Danske børn sakker
Fra : @

Dato : 07-12-10 09:20

http://jp.dk/indland/indland_politik/article2269235.ece
Blandt andet er de danske elever ikke blevet spor bedre til læsning
-----

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Ukendt

Dato : 07-12-10 09:58

"@" skrev i meddelelsen

>http://jp.dk/indland/indland_politik/article2269235.ece
>Blandt andet er de danske elever ikke blevet spor bedre til læsning
-----

"Siger Lene Espersen".

Hun må jo, om nogen, vide hvad hun snakker om.

Fra : hanzen

Dato : 07-12-10 10:01

"Thomas M" <not_here> skrev i en meddelelse
> "@" skrev i meddelelsen

> -----
>
> "Siger Lene Espersen".
>
> Hun må jo, om nogen, vide hvad hun snakker om.

Hvorfor tror du hun læser dine indlæg?
--

hilzen
hanzen

Fra : Ukendt

Dato : 07-12-10 10:27

"hanzen" skrev i meddelelsen

>Hvorfor tror du hun læser dine indlæg?

Jeg ved hvorfor du snakker udenom, og det er helt okay.

Fra : @

Dato : 07-12-10 11:04

On Tue, 7 Dec 2010 09:58:11 +0100, "Thomas M" <not_here> wrote:

>"@" skrev i meddelelsen

>-----
>
>"Siger Lene Espersen".
>
>Hun må jo, om nogen, vide hvad hun snakker om.

altså ingenting udover at skyde på budbringer

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Ukendt

Dato : 07-12-10 13:00

"@" skrev i meddelelsen

>nå

>altså ingenting udover at skyde på budbringer

Hvis det at kritisere Lene Espersen, er det samme som at skyde på
budbringer, så er du dummere end jeg først antog.

Fra : Patruljen

Dato : 07-12-10 04:19

On 7 Dec., 09:20, "@" <1...@iindnaavalid.invavvlid> wrote:
> http://jp.dk/indland/indland_politik/article2269235.ece
> Blandt andet er de danske elever ikke blevet spor bedre til læsning
> [...]

Tja -

Regeringen har selv haft ansvaret for udviklingen i folkeskolerne. De
elever, som nu går i 10. klasse har vist ikke oplevet andet end en
borgerlig undervisningsminister, med DF som den velvillige supporter.
Med andre ord: man har kun sigselv at takke for resultaterne.

Fra : Vidal

Dato : 07-12-10 13:17

Den 07-12-2010 09:20, @ skrev:
> http://jp.dk/indland/indland_politik/article2269235.ece
> Blandt andet er de danske elever ikke blevet spor bedre til læsning
> -----

Det var da underligt. Forleden på TV sad Løkke da og
pralede af, at nu læste et barn i 2. klasse, ligeså
godt som før, at barn i 3. klasse.

Vi kan vist godt konstatere, den borgerlige regering
konsistent er dumpet i økonomi, erhverv og undervisning,
men klarer sig fint i retorik.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 07-12-10 18:51

"Vidal" skrev i meddelelsen

Den 07-12-2010 09:20, @ skrev:
> [...]
godt som før, at barn i 3. klasse.

Vi kan vist godt konstatere, den borgerlige regering
konsistent er dumpet i økonomi, erhverv og undervisning,

Det var jo kun ventet med den regering vi har: nedskæring på en folkeskole
man vil have skal være blandt de 5 bedste i verden, flere børn i klasserne,
kommunernes økonomi er så flosset at man endda nogle steder ikke blot holder
sig til minimumstimetallet, men går langt under det, og Nedergaards udspil,
der i øvrigt fremlægges på et pressemøde på vores skole i morgen, indebærer
som sagt flere børn i klasserne samtidig med at man forventer at det skulle
bedre læringen for de mange flere børn en enkelt lærer skal klare. Dertil
kommer den såkaldte "inklusion" der indebærer at skolerne også skal kunne
rumme alle elever uanset intellektuelt niveau og handicaps - og man vender
det døve øren til også hvad DI (Dansk Industri) siger, selvom det er
regeringens faste støtte. Og hvad angår PISA, så er vi nu røget fra en 15.
plads til en 18.plads mht. færdigheder i læsning. Det er utroligt at
regeringen ikke har opdaget at det er dens skyld at det går den forkerte
vej: test på test, nationale test, elevplaner, handleplaner,
aktivitetsplaner for hver eneste elev = mere bureaukrati for den enkelte
lærer, og samtidig kræver man mere undervisning og mindre forberedelse fra
lærerens side -det er det der skal løfte den danske folkeskole ud af
suppedasen - utroligt at de ikke selv kan indse at den er gal. Men det er
herligt at regeringens uformåenhed nu er nået hel uanede højder - selv Hjort
Frederiksen får dumpekarakterer i ansete tidsskrifter om økonomi på
verdensplan - jo, jo - det går rigtig godt, og stadig tror regeringen at
grise bliver tungere af at blive vejet. Lad os få det regeringsskifte NU!
Det kan kun blive værre.

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 07-12-10 19:12

On Tue, 7 Dec 2010 18:51:20 +0100, Arne H. Wilstrup wrote:

> Lad os få det regeringsskifte NU!
> Det kan kun blive værre.

Det har du helt ret i.

Fra : @

Dato : 08-12-10 09:48

hvorfor så skifte ;-( ??

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : S.A.Thomsen

Dato : 08-12-10 10:02

On Wed, 08 Dec 2010 09:48:17 +0100, @ wrote:

> hvorfor så skifte ;-( ??

Præcis.

Arne har det lidt svært med at kende forskel på ud/ind bedre/værre
løgn/sandhed.

Fra : @

Dato : 08-12-10 10:51

On Wed, 8 Dec 2010 10:02:01 +0100, "S.A.Thomsen"
<s_a_thomsen@yahoo.com> wrote:

>Præcis.
>
>Arne har det lidt svært med at kende forskel på ud/ind bedre/værre
>løgn/sandhed.

se det forklarer jo pludselig en hel del

--
Si vis pacem - para bellum

Fra : Bo Warming

Dato : 07-12-10 15:57

On Tue, 07 Dec 2010 09:20:10 +0100, "@" <1@iindnaavalid.invavvlid>
wrote:

>http://jp.dk/indland/indland_politik/article2269235.ece
>Blandt andet er de danske elever ikke blevet spor bedre til læsning
>-----
Skyldige er S-SF-EL der modsætter sig offentliggørelse af tests - jo
mere kendskab til hvilke lærere der får elever til at bestå tests, jo
bedre

DF kører sund Glistrup-politik - stem på dem

VK er også OK her

Lærerforeningens formand reklamerer vildt bl.a. i Politiken idag for
at adlyde FORSKNING

men den videnskab er velmenerpjat om ikke at lægge vægt på læsning og
regning tests og lægge vægt på skolens humanisme og hygge