skrivning? I førnævnte tilfælde venligst smid et link.

>Læs mere om DANSKTOPPENS haste-indgreb:
> http://www.dr.dk/P5/Dansktoppen/20101116144356.htm

En professionel jury. Hmmmm... Vil det sige at man nu også vil til at
sikre en hvis kvalitet på dansktoppen? Det lyder tiltrængt.

I øvrigt må jeg henvise til at artiklen tilkendegiver at ovenstående
er trådt i kraft pr. 27/11. Til din orientering ligger omtalte gruppe
stadig højt på listen. Kunne det tænkes at du bare er en sur gammel
mand med for megen fritid der har fået ødelagt din sunde dømmekraft og
gode smag af alt for meget ligegyldigt tysk masseproduceret
schlagermusik?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-12-10 15:25

"DK" <dk@dk.invalid> skrev i meddelelsen

> En professionel jury. Hmmmm... Vil det sige at man nu også vil til at
> sikre en hvis kvalitet på dansktoppen?

Aner det ikke. Men man kan da håbe. Som det er nu er det meget ringe. Man er
nærmest tvunget over på Danmarks nye folkelige musik "Tysk slager".

Det lyder tiltrængt.

Enig. Dansktoppen kan kun blive bedre. Meget lyder som det sædvanlige
pop-larm vi kender til bevidstløshed.

> [...]
> mand med for megen fritid der har fået ødelagt din sunde dømmekraft og
> gode smag af alt for meget ligegyldigt tysk masseproduceret

Nej - og vi skal lige huske at sms-stemmerne altså stadig vægter 50%

Hilsen Åge

Fra : DK

Dato : 12-12-10 16:04

On Sun, 12 Dec 2010 15:24:39 +0100, Åge Halldorsson
<aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> wrote:

>Hilsen Åge

Hvorfor svarede du ikke på mit spørgsmål?

Okay. Så gentager jeg: Er nedennævnte et citat fra en artikel eller er
det dig selv der gi'r din mening til kende på denne lidt specielle
måde?

Jeg vil gerne vide om "Langt før tiden skandalen" eksisterer andre
steder end i dit hoved.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 12-12-10 16:18

"DK" <dk@dk.invalid> skrev i en meddelelse

> Hvorfor svarede du ikke på mit spørgsmål?

Det skal du ikke forvente...Åge går i flyverskjul hver gang han kommer for
langt ud på kanten eller over den

> Okay. Så gentager jeg: Er nedennævnte et citat fra en artikel eller er
> det dig selv der gi'r din mening til kende på denne lidt specielle
> måde?

Det er selvfølgelig noget, der stammer fra Åges sensationslystne hovede.

> Jeg vil gerne vide om "Langt før tiden skandalen" eksisterer andre
> steder end i dit hoved.

Det gør det ikke. Og iøvrigt er der ingen sammenhæng mellem det og så
indførelse af det nye system.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 12-12-10 18:57

"DK" <dk@dk.invalid> skrev i meddelelsen

> Okay. Så gentager jeg:

Nå!

> Er nedennævnte et citat fra en artikel

Nej, det er det ikke. Man griber ind umidelbart efter at "Langt før tiden"
smutter
direkte ind på 1. pladsen. Det er jo ikke forbudt at lægge to og to sammen
(det giver fire).

Hilsen Åge

Fra : DK

Dato : 13-12-10 07:07

On Sun, 12 Dec 2010 18:56:53 +0100, Åge Halldorsson
> [...]

>smutter
>direkte ind på 1. pladsen. Det er jo ikke forbudt at lægge to og to sammen

Der er med andre ord tale om grove, udokumenterede beskyldninger om
svindel fremlagt som "breaking news". Synes du selv det er i orden?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-12-10 09:04

> Der er med andre ord tale om grove, udokumenterede beskyldninger om
> svindel fremlagt som "breaking news". Synes du selv det er i orden?

Men Jeg synes nu eller at jeg på alle måder har skrevet "det KUNNE se ud
til" og "at MÅSKE få bekendte til".
Jeg synes i hvert fald det ser ud til at der har været aftalt spil. Og
DR fortæller jo selv på linket at man laver ændring for at
forhindre sådan noget.
Der står:
CITAT START
En væsentlig begrundelse er, at SMS-stemmer er lidt for lette at koordinere
og arrangere.
CITAT SLUT

Er det ikke nemt at lægge 2 og 2 sammen (resultat 4)?. Ændringen kommer lige
præsis mens "Langt før tiden" ryger direkte ind som nr. 1.

Hilsen Åge

Fra : DK

Dato : 13-12-10 18:32

On Mon, 13 Dec 2010 09:03:36 +0100, Åge Halldorsson
<aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> wrote:

>"DK" <dk@dk.invalid> skrev i meddelelsen

>Men Jeg synes nu eller at jeg på alle måder har skrevet "det KUNNE se ud
>til" og "at MÅSKE få bekendte til".

Jo tak. Men din overskrift hedder altså ganske bramfrit "Dansktoppen
stopper SMS-svindel" - uden nogen form for forbehold. En klar
henvisning til at der skulle være foregået direkte ulovligher. Det er
faktisk en ganske grov beskyldning. Når du så fortsætter ved at
formulere din egen uforbeholdne mening som en avisartikel og
fortsætter din sensationspresse med at henvise til hvad du kalder
"skandalen", så gi'r jeg ikke en døjt for at du lister et MÅSKE ind.
Det er bare ikke i orden.

>Er det ikke nemt at lægge 2 og 2 sammen (resultat 4)?. Ændringen kommer lige
>præsis mens "Langt før tiden" ryger direkte ind som nr. 1.

Det er lidt ligegyldigt hvilke konklusioner du mener at kunne drage.
Om så du måtte have ret i din formodning om "bekendtskabskreds-SMS" er
der INTET belæg for at der skulle være foregået noget som helst
ulovligt.

Og som du selv nævner et sted er det studieværten der suverænt
bestemmer hvilke numre der skal testes. Din ide' om at nævnte band
ikke skulle "høre hjemme" på dansktoppen er derfor også langt langt
ude i hampen.

Er alvorligt bange for det er dig der er "langt over tiden".

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 13-12-10 18:38

> Jo tak. Men din overskrift hedder altså ganske bramfrit "Dansktoppen
> stopper SMS-svindel" - uden nogen form for forbehold.

Ja!

> En klarhenvisning til at der skulle være foregået direkte ulovligher. Det
> er
> faktisk en ganske grov beskyldning.

SMS-svindel er naturligvis at forstå som "Sms-aftalt-spil". Og i den
forbindelse er det jo ikke uden grund at DR haste-ændrer reglerne midt i en
måned. Der er jo en mening med det.
De vil himndre at nogen at påvirke resultatet på en måde som er
u-acceptabel.
Ellers giver det jo heller ingen mening at DR ændrer reglerne. Hvorfor
skulle de dog det - men det gør de jo altså - og midt i en måned.

Godt nok gør DR meget meningsløst, men her er der jo en mening med
ændringerne

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 13-12-10 18:47

meddelelse news:4d065a18$0$56776$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> skulle de dog det - men det gør de jo altså - og midt i en måned.
>
> Godt nok gør DR meget meningsløst, men her er der jo en mening med

Hvorfor fanden kan du aldrig lægge dig fladt ned, når du har dummet dig? Er
det så svært?
Der er ikke fugls føde på dine påstande og det værste er...du ved det.
Alligevel fremturer du og svarer ikke, skamklipper DKs indlæg og vrider og
vender tingene som en anden komiske Ali.

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-10 20:19

"DK" <dk@dk.invalid> skrev i en meddelelse

> En professionel jury. Hmmmm... Vil det sige at man nu også vil til at
> sikre en hvis kvalitet på dansktoppen? Det lyder tiltrængt.

Det er nok desværre omvendt.
Som jeg læser artiklen, har Vivelsted overtrumfet musiksmagen i
befolkningen, med rent smagsdommeri. Det er en lille lukket kerne, som
hverken vil flytte sig eller lukke andre ind, så de kan blive bare en smule
tidssvarende.
Ikke at det betyder noget som helst for mig, for jeg hører alligevel aldrig
dansktoppen, hverken på den ene eller den anden måde.

/Alex

Fra : Allan Krautwald

Dato : 12-12-10 20:28

> [...]
> befolkningen, med rent smagsdommeri. Det er en lille lukket kerne, som
> hverken vil flytte sig eller lukke andre ind, så de kan blive bare en

Du har ret...det lyder lidt som om man har hyret Keld Heick, Johnny Reimar
og tilsvarende folk. Det rykker ikke ret meget

Fra : Ukendt

Dato : 12-12-10 20:55

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i en meddelelse

> Du har ret...det lyder lidt som om man har hyret Keld Heick, Johnny Reimar
> og tilsvarende folk. Det rykker ikke ret meget

Nope. Det er dinosaurer der kæmper de sidste krampetrækninger mod
udryddelse, ved at gemme sig i en tidslomme der bliver mindre og mindre.

Fra : Henning Jensen

Dato : 12-12-10 16:30

Den 12-12-2010 11:09, Åge Halldorsson skrev:
> [...]
> til at sende sms-er i hobetal. Gruppen har jo intet med dansktop at
> gøre. Derfor lignnede det aftalt spil. Den mening har man tilsyneladende

Hvad er nu det for noget vrøvl du skriver!!!

Vil du seriøst påstå, at denne gruppes deltagere, under 10 faste, og så
vi, nogle få lejlighedsvise tilløbere, skulle have haft "en finger med i
"sms-spillet"???

Det er da mit beskedne indtryk, at alle andre her i NG'en, end lige
netop dig selv, er fuldstændig ligeglade, med hvem der ligger i toppen
af Dansktoppen???

Henning

Fra : Allan Krautwald

Dato : 12-12-10 19:59

"Henning Jensen" <h_b_j@yahoo.com> skrev i en meddelelse

> Det er da mit beskedne indtryk, at alle andre her i NG'en, end lige netop
> dig selv, er fuldstændig ligeglade, med hvem der ligger i toppen af
> Dansktoppen???
>
> Henning

Ja og Åge har endda i årevis brokket sig over musikken på Dansktoppen og
over at den er flyttet til P5.
Men alligevel skal der skabes konspirationer og løgnehistorier den ene gang
efter den anden.
Og bemærk at han ikke besvarede spørgsmålene, der blev stillet...det er helt
som det plejer.

Fra : Ole Damgaard

Dato : 14-12-10 10:37

> Hvorfor fanden kan du aldrig l gge dig fladt ned, n r du har dummet dig? Er
> det s sv rt?
> Der er ikke fugls f de p dine p stande og det v rste er...du ved det.
> Alligevel fremturer du og svarer ikke, skamklipper DKs indl g og vrider og
> vender tingene som en anden komiske Ali.- Skjul tekst i anførselstegn -
>
> - Vis tekst i anførselstegn -

Og jeg kan så bekræfte, at det selvfølgelig er noget vrøvl, der er
opstået i Åges forvirrede hovede.
Denne omlægning af Dansktoppen har været undervejs længe -
forhandlinger med musikbranchen, produktion af nye jingles osv osv.
Jeg har ikke oplevet nogen "langt før tiden-skandale", og vi har
aldrig diskuteret den i DR - den er jo blot et af masser af eksempler
på at der er kreative mennesker, der forstår at udnytte
afstemningssystemet. Det er f.eks. en kendt sag, at en vis kromand i
det sønderjydske hver lørdag standser lørdagsballet og instruerer
publikum i hvad de skal stemme via deres mobiltelf.
Jeg ser frem til, at det bliver vægtet op mod et proffessionelt panel,
som er garanter for en vis kvalitet.

mvh ole

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-12-10 18:57

"Ole Damgaard" <odg@dr.dk> skrev i meddelelsen

Og jeg kan så bekræfte, at det selvfølgelig er noget vrøvl, der er
opstået i Åges forvirrede hovede.

Det er jo noget vrøvl

Det er f.eks. en kendt sag, at en vis kromand i
det sønderjydske hver lørdag standser lørdagsballet og instruerer
publikum i hvad de skal stemme via deres mobiltelf.

Det bekræfter at der foregår aftalt spil

Jeg ser frem til, at det bliver vægtet op mod et proffessionelt panel,
som er garanter for en vis kvalitet.

Det må vi da håbe ja, hvis man da ikke allerede har ødelagt Dansktoppen.
Jeg lytter nu ellers næsten kun til tysk kvalitetsmusik, så er er
egentlig ret ligeglad.
Danskerne har jo også Limfjord Plus med Dansktoppen fra morgen til aften.

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 14-12-10 19:14

meddelelse news:4d07afde$0$56767$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> "Ole Damgaard" <odg@dr.dk> skrev i meddelelsen
>
> Og jeg kan så bekræfte, at det selvfølgelig er noget vrøvl, der er
> opstået i Åges forvirrede hovede.
>
> Det er jo noget vrøvl

Ja selvfølgelig ved du bedre end Ole, som trods alt er redaktør for den
kanal, der sender Dansktoppen.

Du har igen udstillet dig som et forvrøvlet sludrehovede. Og som sædvanlig
er du ikke mand nok for at indrømme dine tåbeligheder.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-12-10 19:54

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> Du har igen udstillet dig som et forvrøvlet sludrehovede. Og som sædvanlig
> er du ikke mand nok for at indrømme dine tåbeligheder.

Visse vasse med dig. Ole er kendt som fjende af slagermusik og vil altid
nedvurdere den. Det er jo ikke en objektiv kilde i den forbindelse.

Hilsen Åge

Fra : DK

Dato : 14-12-10 21:50

On Tue, 14 Dec 2010 19:54:27 +0100, Åge Halldorsson
<aa.h@fjern-det-som-står-herpost.tele.dk> wrote:

>Visse vasse med dig. Ole er kendt som fjende af slagermusik og vil altid
>nedvurdere den. Det er jo ikke en objektiv kilde i den forbindelse.

Hvordan f...... bar du dig ad med sovse også DEN diskussion ind i
slagermusik??? Tråden har intet med slager og gøre og Ole nævner det
ikke med et ord. Hvad sker der for dig???

Det bliver tydeligere for hver dag hvor skadelig tysk masseproduceret
ikke-musik kan være i for store doser.

Fra : Ukendt

Dato : 14-12-10 21:58

> Hvordan f...... bar du dig ad med sovse også DEN diskussion ind i
> slagermusik??? Tråden har intet med slager og gøre og Ole nævner det
> ikke med et ord. Hvad sker der for dig???

Åge er en milligram-hjerne i en megaton-verden. Bær over med ham :)

> Det bliver tydeligere for hver dag hvor skadelig tysk masseproduceret
> ikke-musik kan være i for store doser.

Jeg tror nu de fleste der også lytter til det, i bund og grund er ganske
almindelige mennesker - Gamle, men almindelige :)
Det er kun Åge der totalt har sluppet taget i al form for virkelighed.

Fra : Allan Krautwald

Dato : 14-12-10 22:54

meddelelse news:4d07bd69$0$56794$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Visse vasse med dig. Ole er kendt som fjende af slagermusik og vil altid
> nedvurdere den. Det er jo ikke en objektiv kilde i den forbindelse.
>
> Hilsen Åge

Det var alligevel fandens. Du har selv rost hans kanal, hans udsendelser
osv., netop fordi P5 også spiller musik du kan lide.
Du er en faktaresistent nar, der holder fast i dine tåbeligheder, selv når
oplysningerne kommer fra P5s redaktør. Jeg tror nu nok Ole ved ikke så lidt
mere om såvel P5 som om radio i almindelighed end du gør.
Der er så mange snurrepiberier i din hjerne, at du ikke engang selv kan se
det, når du dummer dig helt fabelagtigt.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-12-10 23:30

> fandens.

> faktaresistent nar

> tåbeligheder

> snurrepiberier

> dummer dig

DU GODESTE. Har du ikke taget dine piller idag?
http://3.bp.blogspot.com/_gVHSoL_823c/Sq-7DlIzTkI/AAAAAAAAADw/edMFT-HInSQ/s320/Tablettslutt+Stesolid.jpg

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 15-12-10 00:05

meddelelse news:4d07efe2$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> DU GODESTE. Har du ikke taget dine piller idag?

> [...]

Søg hjælp.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-12-10 00:35

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> Søg hjælp.

Okay -

ANNONCE - HJÆLP SØGES
Gratis hjælp søges til at vaske vinduerne udendørs inden juleaften -
skulle det blive tøvejr ønskes også gratis hjælp til at slå græsplænen (ps:
selv om den intet har gjort)

Hilsen Åge

Fra : Allan Krautwald

Dato : 15-12-10 00:40

meddelelse news:4d07ff41$0$56780$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Okay -
>
> ANNONCE - HJÆLP SØGES

Jeg tror du skal indkalde en hel psykolog kongres....der skal meget hjælp
til.

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 15-12-10 08:42

"Allan Krautwald" <allan@kanelbolle.dk> skrev i meddelelsen

> Jeg tror du skal indkalde en hel psykolog kongres....der skal meget hjælp
> til.

Okay.

PSYKOLOGER SØGES TIL FORNUFTIGT ARBEJDE
Vinduespusning og græsslåning. Løn efter dygtighed.

Hilsen Åge